Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:27

Dank jullie, mensen hier met paarden aan huis. Jullie hoeven je niet te verantwoorden uiteraard :)
En ik snap ook wel dat een wat soberder pony makkelijker te houden is dan een warmbloedpaard.
Soms vind ik het alleen wel vermoeiend, of misschien eerder treurig, als ik de advertenties zie.
En dat is dan helemaal geen kritiek op iemand persoonlijk.
Het is meer dat ik denk: de tendens is steeds meer: sober ras, niet te groot, 24/7 buiten.
Voor dat soort paarden, in combinatie met een eigenaar die wel wat zelf wil doen en die de -imo- essentiële basis voor een rijpaard als luxe ziet, is wel een plekje te vinden.
Ik juich de roep om dierenwelzijn, de paarden meer naar buiten, toe, maar desondanks vind ik de kwaliteit van het houden van paarden en de paardensport ook achteruit gaan.
Dat vind ik jammer.

Muze
Berichten: 5264
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:30

Zulke plekjes zijn net zo min lastig te vinden hoor.. 24/7 buitenplekken met góed beleid…

Daihyo

Berichten: 88042
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:38

En wat voor de een goed is, hoeft voor de ander niet zo te zijn.

Om op je vraag terug te komen Nikass: ik heb alleen plek voor een shetlander of pony tot max 1.20 vanwege de oppervlakte van mijn perceel en de samenstelling van de kudde. Daarbij heb ik alleen maar sobere pony’s staan en het is handig dat nummer 4 hier zowel qua voerbehoefte als beleid bij past.

MarjanB

Berichten: 16433
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 07:06

Ik woon niet meer in de regio Arnhem maar lees wel mee uit interesse.. heb zelf een warmbloed en een halve tinker aan huis. 24/7 buiten met schuilstal. Veel werk maar mijn warmbloed is er zo enorm van opgeknapt, qua lijf maar ook psychisch. Ze staat bijna nooit binnen :=

Had hiervoor ook altijd zoiets van dat paard moet s nachts op stal want dan heeft ze rust etc. Nu denk ik elk paard moet meer buiten. Ja ze is harig, zanderig en soms gaat ze in een plas liggen maar zoveel blijer. Ik had die overstap nooit aangedurfd denk ik als ik nog ergens op pension zou staan. Dus snap het wel voor de mensen die nu op zoek moeten.

Maar ook ik wil geen pension klant, altijd gezeur _O- ze willen altijd wat anders of dit is niet goed en dan dat weer. Hoe handig het ook zou zijn voor vakanties enz.

LaDonna75

Berichten: 2131
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 09:51

Ik moet zeggen dat de pensionklanten me ook veel brengen hoor. Gezelligheid, dat voorop, maar daarnaast ook hulp met buitenzetten en binnenzetten. Ik zou vanwege alleen al vanwege mijn werk geen volpension kunnen bieden, en het is fijn dat ik weet dat een kundig iemand de paarden binnen zet als ik werk. Het is wel zo dat het mijn stal is met mijn regels, en als iemand het anders wil en het niet te regelen is, ze simpelweg niet bij me kunnen komen te staan. Zo had ik een aanvraag van iemand die maximaal 3x per week kon komen, of dat kon. Nou nee, dat je niet dagelijks wil rijden (of zelfs helemaal niet) is prima maar je kunt niet verwachten dat ik dan meer dan de helft van de week je paard verzorg. Maar wil je dat je paard s morgens voer krijgt, prima, zet het maar klaar dan voer ik het. iemand die het paard apart in een weitje wil, moet ook een andere stal zoeken. Ze gaan gewoon bij elkaar in de wei. Uitgezonderd tijdelijk, uiteraard, bij ziekte, kreupelheid enz, maar de intentie is samen in de wei.
En 24/7 buiten kan niet bij mij, en in de winter staan ze maximaal een uur of 6 buiten omdat het snel nat is en er bijna geen gras is. Ze krijgen dan eerst hooi op stal en gaan daarna pas naar buiten , geen hooi in de wei. Zodra het gras gaat groeien gaan ze langer naar buiten. Vast niet perfect en vast tegen allerlei Bokt-ideologieën in, maar dit werkt voor mij en mijn pony’s het beste en je bent bij mij te gast. Dus take it or leave it :j
Dat heb ik dus geleerd, helaas, dat het zo zakelijk moet. Iedereen krijgt bij het kennismaken deze afspraken te horen en het staat ook in het contract. Maar ik snap dat mensen dit allemaal niet willen en ik snap ook dat pensionstallen stoppen vanwege het gezeur. Winstgevend is het namelijk niet, althans niet bij mij. Ik speel ongeveer quitte denk ik.

LaDonna75

Berichten: 2131
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 09:51

Sorry, het is nogal een lang verhaal geworden!

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:30

Wij merken ook, hoe kleinschaliger je bent hoe lastiger het is om iemand te vinden die erbij past. Je moet de neuzen dezelfde kant op hebben, op een grote stal kan je wat meer in de anonimiteit opgaan. Maar als je met zijn 4en bent moet het klikken en moet je dezelfde ideeen hebben mbt paarden houden.

