Studenten rijvereninging Wageningen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Loeka_Polly

Berichten: 170
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Studenten rijvereninging Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 22:37

Hei!

Aankomend jaar ga ik beginnen aan mijn eerste jaar studeren in Wageningen. En omdat ik ook direct op kamers ga is het voor mij geen optie meer om in Leusden te blijven rijden. Dus ik moet opzoek naar een nieuwe plek!

Nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn die in Wageningen (gaan) studeren en eventueel ook (gaan) rijden? En zo ja, waar jullie dat doen, en of het is via een vereniging of gewoon op eigen initiatief?

En eventueel andere mensen die meer weten over de beschikbare opties in en om wageningen voor een redelijk ambitieuze wedstrijdruiter zonder eigen paard of pony?

Mijn voorkeur gaat uit naar een manege, stal, vereniging waar ik ook op ponys (en dus niet op paarden) kan rijden en waar ik eventueel verder zou kunnen met SGW?

Andere nuttige info is ook welkom! Dus kom maar op met die reacties!


Onali

Berichten: 18437
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Studenten rijvereninging Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:39

Das een goeie, weet eigenlijk alleen de menvereniging. Geen flauw idee of er een rijvariant van is.

In augustus of september heb je een dag waar alle sporten studentenzieltjes willen winnen, ga daar eens rondkijken.

Verder zijn er in de directe ongeving van Wageningen best veel maneges te vinden.

Black is the colour of my true love's hair

Dorus

Berichten: 13198
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:54

In mijn studententijd was er een studentenrijvereniging in Wageningen, maar wat ik me ervan kan herinneren niet erg actief. Geen idee of ze nog bestaan.
Op http://www.studentenruiters.nl kan je daar vast meer over vinden.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

Myou
Berichten: 921
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Studenten rijvereninging Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 04:29

Ik ga ook beginnen in wageningen :)
Heb wel een studentenrijvereniging langs zien komen via de facebookgroep voor studenten daar. Maar weet de naam niet meer uit mn hoofd :P
Ben zelf trouwens (nog) niet van plan om het rijden daar op te pakken, vanwege tijd en geld gebrek. :)

Kidde
Berichten: 3444
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 04:51


Loeka_Polly

Berichten: 170
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Studenten rijvereninging Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 20:31

Bedankt allemaal! Ja die studentenvereniging had ik ook al gevonden! Alleen van wat ik op de website en op facebook kon vinden zijn ze weinig actief, en niet erg wedstrijd en zeker niet sgw gericht. Ook zie ik op de website alleen maar paarden staan en lees ik niets over eventueel rijden op ponys.

Het kan zijn dat ik het mis heb, ik ga waarschijnlijk wel een keer een proefles doen!

Zijn er mensen die in de omgeving op een manege rijden waar wel eventueel sgw of meer wedstrijdgericht wordt gereden?

De meeste maneges die ik zie zijn vooral dressuur gericht helaas!

Loeka_Polly

Berichten: 170
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 20:31

Myou schreef:
Ik ga ook beginnen in wageningen :)
Heb wel een studentenrijvereniging langs zien komen via de facebookgroep voor studenten daar. Maar weet de naam niet meer uit mn hoofd :P
Ben zelf trouwens (nog) niet van plan om het rijden daar op te pakken, vanwege tijd en geld gebrek. :)


Leuk! Welke studie ga je doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:39

Denk dat de meeste maneges hier dressuur gericht zijn. Ik kan het eens aan mijn stalbaas vragen of hij wat weet in de buurt passend bij jou eisen.

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Re: Studenten rijvereninging Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:41

Ik weet van een oud stalgenootje dat zij met een studentenvereniging bij manege blauwendraad in Rhenen reed. De naam van de studievereniging zelf weet ik echter niet..

A horse is you best friend. you can tell them anything and no one else will ever know!♥

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:43

Dat is Hipac ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-18 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

bente_sat
Berichten: 483
Geregistreerd: 20-02-11
Woonplaats: goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:44

Hoi! Ik ben toevallig lid van de studentenrijvereniging in Rotterdam en weet helaas dat een van de rijverenigingen vorig jaar besloten heeft niet meer lid te zijn van de VNS. De andere (Hipac sint joris) zie ik nog wel regelmatig verschijnen op de studentenwedstrijden.

