Ervaringen Cees Klaver

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:03

anjali schreef:
Amber_anne schreef:
Ken deze stal niet maar keek net op de website en kan niet echt paarden vinden die in de lagere prijsklasse zitten of kijk ik dan verkeerd

Inderdaad,ik zie voornamelijk dure jonge springpaarden aangeboden. Hij verkoopt ook embryo's en daar ben ik minder van gecharmeerd, omdat ik vind dat een embryo in de buik van de biologische moeder thuishoort. Maar dat is een hele andere discussie.Echter zie ik op zijn website nergens goedkope verwaarloosde paarden?

Als je een embryo koopt dan krijg je heus geen half-af vruchtje thuis gestuurd hoor.

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Ervaringen Cees Klaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:49

Hij zet maar een paar procent van zijn paarden echt te koop. De rest gaat via mond op mond reclame en mensen die langskomen en een rondje langs alle paarden lopen en er dan een paar uitkiezen om te proberen.
Toen ik ging kijken had ik er zelf een paar uitgekozen uit de stallen en toen hij daardoor mijn smaak wist heeft hij er nog een paar laten voorrijden.

Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:28

daffie1986 schreef:
lhoeks schreef:
Maar ik geloof wel dat hij zijn hart op de goede plek heeft om een iig een goed nieuw tehuis te vinden.


Ik zeker weten van niet. En de verwaarlozing gaat om wel even meer dan alleen een "dagje" niet borstelen of rijden, voeren en water geven bijvoorbeeld.

Laat het dier alsjeblieft klinisch en röntgenlogisch. Ik zou zelfs bloed laten checken.


Ik vind jouw berichten echt te ver gaan, hoe kan je iemand zo zwart maken op het open internet netwerk zonder dat dhr. Klaver en/of een vertegenwoordiger feedback kan geven.
Sterker nog, als jij mijn bedrijf zo probeert de vernieling in te helpen, zou ik zelfs een aangifte overwegen.


Ga op je gevoel af, meer dan dat kan ik er niet over zeggen.
Dat hij wellicht paarden houd, zoals menig persoon dat niet zou willen zien. Is zijn keuze.
Maar ik denk dat de dhr. Klaver zich al genoeg bewezen heeft in de sport om niet van dit soort belachelijke teksten naar zijn hoofd te krijgen waar hij waarschijnlijk geen weet van heeft.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Ervaringen Cees Klaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:46

Vriendin van mij heeft samen met hem een merrie 50/50, super fijn dier heel voorzichtig en echt een kanon. Wel een heel apart en gevoelig dier waar niet iedereen zomaar mee wegrijd.. Zei rijd er nu 1.40/1.50 mee.

Vind het altijd zo jammer dat mensen een paard kopen en het dier niet braaf blijkt te zijn meteen de handelaar/fokker de schuld gaan geven. Misschien eens naar je eigen rijden kijken, of je verplaatsen in het paard. Dat Klaver zelfs aanbied om het paard door te trainen en je het weer op kan halen zodra het probleem is opgelost vind ik een super aanbieding, en die zul je niet snel bij andere handelaren krijgen. Prima dat je dan toch kiest om een ander paard mee te nemen, verstandige beslissing ook.

Maar ik geloof niet dat deze man slecht is, misschien heeft hij paarden teveel staan en moet hij wat kleinschaliger gaan worden, maar vind sommige reacties echt overdreven.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Ervaringen Cees Klaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:13

Ik reed 20 jaar geleden bij dhr klaver.
Toen nam hij het al niet zo nauw met verzorging.
Hij verhuurde paarden zonder begeleiding en stuurde rustig magere paarden op pad met bv een ontbrekende hoefijzer.

Hij heeft erg veel kijk op goede paarden, maar qua verzorging en omgang ontbreekt het een en ander.
Hij is nooit anders geweest en is blijkbaar ook niet veranderd.
Gaat niet om zwart maken, maar vertellen uit eerste hand wat men heeft meegemaakt en daar kan iemand zelf zijn conclusies uit trekken.

Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:24

Silly1972 schreef:
Ik reed 20 jaar geleden bij dhr klaver.
Toen nam hij het al niet zo nauw met verzorging.
Hij verhuurde paarden zonder begeleiding en stuurde rustig magere paarden op pad met bv een ontbrekende hoefijzer.

Hij heeft erg veel kijk op goede paarden, maar qua verzorging en omgang ontbreekt het een en ander.
Hij is nooit anders geweest en is blijkbaar ook niet veranderd.
Gaat niet om zwart maken, maar vertellen uit eerste hand wat men heeft meegemaakt en daar kan iemand zelf zijn conclusies uit trekken.


Je hebt het over 20 jaar geleden, toen waren de standaarden sowieso niet te vergelijken met de standaarden van nu.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:49

Ooh toen was het wel goed dat een paard verwaarloosd werd en met 3 ijzers erop uitgestuurd werd?
Rare standaarden hou jij er dan op na.

Maar volgens mij gaat het daar niet over, gaat over ervaringen en jij gaat er gelijk op in over zwart maken.
Nee mensen delen hun ervaringen, maken iemand niet bewust zwart.
Er worden ook goede ervaringen gedeeld

Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:05

Silly1972 schreef:
Ooh toen was het wel goed dat een paard verwaarloosd werd en met 3 ijzers erop uitgestuurd werd?
Rare standaarden hou jij er dan op na.

Maar volgens mij gaat het daar niet over, gaat over ervaringen en jij gaat er gelijk op in over zwart maken.
Nee mensen delen hun ervaringen, maken iemand niet bewust zwart.
Er worden ook goede ervaringen gedeeld



Ik zeg nergens dat het mijn standaarden zijn, maar er word nu op een heel andere wijze naar dierenwelzijn gekeken dan 20 jaar geleden.

Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:06

Silly1972 schreef:
Ooh toen was het wel goed dat een paard verwaarloosd werd en met 3 ijzers erop uitgestuurd werd?
Rare standaarden hou jij er dan op na.

Maar volgens mij gaat het daar niet over, gaat over ervaringen en jij gaat er gelijk op in over zwart maken.
Nee mensen delen hun ervaringen, maken iemand niet bewust zwart.
Er worden ook goede ervaringen gedeeld


Ik weet niet waardoor jij je aangevallen voelt, maar is een persoon in dit topic; daffie1986
Die volledig doordraait in het proberen zwart te maken van Dhr. Klaver.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:22

Dressage_Haf schreef:
Silly1972 schreef:
Ooh toen was het wel goed dat een paard verwaarloosd werd en met 3 ijzers erop uitgestuurd werd?
Rare standaarden hou jij er dan op na.

Maar volgens mij gaat het daar niet over, gaat over ervaringen en jij gaat er gelijk op in over zwart maken.
Nee mensen delen hun ervaringen, maken iemand niet bewust zwart.
Er worden ook goede ervaringen gedeeld


Ik weet niet waardoor jij je aangevallen voelt, maar is een persoon in dit topic; daffie1986
Die volledig doordraait in het proberen zwart te maken van Dhr. Klaver.


De dingen die ik zeg zijn anders gewoon dagelijks te zien door mensen die uit de omgeving komen. De NVWA maakt hem ook voor niets zwart en de rechter heeft hem zeker ook voor niets veroordeeld?

Edit:
rechter Haarlem schreef:
' Volgens de rechter werden bij Cees Klaver in Schoorl paarden aangetroffen met gescheurde hoeven, vervuild voer en drinkwater en zonder schone ligplaatsen. Ook meende de rechter dat het oppervlaktewater rond het land van Klaver vervuild was met 3.900 liter mest die hij niet goed had opgeslagen.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 28-08-18 13:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:23

daffie1986 schreef:
De dingen die ik zeg zijn anders gewoon dagelijks te zien door mensen die uit de omgeving komen en rechtspraken.


