Weidegang/stalling gezocht Rotterdam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chumo
Berichten: 23
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Somewhere

Weidegang/stalling gezocht Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 22:46

Hallo mede-blokkers!
Ik ben onlangs verhuisd naar Rotterdam en ben op zoek naar een stalling die makkelijk bereikbaar is met ov. Ik heb gezocht op marktplaats en via Google maar ik kan alleen maar hele dure stallen vinden of stallen zonder weidegang.

Mijn minimale eisen zijn:
-weidegang in de zomer
-minimaal 3x3 stal
-binnenbak
-minimaal 3x per dag ruwvoer
-max. 300 euro per maand inclusief voer en strooisel.

Zijn deze eisen reëel voor max. 300 euro per maand? En heeft iemand een tip over waar ik kan zoeken? Of misschien een leuke stal in Rotterdam die aan mijn eisen voldoet?

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:49

Voor minder dan 300 euro ga je geen binnenbak vinden. De stallen hier in de buurt die ik ken met een binnenbak gaan allemaal richting de 400 euro per maand. En dan is de weidegang ook nog niet je-van-het :+

Chumo
Berichten: 23
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 23:00

Kan je namen noemen van die stallen? Dan kan ik ze opzoeken en bellen voor informatie/ een bezichtiging.

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Weidegang/stalling gezocht Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:13

Haha rotterdam met binnenbak voor €300 kan je nog ff zoeken.

Er zijn vast wel wat stalletjes waar ik niet vanaf weet maar hier in de omgeving betaal je snel richting de €400 voor een stal met jou eisen. Of ze komen niet buiten of vrij weinig.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:13

Ligt er ook een beetje aan, waar in Rotterdam?
Veel maneges hebben binnenbakken, maar heel weinig weidegang.

Ik ben er in regio zuid nog geen 1 tegengekomen die aan mijn eisen voldoet en dus zelf maar ingeleverd op de binnenbak

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:17

Mijn paard staat in nieuwerkerk aan den ijssel, net buiten rotterdam. Ik betaal €375 per maand en dan staat mevrouw in de zomer wel heel de dag buiten. Maar in de winter komt ze max 3u per dag buiten.

Ik heb wel een binnenbak en buitenbak.

Rotterdamse manege, betaal je €510 pm. Geen weiland en je kan oprotten wanneer het chio er is maar vervolgens wel stalling blijven betalen _O-

Stal palexini, manege charlois, schieruiters.. hebben allemaal weinig/geen weidegang

Chumo
Berichten: 23
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 23:37

Oh wat jammer! Ik vind weidegang belangrijker dan een binnenbak. Uiteraard. Maar m'n budget is echt maar 300 euro per maand. Morgen ga ik kijken bij manege drechterweide (vroeger manege charlois) en in schiedam bij spaland ruiters. Ik hoop dat die leuk zijn. Anders toch verder zoeken..
Heel erg bedankt voor jullie tips en adviezen in ieder geval! ❤️

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Weidegang/stalling gezocht Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:54

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 18:53

xsensibel schreef:
Mijn paard staat in nieuwerkerk aan den ijssel, net buiten rotterdam. Ik betaal €375 per maand en dan staat mevrouw in de zomer wel heel de dag buiten. Maar in de winter komt ze max 3u per dag buiten.

Ik heb wel een binnenbak en buitenbak.

Rotterdamse manege, betaal je €510 pm. Geen weiland en je kan oprotten wanneer het chio er is maar vervolgens wel stalling blijven betalen _O-

Stal palexini, manege charlois, schieruiters.. hebben allemaal weinig/geen weidegang

sta jij bij Bertus?

is een heel mooi spulletje geworden heb ik gehoord, ben er al jaren niet meer geweest....

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 19:45

mirgino schreef:
xsensibel schreef:
Mijn paard staat in nieuwerkerk aan den ijssel, net buiten rotterdam. Ik betaal €375 per maand en dan staat mevrouw in de zomer wel heel de dag buiten. Maar in de winter komt ze max 3u per dag buiten.

Ik heb wel een binnenbak en buitenbak.

Rotterdamse manege, betaal je €510 pm. Geen weiland en je kan oprotten wanneer het chio er is maar vervolgens wel stalling blijven betalen _O-

Stal palexini, manege charlois, schieruiters.. hebben allemaal weinig/geen weidegang

sta jij bij Bertus?

is een heel mooi spulletje geworden heb ik gehoord, ben er al jaren niet meer geweest....