Deze wedstrijden stellen overig niet heel veel voor maar zijn wel super gezellig en je leert een hoop nieuwe mensen kennen. Een vriendinnetje die in Wageningen woont is nu aan het proberen de rijvereniging van Ceres (een studentenvereniging daar dacht ik) op te zetten. Misschien kan je hun ook een berichtje doen.

Voor zo ver ik weet zijn er maar weinig studentenrijverenigingen gericht op SGW dus ik ben bang dat je opzoek moet naar een manege of verzorgpaard ergens in de buurt daar

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:44

Toevallig was vorige week op de manege waar ik rij in Wageningen een studentengroepje die voor het eerst kwam rijden.
Helaas geen idee welke vereniging, maar ze waren het nog aan het opstarten en volgens mij blijven ze wel bij deze manege. Dan gaan ze 1x per week met flinke korting in een les (of meerdere lessen?) rijden op manege pony's/paarden. De manege is Stal Eikelboom, alleen heb ik dus geen idee welke studentenvereniging. Hopelijk heb je hier alsnog iets aan.

SGW is er trouwens niet echt in Wageningen, voor zover ik weet.

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:45

Wat ga je studeren? :) Bij de studievereniging 'De veeteelers', heb je een ondervereniging, en die organiseerd wel eens leuke uitjes naar maneges, dierenartsen, soms ook rij uitjes. etc. Misschien dat je dat iets vind? :)

Spoiler:
Patience is key

Myou
Berichten: 921
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:45

Loeka_Polly schreef:
Myou schreef:
Ik ga ook beginnen in wageningen :)
Heb wel een studentenrijvereniging langs zien komen via de facebookgroep voor studenten daar. Maar weet de naam niet meer uit mn hoofd :P
Ben zelf trouwens (nog) niet van plan om het rijden daar op te pakken, vanwege tijd en geld gebrek. :)


Leuk! Welke studie ga je doen?


De master bioinformatica :)

Ik denk trouwens dat een berichtje in 'wageningen student plaza' op facebook wel een hoop tips zal opleveren :)

Anoniem

Re: Studenten rijvereninging Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:47

Met beetje pech ook veel onzin reacties. Iets met komkommertijd :+

s1993

Berichten: 2116
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Studenten rijvereninging Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:07

Hipac st joris is inderdaad de studentenpaardrijvereniging in Wageningen (ben bijna afgestudeerd maar officieel nog lid en heb in het verleden een jaar bestuur gedaan). De vereniging reed inderdaad eerst bij manege Blauwendraad (Rhenen) maar maakt binnenkort de overstap naar stal Eikelboom. Dit ivm afstand en wensen van de leden. Omdat Rhenen zo ver is ga je niet 'even' langs en omdat Eikelboom zo dichtbij zit hopen ze daar wat vaker ook gezellig met zijn allen nog wat meer gezelligheid eromheen te hebben. De lessen worden waarschijnlijk 9 euro per les voor leden (met sportrechten) maar op dit moment zijn er nog wat onduidelijkheden omdat ze nog over een aantal dingen in overleg zijn, half augustus brengen ze de definitieve plannen naar buiten :)

Verder heb ik het altijd erg naar mijn zin gehad bij hipac, ook buiten de lessen om. Maandelijks activiteiten, voornamelijk paard-gerelateerd (buitenritten, crosslessen, westernlessen, grondwerk etc) maar ook gezellige avondjes met een film kijken, sinterklaas vieren etc. Ik heb een leuke tijd gehad en er een hele leuke vriendengroep aan overgehouden maar ben inmiddels bijna afgestudeerd dus heb er nu minder mee te maken :) Mocht je meer willen weten mag je mij altijd een pb'tje sturen, of je kan de vereniging zelf mailen hipac@wur.nl (kan zijn dat antwoord wat langer duurt ivm vakantie periode.

