Stalling omgeving Ermelo/Putten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Stalling omgeving Ermelo/Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 09:28

Ik ben rustig aan opzoek naar een ander plekje voor mijn paard en shetlander in de omgeving van Ermelo/Putten/ Harderwijk.

Ik heb een paar harde eisen, namelijk:
- Shetlander mag niet op gras, die moet in de paddock kunnen. Hij kan 24/7 buiten blijven als hij kan schuilen.
- Paarden moeten ook in de winter meer als een paar uur naar buiten gaan
- Een goede rijbaan om in te kunnen trainen, ook in de winter. ( het hoeft geen binnenbak te zijn)


Het budget ligt rond de €300,- voor beide.

Voor de shetlander is het het meest lastig om een geschikt plekje te vinden dus ben eventueel bereid om de paarden op twee verschillende stallen te zetten.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Stalling omgeving Ermelo/Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 12:49

Costershoeve in putten

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 15:01

Bedankt! Ik ga eens kijken

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Stalling omgeving Ermelo/Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 08:12

Nog meer mensen met ideeën?

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Re: Stalling omgeving Ermelo/Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 08:33

Vandetimburgt.nl maar dan kom je met je budget niet weg vrees ik. Wel super verzorging en alles wat je wil, incl 20x60 baan.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Stalling omgeving Ermelo/Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 08:52

Sequoia Stables een optie? De ponystallen vallen binnen je budget, ze hebben geen weiland, en ze verhuren tegenwoordige enkele paddocks (en dan staan ze van 8.00 tot ongeveer 17.00 buiten)
Op de gewone paddocks gaan je paarden mee in het rooster van buiten zetten. Dit kan elke dag en elk moment.

Overdekte springbak, binnenbak en een overdekte paddock/longeerbaan. Daarnaast 2 buitenbanen van 20 bij 60. Een overdekte stapmolen.

https://www.sequoiastablesermelo.nl/pen ... nstalling/

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Stalling omgeving Ermelo/Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:38

Bij Manége Moniek van Warle zijn een hoop stallen vrij hoorde ik.

MarjanB

Berichten: 16443
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:01

gohya schreef:
Bij Manége Moniek van Warle zijn een hoop stallen vrij hoorde ik.


Als er veel vrij is heeft dat vaak ook een reden helaas.. heb d’r in het begin gestaan. Vond het best ok maar je moet altijd rekening houden met lessen. Je heb altijd penny’s om je heen :') en ze gingen volgens mij niet mega veel de wei op.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:36

MarjanB schreef:
gohya schreef:
Bij Manége Moniek van Warle zijn een hoop stallen vrij hoorde ik.


Als er veel vrij is heeft dat vaak ook een reden helaas.. heb d’r in het begin gestaan. Vond het best ok maar je moet altijd rekening houden met lessen. Je heb altijd penny’s om je heen :') en ze gingen volgens mij niet mega veel de wei op.


Klopt! ik weet de reden ook maar houd dat liever privé.Denk dat jij ook vast de reden weet als je de manege kent.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 15:48

gohya schreef:
MarjanB schreef:

Als er veel vrij is heeft dat vaak ook een reden helaas.. heb d’r in het begin gestaan. Vond het best ok maar je moet altijd rekening houden met lessen. Je heb altijd penny’s om je heen :') en ze gingen volgens mij niet mega veel de wei op.


Klopt! ik weet de reden ook maar houd dat liever privé.Denk dat jij ook vast de reden weet als je de manege kent.


Ik heb ook al eerder bij monique gestaan maar ga voor geen goud terug haha. Bedankt iig voor de tip

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 15:49

chamion schreef:
Sequoia Stables een optie? De ponystallen vallen binnen je budget, ze hebben geen weiland, en ze verhuren tegenwoordige enkele paddocks (en dan staan ze van 8.00 tot ongeveer 17.00 buiten)
Op de gewone paddocks gaan je paarden mee in het rooster van buiten zetten. Dit kan elke dag en elk moment.

Overdekte springbak, binnenbak en een overdekte paddock/longeerbaan. Daarnaast 2 buitenbanen van 20 bij 60. Een overdekte stapmolen.

https://www.sequoiastablesermelo.nl/pen ... nstalling/



Ik heb helaas een shetlander en een paard dus dan kom je al snel op 600 euro.

