Bestaat de ideale pensionstal in mijn regio? (079)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Bestaat de ideale pensionstal in mijn regio? (079)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 09:38

Wij staan met onze merrie op de bijna! perfecte stalling in Waddinxveen. Mooie lichte en ruime boxen, 2 binnen bakken, paddocks, springtuin en weidegang zolang het weer dat toelaat ivm kleigrond. De sfeer is leuk onderling, men staat voor elkaar klaar en laat elkaar in elkaars waarde. Maaaaaaar....in de winter komen de paarden er naar onze smaak te weinig uit en eigen instructie laten komen op stal is niet toegestaan. De stal is wat meer springgericht terwijl wij meer dressuurmutsen zijn.
Nu ken ik best wat stallen in onze omgeving (Zoetermeer en omstreken) maar misschien toch niet alles??
Dus weten jullie locaties voor de wat meer verwende ruiters die aan de volgende eisen voldoen?

Rijafstand met auto max 20 minuten vanaf Zoetermeer (2729)
Binnenbak op wedstrijdformaat
Buitenbak '' ''
In winter mogelijkheden om aantal uur buiten te staan
Zomer aantal uren weidegang
Buitenzetservice
Vol pension
Uitrijmogelijkheden een pré
Instructie van buitenaf mogelijk en/of goede instructie richting klassieke dressuur en principe van 'neusje eruit' :D
Leuke onderlinge sfeer
Prijsklasse tot max ongeveer 450,- euro per maand

Iemand de gouden tip of bestaat gewoon niet wat wij zoeken?? :D

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Bestaat de ideale pensionstal in mijn regio? (079)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:41

De Groene Meer heeft alles wat je zoekt behalve het wedstrijdformaat van de binnenbak. Anders zou je de Driegang kunnen proberen, die voldoet aan alle eisen maar heeft wel een wachtlijst.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 09:50

saarie schreef:
De Groene Meer heeft alles wat je zoekt behalve het wedstrijdformaat van de binnenbak. Anders zou je de Driegang kunnen proberen, die voldoet aan alle eisen maar heeft wel een wachtlijst.



Het heeft zeker geen haast. Normale afmeting rijbak is voor ons wel een must. Driegang heeft alleen geen uitrijmogelijkheden toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:51


DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 09:56

De Vrijhoeve biedt geen volpension. Van der Helm is heel onhandig te bereiken vanaf ons huis. Stal Groenewoude zijn we geweest maar sprak op de één of andere manier niet echt aan qua sfeer,
Driegang toch maar eens langsrijden.
Lentevreugd en CS ga ik eens naar kijken.

Dank voor het meedenken!
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 28-06-18 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:56

De buitenbak heeft wel wedstrijdformaat (20x60) en is jaarrond te rijden met goede verlichting. Groenewoude heb je ook, maar daar komen ze volgens mij niet veel buiten in de winter.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bestaat de ideale pensionstal in mijn regio? (079)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 14:50


Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Bestaat de ideale pensionstal in mijn regio? (079)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:16

CS is zeker 35 minuten rijden en in de spits langer. Door onhandige aanrijroute en sluiting van de B weg aan de goede kant van Leiden vanuit Zoetermeer gezien ben je bij wat drukte (Churchill laan) en een brug zo 45 minuten onderweg. Ik heb dat een jaar gedaan maar is echt een vervelende route.
De stal op zich is fijn, buitenservice wat beperkt. Onderling kun je wel wat regelen.
Er zijn 2 buitenbakken van 20x40 en een kleine binnenbak (stuk kleiner).
Ook zijn daar lessen dus in de winter is in de avond of het weekend de buitenbak de enige optie. Wel goede bodems en bijna altijd te rijden. Er zijn geen goede uitrijmogelijkheden.

In Bleiswijk zit HCB, 20x60 binnenbak en 20x60 buitenbak, bos direct aan stal.
Buitengang ook beperkt, maar per september komt er een nieuwe beheerder, dus dan evt waard om te informeren naar de veranderingen / beleid...

