Stalling midden Delfland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Stalling midden Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 09:50

Omdat ik alleen heeeeele oude topics hierover kon vinden maak ik even een nieuwe aan.
Ik heb eindelijk besloten welk gebied ik wil staan.. namelijk midden Delfland, hier heb ik ook een stal gevonden, maar helaas sta ik al een tijdje op de wachtlijst zonder resultaat. Aangezien ik per 1 februari een andere baan heb wil ik toch eens verder oriënteren omdat mijn paard dan toch wel echt moet verhuizen ivm reistijd.

Wat ik zoek:
Weidegang in de zomer (liefst ook 24/7 mogelijk) en in de winter minimaal 2 uur naar buiten maar liever natuurlijk meer.
Binnenbak
Stapmolen
Warm water wasplaats zou leuk zijn
In het gebied met alle nieuwe ruiterpaden

Ik zou een landje met schuilstal ook prima vinden, maar die binnenbak en ruiterpaden daar wil ik gewoon echt niet in schikken. (Binnenbak wil ik evt best naartoe stappen als het niet te ver is) Want ik weet van mezelf dat ik dan in de winter gewoon niet door train en dat vind ik zonde.
Prijs maximaal 350

Wie weet een iets leuks?

mavantos

Berichten: 3589
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Stalling midden Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:11

In gemeente Midden Delfland en een binnenbak en stapmolen voor maximaal €350 lijkt mij heel lastig. Ik kan geen stal opnoemen welke zo weinig kost en waar de paarden ook nog buiten komen.

Je hebt wel Olsthoorn Stables in Schipluiden, die hebben geen binnenbak maar wel een hele goede buitenbak die altijd te rijden is. Eigenlijk rijdt iedereen gewoon door in de winter, dus dat scheelt misschien ook in je motivatie. In de zomer komen ze overdag op de wei en in de winter een aantal uur op de paddock. Er is een warm water spuitplaats en ruiterpaden zijn er ook als je eerst een klein stukje over de weg gaat.

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:14

Waat sta je op dr wachtlijst?

Je hebt best wat stallen in dat gebied. Ik heb zelf 5 jaar bij Jan Verboon gestaan met mijn paard. Heel fijne stal, veel mogelijkheden. 24/7 land beschikbaar in het weideseizoen. Ik heb daar altijd mt erg veel plezier gestaan.

Je hebt ook nog daar in de buurt : Langelaan, T einde en Stal de zeeuw. Die hebben allemaal een binnenbaan.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70518
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:53

Ik verplaats dit topic naar ervaringen en diensten.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Stalling midden Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:16

Ik volg, precies dezelfde omgeving en eisen. Zonder binnenbak is geen optie :D

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 19:34

Olympia schreef:
Waat sta je op dr wachtlijst?

Je hebt best wat stallen in dat gebied. Ik heb zelf 5 jaar bij Jan Verboon gestaan met mijn paard. Heel fijne stal, veel mogelijkheden. 24/7 land beschikbaar in het weideseizoen. Ik heb daar altijd mt erg veel plezier gestaan.

Je hebt ook nog daar in de buurt : Langelaan, T einde en Stal de zeeuw. Die hebben allemaal een binnenbaan.


Bij langelaan sta ik op de lijst. Daar zou ik echt graag heen gaan, had er een goed gevoel over en ook goede ervaringen gehoord maarja dan moet er wel iets vrij zijn komen binnenkort want anders heb ik een probleem.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:59

Zat ook gelijk aan Langelaan te denken voor je.
Of Jan Verboon, of 't Einde of de Zeeuw.
Spaland ook binnen bak maar geen land.
Chardon? Kosten geen idee. Volgens mij ook niet lang buiten maar weet het niet precies.

Olsthoorn al gekeken? Geen binnenbak maar wel super fijne stal!

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 20:13

IngridM schreef:
Zat ook gelijk aan Langelaan te denken voor je.
Of Jan Verboon, of 't Einde of de Zeeuw.
Spaland ook binnen bak maar geen land.
Chardon? Kosten geen idee. Volgens mij ook niet lang buiten maar weet het niet precies.

Olsthoorn al gekeken? Geen binnenbak maar wel super fijne stal!


De Zeeuw kan ik niet vinden.. kan iemand daar een linkje van sturen oid?
Die andere ga ik ook nog even opzoeken. Chardon had ik eerder al opgezocht maar die was ver boven budget.

mavantos

Berichten: 3589
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:27

Pascalle90 schreef:
IngridM schreef:
Zat ook gelijk aan Langelaan te denken voor je.
Of Jan Verboon, of 't Einde of de Zeeuw.
Spaland ook binnen bak maar geen land.
Chardon? Kosten geen idee. Volgens mij ook niet lang buiten maar weet het niet precies.

