Zadelmaker omg Rotterdam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Zadelmaker omg Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 09:14

Ik heb al veel topics gelezen en al veel zadelmakers gehad, maar helaas ligt het zadel wat ik nu te leen heb van de zadelmaker ligt ook nog steeds niet goed.

Sorry het topic is langer geworden dan ik eigenlijk wilde, maar misschien is het hele verhaal wel even belangrijk.


Ik heb mijn paard nu 1,5 jaar en haar broodmager gekocht. Nadat ze was opgeknapt naar country Mill gereden en een zadel gekocht. Deze lag een half jaar echt super tot hij te krap werd aan de voorkant. Omdat ik zo snel alweer een zadel moest aanschaffen met een iets lager budget weer naar country Mill gegaan en daar weer een zadel aangeschaft. Mijn paardje liep er weer een half jaar goed onder tot ook deze krap begon te liggen aan de voorkant. Ik heb daarna contact gezicht met A3 zadels want ik wilde graag een aanpasbaar zadel aangezien ik geen zin heb om elk half jaar een ander zadel te kopen. A3 kon heel snel komen en een kentaur te leen gehad om te kijken hoe dat ligt. Tijdens proefrijden ging het heel fijn, maar wel een beetje wiebelig. Dit kwam volgens de zadelmaker doordat haar andere zadel scheef gevuld en te lang was dat ze ook even dr balans weer moest vinden. Na anderhalve week de zadelmaker terug laten komen, want ik zat echt niet stabiel en mijn paard vertoonde een gevoelige rug. Het zelfde zadel alleen andere kussens gekregen en weer even proefgereden en ik zei weer dat ik wiebelig zat, het is wel een heel ander zadel dan dat ik had dus nog een paar x thuis mee gereden, maar ik zit toch echt niet goed en mijn instructie zegt ook dat het zadel naar voren kantelt. Dus weet contact opgenomen met de zadelmaker en die kan nu misschien volgende week even langs komen.

Nu weet ik dus niet zo goed wat ik moet. De zadelmaker had al gezegd dat ze dan misschien een andere pasvorm nodig heeft en dus weer in een duurder segment terecht komt, maar heel eerlijk vertrouw ik het allemaal niet zo. Country Mill heeft mij een te lang en scheef gevuld zadel meegegeven en nu heb ik alsnog een zadel dat niet lekker ligt.

Ik heb geen super hoog butged dus een Sella zadel, of iets in die trant gaat helaas niet.

Iemand enig idee welke zadelmaker ik kan contacteren die een beetje snel tijd heeft?


Ik ben trouwens ook bij het zadelhuisje geweest in Brabant, maar ook hier een zadel die achteraf niet past en die ik daar heb terug gebracht. Daarna dus naar country Mill gegaan.



Afbeelding

Billini❤️❤️


amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Zadelmaker omg Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:19

Ik heb hele goede ervaringen met Sta Rho in Rhoon. Ze hebben daar eventueel ook een ontzettend groot assortiment aan tweedehands zadels en ruilen ook zadels in.

Anoniem

Re: Zadelmaker omg Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:20

Van Rijs?

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 09:21

amandananana schreef:
Ik heb hele goede ervaringen met Sta Rho in Rhoon. Ze hebben daar eventueel ook een ontzettend groot assortiment aan tweedehands zadels en ruilen ook zadels in.



Klopt sta rho ken ik, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet heel veel goede verhalen over heb gehoord. Wil je jou ervaring misschien delen?


Van Rijs ga ik even opzoeken, heeft hij/zij altijd een beetje snel tijd?


O trouwens heb nog een zadelmaker erbij gehad en die heeft mij een zadel verkocht met een smalle boom, die heb ik uiteraard ook terug gebracht.

Billini❤️❤️

mavantos

Berichten: 3583
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:41

Ik heb een hele goede ervaring met Akash Saddlery! Fijne eerlijke zadelmaker die je niet iets aan probeert te smeren wat niet past en heeft vaak op een korte termijn tijd. Hij reageert snel en heeft zowel dure zadels als goedkope zadels en tweedehands. Hij zit ook in de omgeving van Rotterdam, maar reist het hele land door.

http://www.akashsaddlery.nl/

Edit: hiervoor had ik altijd Van Rijs, maar daar moet je ontzettend lang wachten.