Ik kom anders uit de regio, sterker nog. Een goede vriendin van mij heeft jaren voor hem gewerkt.
En ik vind jouw reacties buitensporig!

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:27

Dressage_Haf schreef:
Silly1972 schreef:
Ooh toen was het wel goed dat een paard verwaarloosd werd en met 3 ijzers erop uitgestuurd werd?
Rare standaarden hou jij er dan op na.

Maar volgens mij gaat het daar niet over, gaat over ervaringen en jij gaat er gelijk op in over zwart maken.
Nee mensen delen hun ervaringen, maken iemand niet bewust zwart.
Er worden ook goede ervaringen gedeeld



Ik zeg nergens dat het mijn standaarden zijn, maar er word nu op een heel andere wijze naar dierenwelzijn gekeken dan 20 jaar geleden.

Heb je misschien een linkje naar de standaarden van vandaag de dag? Dan weten we waar we aan toe zijn.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:35

Ik voel mij niet aangevallen hoor, ik begrijp alleen niet dat je dit soort praktijken goed probeert te praten.

Wat ik al zei hij heeft goede paarden, maar de verzorging laat ten wense over.
Ook volgens de "standaard" van 20 jaar geleden.

Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 14:06

Silly1972 schreef:
Ik voel mij niet aangevallen hoor, ik begrijp alleen niet dat je dit soort praktijken goed probeert te praten.

Wat ik al zei hij heeft goede paarden, maar de verzorging laat ten wense over.
Ook volgens de "standaard" van 20 jaar geleden.


Ik probeer zeker niks goed te praten, maar ik vind sommige dingen wel heel erg uit zijn verband getrokken.

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Ervaringen Cees Klaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:11

Maar heel eerlijk. Als hij zo goed is voor alle paarden, waarom wel de verwaarlozing waarvoor hij op het matje is geroepen?

Ik ben er zelf niet geweest. Maar staat hier in de regio bekend als de man die goed is voor goede paarden. Voor de mindere paarden heeft hij niet veel over

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:18

[quote="kiki1976"]Maar heel eerlijk. Als hij zo goed is voor alle paarden, waarom wel de verwaarlozing waarvoor hij op het matje is geroepen?

Ik ben er zelf niet geweest. Maar staat hier in de regio bekend als de man die goed is voor goede paarden. Voor de mindere paarden heeft hij niet veel over[/quote

Is ook mijn ervaring.
Ik ben er wel zelf geweest.

Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Ervaringen Cees Klaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:20

Ik vind een groep jaarlingen die in een nat weiland lopen, aan het einde van de middag op stal gaan en daar weer kuil krijgen. Niet veel verwaarlozing aan.

En ik vind zijn punt misschien wel mooi ook; Buiten is voor beweging, Binnen om te eten.
Als hij nou op die manier zijn paarden wilt houden, wie zijn wij dan om dit verwaarlozing te noemen?

De paarden krijgen eten, beweging & water. Tevens hebben ze zeer veel sociaal contact wat op vele stallen nog wel wat te wensen overlaat.

Dus nee, ik ben het er niet mee eens inderdaad!

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: Ervaringen Cees Klaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:23

Dan heb je het alleen maar over een groep jaarlingen.
Maar er staan veel meer andere paarden,pony`s.

Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:35

loriene schreef:
Dan heb je het alleen maar over een groep jaarlingen.
Maar er staan veel meer andere paarden,pony`s.


Dat is waar destijds de Rechtszaak over ging.

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: Ervaringen Cees Klaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:39

Volgens mij niet helemaal.
Ook op stal was de boel niet goed voor elkaar.

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:48

Dressage_Haf schreef:
Ik vind een groep jaarlingen die in een nat weiland lopen, aan het einde van de middag op stal gaan en daar weer kuil krijgen. Niet veel verwaarlozing aan.