Ik ga weg van de plek waar ik nu sta omdat ik daar ook op doelgroepen in de bak heen moet. Ik ben dus echt opzoek naar pension waar ik na mijn werk gewoon gebruik kan maken van de bak en geen rekening hoeft te houden met bakbezetting.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 15:58

davinci2412 schreef:
chamion schreef:
Sequoia Stables een optie? De ponystallen vallen binnen je budget, ze hebben geen weiland, en ze verhuren tegenwoordige enkele paddocks (en dan staan ze van 8.00 tot ongeveer 17.00 buiten)
Op de gewone paddocks gaan je paarden mee in het rooster van buiten zetten. Dit kan elke dag en elk moment.

Overdekte springbak, binnenbak en een overdekte paddock/longeerbaan. Daarnaast 2 buitenbanen van 20 bij 60. Een overdekte stapmolen.

https://www.sequoiastablesermelo.nl/pen ... nstalling/



Ik heb helaas een shetlander en een paard dus dan kom je al snel op 600 euro.

Ik ga weg van de plek waar ik nu sta omdat ik daar ook op doelgroepen in de bak heen moet. Ik ben dus echt opzoek naar pension waar ik na mijn werk gewoon gebruik kan maken van de bak en geen rekening hoeft te houden met bakbezetting.



Sequoia heeft een binnenbak. En drie buitenbakken. Waarvan een buitenbak overdekt is met een tent overkapping. En een aparte longeer ton.

Maar er is vrijwel altijd minstens 1 bak beschikbaar. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
En voor de rest is alles beschikbaar tot solarium aan toe. En een heel gezellige sfeer in de kantine.

MarjanB

Berichten: 16443
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling omgeving Ermelo/Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 16:06

D’r zit in putten volgens mij ook wel het eea. En marktplaats al bekeken?

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:55

Probeer eens bij Brons in de Maat? dat is daar bij de Westerkerk voorbij,bij de visvijver links die boerderij met Caravan stalling.Heeft veel land en stallen en een rijbak die amper gebruikt word.

Esss

Berichten: 381
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:49

Ik lees even mee aangezien ik ook weer om me heen aan het kijken ben voor een nieuwe plek. Eigenlijk voor mij liever tussen Ermelo en Nunspeet maar wie weet komt er hier nog een goede tip voorbij.

Moet zeggen dat ik het tot nu toe erg lastig vind om in deze regio iets te vinden wat aan mijn wensen/eisen voldoet. Er is altijd wel iets wat me tegenstaat. Nu staat mijn pony bijv. 24/7 buiten maar niet ieder stuk weiland heeft een schuilstal, terwijl ik weet dat ze daar regelmatig in staat. En achteraf wil ik toch liever een plek met meer toezicht en meer stalgenoten om samen in het bos mee te rijden. Jammer dat ik me dat niet eerder heb gerealiseerd. ;-)

Ik ben zelf overigens een keer bij Sequoia wezen kijken maar ik had het idee dat de paarden niet zo heel lang buiten kwamen op een dag. Kan ik ook verkeerd hebben gezien maar ik had er zelf geen prettig gevoel bij. Faciliteiten waren wel goed met inderdaad meerdere buitenbakken en een binnenbaan.

Misschien kun je ook nog een beetje rondstruinen op Facebook, daar komen ook nog wel eens advertenties van stalling voorbij.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:57

Esss schreef:
Ik ben zelf overigens een keer bij Sequoia wezen kijken maar ik had het idee dat de paarden niet zo heel lang buiten kwamen op een dag. Kan ik ook verkeerd hebben gezien maar ik had er zelf geen prettig gevoel bij. Faciliteiten waren wel goed met inderdaad meerdere buitenbakken en een binnenbaan.


Klopt, maar ze zijn heel hard bezig alle paddock's uit te breiden zodat de dieren langer naar buiten kunnen. Ze hadden ooit maar 3 paddock's, nu hebben ze er 13 en staan er nog stel op de planning om bij te maken. Ook beginnen ze nu met het verhuren van de paddock's aan pensionklanten. Dat betekend dat je paard dan van 08.00 tot 17.00 naar buiten kunnen. Daarnaast hebben ze de uitloopstallen enkele jaren geleden erbij gemaakt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101733
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Stalling omgeving Ermelo/Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:02

Ik jureer regelmatig op Sequoia en vind de sfeer idd erg fijn! Ze zijn goed voor de paarden en er is idd veel plek om te rijden. Je rijdt ook zo het bos in. Er is geen wei maar wel paddocks en zoals ik het lees komen er nog meer bij. Moet er toevallig zondag weer heen :D

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Stalling omgeving Ermelo/Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:53

Ik heb enkele jaren geleden ( denk 5/6jr?? ) geinformeerd en konden de paarden niet naar buiten.

