Stalling omg Den Haag met veel buiten ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 00:15

veerxsjimm schreef:
Ik denk dat je meer richting het midden delfland moet gaan kijken voor echt de buitenzet service. Dat heb je in Den haag zelf bijna niet..
Ik sta zelf in Maasland, hele dag buiten met ruwvoer!


Waar sta jij ook alweer Veer?

Blijft altijd lastig iets te vinden hier. Midden Delfland richting Schipluiden heb je nog wel stallen met veel weidegang maar ook daar wordt het in de winter moeilijk omdat het te nat is (kleigrond). Stal moet dan over goede paddocks beschikken.
Ik sta zelf in Delfgauw. Leuke stal, paddocks aanwezig, in de winter geen weidegang en in de zomer een beetje. Ik vind goede bodems ook erg belangrijk (zeker ook voor je paard) en verder wil je natuurlijk ruim gevoerd hebben. Kosten zijn wel bijna 500 per maand.
Schipluiden zijn er een paar stallen (Olsthoorn, Verboon, Ammerlaan) Dan heb je nog richting Oude Leede nog Piet Westerman, goede stal maar een wachtlijst van jaaaaren.
In en direct rond Den Haag vind ik eigenlijk niks acceptabel. De kant uit van Wassenaar Voorschoten is niet te doen qua verkeer voor mij.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 07:14

Duran123 schreef:
IngridM schreef:
ik woon in omgeving Delft en ben naar Ouddorp gevlucht :-)

Rij je dan dagelijks op en neer? Hoe moet ik dat zien?

Wel prachtige omgeving overigens!


Ik ga 3-5 X per week naar hem toe. Ja is 50 minuten heen en 50 minuten terug en dat vind ik niet altijd fijn natuurlijk maar ik vind het het waard voor mijn beestje.

Iemand heeft het over Olsthoorn in schipluiden, daar heb ik 3,5 jaar gestaan ongeveer en is een super fijne stal (!) maar de paddocks zijn erg klein waar ze alleen in staan dus voor beweging hoef je dat niet te doen. Wel voor frisse lucht en dat is in onze regio al heel wat :-)
Maar grote stallen, super fijn ruwvoer en eigenaresse die heel veel voor je paard doet als er iets is!

Peet Westerman in oude leede moet je ze zelf buiten zetten half uurtje. Klassieke stal zeg maar.

Kokoskoekje
Berichten: 6
Geregistreerd: 01-08-19
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:10

Weidebloem schreef:
Yes, zelfde situatie. Sta nu op een plek waar paard happy is; winter overdag op de paddock met hooi en voorjaar tot najaar op het land. Alleen de rijbak is niet geweldig en we regelen alles zelf. Straks met twee kinderen is dat voor mij niet meer te organiseren....


Dat is ook mijn ‘probleem’ inderdaad, ik heb nu met een klein kindje en een drukke baan gewoon te weinig tijd om mijn paard 24/7 in een stal te hebben.
Ik wil nu dus om het eerlijk voor hem te houden een stalling hebben waar hij dagelijks buiten gezet wordt zodat ik op mijn gemakje 2-3x per week met hem kan rijden. Super lastig in deze omgeving!

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Stalling omg Den Haag met veel buiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:52

Er komt binnenkort plek vrij in De Lier, zag op facebook het berichtje dat er een paddock paradise word gemaakt die binnenkort voor 5 paarden plek gaat hebben.
In delftgauw zit ook nog een paddock paradise stal maar die hebben nu een wachtlijst.

Neville stables aan de A13 is een hitactief stal, dus 24/7 buiten(met schuilstal) maar hebben ook al jaren geen plek.

Het is in deze omgeving echt heel lastig, woon zelf in Rotterdam en ben "gevlucht" naar Brabant waar hij nu op de paddock paradise staat op zandgrond voor een fractie van de kosten die ik kwijt zou zijn hier in de driehoek Leiden/Hoek v Holland/Rotterdam.

Ik ben zonder files ongeveer 40 min onderweg (heen/terug)_ en omdat alles gedaan word bent ik er gemiddeld 4x in de week. De rest van de tijd staat pony met vriendjes feest te vieren

Kokoskoekje
Berichten: 6
Geregistreerd: 01-08-19
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 17:58

dieseltje09 schreef:
Er komt binnenkort plek vrij in De Lier, zag op facebook het berichtje dat er een paddock paradise word gemaakt die binnenkort voor 5 paarden plek gaat hebben.
In delftgauw zit ook nog een paddock paradise stal maar die hebben nu een wachtlijst.

Neville stables aan de A13 is een hitactief stal, dus 24/7 buiten(met schuilstal) maar hebben ook al jaren geen plek.

Het is in deze omgeving echt heel lastig, woon zelf in Rotterdam en ben "gevlucht" naar Brabant waar hij nu op de paddock paradise staat op zandgrond voor een fractie van de kosten die ik kwijt zou zijn hier in de driehoek Leiden/Hoek v Holland/Rotterdam.

Ik ben zonder files ongeveer 40 min onderweg (heen/terug)_ en omdat alles gedaan word bent ik er gemiddeld 4x in de week. De rest van de tijd staat pony met vriendjes feest te vieren


Waar in de Lier is dat? Dat is voor mij prima aan te rijden namelijk!

Ik begrijp dat je richting Brabant gegaan bent overigens :j

Duran123
Berichten: 1077
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:03

Advertentie voor pp staat ook op marktplaats. Kan je zo vinden als je op postcodegebied zoekt.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Stalling omg Den Haag met veel buiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:08

Ik heb hetzelfde dieseltje, je hoeft ook niet meer elke dag. Ik ga ook zo'n 4x pw. Hij mist me geen seconde :-)

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 19:53

IngridM schreef:
Ik heb hetzelfde dieseltje, je hoeft ook niet meer elke dag. Ik ga ook zo'n 4x pw. Hij mist me geen seconde :-)


Ja inderdaad, voor mij was de keus of het eiland op(dus inderdaad, ouddorp/rockanje/hellevoetsluis) of richting brabant. Het is brabant geworden, net zo lang onderweg en zo dicht bij de belgische grens dat ik qua benzine(ik tank dus in Belgie haha) nog goedkoper uitkom als dat ik hier in de regio stond en 7 dagen in de week aan het reizen was :+

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Stalling omg Den Haag met veel buiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 19:56

Haha goed gedaan dus. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de afstand niet altijd leuk vind, al houd ik erg van autorijden, maar dat is meer als je bv niet helemaal lekker bent oid. Dan zou ik best langs willen gaan maar houd de afstand me tegen op zo'n moment. Als hij dan dichterbij had gestaan had ik wel gegaan bijvoorbeeld, even knuffel halen etc. Maar ja daar is 50 minuten rijden echt te ver voor.

Ik denk overigens dat Hellevoet en rockanje ook geen zandgrond hebben. Ouddorp wel maar dat ligt 1 eiland verder in Zuid-Holland.

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 19:58

IngridM schreef:
Haha goed gedaan dus. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de afstand niet altijd leuk vind, al houd ik erg van autorijden, maar dat is meer als je bv niet helemaal lekker bent oid. Dan zou ik best langs willen gaan maar houd de afstand me tegen op zo'n moment. Als hij dan dichterbij had gestaan had ik wel gegaan bijvoorbeeld, even knuffel halen etc. Maar ja daar is 50 minuten rijden echt te ver voor.

Ik denk overigens dat Hellevoet en rockanje ook geen zandgrond hebben. Ouddorp wel maar dat ligt 1 eiland verder in Zuid-Holland.


Ja de rand aan zee heeft zandgrond, iets verder land in en het word inderdaad al een klei combinatie.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Stalling omg Den Haag met veel buiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 00:58

Bedankt voor alle info! Paradon in Katwijk is voor nu alsnog op nr1, er is een flinke wachttijd maar door de uitrijmogelijkheden heeft dat wel de voorkeur en is het wachten het waard! Tegen die tijd is de A4 hopelijk ook goed verbonden met Katwijk want dit gaan ze ook realiseren!

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 10:39

lifaya schreef:
Bedankt voor alle info! Paradon in Katwijk is voor nu alsnog op nr1, er is een flinke wachttijd maar door de uitrijmogelijkheden heeft dat wel de voorkeur en is het wachten het waard! Tegen die tijd is de A4 hopelijk ook goed verbonden met Katwijk want dit gaan ze ook realiseren!


Nou dat gaat echt nog wel even duren; dat zal niet binnen 5 jaar zijn.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 19:50

Wij begrepen dat de wachttijd ongeveer een jaar zou zijn. Tot die tijd staat paard gewoon 24/7 buiten met schuilstal maar de uitrijmogelijkheden zijn belabberd en geen goede bak. Dus dat zal het wachten waard zijn!

Leo

Berichten: 50127
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Stalling omg Den Haag met veel buiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:12

Ik denk dat ze de wegverbinding bedoelt. Dat gaat nog wel even duren, tot die tijd is het afzien dat stuk (rij er helaas dagelijks :D )

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:25

Leo schreef:
Ik denk dat ze de wegverbinding bedoelt. Dat gaat nog wel even duren, tot die tijd is het afzien dat stuk (rij er helaas dagelijks :D )


Ja dat denk ik ook. Heb er helaas wel enige kennis erover. Bij de A4 zijn natuurlik verschillende gemeenten betrokken. Ik zit in den Haag, werk bij de gemeente op de afdeling verkeer, maar ik kan je in ieder geval wel al zeggen dat het volgend jaar niet is opgelost.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Stalling omg Den Haag met veel buiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:56

Ik rij vanaf Den Haag naar Paridon gewoon via de Rijksstraatweg en de N44, of binnendoor via Wassenaar. Lijkt me een stuk sneller dan via de snelweg? :) Tenzij je in Den Haag Zuid woont natuurlijk.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 02:08

Leo schreef:
Ik denk dat ze de wegverbinding bedoelt. Dat gaat nog wel even duren, tot die tijd is het afzien dat stuk (rij er helaas dagelijks :D )

Oh dat maakt op zich niet uit hoor, je krijgt er een prachtig buitenrij gebied voor terug :Y) ik moet voor werk ook 110 km per dag rijden, is maar net op welk tijdsstip je daar wilt zijn.

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 10:07

Als je nog 10 minuten verder wilt rijden dan Paridon dan is er ook nog stal Kees Wassenaar in Noordwijkerhout. 8 maanden per jaar weidegang met uitbreiding tot 10 maanden (kost dan wel wat extra). Mogelijkheid tot diverse services (binnen/buiten zetten, uitmesten, ruwvoer klaar zetten etc). Overige maanden paddockservice. Goede binnen en buitenbak. Bos en strand goed aan te rijden te paard.

Paridon ligt langs de n206, die rijd je een paar afslagen verder (afslag Voorhout) en dan ben je er al.

http://paardenstalling.nl/

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 22:03

Ik ben zelf bekend met paridon, wel eens geweest voor foto’s. Is echt een top lokatie! Noordwijkerhout word alleen echt te ver en Katwijk in nog net te doen. Noordwijkerhout is overigens ook prachtig hoor, heb daar ook jaren met plezier gereden :D

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Stalling omg Den Haag met veel buiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:36

Snap ik! Is ook wel een eindje. Ik werk in Den Haag en als ik gelijk door ga uit werk doe ik er toch wel minimaal 40 minuten over.

Mardiah_0174
Berichten: 2
Geregistreerd: 13-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 15:48

Paardenhoeve is geen optie want het is donker en de bak is erg slecht.
De feer is erg slecht ( vindt ik) en daarom ga ik over een maand ook weer terug naar manege de arckelhoeve.

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 16:28

Mardiah_0174. Dit topic is al een paar jaar oud. Ik zag mijn bericht ook weer terug van een paar jaar geleden.
Ik stond toen in Delfgauw. Maar hier moet wel even een flinke rectificatie op :D :D
Toen de stal nog van Rob Willemse was, was het er leuk en was de verzorging heel goed.
Helaas is de boel een paar jaren geleden verkocht en is het er niet meer zo leuk. Op zijn zachts gezegd, eigenlijk r.u.k. Het verloop is er enorm. Geen aanrader meer dus.

Babootje schreef:
Blijft altijd lastig iets te vinden hier. Midden Delfland richting Schipluiden heb je nog wel stallen met veel weidegang maar ook daar wordt het in de winter moeilijk omdat het te nat is (kleigrond). Stal moet dan over goede paddocks beschikken.
Ik sta zelf in Delfgauw. Leuke stal, paddocks aanwezig, in de winter geen weidegang en in de zomer een beetje. Ik vind goede bodems ook erg belangrijk (zeker ook voor je paard) en verder wil je natuurlijk ruim gevoerd hebben. Kosten zijn wel bijna 500 per maand.
Schipluiden zijn er een paar stallen (Olsthoorn, Verboon, Ammerlaan) Dan heb je nog richting Oude Leede nog Piet Westerman, goede stal maar een wachtlijst van jaaaaren.
In en direct rond Den Haag vind ik eigenlijk niks acceptabel. De kant uit van Wassenaar Voorschoten is niet te doen qua verkeer voor mij.