En ik vind zijn punt misschien wel mooi ook; Buiten is voor beweging, Binnen om te eten.
Als hij nou op die manier zijn paarden wilt houden, wie zijn wij dan om dit verwaarlozing te noemen?

De paarden krijgen eten, beweging & water. Tevens hebben ze zeer veel sociaal contact wat op vele stallen nog wel wat te wensen overlaat.

Dus nee, ik ben het er niet mee eens inderdaad!

Nou sorry ik vind het niet kunnen dat een groep jaarlingen een hele dag buitenlopen zonder eten (op hooguit een verdwaalde grasspriet na).
Want ik ben van mening dat zo lang zonder eten juist slecht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:08

Dressage_Haf schreef:
Ik vind een groep jaarlingen die in een nat weiland lopen, aan het einde van de middag op stal gaan en daar weer kuil krijgen. Niet veel verwaarlozing aan.

En ik vind zijn punt misschien wel mooi ook; Buiten is voor beweging, Binnen om te eten.
Als hij nou op die manier zijn paarden wilt houden, wie zijn wij dan om dit verwaarlozing te noemen?

De paarden krijgen eten, beweging & water. Tevens hebben ze zeer veel sociaal contact wat op vele stallen nog wel wat te wensen overlaat.

Dus nee, ik ben het er niet mee eens inderdaad!


Ja dat eten en water valt dus vies tegen. :')

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:10

kiki1976 schreef:
Dressage_Haf schreef:
Ik vind een groep jaarlingen die in een nat weiland lopen, aan het einde van de middag op stal gaan en daar weer kuil krijgen. Niet veel verwaarlozing aan.

En ik vind zijn punt misschien wel mooi ook; Buiten is voor beweging, Binnen om te eten.
Als hij nou op die manier zijn paarden wilt houden, wie zijn wij dan om dit verwaarlozing te noemen?

De paarden krijgen eten, beweging & water. Tevens hebben ze zeer veel sociaal contact wat op vele stallen nog wel wat te wensen overlaat.

Dus nee, ik ben het er niet mee eens inderdaad!

Nou sorry ik vind het niet kunnen dat een groep jaarlingen een hele dag buitenlopen zonder eten (op hooguit een verdwaalde grasspriet na).
Want ik ben van mening dat zo lang zonder eten juist slecht is.


En dat ze buiten staan op een verdwaalde grassprieten is wat jij zelf hebt gezien?
Ik nl niet en heb er zelf gewerkt.

En daarbij vind ik 't oordeel van de NVWA echt heel bijzonder ben 3 jaar van serieuze meldingen verder bij een bedrijf waar 't vele malen beroerder is dan bij klaver en daar doen ze helemaal niets aan.
Kortom NVWA is corrupte overheidsinstanties dus die maken of breken een bedrijf.

gr_roos
Berichten: 7571
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:20

Dressage_Haf schreef:
Silly1972 schreef:
Ik reed 20 jaar geleden bij dhr klaver.
Toen nam hij het al niet zo nauw met verzorging.
Hij verhuurde paarden zonder begeleiding en stuurde rustig magere paarden op pad met bv een ontbrekende hoefijzer.

Hij heeft erg veel kijk op goede paarden, maar qua verzorging en omgang ontbreekt het een en ander.
Hij is nooit anders geweest en is blijkbaar ook niet veranderd.
Gaat niet om zwart maken, maar vertellen uit eerste hand wat men heeft meegemaakt en daar kan iemand zelf zijn conclusies uit trekken.


Je hebt het over 20 jaar geleden, toen waren de standaarden sowieso niet te vergelijken met de standaarden van nu.


Hier ben ik het mee eens Dressage-Haf, op de manege (FNRS 5 sterren) werden de pony's ook met een missend ijzer op pad gestuurd en knipte ze een gat in een bont sjabrak zodat de drukking vrij lag.

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:35

Oplichting tja... de bewijzen zijn er wel hoor. En van het omkoping van bekende dierenartsen ook...