Kilimanjaro
@puppy_freek

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 09:45

mavantos schreef:
Ik heb een hele goede ervaring met Akash Saddlery! Fijne eerlijke zadelmaker die je niet iets aan probeert te smeren wat niet past en heeft vaak op een korte termijn tijd. Hij reageert snel en heeft zowel dure zadels als goedkope zadels en tweedehands. Hij zit ook in de omgeving van Rotterdam, maar reist het hele land door.

http://www.akashsaddlery.nl/

Edit: hiervoor had ik altijd Van Rijs, maar daar moet je ontzettend lang wachten.



Bedankt voor je bericht. Ik heb akash inderdaad gecontacteerd voordat ik A3 had gecontacteerd, maar ik kreeg ineens geen reactie meer toen ik vroeg wanneer hij tijd had. Helaas. Heeft hij wel meer dan op zijn site staat? Want dat vond ik persoonlijk allemaal erg duur en zijn 2de handszadels ook

Billini❤️❤️

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:51

Lootje1991 schreef:
amandananana schreef:
Ik heb hele goede ervaringen met Sta Rho in Rhoon. Ze hebben daar eventueel ook een ontzettend groot assortiment aan tweedehands zadels en ruilen ook zadels in.



Klopt sta rho ken ik, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet heel veel goede verhalen over heb gehoord. Wil je jou ervaring misschien delen?


Van Rijs ga ik even opzoeken, heeft hij/zij altijd een beetje snel tijd?


O trouwens heb nog een zadelmaker erbij gehad en die heeft mij een zadel verkocht met een smalle boom, die heb ik uiteraard ook terug gebracht.

Ik ben met paard naar Sta Rho gegaan om zadels te passen. Je gaat dan in het magazijn met je paard, waar 1 voor 1 zadels worden opgelegd om te kijken of het wat is. Daar komt dan een selectie uit van zadels die goed liggen. Die mag je allemaal uitproberen in de binnenbak om te kijken hoe je zelf in de zadels zit. Ook kijken ze dan of het zadel bijv. nog wat opgevuld moet worden. Ik ben er de hele middag geweest tot we het perfecte zadel hadden, ik vond het echt een hele fijne ervaring! Ook uitleg bij het passen, etc.

ryukapple

Berichten: 1775
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Zadelmaker omg Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:00

A3 hier ook erg slechte ervaringen mee en was niet de enige klinkt kundig maar eigenlijk |o . Van rijs ook enorm slechte ervaringen mee en als ik zie met wat voor zadels ze aankomen bij sommige mensen >;) een goede zadelmaker vinden is echt een enorme opgave. Ben heel blij met de zadelmaker die ik nu heb alleen die neemt geen nieuwe klanten aan op het moment

~It's the darkest before dawn. But don't close your eyes. Because those who turn their eyes away from the darkness won't be able to see the light shining on them tomorrow~

mavantos

Berichten: 3583
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:03

Lootje1991 schreef:
mavantos schreef:
Ik heb een hele goede ervaring met Akash Saddlery! Fijne eerlijke zadelmaker die je niet iets aan probeert te smeren wat niet past en heeft vaak op een korte termijn tijd. Hij reageert snel en heeft zowel dure zadels als goedkope zadels en tweedehands. Hij zit ook in de omgeving van Rotterdam, maar reist het hele land door.

http://www.akashsaddlery.nl/

Edit: hiervoor had ik altijd Van Rijs, maar daar moet je ontzettend lang wachten.



Bedankt voor je bericht. Ik heb akash inderdaad gecontacteerd voordat ik A3 had gecontacteerd, maar ik kreeg ineens geen reactie meer toen ik vroeg wanneer hij tijd had. Helaas. Heeft hij wel meer dan op zijn site staat? Want dat vond ik persoonlijk allemaal erg duur en zijn 2de handszadels ook


Dan zal je hem eens moeten bellen, volgens mij heeft hij door te tijd steeds meer zadels gekregen en heeft nu ook Wintec zadels. :j

Kilimanjaro
@puppy_freek

Alnieno

Berichten: 1200
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Delft omgeving

