Adopteren bij Paard zoekt baas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Heb jij een paard geadopteerd bij Paard zoekt baas?

Ja
2 (1%)
Nee
159 (98%)

Totaal aantal stemmen: 161


Reborn
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-08-19

Adopteren bij Paard zoekt baas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 12:32

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb onder meer een account aan gemaakt om dit topic te maken.

Ik ben al een tijd bekend met de stichting Paard zoekt baas. Ik volg hen op Youtube en Instagram. Mijn oog is gevallen op één van hun huidige paarden welke eerdaags ter adoptie zal komen.

Natuurlijk kan ik niet wachten tot ik een afspraak voor een bezichtiging kan maken! Tot die ben ik erg benieuwd of er meerdere mensen zijn welke hier een paard hebben geadopteerd en hun ervaring met mij willen delen.


elinedeau95

Berichten: 1192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Re: Adopteren bij Paard zoekt baas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:33

Eerlijk? Niet doen.
Als ik het zo lees heb je namelijk een best kromme constructie. Genoeg andere leuke paardjes.

.

Reborn
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 12:33

elinedeau95 schreef:
Eerlijk? Niet doen.
Als ik het zo lees heb je namelijk een best kromme constructie. Genoeg andere leuke paardjes.

Wat bedoel je met een kromme constructie?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:34

Ik zou het zelf niet doen, als het om een bereden paard gaat. Geen van die meiden daar kan fatsoenlijk rijden, dus je krijgt veel omschoolwerk voor je kiezen qua reactie op been en zonder enorme druk van voor kunnen lopen.

Biebz

Berichten: 5471
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:35

elinedeau95 schreef:
Eerlijk? Niet doen.
Als ik het zo lees heb je namelijk een best kromme constructie. Genoeg andere leuke paardjes.


Dit lees ik idd vaker. Heb mij er nooit heel erg in verdiept. Maar heb hier vaker discussies overgelezen..

Is een paard kopen geen optie? Want verder betaal je alles zelf toch bij de adoptie? Dan zou ik gewoon lekker gaan voor een eigen paard en even wat langer sparen.

Reborn
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 12:36

liekec schreef:
Ik zou het zelf niet doen, als het om een bereden paard gaat. Geen van die meiden daar kan fatsoenlijk rijden, dus je krijgt veel omschoolwerk voor je kiezen qua reactie op been en zonder enorme druk van voor kunnen lopen.

Dat is voor mij geen probleem.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:36

Niet geadopteerd, maar het lijkt mij niks. Adopteren betekent alleen bruikleen, het paard is nog steeds van PZB en dus niet officieel van jou. Je mag er dus niet mee fokken en belangrijke beslissingen worden door hun gemaakt. Mocht het uiteindelijk ook niet klikken krijg je ook je geld niet terug.

Paarden worden daar niet gekeurd, en je zal niet de eerste zijn die een kreupel paard daar vandaan haalt die na een half jaar ingeslapen moet worden..

Verder vind ik het een super organisatie, en afgelopen jaar zijn ze qua professionaliteit ook echt gegroeid.

Alleen een paard daar adopteren zou absoluut niet mijn keuze zijn.
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 28-08-19 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Kmbrly

Berichten: 1840
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:37

Ik vind sommige prijzen te gek voor adoptie.
Moest je dan toch ooit niet verder kunnen met je paard. Is het gewoon terug geven.

I know you'll be a sun in somebody else's sky

tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:38

Paard zoekt baas krijgt zijn paarden via afstandconstructie, dat zijn zeer vaak geen paarden die belastbaar zijn, anders waren ze wel verkoopbaar al dan niet via handelaar. Voor een gezond rijpaard is kijken naar koop + goed keuren een beter plan.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Reborn
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-08-19

Re: Adopteren bij Paard zoekt baas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 12:42

Bedankt voor de meningen omtrent Paard zoekt baas en het adopteren, maar dat is eigenlijk niet waar ik om vraag in mijn beginpost en waar ik naar op zoek ben.

kiki1976

Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:45

Nee niet gedaan en doe het ook niet.
Er is iets wat me echt tegenhoud bij deze stichting, want in mijn ogen hebben ze een aparte constructie wat mij tevens het sterke gevoel geeft als handelaren.