Krijgen ze op de paddock wel eten en drinken? En hoe groot zijn de paddocks? Staan ze er alleen op?

Ik vind van 8-17 alsnog veel tekort, maar wij hebben ze dan ook 24/7 buiten.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:02

superpony schreef:
Ik heb enkele jaren geleden ( denk 5/6jr?? ) geinformeerd en konden de paarden niet naar buiten.

Krijgen ze op de paddock wel eten en drinken? En hoe groot zijn de paddocks? Staan ze er alleen op?

Ik vind van 8-17 alsnog veel tekort, maar wij hebben ze dan ook 24/7 buiten.



Ze staan nooit alleen tenzij ze echt gevaarlijk zijn voor andere paarden.

En al staan ze alleen. De paddocks sluiten op elkaar aan. Met meerdere stroom draden er tussen. Dus ze kunnen altijd wel snuffelen of op zijn minst een soortgenootje zien.

Sequoia is een hoop aan het doen om het paarden welzijn te verbeteren, maar Rome was helaas ook niet in 1 dag gebouwd.

Als je een eerlijk beeld wilt hebben moet je informeren naar de toekomst plannen. Het is een stal die eerlijkheid hoog in het vaandel heeft staan.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Stalling omgeving Ermelo/Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:15

Ik ken de stal wel, maar ben het er gewoon echt niet mee eens. Het is wat op dergelijke stallen als normaal wordt beschouwd. Nu pas zijn ze begonnen met welzijn, dus dat is echt heel laat. Het is denk ik pas 5 of 6jr geleden dat ik informeerde en toen konden de paarden niet naar buiten. Dat heeft niks met Rome op 1 dag bouwen te maken, want er is wel geinvesteerd in rijbakken en dergelijke.
Op de meeste stallen zijn paddocks veel te klein, staan paarden alleen, zonder eten en drinken etc. Daarom vraag ik het, want dat is algemeen geaccepteerd, maar niet oke.

In Ermelo is enorm veel vraag naar ECHT paardvriendelijke stalling en zoeken altijd vele mensen naar een goede plek. Mensen die hun eisen net iets hoger hebben liggen qua welzijn en comfort. Dat is overigens al jaren zo.

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Stalling omgeving Ermelo/Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:41

Is nijkerk te doen voor je?

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:56

superpony schreef:
Het is denk ik pas 5 of 6jr geleden dat ik informeerde en toen konden de paarden niet naar buiten.


Ben jij dan daar wel geweest? Want ik kom er al 10 jaar over de vloer en toen kwamen de paarden al buiten. Elk paard komt er naar buiten. Toen al, en nu al.
Maar goed, verder zal ik deze stal niet meer bespreken.


Er zitten veel paarden bedrijven, maar de meeste mensen hebben hun paarden aan huis of bij een boer staan. Misschien even een oproepje in de FB groep van Ermelo/Putten. Een vriendin had een stal vrij (helaas voor jou) maar die is gisteren net gereserveerd.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:14

chamion schreef:
Esss schreef:
Ik ben zelf overigens een keer bij Sequoia wezen kijken maar ik had het idee dat de paarden niet zo heel lang buiten kwamen op een dag. Kan ik ook verkeerd hebben gezien maar ik had er zelf geen prettig gevoel bij. Faciliteiten waren wel goed met inderdaad meerdere buitenbakken en een binnenbaan.


Klopt, maar ze zijn heel hard bezig alle paddock's uit te breiden zodat de dieren langer naar buiten kunnen. Ze hadden ooit maar 3 paddock's, nu hebben ze er 13 en staan er nog stel op de planning om bij te maken. Ook beginnen ze nu met het verhuren van de paddock's aan pensionklanten. Dat betekend dat je paard dan van 08.00 tot 17.00 naar buiten kunnen. Daarnaast hebben ze de uitloopstallen enkele jaren geleden erbij gemaakt.


Verhuren van de paddocks? Dus je moet bovenop een flinke stalprijs nog extra betalen om je paard naar buiten te kunnen hebben?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:08

chamion schreef:
superpony schreef:
Het is denk ik pas 5 of 6jr geleden dat ik informeerde en toen konden de paarden niet naar buiten.