It does not do to dwell on dreams and forget to live

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Studenten rijvereninging Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:35

De rijvereniging die een ondervereniging is van Ceres is de Rough Riders. Ik geloof dat die nog gewoon bestaan, maar dan moet je dus wel lid worden van Ceres.
Heb er zelf heel veel plezier gehad, dus een aanrader (afgestudeerd in 1984...).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:40

Denk dat die overstap naar stal Eikelboom geen verkeerd plan is. Heb zelf jaren bij Blauwendraad gereden en ik zou het niemand aanraden. Er zijn hier in de buurt fijnere plekken om te lessen. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Enige manege een beetje in de buurt waar je SGW lessen kan volgen is in Leusden (Treekhoeve), alle andere opties hier in de omgeving (Lunteren, Renswoude) waar crossterreinen zijn kun je alleen met eigen paard terecht. Maar wie weet kun je een leuk bijrijdpaard vinden waar je mee mag lessen en op termijn crossen?

goldenarrow

Berichten: 8657
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:45

vosje2010 schreef:
De rijvereniging die een ondervereniging is van Ceres is de Rough Riders. Ik geloof dat die nog gewoon bestaan, maar dan moet je dus wel lid worden van Ceres.
Heb er zelf heel veel plezier gehad, dus een aanrader (afgestudeerd in 1984...).

De Rough Riders zijn alleen geen lid meer van de VNS, dus als TS wedstrijden wil rijden heeft ze daar niet zo veel aan. Dan kan ze beter voor Hipac St. Joris kiezen :) Er is nu ook een groepje daarvan dat wat vaker naar de SO's (wedstrijden) komt, dus dat is ook wel leuk voor TS.

Overigens zijn er geen studentenrijverenigingen die zich specifiek richten op de SGW, maar het kan zijn dat er wel een keertje een SGW-les als activiteit kan worden georganiseerd. Verder kan je bij Hipac ook kiezen om mee te doen aan studentenwedstrijden. Die zijn er voor ruiters die net beginnen met rijden (maar wel zelfstandig in alle gangen kunnen rijden) tot en met M niveau. Er zijn ook springwedstrijden. Het is wel heel anders dan de officiële KNHS-wedstrijden, omdat je de proef of het parcours rijdt op een paard wat je niet kent. Ik heb er wel heel veel leuke contacten aan overgehouden en er altijd heel veel plezier mee gehad :) Ik zit zelf bij de studentenrijvereniging in Nijmegen.

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

Loeka_Polly

Berichten: 170
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 13:48

SusanH schreef:
Denk dat die overstap naar stal Eikelboom geen verkeerd plan is. Heb zelf jaren bij Blauwendraad gereden en ik zou het niemand aanraden. Er zijn hier in de buurt fijnere plekken om te lessen. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Enige manege een beetje in de buurt waar je SGW lessen kan volgen is in Leusden (Treekhoeve), alle andere opties hier in de omgeving (Lunteren, Renswoude) waar crossterreinen zijn kun je alleen met eigen paard terecht. Maar wie weet kun je een leuk bijrijdpaard vinden waar je mee mag lessen en op termijn crossen?



Ik kom van de Treekhoeve vandaan ;) alleen 45 min met de auto vind ik toch iets te ver!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:49

Voor een crossles moet je toch aan dat soort afstanden denken hoor, zeker als je geen eigen paard tot je beschikking hebt.

Edit: maar 45 min (enkele reis?)? Wij wonen 1 plaatsje verder als Wageningen en ik doe er 20 minuutjes over om in Leusden te komen. Vind ik nog wel meevallen qua afstand.
Laatst bijgewerkt door SusanH op 11-07-18 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Loeka_Polly

Berichten: 170
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 13:54

SusanH schreef:
Voor een crossles moet je toch aan dat soort afstanden denken hoor, zeker als je geen eigen paard tot je beschikking hebt.



Daarom dacht ik ook ik vraag het even :j Het had zo gekund dat er wel een stal in de buurt was waar het mogelijk zou zijn!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:54

Heb nog wat toegevoegd. Het is korter als 45 min rijden :j

Nessie

Berichten: 8574
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Studenten rijvereninging Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:00

Renswoude is in de buurt voor cross, alleen moet je wel een eigen/bijrijdpaard ter beschikking hebben. Qua maneges heb ik niet echt een goed beeld van de omgeving aangezien ik eigen paarden heb.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Anoniem

Re: Studenten rijvereninging Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:00

Mariahoeve in Renkum heeft wel een crossterrein, maar dan zal je een bijrijdpaard moeten vinden in de buurt. Per dagdeel is het €10.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Miss_Mii21, ogidni en 82 bezoekers