Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:20

Nee ik snap het :)
Maar ik bedoel dus dat als ze in een schuilstal wil staan ze ook veel afstand wil kunnen houden tot de andere paarden. Meestal zijn schuilstallen daar niet groot genoeg voor :D


Denvery63
Berichten: 4
Geregistreerd: 24-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:09

Tip. Bij kennismaking goed doorvragen naar de wintermaanden, tot hoever en hoelang staan ze in de drek, zijn er altijd droge ligplekken, hoelang is de wintertrack dicht en dus de ruimte beperkt, hoe ziet dat eruit met een natte track en 8 paarden?
Is het beleid (bijv. schuilmogelijkheid) ook aangepast op de laagste in de kudde?

Wat betekent beperkt-onbeperkt hooi? Onbeperkt hooi is er niet. Is dit niet één van de pijlers van een paddock Paradise?

Kijk eens écht goed naar de paarden en vraag je af, waarom staan ze er zo bij en waarom vertonen ze dit gedrag?

Heb altijd een plan B achter de rug, zij zijn echt de baas daar en overleg is alleen mogelijk als zij er zin in hebben. Als je dit allemaal oké vindt, en dat goed voelt, dan is het een mooie plek.

Altijd lastig een goede plek vinden voor je paardje.

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:16

Nikass schreef:
Nee ik snap het :)
Maar ik bedoel dus dat als ze in een schuilstal wil staan ze ook veel afstand wil kunnen houden tot de andere paarden. Meestal zijn schuilstallen daar niet groot genoeg voor :D

Dat is zeker waar :j
Dan moet je inderdaad of een grote stal hebben of bijvoorbeeld meerdere schuilplekken.
Denvery: heb je het over mijn plek?

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

MarjanB

Berichten: 16417
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:21

Tja... en dan nog je kan het vragen en antwoord krijgen wat dan toch anders blijkt te zijn.

Ben een tijdje geleden bij een paddock paradise gaan kijken. Iemand die ik ken staat er en was enthousiast terwijl de stal niet zo’n goede naam heeft. Ga ik kijken blijkt ze zelf twee keer daags daar te staan om d’r paard bij te voeren. Andere mensen daar op stal zeiden ja als je geluk hebt krijgen ze onbeperkt hooi en je moet echt dagelijks komen om bij te voeren. De eigenaar zei zelf ook ja je moet zo’n 4kilo bijvoeren aan een kwpn.

Staat er laatst iemand op Facebook die vraagt of die stal wat is. Zeg ik ja maar je moet wel dagelijks zelf bijvoeren. Nou kreeg me een vervelend berichtje als reactie dat je wel wat voor je paard over moet hebben.. degene die de vraag had gepost was ook aangesproken door de eigenaar. Nou m’n broek zakte er van af -O- denk zorg of dat je het goed voor elkaar hebt of neem gewoon genoegen met dat mensen het niet goed genoeg vinden.

Zucht.. (ff frustratie puntje)

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:23

Niet moeilijk raden welke stal je bedoelt _O- Ik snap niet hoe je enthousiast kan zijn over een stal als je dagelijks je paard moet staan bijvoeren qua hooi, gewoon de basisbehoefte. Dat moet gewoon goed zijn. En dan kan het prima dat een specifiek paard bijgevoerd moet worden. Maar het moet niet de regel zijn.

Denvery63
Berichten: 4
Geregistreerd: 24-02-21

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:33

Ik heb geen idee, wat is jouw plek?

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:58

@MarjanB: op zo'n stal heb ik ook gestaan (voordat hij er een PP van maakte)... en dan nog 'all inclusive' zeggen te zijn... sorry, ik heb veel voor mijn paard over, maar ben niet in de gelegenheid om elke dag op de middag 2 uur op stal te staan kijken hoe mijn paard zelfgekocht hooi eet. maar goed, dat was ook een persoon die het OK vond om berm- en uiterwaarden-hooi te geven met plastic troep er in (en dat was alleen het zichtbare spul...) of koeienkuil...

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:09

Ik ben opzoek naar een fijn plekje voor een shetlander omgeving Bemmel (max 20 autominuten) Hoeft geen luxe qua faciliteiten te zijn. Wel betrouwbaar en goede verzorging, mag ook particulier.
Mocht iemand iets weten hoor ik het graag.