* Je moet het paard gratis aan hun afstaan.
* Adoptie prijs is vaak een normale verkoopprijs
* Kan je er om wat voor reden niet voor zorgen, te groot etc dan moet je het paard gratis terug geven. Hun kunnen het paard dan weer verkopen.

Reborn schreef:
Bedankt voor de meningen omtrent Paard zoekt baas en het adopteren, maar dat is eigenlijk niet waar ik om vraag in mijn beginpost en waar ik naar op zoek ben.

Misschien niet de antwoorden die je wilt horen, maar wel voor ons een reden om er geen dier te kopen

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Lukasje
Berichten: 11147
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:47

Mag ik vragen waarom je een paard wil adopteren?

Indien je een paard een mooi plekje wil geven, een mooie oude dag, denk ik nu bv spontaan aan een topic hier op bokt waarbij een dame op zoek is naar een plekje voor een haflingermerrie omdat de eigenaar terminale longkanker heeft.
Deze haflinger kon omwille van artrose niet meer bereden worden maar was verder wel gezond.
Het is een recent topic....

Don't take anything for granted

Jazzie03

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Re: Adopteren bij Paard zoekt baas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:49

Zou het niet doen. Ik heb slechte ervaringen met hen. Als je meer wilt weten mag je altijd een pb doen.

My happy place is at the barn :D

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Adopteren bij Paard zoekt baas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:53

Heb je de zoekfunctie gebruikt? Daar is genoeg te vinden.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Adopteren bij Paard zoekt baas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:56

Wat ik gepost heb is ook geen mening, zo gaat het daar nou eenmaal. Nee dat denk ik niet, ik ken namelijk meerdere mensen die een paard daar geadopteerd hebben.

Paard ziek? Pzb maakt de beslissingen, maar ondertussen mag jij wel voor de kosten opdraaien ;)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Lukasje
Berichten: 11147
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:57

Trouwens, “The Old Horses Lodge” in België heeft voor zo ver ik weet wel een goede naam wat adoptie betreft.

Don't take anything for granted

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:00

Ik denk dat hier veel mensen zitten die niet op deze constructie zitten te springen en dat je ook weinig ervaringen zult vinden.
Wat Tamary zegt: als paarden goed te rijden en te belasten zijn, worden ze niet met deze constructie aangeboden, maar worden ze gewoon verkocht.
Persoonlijk koop ik een paard, ik bepaal zelf of ik ermee fok, het door wil verkopen of wanneer het einde
daar is. Ik ga geen bakken geld uitgeven en zulke essentiële dingen aan een ander over laten..

Reborn
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 13:14

c_alsemgeest schreef:
Heb je de zoekfunctie gebruikt? Daar is genoeg te vinden.

Ja, deze heb ik gebruikt, maar ik heb niet gevonden wat ik zocht.

Jazzie03 schreef:
Zou het niet doen. Ik heb slechte ervaringen met hen. Als je meer wilt weten mag je altijd een pb doen.

Ik heb je een bericht gestuurd.

Lukasje schreef:
Trouwens, “The Old Horses Lodge” in België heeft voor zo ver ik weet wel een goede naam wat adoptie betreft.

Dankjewel! Ik zal er naar kijken.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 28-08-19 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

Onali

Berichten: 18381
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:31

Reborn schreef:
c_alsemgeest schreef:
Heb je de zoekfunctie gebruikt? Daar is genoeg te vinden.

Ja, deze heb ik gebruikt, maar ik heb niet gevonden wat ik zocht.


Omdat ze erg negatief bekend staan hier op Bokt.

Stalgenootje van mij had een pony van hun. Beestje was hartstikke bevangen en mijn stalgenoot heeft dat weer goed gekregen na heel wat experimenteren wat wel en niet goed ging.
Helaas moest ze de pony uiteindelijk toch weer terug brengen vanwege die achterlijke regeling en het niet klikken in de groep.

