Hoe vind je nu precies een instructeur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Hoe vind je nu precies een instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 18:35

Hey allen,

Hier zijn we weer! Deze keer niet met de aanzet van een interessant discussietopic, maar wel met een vrij concrete vraag. Hoe zijn jullie aan je instructeur gekomen? Ging dat via-via, of ben je online gaan zoeken? Of was het wellicht zelfs de instructeur van stal?

Ik zit een beetje met de handen in het haar... ik zou dol, maar dan echt dolgraag terug dressuurles volgen, ik zou haast gelukkig zijn met iemand die letterlijk wat in het midden staat te schreeuwen dat ik niet zo scheef moet zitten :Y) Echter vind ik niemand. Ik weet dat er in theorie wel degelijk instructeurs rondlopen hier die lesgeven in dressuur (anders zouden we ook geen competities hebben aan deze kant van België, lijkt me) maar ze vinden doe ik niet.

Heeft iemand nog tips? Ik zit rond regio Leuven, dus Vlaams-Brabant. :')

Anoniem

Re: Hoe vind je nu precies een instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:40

Via via inderdaad. Of misschien een oproep op bokt markt en marktplaats oid zetten?

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Hoe vind je nu precies een instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:55

Mijn ene instructrice is tevens staleigenaresse dus dat is makkelijk. :P Mijn andere instructrice kende ik via via omdat ik haar ook soms tegenkwam op wedstrijden, en ik heb haar toen gegoogeld en benaderd. Soms zetten instructeurs ook oproepen op marktplaats of sporthorses.nl, misschien daar even kijken? Of misschien kan iemand hier in de reacties wel een suggestie doen.

Besje

Berichten: 816
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: Hoe vind je nu precies een instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:56

Ik heb een pb gestuurd :)

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 19:35

Via een vriendin. We gingen met haar paarden lessen, eerst had ze iemand uitgenodigd maar dat vonden we allebei niks (en om verschillende redenen dan nog....), daarna had ze iemand anders uitgenodigd en dat voelde gelijk veel beter! Achteraf bleek dat nog mensen die ik ken van haar les pakken :+ Nu is het even rustig op paardrij-vlak bij mij maar als ik terug actiever ga zijn, neem ik gelijk van haar terug les.
Die vriendin had ze denk ik via het internet of ook viavia. Jammer dat je zo ver ben, anders ga ik haar wel kunnen aanraden :D

snoopydogy

Berichten: 2220
Geregistreerd: 20-11-11

Re: Hoe vind je nu precies een instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 19:37

hier via via oud stal genooitje les al bij haar en rade haar mega aan
na een proefles blijfven hangen bij haar

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 19:58

Via iemand op stal die bij hem leste en toevallig hadden we al eens eerder contact gehad met deze instructeur (albert van schie, komt ook wel eens in Belgie. Misschien kun je een mailtje naar hem sturen of dat ook bij jou in de buurt is)

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Hoe vind je nu precies een instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:16

Mijn eerste instructeur 7 jaar terug had ik via een stalgenootje paar keer les van gehad steeds met smoesjes afzeggen dan heb je net je paard opgezadeld en belt/appt ze af heel snel afscheid van genomen. 2e instructeur 4 jaar les van gehad ongeveer via marktplaats gevonden kon haar naam al via via. Na 4 jaar dacht ik tijd voor een nieuwe. Mijn tante is gevraagd wie een goeie was om door te kunnen groeien in de dressuur sport nou ik heb nu een jaar les van die gene enorm blij veel vertrouwen in het paard gekregen en stap er met plezier steeds af

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Hoe vind je nu precies een instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:34

Mijn instructrice was de instructrice van de eigenaresse van mijn bijrijdpaard. Met mijn bijrijdpaard ben ik ook bij haar gaan lessen en nu ik een eigen heb wil ik binnenkort ook weer bij haar gaan lessen. Ik wil binnenkort ook grondwerklessen gaan nemen, maar die geeft een stalgenoot van me toevallig

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Hoe vind je nu precies een instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:44

Ik heb ze via de website van de KNHS gevonden (heb je ook zoiets in Belgie?) en ook weleens op marktplaats. En wellicht nog via de lokale rijvereniging?

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe vind je nu precies een instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:47

Ik kreeg eerst les van haar op de manege en nu krijg ik van haar les op mijn eigen pony.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Hoe vind je nu precies een instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 23:59

Bij Flanders horse expo Gent ben ik in aanraking gekomen met centered riding, hier vond / vind ik alles in wat ik belangrijk vind tijdens het rijden. De sleutelwoorden hierbij zijn ontspanning, balans en op houding en zit rijden.

Toen ben ik op Google gaan zoeke naar een centered riding instructrice in mijn buurt en zodoende krijg ik nu les van een top instructrice, die niet alleen mij recht zet en in balans, maar ook mij etra tools geeft die ik door kan zetten, wanneer ik aan mijn lesklanten les geef.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Hoe vind je nu precies een instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 01:03

Via Facebook. Heb daar een oproepje geplaats in een instructie groep en uiteindelijk een link gekregen van een instructrice die vol zat en me doorverwees naar een collega.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Hoe vind je nu precies een instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 10:48

Bedankt voor alle respons! :D We hebben inderdaad wel de LRV en de VLP (altijd aan het vechten trouwens, die twee) maar de LRV heeft geen echte lijst en de VLP heeft wel een lijst, maar blijkt nu dat daar helemaal niet iedereen opstaat en dat wij volgens de lijst maar 2 of 3 dressuurinstructeurs zouden hebben boven beginnersniveau :') Lijkt me vreemd. Alsnog naar een paar initiators ook gestuurd, maar weinig succes of ze wonen best ver weg.