Tailormade Bollywood Brettonwoods x Rambo 02-08-2020 het gaat je goed daarboven grote vriend

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:09

Ah herkenbaar -O-
Ik heb op een zg volpensionstal gestaan waar iedereen met eigen stro zijn stal bijhield en dagelijks eigen hooi bijvoerde via een onderling rooster.
Het is bijna hilarisch als het niet zo droevig was _O-

Denvery63
Berichten: 4
Geregistreerd: 24-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:12

Daihyo schreef:
Nikass schreef:
Nee ik snap het :)
Maar ik bedoel dus dat als ze in een schuilstal wil staan ze ook veel afstand wil kunnen houden tot de andere paarden. Meestal zijn schuilstallen daar niet groot genoeg voor :D

Dat is zeker waar :j
Dan moet je inderdaad of een grote stal hebben of bijvoorbeeld meerdere schuilplekken.
Denvery: heb je het over mijn plek?


Ik heb even teruggelezen.Nee hoor, jouw plek ken ik niet.

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:39

idinn schreef:
Niet moeilijk raden welke stal je bedoelt _O- Ik snap niet hoe je enthousiast kan zijn over een stal als je dagelijks je paard moet staan bijvoeren qua hooi, gewoon de basisbehoefte. Dat moet gewoon goed zijn. En dan kan het prima dat een specifiek paard bijgevoerd moet worden. Maar het moet niet de regel zijn.

Ik voer mijn jaarling momenteel ook bij tot ze op het gras gaan. Zij is nog in de groei en heeft een iets andere voerbehoefte dan mijn haflinger die nu op rust staat.
Dat geeft niet, is tijdelijk en ik ben toch op stal en kost me niks extra's. Dus kleine moeite om een kruiwagen hooi voor haar neus te zetten zodat ze even ongestoord kan bunkeren :+
Maar als je volpension staat, je een smak geld betaalt en extra moet gaan bijvoeren (en betalen) omdat je paard te kort komt, dan werkt óf het systeem niet voor je paard óf het management klopt niet.

Denvery: ik dacht het al, maar omdat het een reactie op mij leek dacht ik: ik vraag het toch even.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Wodamen
Berichten: 135
Geregistreerd: 29-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:07

vladimir1979 schreef:
@MarjanB: op zo'n stal heb ik ook gestaan (voordat hij er een PP van maakte)... en dan nog 'all inclusive' zeggen te zijn... sorry, ik heb veel voor mijn paard over, maar ben niet in de gelegenheid om elke dag op de middag 2 uur op stal te staan kijken hoe mijn paard zelfgekocht hooi eet. maar goed, dat was ook een persoon die het OK vond om berm- en uiterwaarden-hooi te geven met plastic troep er in (en dat was alleen het zichtbare spul...) of koeienkuil...


Zou daar inderdaad ook niet van gediend zijn.
Heb wel is op stallen zo nu en dan een pluk bijgevoerd maar nog nooit echt bij moeten voeren gelukkigh

Wodamen
Berichten: 135
Geregistreerd: 29-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:08

Nikass schreef:
Ah herkenbaar -O-
Ik heb op een zg volpensionstal gestaan waar iedereen met eigen stro zijn stal bijhield en dagelijks eigen hooi bijvoerde via een onderling rooster.
Het is bijna hilarisch als het niet zo droevig was _O-


Hoe kunnen ze dat dan volpension noemen ? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:04

Net als de all inclusive stallen, waar je wel zelf je stal moet uitmesten heel de week :')

Volgens mij zien stallen het tegenwoordig als term om te melden dat je niet 3x per week een staldienst hebt en dan mest schept van alle paarden, maar dat je enkel verantwoordelijk bent voor de mest van je eigen paard.

Anders weet ik het ook niet..

CleopatraVII
Berichten: 54
Geregistreerd: 02-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:12

Denvery63 schreef:
Tip. Bij kennismaking goed doorvragen naar de wintermaanden, tot hoever en hoelang staan ze in de drek, zijn er altijd droge ligplekken, hoelang is de wintertrack dicht en dus de ruimte beperkt, hoe ziet dat eruit met een natte track en 8 paarden?
Is het beleid (bijv. schuilmogelijkheid) ook aangepast op de laagste in de kudde?

Wat betekent beperkt-onbeperkt hooi? Onbeperkt hooi is er niet. Is dit niet één van de pijlers van een paddock Paradise?

Kijk eens écht goed naar de paarden en vraag je af, waarom staan ze er zo bij en waarom vertonen ze dit gedrag?

Heb altijd een plan B achter de rug, zij zijn echt de baas daar en overleg is alleen mogelijk als zij er zin in hebben. Als je dit allemaal oké vindt, en dat goed voelt, dan is het een mooie plek.

Altijd lastig een goede plek vinden voor je paardje.


Over welke stal gaat dit dan?