De perfecte stal mét binnenbaan heb ik nog niet gevonden... maar ik heb wel weer andere eisen. :D

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 18:44

Leo schreef:
CS is zeker 35 minuten rijden en in de spits langer. Door onhandige aanrijroute en sluiting van de B weg aan de goede kant van Leiden vanuit Zoetermeer gezien ben je bij wat drukte (Churchill laan) en een brug zo 45 minuten onderweg. Ik heb dat een jaar gedaan maar is echt een vervelende route.
De stal op zich is fijn, buitenservice wat beperkt. Onderling kun je wel wat regelen.
Er zijn 2 buitenbakken van 20x40 en een kleine binnenbak (stuk kleiner).
Ook zijn daar lessen dus in de winter is in de avond of het weekend de buitenbak de enige optie. Wel goede bodems en bijna altijd te rijden. Er zijn geen goede uitrijmogelijkheden.

In Bleiswijk zit HCB, 20x60 binnenbak en 20x60 buitenbak, bos direct aan stal.
Buitengang ook beperkt, maar per september komt er een nieuwe beheerder, dus dan evt waard om te informeren naar de veranderingen / beleid...

De perfecte stal mét binnenbaan heb ik nog niet gevonden... maar ik heb wel weer andere eisen. :D

Het is gewoon best lastig! HCB zijn alleen zandpaddocks en echt kleine boxen, sfeer ook niet top. CS inderdaad te ver en onhandige route. Had een stal gevonden in Reeuwijk die aan al mijn eisen voldeed maar ook dat is filetechnisch een drama om de tijden dat ik ga. Ik ben bang dat dat op den duur echt gaat tegenstaan inderdaad.

Linda2B
Berichten: 662
Geregistreerd: 04-04-08

Re: Bestaat de ideale pensionstal in mijn regio? (079)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:53

De Elzeberg in Wateringen?

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 07:36

Linda2B schreef:
De Elzeberg in Wateringen?



Zoiets is wel echt iets wat ik zoek inderdaad. Helaas ook dat stukje A12/A4 dagelijks file vanaf Zoetermeer.

huppiejuppie
Berichten: 72
Geregistreerd: 11-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:18

Ik denk dat PSC Delfgauw alles biedt wat je zoekt!

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 12:20

huppiejuppie schreef:
Ik denk dat PSC Delfgauw alles biedt wat je zoekt!

Mwaaa voor ruiter luxe, maar paarden komen er bekaaid af..

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:34

HCN voldoet aan al je eisen, ware het dat wij zomers geen buitenzetservice hebben, dus hier zelf voor moet zorgen. 's Winters kunnen ze wel buiten in de zandpaddocks en hier kan je paddockservice voor nemen.

DeniiSee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: s'-Gravenzande

Re: Bestaat de ideale pensionstal in mijn regio? (079)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:54

HCB gaat, naar wat ik hoor, niet meer het zelfde zijn met een nieuwe eigenaar. Ik hoorde dat er boxen vergroot gaan worden en met een paddock uitloop.. Maar dat zijn de verhalen, ik sta er al een aantal jaar niet meer omdat ze geen weidegang hebben en dat is voor mij een must.
Ik sta nu bij mijn instructrice op stal in Zoetermeer, maar daar is geen plek. (en ook geen binnenbak en wedstrijd formaat, maar daar ondervinden wij geen beperking door)
HCN lijkt mij inderdaad ook een goede, ik wilde zeggen CK Bliss maar ik zie net op de site staan dat zij geen pensionpaarden meer aannemen.

Misschien Stal Westerman? Stal Galloper? Hebben alleen geen binnenbak weet niet hoe belangrijk dat voor je is

Kidde
Berichten: 3447
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:34


Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bestaat de ideale pensionstal in mijn regio? (079)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:54

Bedoelde je in Reeuwijk de Jacobshoeve? Gezellig bij mij op stal:-) Alleen is instructie van buitenaf niet toegestaan voor zover ik weet.

