Brightmare Creative Riding With Obstacles

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16224
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Brightmare Creative Riding With Obstacles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-20 13:24

Ik vroeg mij af of er bokkers dit boek al gekocht hebben en ben erg benieuwd naar ervaringen :)

CREATIVE RIDING WITH OBSTACLES is a unique book aimed at riders of all levels and within all disciplines.

Trainer and writer Lina Zacha and graphic designer and horsewoman Barbro Lagergren have collected more than 160 exercises that you can do with poles and cones – from simple basic exercises to more tricky advanced ones.

This book is aimed at all riders and horses, beginners and professionals, from those who prefer dressage and jumping to Western and Working Equitation practitioners.

It is a book that crosses boundaries and that can be of help and enjoyment to everyone! Here you will find technical obstacles, cavaletti and pole-series, gymnastic jumping, flat work tracks, precision obstacles and dressage exercises.
Can a book be more complete?

The spiral binding makes it easy for you to flip and keep a page open, and all pages have a glossy surface, making the book more hard wearing.

This is a book that just demands to be with you in the arena!


Afbeelding
https://brightmare.horse/product/creati ... uestrians/


Afbeelding
https://brightmare.horse/product/critarena/

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen en of het de moeite waard is om 1 van de 2 ( geen idee nog welke) te kopen.


Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Brightmare Creative Riding With Obstacles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:46

Ik heb ze toevallig besteld, omdat ze me erg leuk lijken en ik veel met obstakels werk, aan de hand en onder het zadel. Ik zal het laten weten als ik ze heb. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:49

Jep! Ik heb het boekje met de obstacles.
Staan hele simpele en moeilijkere oefeningen in met steeds ook een duidelijke omschrijving en dingen om de oefening lichter/zwaarder te doen.
Leuk boekje om ideeen van op te doen en creatief te blijven.

Heb er zeker geen spijt van dat ik deze gekocht heb :)

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Brightmare Creative Riding With Obstacles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:51

Leuk, ik stip m even aan als herinnering! Bedankt voor de tip.

_Natasja_

Berichten: 4207
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:51

Ik heb de eerste.

Erg leuk voor individuele training.

Voor groepslessen vaak wat lastig inzetbaar vind ik zelf.

Learning starts at the end of your comfortzone, don’t be afraid to step out of it!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16224
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-20 16:36

Leo schreef:
Ik heb ze toevallig besteld, omdat ze me erg leuk lijken en ik veel met obstakels werk, aan de hand en onder het zadel. Ik zal het laten weten als ik ze heb. :)

Heb je hem al binnen?

@Pattypaard heb je al bepaalde oefeningen gedaan? Ik heb vorige week een oefening proberen na te maken die ze als voorbeeld op internet hadden gezet. Is nog knap moeilijk om de balken zo neer te leggen dat het klopt :P

@Natasja waarom is het voor groepen moeilijker? Qua afstand voor paard/pony?

_Natasja_

Berichten: 4207
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:11

Als je kleine groepen van Max 4 hebt dan is hebt nog wel te doen.

Maar met grote groepen heb je (imo) te veel wachttijd voor je aan de beurt bent.

En ik vind het zonde van de les om opdrachten te doen in een les waarbij er 1 of 2 ruiters 5 tot 10 minuten bezig zijn en de andere 8 moeten wachten.

Dus wil je het gebruiken om grotere groepen aan de gang te houden, dan kun je beter happy horse riding kopen. (Geschreven door een manege instructrice)

Wil je het met name individueel gebruiken dan is het een top boek! Er zitten overigens wel opdrachten bij die goed met grotere groepen kunnen.

En qua afstanden.
Als je het op maat klein paard legt redden pony’s zich eigenlijk altijd wel.

Learning starts at the end of your comfortzone, don’t be afraid to step out of it!

AVThorsefit
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:10

Hallo, heb nog een vraagje over de twee boekjes.
Staan er veel dezelfde oefeningen in de boekjes of valt dat mee?

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:43

En voor de mensen die beide boekjes hebben (obastacles en arena), is het een beetje soortgelijk?
Welke is leuker om te hebben?

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:05

Ik heb 'Obstacles' gehad, maar ik had destijds de rust niet om het goed uit te zoeken hoe dit nou precies werkte en vond het redelijk wat opbouwtijd hebben. Maar waarschijnlijk keek ik steeds naar de moeilijkere oefeningen :'). Ik heb nu 'Arena' in bestelling, dus daar ben ik erg benieuwd naar. Mochten mensen het leuk vinden kan ik wel een update geven als dat boekje binnen is.

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:24

Loeky01 schreef:
Ik heb 'Obstacles' gehad, maar ik had destijds de rust niet om het goed uit te zoeken hoe dit nou precies werkte en vond het redelijk wat opbouwtijd hebben. Maar waarschijnlijk keek ik steeds naar de moeilijkere oefeningen :'). Ik heb nu 'Arena' in bestelling, dus daar ben ik erg benieuwd naar. Mochten mensen het leuk vinden kan ik wel een update geven als dat boekje binnen is.

Ja, doen!
Ik ben wel benieuwd naar wat er in staat en of het de moeite waard is :j

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:03

Ik heb inmiddels de boekjes al een tijd in huis maar nog niks mee gedaan :')
Als mijn paard beleerd is hoop ik wat dingen mee te kunnen pikken uit de boekjes.

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:23

opisop_shop schreef:
Ik heb inmiddels de boekjes al een tijd in huis maar nog niks mee gedaan :')
Als mijn paard beleerd is hoop ik wat dingen mee te kunnen pikken uit de boekjes.

En waarom kunnen die oefeningen niet als je ernaast staat? Zijn ze daar niet op gericht?

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:47

Ja ook wel maar zover was mijn paard nog niet. Staan bv ook wel longeeroefeningen in met obstakels maar ik had nog geen stuur over mijn paard.
En hij moest nog zoveel leren dat ik daar eerst mee aan de slag ben gegaan ( was alleen halstermak).

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~


Xxblinkxx

Berichten: 64
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:39

Ik heb beide boeken, vooral obstacle vind ik erg leuk en pakken we regelmatig een oefening of een paar oefeningen van uit om tijdens onze training tot te passen.

Arena nog weinig gebruikt, binnenkort grondwerkles dus dan hoop ik daarna het boekje beter toe te kunnen passen. Er staan ook zeker dingen in die we nu kunnen doen maar ik en mijn paard vinden obstacle leuker :o

Afbeelding
Deze oefening vind ze geweldig, ik nog wat eng en werd ook wat verrast door de breedte sprong.

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:44

Eerlijk gezegd zou ik een van de twee boeken kopen, niet allebei. Er staan ongeveer 164 oefeningen in met balken. Dus ik heb het gevoel dat het obstakel boek hetzelfde is als arena. Er zijn wat aanvullingen in het arena boek over flexibiliteit. Het is een leuk boek om je trainingen af te wisselen en variabel te houden. Zeker een aanrader. Maar dan wel maar 1. En mijn tip zou dan zijn Arena, omdat ik niet denk dat die andere een toevoeging heeft.
Je hebt een paar bladen waarin je ook je eigen oefeningen kan invullen op een bestaande situatie. Je krijgt meerdere oefeningen per opstelling, waardoor je als het mag in je baan de opstelling een aantal dagen kan laten liggen en iedere keer wat anders kan doen. Ik heb een paar foto's gemaakt om een impressie te geven.

Ik begrijp dat dit voor manege lessen te complex is, het kost te veel tijd per ruiter. Dus dit is inderdaad een tof boek voor individuele trainingen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 62 bezoekers