Extreme plastic verpakkingen Agradi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Extreme plastic verpakkingen Agradi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 20:32

Elke keer als ik bij Agradi bestel, en dat is nogal vaak, verbaas ik me weer over de enorme, extreme manier waarop alles met plastic is ingepakt, driedubbel geseald, soms nog in extra plastic zakjes is gestopt en ook nog volgestopt met luchtgevulde plastic zakken. En elke keer neem ik me weer voor om er wat van te zeggen maar dat doe ik dan toch maar weer niet. Hebben anderen dit ook? Misschien kan ik ze dan eens wijzen op dit topic.

imaudy
Berichten: 5042
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Extreme plastic verpakkingen Agradi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 20:54

Je kunt bij de plastic inzameling doen. Ik moet zeggen dat ik de manier van verpakken wel fijn vind. Komt alles tenminste heel aan.

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Extreme plastic verpakkingen Agradi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 21:00

Ik werk niet bij agradi maar wel een ander bedrijf dat producten verzend. Over het algemeen is dit simpel plastic dat makkelijk gerecycled kan worden.

pjer
Berichten: 1578
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Extreme plastic verpakkingen Agradi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 21:21

Ik vind het persoonlijk wel fijn dat spullen goed verpakt zijn en daardoor heel en schoon aankomen. Vervolgens hergebruik ik 95% van dat verpakkingsmateriaal weer als ik zelf pakjes moet versturen, en wat over blijft gaat in de plastic bak of in de papierbak of geef ik aan kennissen die ook een webshop hebben voor hun gerecyclde verpakkingen.

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Extreme plastic verpakkingen Agradi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 21:25

Ik erger me vooral aan de enorm grote dozen, die vooral veel lucht verplaatsen...

Ik heb net een bestelling binnen van een bedrijf dat heel bewust bezig is met het uitbannen van overbodig plastic.
2 glazen flesjes zaten ingepakt in golfkarton en dan gewoon in een kartonnen doosje wat precies pas was voor de bestelling en dat komt ook lekvrij en zonder schade aan.

Hoe groter de doos rondom het product, hoe meer opvul nodig is, omdat het ín de doos ook al heen en weer kan stuiteren.

Dus ja, ik erger me er ook aan, als de doos zo groot is en vol zit met overbodig plastic.

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 21:28

imaudy schreef:
Je kunt bij de plastic inzameling doen. Ik moet zeggen dat ik de manier van verpakken wel fijn vind. Komt alles tenminste heel aan.


Ja dat doe ik uiteraard ook, maar ik vind het heel erg overdreven ingepakt. Van andere bedrijven, met bv dezelfde producten, heb ik veel minder afval en zit er ook gewoon karton in als vulling of inderdaad een goed passende doos zonder verdere vulling, afhankelijk van de bestelling.

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 22:24

Een aanzienlijk deel van het plastic gaat helaas nog op grote schepen naar een stortplaats ergens in Verwegistan of wordt verbrand.
En plastic kan maar een paar keer worden gerecycled. Voor o.a. de nieuwe zakjes is nieuwe grondstof nodig.
Zo weinig mogelijk plastic gebruiken is nog altijd een stuk milieuvriendelijker.
Laatst bijgewerkt door senna21 op 27-02-24 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Extreme plastic verpakkingen Agradi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 22:34

Ik verbaas mij er ook vaak over bij Agradi hoor. Veel te grote dozen die voornamelijk gevuld zijn met plastic. En vervolgens alle flessen en potjes zijn nog eens in de plastic gewikkeld. Het is dat ze lekker snel verzenden. Daarom bestel ik er nog.

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Extreme plastic verpakkingen Agradi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 22:46

Wat ik bij agradi ook vervelend vind is al die boekjes meuk die ze meesturen en die je zonder te lezen toch weggooit..

