Verzekering recreatiepaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Verzekering recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 11:38

Als je de link aanhaalt die TS geeft, is het de 4+ verzekering, niet de 4. En dan zit je dus op 60 :j

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3


ingvdh

Berichten: 6360
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 11:40

Verzekerde waarde is inderdaad de waarde van het paard.

Dit kan je naar boven doen als jij vind dat het paard meer waard is (maar dan betaal je ook meer premie)
Maar je kan er ook voor kiezen dit naar beneden bij te stellen zodat je niet zoveel premie hoeft te betalen.

Onder de €4500 is vaak een klinische keuring voldoende
Boven de €4500 moet het paard ook röntgenlogisch worden gekeurd.

Bij Equipe werkt het zo dat als je paard door een erkend paardenkeuringsarts is gekeurd zij deze uitslag zonder meer overnemen en zelf geen extra check doen of opnieuw beoordelen.

Als er dingen naar boven komen tijdens de keuring kan dit leiden tot uitsluitingen. Je paard is dan wel verzekerd, maar mocht de kreupelheid net daar zitten keren ze niets uit.
Aan de andere kant is natuurlijk de vraag of je een paard wil kopen met een aanmerking. Daarin kan de DA adviseren.
Je zou bij slechte foto's ook je paard voor €4500 kunnen verzekeren, dan heb je evengoed max de ziektekosten gedekt.

Komt je paard niet door de klinische keuring heen dan zou ik het laten staan.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 11:42

En als je dat paard dus 5 jaar hebt en geen noemenswaardige dierenartskosten hebt gehad dan had je dus ook de waarde van dat paard kunnen sparen op een aparte rekening.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 12:28

Celiien schreef:
Krijg jouw paard iets, is dat maar tot maximaal 3000,- vergoed. alles wat erboven komt moet je zelf betalen + 25% eigen risico van de 3000,-. Dat is, stel dat er een koliekoperatie is wat minimaal € 3000,- kost (hypothetisch), al een bedrag van € 750,-. Op jaarbasis incl premie is dit dus al bijna € 1500,-. Mocht er in dat jaar overigens nog iets gebeuren, is dit automatisch niet verzekerd, immers ben je al de € 3000,- voorbij.


Bij een verzekerde waarde van 3000 krijg je maximaal 3000 uitgekeerd, geen 2250. Verder krijg je bij de dood ook nog een uitkering.

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 12:38

Tessebes schreef:
Celiien schreef:
Krijg jouw paard iets, is dat maar tot maximaal 3000,- vergoed. alles wat erboven komt moet je zelf betalen + 25% eigen risico van de 3000,-. Dat is, stel dat er een koliekoperatie is wat minimaal € 3000,- kost (hypothetisch), al een bedrag van € 750,-. Op jaarbasis incl premie is dit dus al bijna € 1500,-. Mocht er in dat jaar overigens nog iets gebeuren, is dit automatisch niet verzekerd, immers ben je al de € 3000,- voorbij.


Bij een verzekerde waarde van 3000 krijg je maximaal 3000 uitgekeerd, geen 2250. Verder krijg je bij de dood ook nog een uitkering.


Als je hem doorrekent zou je komen op 4000,- wat je totaal mag 'besteden'. Echter staat er dit zinnetje:
Citaat:
Per gebeurtenis geldt er een eigen risico van 25% van het bedrag dat onder de verzekeringsdekking valt. Het minimale eigen risico per gebeurtenis bedraagt € 50,00.

Het bedrag dat onder de verzekeringsdekking valt is € 3000,-. Daar wordt dus nog eens 25% vanaf getrokken.
Laatst bijgewerkt door Celiien op 21-08-18 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 12:51

Er wordt bedoeld; 25% van de gedekte kosten, dus niet de totaalrekening inclusief voorrijkosten bijvoorbeeld.

En het totaalbedrag is 4000 (=100%), want dan is 3000 75%
Laatst bijgewerkt door Tessebes op 21-08-18 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 12:53

Tessebes schreef:
Er wordt bedoeld; 25% van de gedekte kosten, dus niet de totaalrekening inclusief voorrijkosten bijvoorbeeld.

Maar dat staat er dus niet ;) en ik ken iemand die dus zoals ik het stelde had.

Maakt overigens ook niet uit, dan wordt het 4000,- waarbij 1000,- zelf wordt betaald. Nog een flink bedrag.
Laatst bijgewerkt door Celiien op 21-08-18 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Verzekering recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 12:55

Dat staat er wel, jij neemt het woord "onder" letterlijk, terwijl het hoort bij "onder dekking vallen".

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 12:55

Tessebes schreef:
Dat staat er wel, jij neemt het woord "onder" letterlijk, terwijl het hoort bij "onder dekking vallen".

Als jij het uitlegt bij mn kennis die dit dus heeft gehad :j

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 13:08

Celiien schreef:
JustMeI2 schreef:
Ja dat snap ik , maar de 'gewone' ziekteverzekering daar keert alleen uit na een levensbedreigende ziekte of ongeval. en ik wil graag, dat als mijn paard bijv. een peesblessure heeft en naar de kliniek moet, dat de verzekering dat uitkeert, en die kon ik alleen vinden onder ziekteverzekering 4.

