Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annemiekev
Berichten: 88
Geregistreerd: 09-01-22
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 05:00

Keizerinnnn schreef:
Nikass schreef:
Heb je ook een foto van hoe ze buiten staan?


Dit is nu de tijdelijke oplossing. Dit zijn de huidige weides waar ze eigen paarden altijd had staan. Dit is opgedeeld. Niet de grootste wei maar vind het heerlijk dat ze met een andere merrie in de wei kan staan.

Heb geen betere foto zie ik ook haha.
[ [url=m/0EfZe5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarnaast is de oude bak opgesplitst in 2 delen waar ze als paddock kunnen staan. En nieuwe paddocks zijn ze mee bezig. En dan daarna gaan de weides ook komen.


Hebben ze een website?
Kan niet zo snel wat vinden op google

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 07:55

Nee (nog) niet

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:37


Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 20:13

Ik weet waar het is. Mijn paarden staan daar vlak bij. Maar hoe het er aan toe gaat weet ik niet.

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 20:17

Ja, ik, maar wel al even geleden. Er staat hier in dit topic geloof ik ook wat aan ervaringen, als je op spankeren zoekt.
De bak was vrij zwaar en weinig uitrijmogelijkheden. Ik vond ook dat ze vrij weinig gevoerd kregen aan hooi. Stro en brok regelde je zelf (zo te lezen nu nog steeds), Sowieso hadden ze overdag niets, dan stonden ze toen in elk geval in modderweides, enkel s zomers op de goede weide. Mijn paard was er niet echt gelukkig. Er was toen ook heel veel wisselingen in het paardenbestand.
Maar zoals ik al zei, dit is wel echt al een tijdje terug, misschien is het veranderd.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 22:22

LoveBodin schreef:
Ja, ik, maar wel al even geleden. Er staat hier in dit topic geloof ik ook wat aan ervaringen, als je op spankeren zoekt.
De bak was vrij zwaar en weinig uitrijmogelijkheden. Ik vond ook dat ze vrij weinig gevoerd kregen aan hooi. Stro en brok regelde je zelf (zo te lezen nu nog steeds), Sowieso hadden ze overdag niets, dan stonden ze toen in elk geval in modderweides, enkel s zomers op de goede weide. Mijn paard was er niet echt gelukkig. Er was toen ook heel veel wisselingen in het paardenbestand.
Maar zoals ik al zei, dit is wel echt al een tijdje terug, misschien is het veranderd.



Oh grappig wist niet dat je kon zoeken in een topic. Hmm weinig over te vinden, niks van recent , maar de enkele berichten die er zijn, zijn meer negatief dan positief. Het verbaasd mij ook dat die er al zo lang op staat en dat voor deze omgeving.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 09:16

Plek is er al jaren.. met redelijk verloop.
Naar het schijnt mag je er idd zelf geen ( extra) hooi pakken wat voor mij persoonlijk een afknapper is. Ze staan overdag zonder ruwvoer op de weides en ik vind het zelf belangrijk dat je dan bijvoorbeeld met poetsen of voor rijden/ beweging even wat ruwvoer mag pakken.

boemel

Berichten: 8402
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 09:24

Ik heb er 2 maanden gestaan met mijn paard.
Tijdens de groeimaanden qua gras, dus ik heb niet te klagen gehad over te weinig voer.
Hoeveelheid strooisel was prima, al zag ik het langzamerhand wel wat minder worden.

De rijbak was echt loeizwaar.
De zadelkast is erg onpraktisch. Het lukte me amper om mijn zadel schadevrij te houden bij het pakken en opbergen.

In aanvang ging het prima met mijn paard in de wei tussen de merries.
Ze deden er echter na een aantal weken een laat gecastreerde ruin bij, die niet meer in de ruinengroep paste.

Mijn paard werd continue opgejaagd en gepakt. Ik heb haar kreupel en vol met zwellingen en krassen moeten verhuizen, want de pensioneigenaresse was niet van plan om er ook maar iets aan te doen.