Ben jij dan daar wel geweest? Want ik kom er al 10 jaar over de vloer en toen kwamen de paarden al buiten. Elk paard komt er naar buiten. Toen al, en nu al.
Maar goed, verder zal ik deze stal niet meer bespreken.


Er zitten veel paarden bedrijven, maar de meeste mensen hebben hun paarden aan huis of bij een boer staan. Misschien even een oproepje in de FB groep van Ermelo/Putten. Een vriendin had een stal vrij (helaas voor jou) maar die is gisteren net gereserveerd.


Ja, als ik er ben gaan informeren voor pensionstalling, ga ik wel kijken. Er waren geen mogelijkheden om ze buiten te zetten. En wij wonen hier nog geen 7jr, dus is niet langer geleden.

Wel hoge huur voor weinig welzijn. Maar goed, voor sommigen maken de bakken dan veel goed denk ik.

Met voerbeleid kwamen we trouwens ook niet overeen. Is echt niet van deze tijd meer.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:26

superpony schreef:
chamion schreef:


Ben jij dan daar wel geweest? Want ik kom er al 10 jaar over de vloer en toen kwamen de paarden al buiten. Elk paard komt er naar buiten. Toen al, en nu al.
Maar goed, verder zal ik deze stal niet meer bespreken.


Er zitten veel paarden bedrijven, maar de meeste mensen hebben hun paarden aan huis of bij een boer staan. Misschien even een oproepje in de FB groep van Ermelo/Putten. Een vriendin had een stal vrij (helaas voor jou) maar die is gisteren net gereserveerd.


Ja, als ik er ben gaan informeren voor pensionstalling, ga ik wel kijken. Er waren geen mogelijkheden om ze buiten te zetten. En wij wonen hier nog geen 7jr, dus is niet langer geleden.

Wel hoge huur voor weinig welzijn. Maar goed, voor sommigen maken de bakken dan veel goed denk ik.

Met voerbeleid kwamen we trouwens ook niet overeen. Is echt niet van deze tijd meer.



In die zeven jaar die verstreken zijn. Is er een hele hoop veranderd. Vier geleden is een stalmeester gekomen die goed beleid had. Deze is nu inmiddels weg (wilde graag compleet ander werk proberen dus niet weg vanwege ellende o.i.d). Maar de nieuwe stalmeesteres vraagt nog geregeld hulp / info aan hem.

Het voerbeleid is niet super geweldig formidable. Maar het is ruimschoots voldoende. En in overleg kunnen de dieren nu wel extra krijgen.

En het feit dat er nu wel aan het paardenwelzijn wordt gewerkt is toch alleen maar goed? Ik snap die negativiteit niet zo. Dat ze eerst geïnvesteerd hebben in die bakken is helemaal niet raar. Het paardenwelzijn verbeteren kost in de eerste instantie alleen maar geld. En er moet een vorm van inkomen zijn waarmee dat gecompenseerd wordt. Dus betere bakken en meer bakken om meer klanten les te kunnen geven.

Pas als het geld er is kan het uitgegeven worden. Niet andersom.

En ze zijn nu druk bezig met meer paddocks aanleggen en er wordt echt wel goed op je paard gelet. Absoluut. Het is ook een stal die eerlijkheid hoog in het vaandel heeft staan dus je kan altijd vragen wat de toekomst plannen zijn.

En het is toch juist fijn dat ze ondanks dat het misschien wat aan de trage kant is, nu wel bezig zijn met het paardenwelzijn? Het is toch juist mooi dat er straks wel een optie is voor mensen om hun paard fijn te stallen?

En wat betreft de prijs. Gezien zij straks een van weinig zijn die zo goed voor de paarden zorgen ( en dat doen ze 100%) waarom zouden ze dan niet de prijzen er naar zetten? Ik begrijp hen wel wat dat aan gaat. Het is een druk bezochte stal met veel lessen. En een terrein wat ook flink onderhoud vergt ,het ligt immers in de bossen. En het moet met de hand gemest worden dus er moet ook voldoende personeel aanwezig zijn om het allemaal goed te laten verlopen.

Sequoia is helemaal geen beroerde stal meer en wordt alleen maar beter. Dus dat negatieve gedoe hier is niet terecht.