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:00

DeniiSee schreef:
HCB gaat, naar wat ik hoor, niet meer het zelfde zijn met een nieuwe eigenaar. Ik hoorde dat er boxen vergroot gaan worden en met een paddock uitloop.. Maar dat zijn de verhalen.


Dat klopt :j ze gaan enorm verbouwen daar.

Area51
Berichten: 793
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Bestaat de ideale pensionstal in mijn regio? (079)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 18:49

PSC heeft als nadeel dat ze niet hele dagen in de wei komen in de zomer. Tijdens buitenzet service komen ze er namelijk ong. anderhalf uur uit in de zomer en in de winter. Wel erg goede rijbanen binnen en buiten 20x60 en niet druk.

HCN heeft erg weinig paddocks in vergelijking met het aantal paarden, en is erg druk met Manegelessen en veel mensen. Wel weer meer wei in de zomer.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-18 08:00

Charmaine schreef:
Bedoelde je in Reeuwijk de Jacobshoeve? Gezellig bij mij op stal:-) Alleen is instructie van buitenaf niet toegestaan voor zover ik weet.

Ja die bedoel ik idd! Lijkt me een fijne stal. Is zij ook een leuke instructrice? Leek mij wel een heel sympathieke vrouw.

PSC staat op website zelfs weidegang op inschrijving. Een uurtje waar je ook nog eens extra voor moet betalen. Dat vind ik echt te weinig voor een paard.

LEKKERGEK

Berichten: 998
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 12:21

DeniiSee schreef:
HCB gaat, naar wat ik hoor, niet meer het zelfde zijn met een nieuwe eigenaar. Ik hoorde dat er boxen vergroot gaan worden en met een paddock uitloop.. Maar dat zijn de verhalen, ik sta er al een aantal jaar niet meer omdat ze geen weidegang hebben en dat is voor mij een must.
Ik sta nu bij mijn instructrice op stal in Zoetermeer, maar daar is geen plek. (en ook geen binnenbak en wedstrijd formaat, maar daar ondervinden wij geen beperking door)
HCN lijkt mij inderdaad ook een goede, ik wilde zeggen CK Bliss maar ik zie net op de site staan dat zij geen pensionpaarden meer aannemen.

Misschien Stal Westerman? Stal Galloper? Hebben alleen geen binnenbak weet niet hoe belangrijk dat voor je is



Klopt HCB is overgenomen door fair2horses. Kijk maar op hun fb pagina, daar staat precies beschreven wat de plannen zijn :)

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 18:42

DatBenIkNou schreef:
Charmaine schreef:
Bedoelde je in Reeuwijk de Jacobshoeve? Gezellig bij mij op stal:-) Alleen is instructie van buitenaf niet toegestaan voor zover ik weet.

Ja die bedoel ik idd! Lijkt me een fijne stal. Is zij ook een leuke instructrice? Leek mij wel een heel sympathieke vrouw.

PSC staat op website zelfs weidegang op inschrijving. Een uurtje waar je ook nog eens extra voor moet betalen. Dat vind ik echt te weinig voor een paard.


Ik kan het tot dusver goed met haar vinden, maar ik kan er eigenlijk nog niet heel veel over zeggen. Sinds de opening is mijn stal tot op heden leeg. Kom er wel af en toe, vriendinnen van mij staan er. Ook een paar bokkers overigens.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-18 20:34

Oh ja, je had daar een stal gereserveerd hé? Wij zijn dolgelukkig met onze nieuwe aanwinst, wat een fijn dier!

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 22:41

Het is jullie zo gegund! Zag haar op mp voorbij komen en moest ook meteen aan jullie denken en heb m dus doorgestuurd naar Kriel. Leuk dat ze het ook geworden is.
Zat trouwens ook nog te denken aan een stal in Boskoop, geen binnenbak, wel een hele goede 20x60 buitenbaan, all in en een wachtlijst. Maar denk dat je dan hetzelfde probleem met files hebt...

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 23:08