De eigenaresse was heel vriendelijk toen we voor een stal kwamen kijken, maar ze werd steeds onvriendelijker en was totaal niet behulpzaam. Tot op de dag van vandaag weet ik nog niet waarom ze zo onaardig tegen me deed. Het voelde echt vervelend om daar te zijn.
Mijn paard werd steeds banger. Ook voor mensen.
Hoewel het er netjes uitziet en de kwaliteit hooi goed was, zou ik dit adres nooit aan iemand aanraden.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 18:49

Muze schreef:
Plek is er al jaren.. met redelijk verloop.
Naar het schijnt mag je er idd zelf geen ( extra) hooi pakken wat voor mij persoonlijk een afknapper is. Ze staan overdag zonder ruwvoer op de weides en ik vind het zelf belangrijk dat je dan bijvoorbeeld met poetsen of voor rijden/ beweging even wat ruwvoer mag pakken.


Helemaal mee eens, dat zou voor mij ook een afknapper zijn. Wil hooi altijd onbeperkt kunnen pakken (naar redelijkheid uiteraard) geef ook altijd onder het poetsen een pluk zeker als de weide schraal is. Verbaas mij er sowieso over hoe lang sommige stallen paarden zonder ruwvoer laten staan.

Slechte bak zou voor ons niet uit maken, maar wil wel goede uitrij mogelijkheden en een veilige en fijne plek voor m’n paard.

Dank voor jullie ervaringen

Soura

Berichten: 19
Geregistreerd: 14-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 10:49

Er is een plekje vrij op onze doe-het-zelf stal in Arnhem Noord.
De groep bestaat uit 6 ponies (max hoogte 1.60 meter). Zes maanden per jaar strookbegrazing op de wei,
Zes maanden per jaar op de paddock met inloopstal, afdak om te schuilen en 24/7 voorverpakt hooi uit slow feeder ruiven. De weides en de paddock zijn omringd met bomen waardoor er altijd beschutting en schaduw is, mochten de paarden dat graag willen.
We staan midden in het bos direct aan het ruiterpad (Veluwe Trail). De paddock is geschikt om te longeren en te rijden, maar het is uiteraard geen echte buitenbak.
Er is stromend water, electra, zadelkamer met kasten. Er is geen warm water, geen wc, geen stallen en geen ruimte voor trailerstalling.
Dichtsbijzijnde binnenrijbaan is 20 minuten rijden door het bos.
Prijs is 170 euro per maand exclusief hooi en brok. Hooi voeren we alleen tijdens het paddockseizoen. Dit wordt ingekocht door de stalhouder.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:18

Heb je misschien wat foto’s Soura?

Soura

Berichten: 19
Geregistreerd: 14-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:42

Faelynn schreef:
Heb je misschien wat foto’s Soura?


Jazeker. In de winter zijn er in totaal 9 voerplekken voor 6 ponies. De paddock is redelijk droog in de winter, tenzij het echt dagen hoost. De voerplekken zijn allemaal verhard, dus de paarden kunnen altijd met droge voeten staan. De binneninloop heeft rubbermatten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nikass

Berichten: 16693
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 22:02

Krijgen ze nu in het najaar meer ruimte op het gras?
Ik heb er ooit gekeken, toen was er een smalle strook gras waar ze op mochten staan met zijn zessen. Dit ging niet goed, waardoor er één paard moest vertrekken.

Soura

Berichten: 19
Geregistreerd: 14-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 09:22

Nikass schreef:
Krijgen ze nu in het najaar meer ruimte op het gras?
Ik heb er ooit gekeken, toen was er een smalle strook gras waar ze op mochten staan met zijn zessen. Dit ging niet goed, waardoor er één paard moest vertrekken.


Er is de afgelopen jaren maar 1 paard onvrijwillig weg gegaan en dat had niks te maken met een te kleine grasstrook. Deze merrie was dominant op een niet zo'n fijne manier. De laagste in rang (een 28 jarige hele lieve merrie die geen vlieg kwaad doet) werd na een aantal weken tot bloedens toe in elkaar getrapt en gebeten door de nieuwe introducee. De dominante merrie paste gewoon niet goed in de groep en staat nu in een klein groepje shetlanders niet ver bij ons vandaan waar ze blijkbaar wel goed past. Soms is het gewoon lastig inschatten hoe de groepsdynamiek zal zijn met een nieuw dier. Dit kan in bepaalde combinaties zeer ontwrichtend werken.