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 12:39

LaDonna75 schreef:
Sorry, het is nogal een lang verhaal geworden!


Ik vind het wel een goed beleid :) in de winter 6 uur zou ik geen probleem vinden.
Mijn paard is alleen niet zo geschikt voor in een kudde
(tenzij..)

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:28

Dankzij een bokker hebben wij een fijn plekje bij mijn huis in de buurt gevonden. *\o/*

Spoiler:
Betekent wel dat op onze huidige stal een plekje vrij komt. Het is rond Kilder/Zeddam. Ik weet niet of er een wachtlijst oid is, maar mocht iemand in die omgeving zoeken, mag je mij altijd een pb doen, kan altijd eens navraag doen bij de staleigenaar.
Wij hebben er heel fijn gestaan.

Escada

Berichten: 3844
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:19

Ik zag op facebook dat er ook een plekje in Kilder werd aangeboden, ik kan daar iedereen adviseren om daar nooit heen te gaan 8)7

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:24

Escada schreef:
Ik zag op facebook dat er ook een plekje in Kilder werd aangeboden, ik kan daar iedereen adviseren om daar nooit heen te gaan 8)7


Is dat bij een vrouw die haar paarden dag en nacht buiten heeft? Verhuurde (destijds iig) volgens de advertentie de wei, maar bleek bij komst dat het gewoon samen met andere paarden is. Het was daar iig echt een zooitje.

Edit: was j.e.s.s.y. op marktplaats, advertentie staat er nu ook, echter staat er nu wel echt bij dat het in eigen beheer is, dus gok dit maal zonder andere paarden.

Escada

Berichten: 3844
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:38

Nee ze heet Jessica die het verhuurt. Heb er 1 maand gestaan, nooit meer

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:53

Escada schreef:
Nee ze heet Jessica die het verhuurt. Heb er 1 maand gestaan, nooit meer


Ja is ook J.essica, maar op mp dus j.essy. Wij zijn er een jaar of 4 geleden ook wezen kijken, gierende banden weer weg :')

Escada

Berichten: 3844
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 22:03

Oh ja die namen lijken inderdaad gewoon op elkaar :')

Ik had er een hengst staan voor gezelschap voor haar ruin. Zouden geen merries bij komen. Maand later stonden er allemaal merries bij, handig dus :+

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 22:07

Escada schreef:
Oh ja die namen lijken inderdaad gewoon op elkaar :')

Ik had er een hengst staan voor gezelschap voor haar ruin. Zouden geen merries bij komen. Maand later stonden er allemaal merries bij, handig dus :+


Oef, dat is ook wel bijzonder. Wel een compliment, blijkbaar vond ze jouw hengst erg knap :'). Geen veulens van gekomen? Ik vond het destijds ook erg rommelig en onbetrouwbaar overkomen. Allereerst al omdat de informatie die ze gaf dus niet overeen kwam met het geen wat ze tijdens het kijken weer vertelde.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 22:49

Ik zag het inderdaad ook, weet niet welke plek dat is, maar niet die waar ik sta in ieder geval :Y)
plekje waar ik nog sta is volpension, jaar rond overdag hele dag buiten op de weide (ruim maar wel kaal) in kleine kudde, nacht op een grote stal met buitenluik.
Goed onverpakt hooi dat je onbeperkt mag pakken, brok naar keuze, oké buitenrijbak en uitrijmogelijkheden en hele goede service verder, af en toe dekens wisselen of medicatie geven bijv allemaal geen probleem.
Wel behoorlijk aan de prijs voor weinig faciliteiten, maar de service en basis zorg voor de paarden is erg goed, in ieder geval voldoende naar buiten en goede kwaliteit voer, schone stallen etc. Al kom je een maand niet op stal, voor je paard word goed gezorgd. Eerste plekje waar ik weer zonder stress op vakantie durfde en mn paard achter durfde te laten sinds ik in deze omgeving woon :))

Daihyo

Berichten: 88042
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 09:24


JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 19:22


Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:29

De link werkt bij mij niet.

skjala

Berichten: 2
Geregistreerd: 02-09-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 22:18


Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 22:46

Zo jammer dat je alleen als eigenaar mag komen. Ik deel paard met mijn zus en onze partners helpen ook graag mee in de verzorging.

skjala

Berichten: 2
Geregistreerd: 02-09-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 22:59

Macs schreef:
Zo jammer dat je alleen als eigenaar mag komen. Ik deel paard met mijn zus en onze partners helpen ook graag mee in de verzorging.

Ik zou gewoon even bellen Macs. Ik neem ook weleens iemand mee. Ze willen alleen geen hele families op het erf.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:23

Ik had een paar pb's ontvangen, maar het plekje waar ik stond (of eigenlijk nu nog sta tot de verhuizing) tussen kilder en zeddam is vergeven.

boemel

Berichten: 8384
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 08:25

Ik kwam deze tegen. Afbeelding

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 22:55