Hahahha god asjeblieeeeft niet. Als er iets vreselijk is is dat het wel. Paarden krijgen regelmatig geen eten. Bakken zijn dramatisch. En er gaan zelfs geruchten dat mensen hun stalling in natura betalen :=

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Weidegang/stalling gezocht Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:01

Goh nog steeds...._O-

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:30

Is het geen optie om verder te reizen? Als je meer richting brabant/dordrecht gaat kijken heb je meer keuze voor jouw budget en eisen..

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Weidegang/stalling gezocht Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:45

Ligt Schipluiden in jouw richting?

Zorry
Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Weidegang/stalling gezocht Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:19

Zo te zien zoek je aan de kant van Rotterdam zuid of Schiedam.
Andere kant richting Moordrecht heb je ook nog animal Farm, hebben ze binnenbak (we geen hele grote) weidegang en winter buiten.

huckellover

Berichten: 203
Geregistreerd: 09-10-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:19

Is Vlaardingen te doen? Ik sta nu sinds een paar maanden op een stal in Vlaardingen en deze voldoet redelijk aan je eisen. Ze krijgen alleen 2x per dag ruwvoer en voor 3x3 stal betaal je 338. De stal heeft een 20x60 binnen- en buitenbak en weidegang in de zomer.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Weidegang/stalling gezocht Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:25

Manege Lansbergen in Bergschenhoek?

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:34

Mando schreef:
Goh nog steeds...._O-


Jazeker haha... dochters hebben het wel over genomen inmiddels maar volgensmij is t nog steeds niet veel goeds

Zorry
Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:42

xsensibel schreef:
Mando schreef:
Goh nog steeds...._O-


Jazeker haha... dochters hebben het wel over genomen inmiddels maar volgensmij is t nog steeds niet veel goeds


Ze dochters hebben de manege in hitland zo ver ik weet doet hij nog steeds de manege aan de hoofdweg zelf.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Weidegang/stalling gezocht Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:58

bertus doet t nog inderdaad

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:59

Ik sta naar volle tevredenheid bij stal Neeleman (even googlen ze staan op marktplaats). Ik weet dat er twee stallen vrijkomen binnenkort.
Geen binnenbak maar prima weidegang.
Met binnenbak beneden de 300,- Euro is idd niet te doen regio Rotterdam.
Weidegang en goed ruwvoer vind ik het belangrijkste en dat is bij Neeleman echt prima.

Ik heb jaren in Brabant gestaan, wat een weelde was dat, daar werkte ik toen ook. Denk er nog wel eens met weemoed aan terug :7

Als je bij een manege wilt staan zijn de Flardinga ruiters in Vlaardingen misschien ook wel wat. Volgens mij is het daar rond de 300,- Euro. Zit weidegang bij en ze hebben een binnenbak maar het is ook best wel druk :-) maar misschien houd je daar wel van :D

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 00:16

xsensibel

:r :r oh echt,waar ze zin in hebben :r :r

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Weidegang/stalling gezocht Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 02:26

TS, ik sta in Nieuwerkerk aan den IJssel net buiten Rotterdam. Wij hebben dan alleen 2 buitenbanen (doorgaans hele jaar rond te rijden) 20/40 en 20/60. In de zomer zonsopgang de wei op en zonsondergang op stal. Ze staan op het land tot het te nat word en gaan erop zodra de bodem er klaar voor is, dus geen vaste periode. In de winter staan ze een aantal uur met vriendjes in de paddock, zaterdag en zondag moet je ze zelf buitenzetten en uitmesten. In de wei zetten wordt gedaan door de stalhouders en maandag tot en met vrijdag word er sowieso uitgemest. Er is ook een stapmolen aanwezig, twee longeercirkels, een spuitplaats en solarium. Overigens hele gezellige pensionklanten.

Je mag me een pb sturen als je meer wilt weten. :)

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:19

Esmee_98 schreef:
Voor minder dan 300 euro ga je geen binnenbak vinden. De stallen hier in de buurt die ik ken met een binnenbak gaan allemaal richting de 400 euro per maand. En dan is de weidegang ook nog niet je-van-het :+

Jawel hoor
bij Jan Nobel
En Beiersche hoeve
Allemaal in de buurt van Rotterdam

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: Weidegang/stalling gezocht Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:19

Parkzicht in Nieuwerkerk heeft ook een binnenbak

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Weidegang/stalling gezocht Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:05

maar wil je naar pa*rkzicht? :+