Wat betreft de strookbegrazing; wanneer het tijd is voor een nieuwe weide dan krijgen ze daar inderdaad geen groot stuk, maar de oude weide blijft nog een aantal dagen open dus de paarden hebben een hele wei + een strook in de nieuwe wei. De kudde is heel rustig en stabiel. We zijn dus specifiek op zoek naar een pony zonder voernijd en zonder agressief en dominant gedrag. Trappen en bijten bij introductie binnen de groep hoort binnen de lijn der verwachting, maar urenlang opjagen en door de draden jagen hoort daar wat ons betreft niet bij. Introductie gaat op een rustige manier met eerst het nieuwe paard apart met 1 ander paard erbij en dit wordt langzaam uitgebreid. We zijn als stalgenoten de eerste weken allemaal actief in het samen wandelen en rijden met het nieuwe paard om de band tussen het nieuwe paard en de groep zo snel mogelijk tot rust te krijgen.

boemel

Berichten: 8402
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:46

Er staat op Marktplaats nu ook stalling aangeboden in Angeren. Ziet er zo qua beschrijving en qua foto's goed uit.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:01

Ik zag ook weer stalling bij Stal Evers in Didam. Ik houd ook mijn ogen en oren open. Helaas door alle inflatie en hoge kosten hebben wij nu de 3e keer in een jaar tijd een flinke verhoging :(. Het is vervelend dat alles zo duur wordt en mijn salaris hetzelfde blijft. Ik denk dat het overal nu wel zo is.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:58

Ik heb jaren geleden op de plek van Soura gestaan en dat is echt een aanrader. Als ik nog een pony zou hebben zou ik het wel weten, zo'n fijne en relaxe plek op een toplocatie.

Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 08:15


Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 18:06

Ik heb een lieve sociale 8 jarige tinkermerrie met pssm2, een peesblessure + artrose si gewricht. Onbelast heeft ze geen pijn.

Ze staat momenteel op een paddock paradise in volpension (Lieren). Maar deze plek wordt overgenomen door nieuwe verhuurders, en er was ons beloofd dat er niets zou veranderen. Helaas hebben ze nu aangegeven dat je 2 weidediensten per week moet gaan draaien, en als je dit niet kunt dat je per 1 maart opgezegd word. Helaas heb ik in augustus mijn been verbrijzeld, dus ik ben niet in staat om op welke manier dan ook te helpen omdat ik nog volop aan het revalideren ben. Ik zoek dus hoognodig een nieuw plekje voor mijn lieve merrie.

Het liefst zouden wij blijven staan, maar door omstandigheden moet ik toch op zoek naar iets anders.

- 24/7 buiten is een must
- wel of geen gras maakt niet uit
- Liefst wel een schuilstal
- Voldoende ruwvoer gedurende de dag (zolang er geen gras is).
- * ik ben dus zelf niet in staat om te helpen met uitmesten/voeren e.d.
- * ze heeft geen extra zorg nodig door haar mankementen, ze krijgt alleen haar vitaminebrokje.

** mijn stalgenoten zitten in hetzelfde schuitje en zoeken eventueel ook een andere plek. Het gaat om een jonge haflingermerrie en een oudere shetlanderruin.

*** Eventueel is het ook een mogelijkheid om haar in bruikleen weg te doen als weidemaatje (met contract).

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 18:24

Minoes schreef:
Ik heb een lieve sociale 8 jarige tinkermerrie met pssm2, een peesblessure + artrose si gewricht. Onbelast heeft ze geen pijn.

Ze staat momenteel op een paddock paradise in volpension (Lieren). Maar deze plek wordt overgenomen door nieuwe verhuurders, en er was ons beloofd dat er niets zou veranderen. Helaas hebben ze nu aangegeven dat je 2 weidediensten per week moet gaan draaien, en als je dit niet kunt dat je per 1 maart opgezegd word. Helaas heb ik in augustus mijn been verbrijzeld, dus ik ben niet in staat om op welke manier dan ook te helpen omdat ik nog volop aan het revalideren ben. Ik zoek dus hoognodig een nieuw plekje voor mijn lieve merrie.

Het liefst zouden wij blijven staan, maar door omstandigheden moet ik toch op zoek naar iets anders.