Re: Zadelmaker omg Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:06

Ik ben erg tevreden met suzanna van equilibrium, die heeft ook een hele rits aanpasbare zadels in een kleiner budget, tekna, kent en masters etc.
En als geld geen rol speelt, idd kinsley of druners ruiterhuis, maar dan moet je wel een budget daarvoor hebben:)

sorry voor de spelfouten, ik heb dysl.. disle.. diesl.. ik kan niet spellen!
https://www.instagram.com/horse_driver/
Alex: Z1 dressuur, B eventing

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:12

Invite zij is naast zadelmaakster ook masseuse en heeft er echt goede kijk op. Is ook nog niet zo heel lang geleden afgestudeerd en komt door heel het land en doet ook vele bijscholingen en cursusen. Echt een fijne vrouw en heeft snel tijd ook in de avond

Daarbij heeft zij ook veel en goed contact met andere zadelmakers. Dus keus genoeg in zadels

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Zadelmaker omg Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:25


NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Zadelmaker omg Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:37

Ik heb goede ervaringen met Nienke Bergsma van Equiritme. :j
Sta-Rho kan ik je afraden. Leuk om spulletjes te kopen maar daar houdt het mee op.

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:41

Gowlan schreef:
Ik heb goede ervaringen met Nienke Bergsma van Equiritme. :j
Sta-Rho kan ik je afraden. Leuk om spulletjes te kopen maar daar houdt het mee op.


Ja, Nienke idd !

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:49

Ik heb juist weer hele slechte ervaringen met Equilibrium en hele goede met van Rijs. De enige keer dat ik een klacht had, werd het fantastisch opgelost.
Ooit heb ik aan de dierenarts gevraagd welke zadelmaker hij mij het beste kon adviseren. Als antwoord kreeg ik dat hij over elke zadelmaker evenveel goede als slechte berichten had gehoord. En dat is ook wat ik elke keer merk als het onderwerp over zadels gaat. Waar de een over roept, vindt de ander weer niks. Het zal even zoeken zijn tot je iemand vindt die je het best kan helpen.

Indy... Days I'll remember all my life /3

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 10:52

Equirimte had de laatste x dat ik contact had opgenomen, pas na een paar maanden tijd.
Horsemastery eens opgezocht klinkt aantrekkelijk. Hoe zit dat met de km kosten, dat kon ik niet vinden?
Invite ga ik eens opzoeken.


Bedankt allemaal. Het is zo moeilijk en je wilt iemand geloven en uiteindelijk verziek je nog net niet je paard.

Billini❤️❤️

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Zadelmaker omg Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 08:15

Ik heb gisteren Karin Boer gehad van Zorro's Zadelservice, geweldig mens! Heel kundig paard en ik zijn helemaal blij :D

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Zadelmaker omg Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 10:24

Ja Karin heb ik inderdaad ook wel eens voorbij zien komen. A3 komt nu dinsdag terug. Ik heb nog een zadel gehaald bij divoza die heel aardig lijkt te liggen. Dan kan ik eventueel ook nog de zadelmaker van divoza langs laten komen, want nieuw zadel is gratis de zadelmaker langs. En als dat allemaal niet werkt ga ik eens 1 uit jullie lijstje bellen of zij mij kunnen helpen. Maar ik hoop wel dat het zadel van divoza passend gemaakt kan worden want die zit wel lekker ;) kunnen wintec bomen in dus ik wil vandaag even een grotere boom halen, want gister knelde die nog een beetje

Billini❤️❤️

Anne_vD

Berichten: 230
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:34

Ik heb ook niet zulke fantastische ervaringen met Sta Rho,
de mensen waren erg aardig en namen echt de tijd. Helaas hadden ze 'even over het hoofd gezien' dat mijn merrie een lang doorlopende schoft had.. Ook bleek mijn zadel achteraf scheef te zijn. Vooral vanwege haar schoft helaas heel veel problemen gehad die achteraf dus aan het zadel bleken te liggen.

Mijn tante heeft juist weer hele goede ervaringen met ze, dat is ook de reden dat ik daar in eerste instantie naar toe ben gegaan. Ik denk als je paardje geen moeilijke rug heeft en je er zelf wat kijk op hebt het wel goed gaat. Heb je er zelf geen kaas van gegeten of heeft je paard een moeilijke rug zou ik het dus niet aanraden.