Olsthoorn al gekeken? Geen binnenbak maar wel super fijne stal!


De Zeeuw kan ik niet vinden.. kan iemand daar een linkje van sturen oid?
Die andere ga ik ook nog even opzoeken. Chardon had ik eerder al opgezocht maar die was ver boven budget.


Die heeft alleen een facebook pagina: https://www.facebook.com/pensionstallingzeeuw/

huckellover

Berichten: 203
Geregistreerd: 09-10-13
Woonplaats: Delft

Re: Stalling midden Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:44

Ik had precies dezelfde eisen een paar maanden terug en helaas niks kunnen vinden. Bij 6 verschillende stallen rondom midden delfland en omstreken wezen kijken en er waren geen stallen met binnenbak en buitenzetservice voor langer dan een uur. Ik vrees dus dat er gekozen moet worden tussen buitenzetten (dan is Olsthoorn stables een goeie optie) of het comfort van een binnenbak

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 20:47

huckellover schreef:
Ik had precies dezelfde eisen een paar maanden terug en helaas niks kunnen vinden. Bij 6 verschillende stallen rondom midden delfland en omstreken wezen kijken en er waren geen stallen met binnenbak en buitenzetservice voor langer dan een uur. Ik vrees dus dat er gekozen moet worden tussen buitenzetten (dan is Olsthoorn stables een goeie optie) of het comfort van een binnenbak


Dit is niet echt een geruststellende reactie hahaha. Ik zou best bijv buitenzetten of binnenhalen willen doen al dan niet in rooster of iets dergelijks. Daar zou ik geen problemen mee hebben, maar ik heb ook een stal aan de telefoon gehad die zei “ze mogen een half uur per dag naar buiten”
Ja dan houd het voor mij al gelijk op. Maar stel dat mijn paard met 1 of meerdere paarden in een paddock kan en je doet het met elkaar dan is dat perfect. Moet je alleen de tijden een beetje op elkaar afstemmen.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:50

IngridM schreef:
Zat ook gelijk aan Langelaan te denken voor je.
Of Jan Verboon, of 't Einde of de Zeeuw.
Spaland ook binnen bak maar geen land.
Chardon? Kosten geen idee. Volgens mij ook niet lang buiten maar weet het niet precies.

Olsthoorn al gekeken? Geen binnenbak maar wel super fijne stal!


Spaland heeft wel land hoor! Alleen niet 24/7.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:52

Pascalle90 schreef:
huckellover schreef:
Ik had precies dezelfde eisen een paar maanden terug en helaas niks kunnen vinden. Bij 6 verschillende stallen rondom midden delfland en omstreken wezen kijken en er waren geen stallen met binnenbak en buitenzetservice voor langer dan een uur. Ik vrees dus dat er gekozen moet worden tussen buitenzetten (dan is Olsthoorn stables een goeie optie) of het comfort van een binnenbak


Dit is niet echt een geruststellende reactie hahaha. Ik zou best bijv buitenzetten of binnenhalen willen doen al dan niet in rooster of iets dergelijks. Daar zou ik geen problemen mee hebben, maar ik heb ook een stal aan de telefoon gehad die zei “ze mogen een half uur per dag naar buiten”
Ja dan houd het voor mij al gelijk op. Maar stel dat mijn paard met 1 of meerdere paarden in een paddock kan en je doet het met elkaar dan is dat perfect. Moet je alleen de tijden een beetje op elkaar afstemmen.


Op onze stal heb je recht op een half uur paddock per dag, maar de (meeste) paarden staan nu nog op het land en als er niemand na je is dan kan je paard blijven staan. Onderling is ook van alles te regelen.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Stalling midden Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:16

Langelaan heeft alles wat je wil en ala je elkaars paarden eens buitenzet, komen ze wel een paar uurtjes buiten.
Ik staer niet, maar ken het goed.
Zelf sta ik op een simpele stal op een boerderij met alleen een buitenbak. De paarden staan wel altijd buiten overdag. En dat vind ik belangrijk. Geen luxe,geen stapmolen, geen binnenbak. Geen buitenzetservice, maar toerbeurt op vaste dag.Recreatie gericht. Volop ruwvoer.

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Stalling midden Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 21:22

Ukkiepuk bedoel je met “onze stal” spaland? Ik zal die eens opzoeken.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:32

Pascalle90 schreef:
Ukkiepuk bedoel je met “onze stal” spaland? Ik zal die eens opzoeken.


Nee ik sta zelf op 't Einde


Spaland heeft op het moment boxen vrij, maar is een vereniging dus alles zelf regelen met elkaar en corvee. Zowel stal als kantine corvee.
http://www.spalandruiters.nl