- 24/7 buiten is een must
- wel of geen gras maakt niet uit
- Liefst wel een schuilstal
- Voldoende ruwvoer gedurende de dag (zolang er geen gras is).
- * ik ben dus zelf niet in staat om te helpen met uitmesten/voeren e.d.
- * ze heeft geen extra zorg nodig door haar mankementen, ze krijgt alleen haar vitaminebrokje.

** mijn stalgenoten zitten in hetzelfde schuitje en zoeken eventueel ook een andere plek. Het gaat om een jonge haflingermerrie en een oudere shetlanderruin.

*** Eventueel is het ook een mogelijkheid om haar in bruikleen weg te doen als weidemaatje (met contract).

Wellicht te ver voor je maar er staat wat op de Boktmarkt: https://www.bokt.nl/markt/ad/519185/sta ... C3%A9-stal

Lekkere verhuurder als die geen rekening wenst te houden met medische problemen die, hopelijk voor je, tijdelijk zijn.
Zou voor mij alleen al een reden zijn om te verkassen. Blijkbaar zijn ze al niet betrouwbaar aan het begin; waarin gaan ze nog meer verrassingen hebben?

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 18:34

Dankjewel, helaas kan die van mij echt niet op stal staan.

Ja het is helaas heel vervelend gelopen. Ik heb ook een stalgenootje dat fulltime werkt in wisselende diensten, voor haar is het dus ook niet mogelijk om een dienst te draaien volgens een vast rooster. En er was ons van meerdere kanten beloofd dat er feitelijk niets zou gaan veranderen door de overname.

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 18:42

Minoes schreef:
Dankjewel, helaas kan die van mij echt niet op stal staan.

Ja het is helaas heel vervelend gelopen. Ik heb ook een stalgenootje dat fulltime werkt in wisselende diensten, voor haar is het dus ook niet mogelijk om een dienst te draaien volgens een vast rooster. En er was ons van meerdere kanten beloofd dat er feitelijk niets zou gaan veranderen door de overname.

Om heel eerlijk te zijn heb ik nog nooit mee gemaakt dat het niet verandert maar de vraag is of het bij je past.

Onze stalbaas is duidelijk ook bezig; waarschijnlijk gaat z'n dochter het over nemen, al dan niet met haar broer(s) maar de oplettende luisteraar heeft al beeld welke kant het op gaat.
Of dat uiteindelijk ook bij ons past zal de tijd leren maar vooralsnog lijkt het wel goed te gaan.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 18:43

Minoes schreef:
Dankjewel, helaas kan die van mij echt niet op stal staan.

Ja het is helaas heel vervelend gelopen. Ik heb ook een stalgenootje dat fulltime werkt in wisselende diensten, voor haar is het dus ook niet mogelijk om een dienst te draaien volgens een vast rooster. En er was ons van meerdere kanten beloofd dat er feitelijk niets zou gaan veranderen door de overname.


lastig zulke veranderingen, ik weet natuurlijk niet of die staldiensten het enige issue zijn, maar als je verder wel op goede voet verder denkt te kunnen met deze staleigenaar en de plek voor je paard echt goed is, zou ik als ik jou was eerder overwegen om te kijken of er een leuke verzorger is die tegen kleine vergoeding die diensten 2x in de week voor jou wil doen, en daarnaast eventueel lekker ook mag tutten en poetsen met het paard.
Goede plekken zijn hier zo schaars, dat als je verder fijn staat ik voor zo iets zou kijken of het anders op te lossen is. En alles is zo duur tegenwoordig dat je er misschien niet eens persee duurder mee uit bent op die manier.

Nikass

Berichten: 16693
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 23:58

Oooh herkenbaar... zo ging ik volpension staan ivm gezondheidsredenen, duidelijk besproken met de staleigenaar, geen enkel probleem... twee maanden later besloot hij dat het per direct een dhz stal werd..
En bedankt hè -O-

Succes!

Escada

Berichten: 3844
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 21:36

Vervelend Minoes, is dit de pp van Iris van eq paard?

Is Renkum te doen voor je? Daar staat de mijne nu ook 24/7 op de Mariahoeve. Heb het daar erg naar mijn zin en een blij paard :j