Verkoop uit handen geven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Verkoop uit handen geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 17:37

Ik overweeg om mijn paard te verkopen. De vorige keer dat ik een paard heb moeten verkopen is mij slecht bevallen (veel rare reacties en vreemde mensen). Daarnaast heb ik eigenlijk er komende tijd eigenlijk ook de tijd niet voor alles wat er bij een verkoop komt kijken.

Daarom overweeg ik of ik de verkoop uit handen zou kunnen geven aan een stal die in opdracht zou willen verkopen of ik overweeg om haar eventueel door te verkopen aan een handelstal.

Heeft iemand ervaringen of suggesties? Ze staat in omgeving Arnhem. Het gaat om een Lusitano in de E-maat, recreatief gereden. Dus ik ben niet op zoek naar een typische dressuurstal.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:38

Er is een Lusitano stal in Schaijk, is dat misschien iets?

Elisa2

Berichten: 37136
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Verkoop uit handen geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:44

Ik weet niet hoe oud het dier is, maar E-maat en recreatief gereden..vraag ik me af of het qua prijsklasse de moeite waard is om het uit handen te geven qua verkoop.

Handelstal is de kortste klap maar krijg je er altijd minder voor dan bij particuliere verkoop.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:46

A3a1 schreef:
Er is een Lusitano stal in Schaijk, is dat misschien iets?


Niet in de war met lippizaner

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Verkoop uit handen geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:53

Misschien stal buitengewoon? Verkopen veel van dit soort paarden, reacreatief e maat, iberisch. Ze zitten in de buurt van zwolle volgens mij

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 17:53

Elisa2 schreef:
Ik weet niet hoe oud het dier is, maar E-maat en recreatief gereden..vraag ik me af of het qua prijsklasse de moeite waard is om het uit handen te geven qua verkoop.

Handelstal is de kortste klap maar krijg je er altijd minder voor dan bij particuliere verkoop.


Ik hoef er dan ook niet rijk van te worden, dat scheelt.

Ze is uit 2009.

Elisa2

Berichten: 37136
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Verkoop uit handen geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:13

Dat is nog wel een mooie leeftijd, als het een beetje een knap paard is en braaf en gezond dan heb je die zo verkocht denk ik.

Ik zou gewoon eens wat stallen benaderen als ik jou was, sommige handelstallen verkopen ook uit opdracht.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:25

Ik heb mijn dressuur paard destijds laten trainen en verkopen door Jeroen van Bokhoven. Je stalt je paard hij hem en hij regelt alles. Hij neemt maar een paar paarden per keer aan zodat hij ze elke dag persoonlijk aandacht en training kan geven.
Ik vond het een super ervaring, zeker omdat ik toch wel moeite had om mijn merrie te verkopen. Ik probeerde het eerst zelf maar vond het bezichtigen door mensen zo akelig. Door Jeroen werd het voor mij gemakkelijker en ik kon altijd komen wanneer ik wilde om mijn merrie te zien. Communicatie verloopt ook super, waardoor je als eigenaar overal van op de hoogte bent.
http://www.vanbokhovenhorses.nl/

Misty444
Berichten: 130
Geregistreerd: 19-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:39

SuperZodiaX schreef:
Misschien stal buitengewoon? Verkopen veel van dit soort paarden, reacreatief e maat, iberisch. Ze zitten in de buurt van zwolle volgens mij


Stal buitengewoon is idd wel een goede stal! Ze zitten nu in Wapenveld en ik heb er zelf toen ik daar liep wel goede ervaringen mee gehad, maar ik was toen wel 10/11 jaar! :(:) :9 . Wel heb ik wat mindere verhalen gehoord van mensen en dat was niet heel leuk/positief. Maar voor een lustiano is er zeker wel plaats (qua ras) dus ik zou zelf maar eventjes kijken wat jer er van vind enzo!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 10:39

emilyslaluna schreef:
Ik vond het een super ervaring, zeker omdat ik toch wel moeite had om mijn merrie te verkopen. Ik probeerde het eerst zelf maar vond het bezichtigen door mensen zo akelig.


Nou precies dat. Ik heb ooit een Shetlander verkocht en ben heel duidelijk geweest over hem en verder was hij sowieso echt een hele brave menpony en zelfs daar kwamen bizarre mensen op af (gewoon even een ritje maken ofzo?). Daar wil ik met een rijpaard zo niet eens aan beginnen.

Ik heb daar nu ook gewoon de tijd niet voor. Als ik die tijd en energie had dan hoefde ik haar niet te verkopen.

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Verkoop uit handen geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:32


Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:55

SuperZodiaX schreef:
Misschien stal buitengewoon? Verkopen veel van dit soort paarden, reacreatief e maat, iberisch. Ze zitten in de buurt van zwolle volgens mij


Stal buitengewoon zijn oplichters...

Suzanne_J

Berichten: 1460
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:01

Ik had hetzelfde probleem toen ik jaren geleden mijn paard wou verkopen. Geen tijd en ook niet de middelen (geen goede rijbak) om mijn paard te laten zien. Toen heb ik ook gekozen voor een bemiddelingsstal die voor mij mijn paard zou verkopen. Duidelijke afspraken gemaakt en het klonk allemaal goed. Helaas bleek de stal (Marestables, recent nog in het nieuws geweest) een oplichter en is het een rechtszaak geworden. Rechtszaak wel gewonnen, maar uiteindelijk dus veel meer gedoe gehad dan als ik het paard zelf had verkocht.

Mijn advies is dus als je al een bemiddelingsstal gebruikt, kijk goed uit en zorg voor een waterdicht contract. Controleer daarnaast steeds of de stal zich aan zijn afspraken houdt. Ik doe het in ieder geval nooit meer... :n

JanneJ2001

Berichten: 272
Geregistreerd: 22-11-17
Woonplaats: Haps

Re: Verkoop uit handen geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:10

Als je het uit hand wil geven lijkt me een stal zoeken die daar op gericht is echt wel een goed idee.

Echt een handelstal zou ik zelf niet durven.
Je hoort zo vaak slechte dingen over die stallen

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Verkoop uit handen geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:16

Ik snap goed dat je dat zelf niet graag doet. Maar ,zoals anderen hier ook al zeggen,zorg wel alleen met een vertrouwde stal in zee te gaan.Anders kun je inderdaad nog meer narigheid krijgen dan wanneer je het zelf zou proberen.

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Verkoop uit handen geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:54

Ik zou absoluut voor een handelsstal gaan en niet voor een bemiddelingsstal. Vrijwel alle verhalen over bemiddelingsstallen die ik gehoord heb waren uitermate slecht. Je krijgt er dan wel (mogelijk) wat minder voor, maar het geeft ook een hoop minder risico en stres.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:02

Karina schreef:
Misschien via bemiddeling van Gaby Vegelin http://www.lusitano-paarden.nl/clairmon ... tekoop.php , er staan vaker lusitano's van particulieren tussen haar verkooppaarden op deze pagina. Kan ook evt. in stille verkoop dus dat ze niet op haar site staat.


Dit is een heel vertrouwd en goed adres (met veel contacten binnen de Lusitano-wereld)

Boerske
Berichten: 9
Geregistreerd: 11-12-18

Re: Verkoop uit handen geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:39

Wat is de reden waarom je hem wilt verkopen?

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Re: Verkoop uit handen geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 11:46

Tijdgebrek. Ik heb een drukke baan en een jong kind en ik kom er gewoon echt niet meer aan toe. En dat vind ik ook sneu.

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Verkoop uit handen geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:02

Jessica Mazee heb ik goede ervaring mee.

Afbeelding

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:11

Bo&Rindy doen in dat soort paarden. ze heet bo&rindy sporthorses op fb.
Verder wellicht Special horses Ede of Ton Verkerk in Bussum.
Ik zit niet in de PRE of zoiets dus geen idee of deze mensen geschikt zijn voor je...
En over iedere handelaar en trainer zijn positieve en negatieve dingen te vinden...
Ze zitten allemaal op fb dus zó op te zoeken. succes

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Verkoop uit handen geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:24


Elisa2

Berichten: 37136
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Verkoop uit handen geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:26

Special horses in Ede niet doen...

Monya is een goede tip :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:42

Amado schreef:
SuperZodiaX schreef:
Misschien stal buitengewoon? Verkopen veel van dit soort paarden, reacreatief e maat, iberisch. Ze zitten in de buurt van zwolle volgens mij


Stal buitengewoon zijn oplichters...


Goed onderbouwd antwoord!

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Verkoop uit handen geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:50

Elisa2 en waarom niet ? nogmaals, iedereen heeft wel een positieve als negatieve ervaring met iedere handelaar. Ik ken toevallig een paar leuke dieren die daar wél vandaan komen. De wat mindere naam van vroeger hoeft nu niet meer van toepassing te zijn....