Waarom les jij bij jou instructeur ( Gelderland)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Re: Waarom les jij bij jou instructeur ( Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 10:52

Super dat ik zoveel reacties heb gekregen. Ook via pb!!

Ik ga even op zoek. Misschien stel ik zelf nu hogere eisen. Vroeger leste ik gewoon bij degene die op stal kwam bij meerdere mensen.
Ik heb om mij heen gezien dat de juiste combi van ruiter, paard en instructeur zoveel verschil kan maken.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 11:38

Ik leste in het westen van het land altijd bij Karel Bauer. Na mijn verhuizing was het even lastig, maar nu komt hij ook hierheen 1x per maand. We hebben inmiddels een groep ruiters die ook meedoet, waardoor hij minimaal een halve dag hier heen komt. En het dus rendabel is.

De kracht van Karel is dat hij werkt aan een goede basis en pas als dat goed is, ga je verder. En vooral kijkt naar wat er bij jou en je paard past, waar je staat qua niveau, waar je knelpunten zitten, op jouw tempo. Zonder over een grens te gaan.
Hij past zijn lessen volledig op de combinatie aan die hij op dat moment in de bak heeft.
Hij werkt aan ontspanning, gedragenheid, juiste spieren aanspannen, op de juiste manier het lichaam gebruiken en versterken.

Hij heeft zowel recreatieve ruiters les als ruiters die hoog in de sport lopen (zowel engels als western).
Hij heeft nu een route Rheden-De Steeg-Wenum Wiesel. Er lest iemand vanuit Doetinchem bij mij op stal (De Steeg), dus dat is voor jou misschien ook wel haalbaar.
Altijd welkom om een keer te komen kijken!

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:02

mirim schreef:
kamsel schreef:
Niet bij oude stempel instructeurs.. Die geven gewoon les volgens het ‘skala’.
Had nog nooit van Evert Broiijmans gehoord, maar die zal in dezelfde categorie vallen aangezien hij Duits geschoold is.


Inderdaad Duits geschoold , maar ik denk dat je een stevig vooroordeel hebt wat betreft de oude stempel.


Of het geluk gehad de goeden te treffen, dat zou kunnen.
Want als ik lees dat mensen van ongeveer mijn generatie AdB als eye opener zien, dan hebben ze het wel slecht getroffen.

Boris Braam heb ik persoonlijk nooit les van gehad, maar ik kan me niet voorstellen dat je zoiets zoekt..

Anoniem

Re: Waarom les jij bij jou instructeur ( Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 13:40

Interessant topic, lees graag mee...
Altijd interesse in instructie die kijkt naar wat er voor hem/ haar staat ipv volgens het boekje.
Vind correct bewegen belangrijk maar ook absoluut en stuk gedragsmatig, dus kijken hoe je paard daarmee helpt.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 16:06

Anoniem schreef:
Interessant topic, lees graag mee...
Altijd interesse in instructie die kijkt naar wat er voor hem/ haar staat ipv volgens het boekje.
Vind correct bewegen belangrijk maar ook absoluut en stuk gedragsmatig, dus kijken hoe je paard daarmee helpt.

De instructeur van amanda en mij doet dat zeker. Ik heb nu 3x les van hem gehad. Afgelopen keer viel het hem op dat het paard nu niet meer tegen me vocht. Hij vond het wel moeilijk en kon daardoor wel wat tegenwerken, maar het vechten en niet meer willen was weg. Paard denkt mee, doet zijn best en beweegt al veel beter. Ik ben er echt heel blij mee

Anoniem

Re: Waarom les jij bij jou instructeur ( Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 16:08

Ja als ik eindelijk eens kan, wil ik graag een les kijken/ rijden ( ik mag nog niet paardrijden).
Maar dat zou weleens passend kunnen zijn.
Al werk ik vaak in t weekend, dus t lukt steeds niet om eens te kijken.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 16:10

Anoniem schreef:
Ja als ik eindelijk eens kan, wil ik graag een les kijken/ rijden ( ik mag nog niet paardrijden).
Maar dat zou weleens passend kunnen zijn.
Al werk ik vaak in t weekend, dus t lukt steeds niet om eens te kijken.

