Verkoop bemiddeling

Moderators: Dyonne, Nicole288, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Annemarie76

Verkoop bemiddeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 12:26

Ik ben op zoek naar iemand om mijn paard te bemiddelen bij de verkoop. Regio Groningen Drenthe. We hebben een spring gefokte merrie. Helaas is ze teveel paard voor mijn dochter. Het is een pittige merrie. Ik vrees als we haar zelf verkopen niet een goed plekje voor haar vinden met het schrikbeeld dat ze van plek naar plek gaat. Dat verdient ze niet. Iemand idee├źn??

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:31

Stal Zernike in Paterswolde?
Of bedoel je meer een particulier die dit voor je wil doen?

Annemarie76

Re: Verkoop bemiddeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 13:07

Ik ben hier nog helemaal niet bekend mee, dus ik onderzoek alle mogelijkheden

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:30

Heel simpel, de garantie dat ze meteen op het plekje beland waar ze tot haar dood mag blijven heb je niet.
Verkocht is verkocht en dan moet je het loslaten.

Ik snap helemaal dat je je best wil doen voor dit paard, maar volgens mij maak je zelf net zoveel kans als dat je er iemand tussenzet (imo kwestie van vantevoren een duidelijk beeld schetsen van wat voor paard je aanbied en wat je verwacht van de nieuwe eigenaar.).
Langetermijn garanties kan niemand je bieden..

(Desondanks wens ik je wel veel sterkte met deze situatie, kan me erg goed voorstellen dat het erg zuur is een paard te bezitten die geen match is met jullie.)

"I'd rather regret the things I've done than regret the things I haven't done."
Volg me op Facebook! :D

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:32

van het echwel!

je mag altijd een pb doen

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:39

Ik spring zelf niet maar ken eventueel wel een aantal adressen waar ze heen kan voor de verkoop. Wel meer in het zuiden maar goed je hoeft ook maar 1x op en neer normaal gesproken. Dan betaal je een maandelijks bedrag voor stalling en training en in sommige gevallen een percentage van de verkoopprijs. Je hebt nooit garantie dat ze dan direct goed terecht komt maar als ze daar het paard goed kunnen rijden en kunnen voorstellen passend bij de kwaliteit die ze heeft krijg je daar doorgaans ook makkelijker de juiste koper op af. Plus je hebt zelf niet de ellende met mensen die komen kijken en proefrijden, iemand die hem voor moet rijden en mocht het een keer misgaan met een kijker zal je er daarna ook weer zelf op moeten om het op te lossen. Mogelijk levert ze dan ook wat meer op en haal je de extra kosten er zo weer een beetje uit.

Revalidatiestal aangeboden. Kleinschalig, rust en persoonlijke aandacht! Diverse opties mogelijk om genezing te ondersteunen tijdens herstel en/of tijdens opbouw van de training. Pb voor info.

Annemarie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 14:08

Fijn dat iedereen zo mee denkt! Ik kan eerst even vooruit qua leesvoer/verdiepen. Bedankt!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie