Stal gezocht omgeving Vledder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gea99

Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:09

EmmyD schreef:
_Zoe schreef:
Vledderhoeve geen aanrader. Ben ik net weg nadat paard gigantisch veel af was gevallen door ruwvoer tekort, en meerdere van die stal zijn weg gegaan om zelfde reden deze maand. Ook op hun fb bleken achteraf wel meer van zulke recensies te staan, helaas te laat gezien. Verder heb je in vledder zelf niet heel veel maar in omgeving zitten best veel stallen. De blesse zit Stegeman, Veenstra zit in boijl (wel wat verder) en daar zit ook HBC, de zuidstroom in vinkega en Manege Noordwolde. En dat zijn de grote stallen met binnenbakken. Kleinere privé stallen zijn er ook nog heel veel met alleen binnenbak maar daarvoor kan je best gewoon rondrijden.



Klopt dat de Vledderhoeve absoluut geen aanrader is, wat mij betreft. Complete nachtmerrie om daar te staan. Wij hebben daar 7 weken gestaan. Onze haflinger, die snel te dik wordt, viel enorm af en zat totaal niet lekker in zijn vel. Je hebt helemaal niets te zeggen over het eten dat ze krijgen. Ze krijgen veel te weinig ruwvoer en een handje brok vinden ze genoeg. Regelmatig stonden ze zonder water in de paddock. Als je ook maar ergens iets van durft te zeggen of ergens een eigen mening over hebt hebt, word je afgesnauwd. En de weinige afspraken die ze dan maken, worden niet nagekomen en hierover wordt dan keihard, recht in je gezicht, gelogen.


Sorry dat ik hem noemde ts. Zoals ik al zei ik ken de stal niet. Maar houden zo denk ik.

Als het niet gaat zoals het moet. Dan moet het maar zoals het gaat.


Roux
Berichten: 182
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: naast het Drents-Friesche Wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:25

EmmyD schreef:
_Zoe schreef:
Vledderhoeve geen aanrader. Ben ik net weg nadat paard gigantisch veel af was gevallen door ruwvoer tekort, en meerdere van die stal zijn weg gegaan om zelfde reden deze maand. Ook op hun fb bleken achteraf wel meer van zulke recensies te staan, helaas te laat gezien. Verder heb je in vledder zelf niet heel veel maar in omgeving zitten best veel stallen. De blesse zit Stegeman, Veenstra zit in boijl (wel wat verder) en daar zit ook HBC, de zuidstroom in vinkega en Manege Noordwolde. En dat zijn de grote stallen met binnenbakken. Kleinere privé stallen zijn er ook nog heel veel met alleen binnenbak maar daarvoor kan je best gewoon rondrijden.



Klopt dat de Vledderhoeve absoluut geen aanrader is, wat mij betreft. Complete nachtmerrie om daar te staan. Wij hebben daar 7 weken gestaan. Onze haflinger, die snel te dik wordt, viel enorm af en zat totaal niet lekker in zijn vel. Je hebt helemaal niets te zeggen over het eten dat ze krijgen. Ze krijgen veel te weinig ruwvoer en een handje brok vinden ze genoeg. Regelmatig stonden ze zonder water in de paddock. Als je ook maar ergens iets van durft te zeggen of ergens een eigen mening over hebt hebt, word je afgesnauwd. En de weinige afspraken die ze dan maken, worden niet nagekomen en hierover wordt dan keihard, recht in je gezicht, gelogen.


Ben ook weggegaan bij de Vledderhoeve.
Vorig jaar al veel verloop vanwege o.a. het hooi. Ze hadden kleine bakjes en vulden te weinig bij. Dacht dat dat opgelost was met de grote ruiven, maar dat bleek niet zo.
Toen ik doorhad hoe er gelogen werd over het bijvullen/voeren van de paarden, ben ik ook vertrokken.
Zolang je 'ja en amen' zegt, ben je welkom en top, maar bij een kleine suggestie of vraag of er iets wat anders zou kunnen ... oehhhhhhh :brr:

pillow
Berichten: 7785
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Stal gezocht omgeving Vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:37

Dat weggetje achter het museum in, staat een oude boerderij. Trompetter die heeft ook pensionstal

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Roux
Berichten: 182
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: naast het Drents-Friesche Wold

Re: Stal gezocht omgeving Vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 16:36


MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Stal gezocht omgeving Vledder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-19 18:13

bonte bok is helaas te ver weg, bedankt allemaal voor meedenken

Roux
Berichten: 182
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: naast het Drents-Friesche Wold

Re: Stal gezocht omgeving Vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 17:13

jammer |( , best moeilijk wat te vinden hier ...Briefjes in de bus bij mensen met paarden aan huis doen, zo heeft een vriendin wat gevonden. En soms is er geen bak bij, maar wel een op stapafstand. Dat heb ik nu, werkt prima *\o/*

wefelu

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-01-11
Woonplaats: Oldemarkt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:33

Heel veel particulieren in de omgeving. De truc is vaak om overal wat balletjes op te gooien of langs deuren te gaan. Ik zag op marktplaats nog een plekje in Nijensleek. Eigenlijk voor een pony, maar wie weet. Hopelijk vind je snel wat!

De Vledderhoeve is inderdaad geen aanrader. Lijkt heel wat en erg mooie praatjes, maar in de praktijk blijkt anders. Doen zich voor als zulke paardenliefhebbers... Ben heel blij dat ik daar vorig jaar ben weg gegaan, verbaas me erover dat ze nog klanten hebben.

The essential joy of being with horses is that it brings us in contact with the rare elements of grace, beauty, spirit, and fire.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:03

Zijn er tegenwoordig alweer nieuwe ervaringen met Stal de Vledderhoeve?
Ik zie hun op marktplaats staan als zijnde paardvriendelijk, maar als ik die reacties hier lees lijkt dat me sterk. Is het ondertussen veranderd of zijn er misschien nieuwe eigenaren?

Wintu

Berichten: 2929
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Stal gezocht omgeving Vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 17:03

Er is weinig te vinden rondom Vledder qua pensionstalling. Stalling is vaak particulier en gaat vaak via via. Je kan eens bij AHB in Boijl informeren, die weten vaak ook veel.
Stal Carlee in Wapse, maar volgens mij zitten die vol. Vledderhoeve heeft altijd plek, maar met reden.

pillow
Berichten: 7785
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 10:05

Wintu schreef:
Er is weinig te vinden rondom Vledder qua pensionstalling. Stalling is vaak particulier en gaat vaak via via. Je kan eens bij AHB in Boijl informeren, die weten vaak ook veel.
Stal Carlee in Wapse, maar volgens mij zitten die vol. Vledderhoeve heeft altijd plek, maar met reden.

Op FB werd laatst in Wapse iets aangeboden. Dat was niet bij Carlee maar iets kleinschaligs.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

pillow
Berichten: 7785
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Stal gezocht omgeving Vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 12:41

Werd gedeeld op fb maar advertentie stond op marktplaats.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

pillow
Berichten: 7785
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Stal gezocht omgeving Vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:02

Ik kan niks wijzigen, vandaar steeds nieuw. Hij staat nog op MP onder Boijl, maar dat is in Wapse

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max


JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 20:25

Gitana schreef:
Zijn er tegenwoordig alweer nieuwe ervaringen met Stal de Vledderhoeve?
Ik zie hun op marktplaats staan als zijnde paardvriendelijk, maar als ik die reacties hier lees lijkt dat me sterk. Is het ondertussen veranderd of zijn er misschien nieuwe eigenaren?


Mijn vriendin staat der. Paarden staan 24/7 buiten met een schuilstal en onbeperkt hooi. Overdag op de wei volgens mij. Zij is zeer tevreden

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 06:50

Goed om te horen dankje!
Ik ga er binnenkort kijken.

Zijn er toevallig nog meer recente ervaringen met stal vledderhoeve? :)

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 10:29

Als de eigenaren nog steeds dezelfde zijn, dan zou ik er niet over peinzen om mijn paard daar neer te zetten. De accommodatie kan dan mooi zijn, maar mijn paard is daar fysiek en mentaal kapot gegaan door het beleid.

pillow
Berichten: 7785
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:13

Gitana schreef:
Goed om te horen dankje!
Ik ga er binnenkort kijken.

Zijn er toevallig nog meer recente ervaringen met stal vledderhoeve? :)

Ik sprak vorige week nog iemand die haar paard er weg gehaald heeft omdat het slecht is.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Stal gezocht omgeving Vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 18:51

Ik heb jullie even pb gestuurd! :)

Wintu

Berichten: 2929
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 19:13

Mdrf schreef:
Als de eigenaren nog steeds dezelfde zijn, dan zou ik er niet over peinzen om mijn paard daar neer te zetten. De accommodatie kan dan mooi zijn, maar mijn paard is daar fysiek en mentaal kapot gegaan door het beleid.

Die van mij ook. Marga en Eva zitten er nog steeds. Wanneer stond jij er?

Wintu

Berichten: 2929
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 19:15

pillow schreef:
Ik kan niks wijzigen, vandaar steeds nieuw. Hij staat nog op MP onder Boijl, maar dat is in Wapse

Ik hoorde tijd terug bij AHB dat iemand in Oosterstreek ook iets wilde beginnen.

De stal waar ik stond in Noordwolde is er mee gestopt. Dat zijn ze nu aan het renoveren, naar ik begreep gaan ze of pensionstalling aanbieden tzt of het hele complex verhuren aan een prof ruiter.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 19:57

Wintu schreef:
Ik hoorde tijd terug bij AHB dat iemand in Oosterstreek ook iets wilde beginnen.


Boca Stables in Oosterstreek. Is in voormalig de Jeu stables

pillow
Berichten: 7785
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Stal gezocht omgeving Vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 21:30

In Wapse aan Ten Have zit Oenema ook een pensionstal.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Stal gezocht omgeving Vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 12:36

Mijn vriendin staat nog steeds met veel plezier op de Vledder hoeve.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 16:13

Wintu schreef:
Mdrf schreef:
Als de eigenaren nog steeds dezelfde zijn, dan zou ik er niet over peinzen om mijn paard daar neer te zetten. De accommodatie kan dan mooi zijn, maar mijn paard is daar fysiek en mentaal kapot gegaan door het beleid.

Die van mij ook. Marga en Eva zitten er nog steeds. Wanneer stond jij er?


ruim 3 jaar terug daar weggegaan. Vlak voordat ze het zogenaamde paddock paradise maakte.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 bezoekers