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Extreme plastic verpakkingen Agradi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 22:48

Ik heb er regelmatig kapotte bakken snoepjes van gehad. Daar heb ik klachten over ingediend want alles lag vol met koekjes, kruimels..
Dus. Ik ben blij met goed verpakt spul want ik heb er met m'n klachten toch voor gezorgd met alle anderen dat er beter verpakt wordt :+

Maar leren inpakken is nog wel een ding waar veel gewonnen kan worden bij bedrijven. Niet alleen agradi.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 22:48

Marije_jiplover schreef:
Ik erger me vooral aan de enorm grote dozen, die vooral veel lucht verplaatsen...

Ik heb net een bestelling binnen van een bedrijf dat heel bewust bezig is met het uitbannen van overbodig plastic.
2 glazen flesjes zaten ingepakt in golfkarton en dan gewoon in een kartonnen doosje wat precies pas was voor de bestelling en dat komt ook lekvrij en zonder schade aan.

Hoe groter de doos rondom het product, hoe meer opvul nodig is, omdat het ín de doos ook al heen en weer kan stuiteren.

Dus ja, ik erger me er ook aan, als de doos zo groot is en vol zit met overbodig plastic.

Soms is t ook een voordeel, ik gebruik bijvoorbeeld enkel nog “2ehands” dozen. Maar dus ook alle opvulling “2e hands”. Dus soms zijn mijn dozen ook iets te groot. Maar hebben de dozen en vulmiddel wel een 2e , 3e en soms 4e leven gehad. Dat vind ik wel minder erg dan alles nieuw.
Ik krijg van verschillende bedrijven,familie en vrienden dus dozen en opvulmateriaal(plastic en karton)
Dus ik zou zeggen kijk of je een bedrijfje in de buurt kan vinden die er blij van word en t op dezelfde manier gebruikt als ik.

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Extreme plastic verpakkingen Agradi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 22:54

Nou, ik probeer eerder te kijken naar waar ik bestel.
Heb toevallig een aantal spullen via Vinted verkocht en daar doosjes voor hergebruikt, waar de spullen die ik verkocht heb, precies inpasten.
Dat overbodige opvulmateriaal heb ik dus niet gebruikt.
En ik ga dat luchtkussenplastic vulmiddel niet eerst weken in de weg laten liggen tot ik het misschien kan hergebruiken, als ik het dan toch een keer krijg.

Ik denk persoonlijk dat kapotte verpakkingen eerder komen van versturen in de grote verzenddozen, dan van niet deugdelijk verpakken van het product zelf.

En bovendien zijn er inmiddels heel veel alternatieven die niet van dat fragiele plastic met lucht gemaakt zijn, als er toch eens iets wat opgevuld of extra beschermd dient te worden, evenals tape van papier ipv plastic.

SandraWierda

Berichten: 1406
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 22:55

Haha ik heb laatst een tip (klacht) gestuurd naar de paardendrogist. Zij doen bij elke bestelling van hun eigen kruiden los in de doos een maatschepje. Heb er inmiddels de wereld thuis liggen.

Zij gaven aan hiermee bezig te zijn in de webshop, maar volgens hun nog niet zo makkelijk.

Ik denk dat ik binnenkort maar weer eens een order ga ophalen en dan alle maatschepjes weer inlever _/-\o_

En idd Agradi gebruikt wel erg veel plastic vulmiddel :(

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Extreme plastic verpakkingen Agradi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:53

Herkenbaar probleem, maar dan bij andere winkels. Laatst een verschoonkussen bij Hema besteld (=plastic en schuim). Werd in een veel te grote doos verzonden, helemaal opgevuld met plastic. Stel je voor, dat dat kussen (dat onverwoestbaar is) schuift…

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:28

Bij agradi besteld; Cavalor Hoofaid Special. Dit zijn korrels, Cavalor verpakt dat in een zak, die zit dicht en die zak gaat in een vreselijk goed sluitende emmer. Agradi doet daar dan weer een plastic zak omheen, met heel veel plakband, dat gaat in een doos met opvulmiddel. Volkomen overbodig. Ik vind het ook raar TS.