Weer terug hadden de meiden van de stichting een compleet ander verhaal bij de pony verzonnen op FB zodat mijn stalgenoot als boosdoener overkwam.

Pony is dit jaar overleden en dat kreeg ze ook viavia te horen.

Black is the colour of my true love's hair

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:43

Geen ervaring, maar waarom zou je dit willen?
Snap dat je helemaal verliefd bent op de pony, maar er zijn zoveel paarden te koop..
Voor de haflinger op de site (voorbeeld), betaal je €1500 en dan moet je nog alles zelf kopen en betalen.
Je bent verplicht om foto's te sturen (nou is dat niet zo erg, maar goed) zodat zij kunnen zien hoe het gaat. Dan heb je toch geen gevoel van eigen paard? Alles moet verder in overleg en je krijgt ook spontane controles hoe het met HUN paard gaat.
Kan je dan niet beter een leasepaard nemen?

petra8
Berichten: 1128
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Adopteren bij Paard zoekt baas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:49


Blogs, boeken en cursussen over Communiceren met dieren, Chakra's bij dieren, Astrologie bij dieren, Paardenkarakters lezen en Bomen, planten en kruiden voor paarden https://www.paardennatuurlijk.com

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:36

Reborn schreef:
c_alsemgeest schreef:
Heb je de zoekfunctie gebruikt? Daar is genoeg te vinden.

Ja, deze heb ik gebruikt, maar ik heb niet gevonden wat ik zocht.

Lijkt mij sterk eigenlijk :D 33 tabladen aan pagina's.
Waarvan 1 topic zelfs geheel gaat over ervaringen met dit "bedrijf". En het adopteren van een paard of pony aldaar.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

felicity

Berichten: 11277
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:41

c_alsemgeest schreef:
Lijkt mij sterk eigenlijk :D 33 tabladen aan pagina's.
Waarvan 1 topic zelfs geheel gaat over ervaringen met dit "bedrijf". En het adopteren van een paard of pony aldaar.


Wellicht is ze opzoek naar de positieve verhalen :=

[O]

Hevonen

Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Adopteren bij Paard zoekt baas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:56

Ik denk dat het heel fijn is dat er een organisatie is waar elk paard/pony welkom is. Ik heb zelf een grote shetlander van hen gekocht, hij kwam uit een verwaarlozingssituatie en is pas heel laat gecastreerd, wat beide nog merkbaar is. Maar ik vind dat deze mensen echt fantastisch werk doen. Uiteraard krijgen zij niet de beste, leukste en duurste paarden.. die gaan gewoon de markt op of naar een handelaar.
Zij krijgen paarden en pony's die wegens mishandeling en verwaarlozing in beslag zijn genomen en dieren waarvoor een liefhebbende eigenaar niet meer kan zorgen, hoe graag hij of zij dat ook wil.

Uiteraard gaat niet alles perfect; het 'materiaal' (de dieren) waarmee zij werken zijn meestal kneusjes. Er is altijd geldgebrek en ze doen het met wat kan. Ik heb er veel respect voor, chapeau!

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Onali

Berichten: 18381
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 18:00

Hevonen schreef:
Ik denk dat het heel fijn is dat er een organisatie is waar elk paard/pony welkom is. Ik heb zelf een grote shetlander van hen gekocht, hij kwam uit een verwaarlozingssituatie en is pas heel laat gecastreerd, wat beide nog merkbaar is. Maar ik vind dat deze mensen echt fantastisch werk doen. Uiteraard krijgen zij niet de beste, leukste en duurste paarden.. die gaan gewoon de markt op of naar een handelaar.
Zij krijgen paarden en pony's die wegens mishandeling en verwaarlozing in beslag zijn genomen en dieren waarvoor een liefhebbende eigenaar niet meer kan zorgen, hoe graag hij of zij dat ook wil.

Uiteraard gaat niet alles perfect; het 'materiaal' (de dieren) waarmee zij werken zijn meestal kneusjes. Er is altijd geldgebrek en ze doen het met wat kan. Ik heb er veel respect voor, chapeau!



Don't believe everything they say ;)

Black is the colour of my true love's hair


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xxPaige en 13 bezoekers