Let wel even op dit stukje bij die verzekering:
Citaat:
Per gebeurtenis geldt er een eigen risico van 25% van het bedrag dat onder de verzekeringsdekking valt. Het minimale eigen risico per gebeurtenis bedraagt € 50,00.
De maximale schadevergoeding per verzekeringsjaar bedraagt 100% van de verzekerde waarde van het paard en maximaal € 4.500,00.

Ofwel, als jij een paard verzekerd voor 3000,- per jaar, ben je bij deze verzekering al per maand € 60,- kwijt aan premie. Krijg jouw paard iets, is dat maar tot maximaal 3000,- vergoed. alles wat erboven komt moet je zelf betalen + 25% eigen risico van de 3000,-. Dat is, stel dat er een koliekoperatie is wat minimaal € 3000,- kost (hypothetisch), al een bedrag van € 750,-. Op jaarbasis incl premie is dit dus al bijna € 1500,-. Mocht er in dat jaar overigens nog iets gebeuren, is dit automatisch niet verzekerd, immers ben je al de € 3000,- voorbij.

Alles wat boven de ziektekosten komt, komt dan ook er nog bij. En vergeet niet dat dingen zoals voorrijd kosten en administratiekosten etc niet meeverzekerd zijn.


Voorijd kosten worden gewoon vergoed bij Equipe. Mijn paard is daar overigens al 10 jaar verzekerd en nooit problemen gehad met uitkeren.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:31

Celiien schreef:
Tessebes schreef:
Dat staat er wel, jij neemt het woord "onder" letterlijk, terwijl het hoort bij "onder dekking vallen".

Als jij het uitlegt bij mn kennis die dit dus heeft gehad :j


Welke verzekering en welke dekking? Dan kijk ik het even na.

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:43

Goh ja daar vraag je me wat :+ Geen idee. Weet alleen nog dat dit bij Equipe was en ze een ziekteverzekering had afgesloten daarbij.
Maar dat lijkt me niet helemaal het punt van dit topic

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Verzekering recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 15:10

Wel als je onwaarheden gaat verkondigen over de vergoeding van verzekeringen.

Bij de ziektekostenverzekering van Equipe staat "De maximale schadevergoeding per verzekeringsjaar bedraagt 100% van de verzekerde waarde van het paard en maximaal €4500." Het eigen risico staat daar dus buiten.

Rizette
Berichten: 4280
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Verzekering recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 15:27

De maximale schadevergoeding. Maar staat er ook bij wanneer je de maximale schadevergoeding ontvangt ? Geloof maar niet dat die verzekering elk jaar je paard uit gaat keren.

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 15:31

Rizette schreef:
De maximale schadevergoeding. Maar staat er ook bij wanneer je de maximale schadevergoeding ontvangt ? Geloof maar niet dat die verzekering elk jaar je paard uit gaat keren.

Op bokt staat meerdere topics van personen wiens paarden idd uit de verzekering “gegooid” zijn omdat ze het maximale geclaimd hadden (meerdere jaren).

[o]

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Verzekering recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 15:55

Hoe vaak komt het voor, dat je jaar in jaar uit aan je verzekerde waarde komt qua declaraties? Dit komt waarschijnlijk alleen voor, als je paard iets chronisch, dus onherstelbaars, mankeert. Een verzekering wil hiervoor niet jaar in jaar uit opdraaien en zal inderdaad de verzekering opzeggen.

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:00

Hier staat niks in de verzekering wbt DAen of ziekte etc. enkel zijn we verplicht verzekerd voor schade etetc (woon in dld#andere regels)
En ze staan bij de TZK in geschreven mochten ze dood gaan ze opgehaald worden zonder er voor te betalen

Ook mijn sportpaard toendertijd niet in de verzekering gehad.

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 07:54

Tessebes schreef:
Wel als je onwaarheden gaat verkondigen over de vergoeding van verzekeringen.

Bij de ziektekostenverzekering van Equipe staat "De maximale schadevergoeding per verzekeringsjaar bedraagt 100% van de verzekerde waarde van het paard en maximaal €4500." Het eigen risico staat daar dus buiten.

Ik heb absoluut geen onwaarheden verkondigd. Ik ga alleen toch niet alles van wat niet eens van mij is hier openbaar gooien, als ik het al zou weten :+

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Janneke2

Berichten: 22658
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:06

Rizette schreef:
De maximale schadevergoeding. Maar staat er ook bij wanneer je de maximale schadevergoeding ontvangt ? Geloof maar niet dat die verzekering elk jaar je paard uit gaat keren.

?
Dat zijn 2 compleet verschillende zaken.

Een verzekering is er bijv. om die ene koliekoperatie te financieren.
Per polis en maatschappij kan het wisselen wanneer je de maximale schadevergoeding krijgt uitbetaald - dat is de afspraak die je maakt met je medeverzekerden of de commerciële maatschappij.

'Elk jaar opnieuw de volledige waarde uitkeren' - daar gaat het systeem aan kapot, dus het is niet het doel dat dit jaar in, jaar uit gebeurd.
Dus dan wordt het dier 'a total loss' verklaard en wordt verder onverzekerbaar.
Afhankelijk van - het dier wordt hiermee niet noodzakelijk eigendom van de maatschappij, je mag met je dier verder doen wat je wil.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Flowerhorse7, Ubermetrics en 12 bezoekers