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:22


Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Hoe vind je nu precies een instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 11:28

Jetm, daar dacht ik initieel ook weleens aan (ondanks de lessen die ik heb bijgewoond mij niet echt aanspraken) maar de dichtsbijzijnde heb ik vaker zien lesgeven en wow, dat is wel heel penny :') Te weinig dressuur, te veel halsringrijden naar mijn smaak :=

Sylvie__x
Berichten: 12
Geregistreerd: 27-06-19

Re: Hoe vind je nu precies een instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:35

Mijn instructrice eigenlijk ook tegen gekomen via via, je zou eventueel op fb inderdaad een oproepje kunnen doen --> kun je gelijk erbij zetten wat je verwacht en waar je naartoe wilt (scheelt tijd en teleurstelling), of sporthorses kunnen proberen? :) *\o/*

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Hoe vind je nu precies een instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:48

Veel naar wedstrijden gaan kijken, met mensen praten, eens gaan kijken bij trainingen van een rijvereniging, naar clinics gaan, etc. Dan vind je wel iemand waarvan het resultaat je bevalt.

Sporthorsies
Berichten: 98
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:51

Ik heb een jury waarbij ik altijd bagger punten, maar goed commentaar kreeg benaderd. Wat een verademing. Eindelijk eens iemand die net zo kritisch is als ikzelf zonder dat het een en al negatief is.

Andere instructeur (lastige jonge paarden of springen) heb ik een paar keer aan het werk gezien wat me aansprak.

Er loopt echt veel bagger rond hoor, kan even duren voor je een geschikte vind.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Hoe vind je nu precies een instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 12:51

Sylvie_x, Jammer genoeg halen de oproepjes op fb niet veel uit, het zijn vaak de twee zelfde instructeurs die aangeraden worden en moeten dat nu ook echt net de twee instructeurs zijn die niet goed met ons klikken en we al hebben geprobeerd :') Sporthorses zal ik eens proberen! *D

Sclimpre, mijn "paardenvolk" op fb is echt van heinde en verre, ik lijk altijd mensen op wedstrijden en elders te ontmoeten die van de verste hoekjes van het land zijn _O- Ik zit ook niet zo in het dressuurgebeuren omdat ik een TREC en Endurance fanaat ben dus ik heb sowieso niet veel connecties op dat gebied. Of ik kan altijd naar een LRV wedstrijd gaan en roepen "Wie heeft er geen probleem met een bitloze optoming waar je helemaal niet anders les voor moet geven?" :+ :Y) Want daar struikelen de meesten over. Bitloos = recreatie lijkt het. Ik ga wel blijven kijken als fotograaf!

Sporthorsies, wat handig zeg! Ik doe geen wedstrijden op dit moment net omdat ik mezelf zo laag in dressuurniveau voel, daarom ook de instructie, hahaha *D Wel een goede leidraad! Het is inderdaad echt zoeken soms.

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Re: Hoe vind je nu precies een instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:58

Mijn dochter heeft een paar maanden geleden een proefgerichte clinic gereden bij een door vrienden aangeraden instructrice, hun dochter had ook les gehad van haar. Kind vond het geweldig, wij vonden haar kundig en leuk met dochter en zij had nog een plekje voor een privelesser vrij.
Kost wat en kost ook tijd, want ze zit niet om de hoek, maar de resultaten zijn ernaar.
Viavia dus ook.

Ereste
Berichten: 217
Geregistreerd: 20-09-17

Re: Hoe vind je nu precies een instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:03

Kirania, Als je graag bitloos dressuurles hebt, kan ik je Saskia Dobbelaere aanraden. Zij zit in de Academische hoek maar het is niet saai. Je gaat geen 10 weken stapoefeningen doen, zoals bij sommigen. Ze komt in de buurt van Deinze, en Munkzwalm, en misschien ook nog op andere plaatsen maar je hebt een groepje van minstens 4 mensen nodig. Als je in Deinze of Munkzwalm in de buurt zit kan je misschien bij ons aansluiten als je geïnteresseerd zou zijn. Ze heeft een website, moet je maar eens opzoeken.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:50

Kirania schreef:
Sclimpre, mijn "paardenvolk" op fb is echt van heinde en verre, ik lijk altijd mensen op wedstrijden en elders te ontmoeten die van de verste hoekjes van het land zijn _O- Ik zit ook niet zo in het dressuurgebeuren omdat ik een TREC en Endurance fanaat ben dus ik heb sowieso niet veel connecties op dat gebied. Of ik kan altijd naar een LRV wedstrijd gaan en roepen "Wie heeft er geen probleem met een bitloze optoming waar je helemaal niet anders les voor moet geven?" :+ :Y) Want daar struikelen de meesten over. Bitloos = recreatie lijkt het. Ik ga wel blijven kijken als fotograaf!

In dat geval heb je toch liefst iemand die ervaring heeft met bitloos?
Je kan eens contact opnemen met Linda van De poedertoren in Herselt. Ik weet niet of zij les geeft aan mensen van buitenaf, maar eventueel kan ze jou wel iemand aanraden.

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hoe vind je nu precies een instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:53

Kijk op wedstrijden eens om je heen en vraag aan mensen die jij echt fijn vind rijden van wie ze les hebben.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hoe vind je nu precies een instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:57

puur geluk hier.

was in het bos aan het rijden met amanda en had het over haar instructeur. ze had genoeg mensen nodig die les wilden hebben om hem deze kan van Nederland op te laten komen, dus ik heb het maar geprobeerd. nu ben ik fan