Muze
Berichten: 5261
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:12

De pp in eerbeek die hier al eerder besproken is, denk ik.

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

CleopatraVII
Berichten: 54
Geregistreerd: 02-02-21

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:15

Is dat Gioia?

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:34

Nee bij Gioia was de track goed en het hele jaar open, ee was toen ik er stond geen zomer en winter track. De voerplaatsen zijn ook verhard met roosters.

Fiesta, freiberger, what else?

CleopatraVII
Berichten: 54
Geregistreerd: 02-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:46

Belker schreef:
Nee bij Gioia was de track goed en het hele jaar open, ee was toen ik er stond geen zomer en winter track. De voerplaatsen zijn ook verhard met roosters.


Mag ik vragen waar je nu staat? Of heb je je paard(en) nu aan huis?

Mijn paard is overigens sowieso te groot voor Gioia, verder ziet het er wel mooi uit op de foto's etc.

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:08

Wodamen schreef:
Nikass schreef:
Ah herkenbaar -O-
Ik heb op een zg volpensionstal gestaan waar iedereen met eigen stro zijn stal bijhield en dagelijks eigen hooi bijvoerde via een onderling rooster.
Het is bijna hilarisch als het niet zo droevig was _O-


Hoe kunnen ze dat dan volpension noemen ? :')


Omdat zij van mening waren dat de paarden voldoende stro en hooi kregen.
Je kon bijna door mijn paard heen kijken zo mager was ze geworden (in pakweg een maand of drie), maar dat lag volgens hen vast ergens anders aan. ;)

Maar ik heb het achter me gelaten.

Macs

Berichten: 7632
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:17

Ik denk wel dat een hoop mensen vergeten dat een verhuizing heel zwaar kan zijn voor een paard. De eerste maanden heb ik ook flink bij moeten voeren.
En ja dat betekent ook dat de stalbaas vergeet dat een verhuizing zwaar is en dus niet extra voert bijv. Het komt van beide kanten vind ik.
Ikzelf zou het geen probleem vinden om tijdens dit soort periodes wat extra werk te hebben aan mijn paard, maar het moet geen structureel ding worden als je volpension staat natuurlijk.


Bij ons wordt 24/7 hooi geregeld maar je moet wel echt zelf aangeven wanneer de ruif bijna leeg is. Dus moet je met je weidegenoten met de neuzen dezelfde kant op staan, anders werkt het niet. Zelfde geldt voor de wei mestvrij maken en mestonderzoek doen. Ons weitje is daar heel fijn in, maar andere weitjes hebben niet die samenwerking. Zou ik zelf niet prettig kunnen staan.

Maks :+:

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:07

Dat laatste vind ik ook als je samen een en ander moet regelen Macs :j
Je moet er wel op kunnen vertrouwen dat iedereen zijn aandeel doet en de afspraken nakomt :j
Daarom is bij ons óók de klik tussen eigenaren belangrijk. Je hoeft echt niet bij elkaar op de koffie. Maar wel gelijkgestemd zijn en op elkaar kunnen vertrouwen. Gelukkig hebben wij nu een fijn clubje bij elkaar en is dat vertrouwen er ook wederzijds.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Denvery63
Berichten: 4
Geregistreerd: 24-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:53

Muze schreef:
De pp in eerbeek die hier al eerder besproken is, denk ik.


Jazeker

CleopatraVII
Berichten: 54
Geregistreerd: 02-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 18:57

Denvery63 schreef:
Muze schreef:
De pp in eerbeek die hier al eerder besproken is, denk ik.


Jazeker


Dus toch Gioia? Misschien is het handig om dat er even bij te zetten, in plaats van zo vaag te doen? Dan weten mensen welke recensie/ervaring bij welke paddock paradise/stal hoort, in plaats van dat er eerst geraden moet worden welke het zou zijn? Dan ontstaan er ook geen misverstanden.

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:03

CleopatraVII schreef:
Belker schreef:
Nee bij Gioia was de track goed en het hele jaar open, ee was toen ik er stond geen zomer en winter track. De voerplaatsen zijn ook verhard met roosters.


Mag ik vragen waar je nu staat? Of heb je je paard(en) nu aan huis?

Mijn paard is overigens sowieso te groot voor Gioia, verder ziet het er wel mooi uit op de foto's etc.

Aan huis.

Denvery63 schreef:
Muze schreef:
De pp in eerbeek die hier al eerder besproken is, denk ik.


Jazeker

Is het zo veel slechter geworden qua voerbeleid? Bij Inge was mijn freiberger muist veels te vet.....

Fiesta, freiberger, what else?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Riviera87 en 60 bezoekers