Bessewacht Dana ~ Veckhoek's Amaretto Y;( ~ Zamdoria verkocht ~ Calando J. <3

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Zadelmaker omg Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:43

Ik heb Kees Bregman als zadelmaker en ben hier tevreden over. Ik heb een tweedehands zadel bij hem gekocht, deze lag na 1,5 jaar niet goed meer i.v.m. bespiering van mijn paard en nu sinds januari een nieuw (KM) zadel bij hem gekocht waar ik ontzettend blij mee ben!
Tussendoor nog twijfels gehad, omdat een andere zadelmaker dingen zei die achteraf niet bleken te kloppen. Het belangrijkste is toch dat je een goed gevoel bij iemand hebt, uiteindelijk moet je maar vertrouwen op de expertise van een ander en weet je het nooit 100% zeker als je er zelf te weinig kennis van hebt (zoals ik)..

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:48

Lootje1991 schreef:
Ja Karin heb ik inderdaad ook wel eens voorbij zien komen. A3 komt nu dinsdag terug. Ik heb nog een zadel gehaald bij divoza die heel aardig lijkt te liggen. Dan kan ik eventueel ook nog de zadelmaker van divoza langs laten komen, want nieuw zadel is gratis de zadelmaker langs. En als dat allemaal niet werkt ga ik eens 1 uit jullie lijstje bellen of zij mij kunnen helpen. Maar ik hoop wel dat het zadel van divoza passend gemaakt kan worden want die zit wel lekker ;) kunnen wintec bomen in dus ik wil vandaag even een grotere boom halen, want gister knelde die nog een beetje


A3 komt ook bij ons op stal :) stalgenoot heeft goede ervaringen met hem.

Verder zit ik met mijn paard in hetzelfde schuitje als jij. Ze is mager bij mij aangekomen, inmiddels bergen eten erin en dikker maar amper bespiering. Heb nu een prolite tripad aangeschaft, is een zadelonderlegger met als het ware 3 vakjes aan elke kant die je kunt opvullen met verschillende diktes. Het zadel wat ik erbij aangeschaft heb is wijd genoeg voor als ze straks meer bespiering heeft, zonder onderlegger zou hij dus te wijd zijn, maar dat kunnen we oplossen met de onderlegger. En zo hoef ik over een periode geen nieuw zadel te kopen

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

danielle_s

Berichten: 154
Geregistreerd: 19-06-09
Woonplaats: Oud-Beijerland

Re: Zadelmaker omg Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:56

Ik heb hele goede ervaringen met Jacqueline Verlaan van de zadelconsulent. Ze neemt uitgebreid de tijd en is erg vriendelijk.
http://www.zadelconsulent.nl/

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Zadelmaker omg Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:13

Ik ben ook tevreden over Kees Bregman, hij wil zelf ook dat het zadel goed ligt en komt gewoon onder garantie terug als er toch nog iets niet goed is.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:45

Maris schreef:
Gowlan schreef:
Ik heb goede ervaringen met Nienke Bergsma van Equiritme. :j
Sta-Rho kan ik je afraden. Leuk om spulletjes te kopen maar daar houdt het mee op.


Ja, Nienke idd !


Ik zou ook Nienke laten komen!
Super fijne zadelmaker. Maar of ze op heel korte termijn tijd heeft weet ik niet. Je kan iig altijd bellen

abu
Berichten: 33
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Zadelmaker omg Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 07:42

Hier minder goede ervaring met Nienke Bergsma van equiritme als het om custom zadels gaat, zij is bij ons op stal geweest en heeft tot zover we nu weten de zadels van 5 mensen gedaan,daarna had iedereen problemen.klapperende zadels en scheef zitten. er werd als argument gegeven dat het paard scheef was of de ruiter scheef zat. 2 mensen zijn daarna naar Jan van Rijs gegaan en de zadels bleken scheef opgevuld en boom te wijd,dat is door van Rijs gefixt en zitten nu weer recht. 2 anderen kregen Claudia Gellisen van custom die hun zadels kwam nakijken,ook beide scheefzitten en 1 klapperend zadel, ook bij hun vulling aangepast en bij beide was ook de boom te wijd. De ander staat op andere stal maar komt geregeld bij ons op stal en ook zij zakte naar 1 kant,daar is ook iemand uit amerika geweest van custom en ook haar boom was te wijd en zadel scheef gevuld. Dus wij gaan op zoek naar iemand anders voor onze custom zadels


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers