Paardrijden in België, omgeving Schaarbeek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Paardrijden in België, omgeving Schaarbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 14:39

Hoi bokkers,

Volgende week verhuis ik voor een periode van 4 jaar naar Schaarbeek in België. Ik ben hier in NL al jaren bijrijdster/verzorgster en wil mijn hobby graag in België voortzetten. Nu begreep ik dat bijrijden daar wat minder gebruikelijk is dan hier. Ik zie mezelf ook niet in manegelesjes rondhobbelen op afgestompte manegepaarden. Misschien een groot vooroordeel over maneges... Ik weet heus wel dat er goede maneges zijn met fijne paarden.
Wie kan mij een goede tip geven? Wat is een fijne stal / manege wat aan te rijden is vanuit Schaarbeek?

Groetjes

merrylegs

Berichten: 1770
Geregistreerd: 19-05-10
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:14

Hey Muppett, tof dat je in België gaat wonen! Zelf ben ik van Leuven, maar ik weet van vriendinnen dat er in de omgeving van Overijse verschillende goede maneges zouden zijn. Zelf denk ik wel dat het niveau van de gemiddelde manege tien jaar achterloopt op Nederland. Dat is tenminste mijn ervaring op vier maneges: kleine, oude stallen, niet of alleen in de zomer weidegang, met meer dan acht in een les, vooral gericht op kinderen en van de oude stempel. Al zullen hier wel uitzonderingen op zijn ;)

Als ervaren ruiter is het concept van halve stal wel interessant, dat is gelijkaardig aan een bijrijder. Je komt x aantal dagen per week een eigenaarspaard verzorgen en rijden en betaalt in ruil daarvoor een deel van de stallingskosten. Veel paardeneigenaren zoeken naar betrouwbare mensen om hun paard extra beweging te geven :) ik raad je aan om op 2dehands te zoeken naar advertenties.

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 17:16

Dankjewel Merrylegs! Oeps, dat klinkt niet heel aantrekkelijk qua maneges. Ik vind het erg belangrijk om op een paard te rijden wat ook lekker in de wei komt...
Ik ga eens mijn licht opsteken op tweedehands!
En inburgeren in BE *\o/*

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Paardrijden in België, omgeving Schaarbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:01

Ik verplaats dit topic van TAO naar ED omdat je op zoek bent naar ervaring met een dienst.

merrylegs

Berichten: 1770
Geregistreerd: 19-05-10
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:38

Muppett schreef:
Dankjewel Merrylegs! Oeps, dat klinkt niet heel aantrekkelijk qua maneges. Ik vind het erg belangrijk om op een paard te rijden wat ook lekker in de wei komt...
Ik ga eens mijn licht opsteken op tweedehands!
En inburgeren in BE *\o/*


Veel succes! Je vindt vast wel iets, gewoon regelmatig checken op aanbiedingen dicht bij jou in de buurt.
Hopelijk bevalt ons land je +:)+

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Paardrijden in België, omgeving Schaarbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:43

Ik weet niet hoe ver je wil rijden.
Ik heb vroeger nog op 't wimpelhof in Herent gereden. De manegepaarden staan hier in een actiefstal (dus 24/7 buiten!).
Qua lesgeven etc weet ik niet hoe het daar nu zit want ben daar bijna 6 jaar geleden gestopt.

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 23:32

Luca03 schreef:
Ik weet niet hoe ver je wil rijden.
Ik heb vroeger nog op 't wimpelhof in Herent gereden. De manegepaarden staan hier in een actiefstal (dus 24/7 buiten!).
Qua lesgeven etc weet ik niet hoe het daar nu zit want ben daar bijna 6 jaar geleden gestopt.


Oh dat klinkt goed! Paardjes in een actiefstal, dat zouden meer maneges moeten doen <3


merrylegs schreef:
Veel succes! Je vindt vast wel iets, gewoon regelmatig checken op aanbiedingen dicht bij jou in de buurt.
Hopelijk bevalt ons land je +:)+


Dankjewel! Ik heb me al aangemeld bij wat fb groepen.
Hopelijk vinden we gauw onze draai. De Belgen zijn in mijn optiek vaak een stuk beleefder dan Nederlanders, dat vind ik al erg prettig! Hopelijk gaan we veel fijne vrienden krijgen.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Paardrijden in België, omgeving Schaarbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:13

Niet te ver van Schaarbeek : manège 'de verbrande brug' in Eppegem.
http://www.manegeverbrandebrug.be/
Er wordt op een doordachte manier voor de paarden gezorgd. Lessen ook in veel verschillende niveau's.
Lang geleden heb ik mijn eeste paard daar gekocht. Paard mocht daar nog 3 weken gratis blijven staan totdat ik de verhuis naar dichterbij huis geregeld had. In die periode hebben ze me daar heel veel geleerd.

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Paardrijden in België, omgeving Schaarbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 15:35

Dank voor de tip!