Altijd welkom om te komen kijken hoor :)

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Re: Waarom les jij bij jou instructeur ( Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 22:56

Ik vind het vooral jammer dat er minder naar de ruiter wordt gekeken. Als ik mezelf soms terug zie op filmpjes dan vraag ik me af waarom er niks over wordt gezegd. Wat ik ook zie is dat sommige instructeurs niet weten hoe je een bepaalde oefening het beste kan uitvoeren. Mijn paard heeft soms de bokkenpruik op. Dan moet ik de juiste hulpen geven voordat ze iets doet. Heeft ze een goede dag dan hoef ik er slleen maar aan te denken.
Ik hou van recht door zee. Geen hele verhalen over hoe het paarden in elkaar steekt. Dat mag 1x of na de les. Tijdens de les wil ik lessen/actie en geen rambam er omheen. Van hele verhalen over van alles en nog wat raak ik alleen maar in de war en afgeleid. :=

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Waarom les jij bij jou instructeur ( Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 00:00

Als je iemand wil die echt naar de ruiter kijkt kan ik je Anne Muller aanraden. Die zit niet echt bij jou in de buurt, maar je kunt daar wel naartoe. Ze heeft ook cursusdagen. Is echt een aanrader. :)

Livawi
Berichten: 143
Geregistreerd: 18-10-14

Re: Waarom les jij bij jou instructeur ( Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 08:14

Is er iemand die misschien ook contact gegevens heeft van bart bax? Ik kom als ik hem opzoek alleen maar de site van hem en zijn vrouw tegen maar gezien ze uit elkaar zijn lijkt me die niet meer van toepassing?

_Charlot
Berichten: 1266
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 08:23

Lisavwijk schreef:
Is er iemand die misschien ook contact gegevens heeft van bart bax? Ik kom als ik hem opzoek alleen maar de site van hem en zijn vrouw tegen maar gezien ze uit elkaar zijn lijkt me die niet meer van toepassing?


Pb gedaan

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 21:07

_lotteeee schreef:
Lisavwijk schreef:
Is er iemand die misschien ook contact gegevens heeft van bart bax? Ik kom als ik hem opzoek alleen maar de site van hem en zijn vrouw tegen maar gezien ze uit elkaar zijn lijkt me die niet meer van toepassing?


Pb gedaan


Wil je mij ook een pb doen?!

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Waarom les jij bij jou instructeur ( Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 16:55

Ik lees even mee voor omgeving Ede/Otterlo. Sinds kort weer een bijrijdfriesje en lessen is dan toch ook wel erg leuk. Weet m'n zwakke punten en zou die graag verbeteren.

julie0307
Berichten: 327
Geregistreerd: 09-08-15
Woonplaats: Langs mijn buren in België

Re: Waarom les jij bij jou instructeur ( Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:10

Ik kwam bij mijn lesgeefster via via. En omdat er geen plaats meer was op de manege voor beginners. Ik heb ben bij haar blijven rijden omdat het klikte. Zij geniet van leerlingen die hard werken en vooruit gaan. En ik wil niks liever dan trainen om beter te worden.
De stal is ook maar 5 minuten fietsen voor mij. Ondertussen heb ik al zoveel geweldige kans gekregen en ben ik op 4 jaar van niet kunnen rijden naar op wedstrijd met een eigen paard! Dankzij haar... (Ik zit trouwens in België)

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Waarom les jij bij jou instructeur ( Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 18:53

Kent iemand toevallig een instructeur/instructrice die duits geschoold is omgeving Otterlo??

emma525

Berichten: 2517
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:24

Ik les bij Tahnee van Wenum, super fijne instructrice die aan huis komt door heel Nederland. Ik bouw zelf snel spanning op door een oud ongeluk en zij maakt mij altijd weer rustig en geeft mij een vertrouwd gevoel. Verder ziet zij ook heel goed hoever het paardje zelf is en wat hij nodig heeft vind ik. Ik zit zelf in Twello, dus redelijk dichtbij Zutphen.

Livawi
Berichten: 143
Geregistreerd: 18-10-14

Re: Waarom les jij bij jou instructeur ( Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:40

Weet iemand misschien een goede instructeur omg veenendaal/leersum? Iemand met geduld maar die wel even streng kan zijn als dat nodig is

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Waarom les jij bij jou instructeur ( Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:11

Ik les al 3 jaar heel erg fijn bij Edwin Bos!

Xritt
Berichten: 605
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:09

Een oud topic *\o/*

Ik wilde zelf ook een vergelijkbaar topic aanmaken. Maar dacht, ik probeer het eerst even hier.

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als TS. Ook in Gelderland. Ik heb al wel een fijne instructie. Maar op sommige punten komen we net niet verder. Ik geloof zelf dat het soms helpt om eens bij iemand anders te lessen. Dus ik wel eens een poging wagen om bij iemand anders te lessen. Ervaren wat zijn of haar gedachten is.

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met meerdaagse trainingen. Hoeft niet in Gelderland te zijn.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Waarom les jij bij jou instructeur ( Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:10

Aat van Essen is een fijne instructeur