Gevallen op rug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YasmineVdw21
Berichten: 5
Geregistreerd: 19-06-18

Gevallen op rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 10:23

Hey allemaal!

Ik vroeg me af of hier wel eens mensen op hun rug/poep zijn gevallen? Ik ben gisterenavond op mijn rug gevallen, waarbij ik voor een minuutje heel intense pijn had. Komt daarbij nog een grote schaaf/brandwond aan mijn onderarm en een bloeduitstortinkje in mijn handpalm.
Uiteindelijk kon ik wel gewoon rechtstaan en wandelen. Gelukkig heb ik geen pijn aan mijn ruggenwervel, het zijn vooral de spieren die ernaast lopen en lager (zeg maar: mijn bil).

Omdat ik wel nog gewoon kan wandelen, mijn ruggenwervel zelf geen pijn doet en het niet al te veel blauw ziet, ben ik niet naar de dokter gegaan. Ik kan wel zitten, liggen, wandelen.. maar traplopen en bewegen doet wel pijn vanwege dat stijve trekkende gevoel. Nu heb ik een nachtje geslapen (lees: de hele nacht wakker gelegen omdat ik op die zijde niet kan liggen) en vraag ik me af of ik hiermee naar een dokter hoef of niet.

Zou ik het best gewoon een weekje aankijken omdat het enkel mijn spieren zijn of zouden jullie hiermee toch een tripje huisarts doen?

Alvast bedankt voor jullie mening!

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Gevallen op rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:28

Ik denk dat je gewoon een flinke optater hebt gehad op de spieren. Combi van spierpijn en een 'blauwe plek' (qua gevoel dan) . Kan zeker gemeen doen...

Meestal is spierpijn de 2e dag het ergste. Ik zou de eerste paar dagen even afwachten, rustig in beweging blijven (rust roest zeggen ze wel eens he) en aankijken hoe het blijft voelen. Is het na die paar dagen nog niet minder (al is het maar een beetje) zou een doktersbezoek niet zo verkeerd zijn.

Als ik gevallen was, en er bleek niet veel aan de hand te zijn, (lees geen kneuzingen/scheuren/breuken) dan was het een paar dagen pijnstillers en even een tandje lager, en na een weekje was ik weer redelijk bij de oude :Y)

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Gevallen op rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:30

Ik zou wel foto's laten maken, ik was ook gevallen, zere rug en zere vinger (deed ook wel echt pijn hoor, kon niet rechtop lopen) dus ben naar de huisarts gegaan, foto's gemaakt van mijn vinger, rug was niet nodig want dat was waarschijnlijk gekneusd. 4 maand later nog steeds veel last, toch foto's laten maken en het was toch gebroken (ruggenwervel). Dus ik zou sowieso wel een foto laten maken.

YasmineVdw21
Berichten: 5
Geregistreerd: 19-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 10:37

Rena100 schreef:
Ik zou wel foto's laten maken, ik was ook gevallen, zere rug en zere vinger (deed ook wel echt pijn hoor, kon niet rechtop lopen) dus ben naar de huisarts gegaan, foto's gemaakt van mijn vinger, rug was niet nodig want dat was waarschijnlijk gekneusd. 4 maand later nog steeds veel last, toch foto's laten maken en het was toch gebroken (ruggenwervel). Dus ik zou sowieso wel een foto laten maken.


Wat heftig ;o dan heb jij wel heel lang met een gebroken rug gelopen! Had jij dan ook pijn naast je ruggenwervel? Want het lijkt me dat ik dan in het midden van mijn rug pijn zou moeten hebben.
Het is niet dat ik niet rechtop kan lopen, maar draaien, gaan zitten, opstaan, de druk van mijn broek erop, die dingen gebeuren wel allemaal met een grote kreun.

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Gevallen op rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:48

Was het een hoge harde val?

jaji
Berichten: 169
Geregistreerd: 16-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:50

Zou zeker even naar de huisarts gaan en als het nodig is foto's maken. Waarom niet, stel dat er echt iets aan de hand is is dat misschien niet verstandig er zo mee door te lopen. Blijkt er niets aan de hand te zijn alleen gekneusd en beurs dan heb je meer rust in je hoofd.

YasmineVdw21
Berichten: 5
Geregistreerd: 19-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 10:55

Britta31 schreef:
Was het een hoge harde val?


Mijn halve stal paardje verschoot van een fazant die opvloog uit het veld van de boer dat naast de weide ligt. Ik ben aan het leren iets langer te zitten omdat hij met een dressuurzadel word gereden en ik gewend ben vrij kort te zitten. Dus bij het uitstappen zet ik de beugels altijd een gaatje langer om te wennen. Echter was ik deze lengte nog niet gewoon dus had nog niet genoeg steun. Hij is beginnen rennen en bokken door die fazant en met dat ik geen steun had vloog ik gewoon omhoog, achteruit, eerst 2x met mijn rug geland op paardje zijn kont (wat hij me niet in dankbaarheid afnam uiteraard waardoor hij bleef bokken) , dat deed op zich niet echt pijn en ben dan terug in de lucht “gekatapulteerd” vanop zijn kont en langs achter hem op de grond gevallen op mijn rug. Het paard is 1m65, dus het is ook geen pony meer, dus een aardige hoogte wel.

YasmineVdw21
Berichten: 5
Geregistreerd: 19-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 10:56

jaji schreef:
Zou zeker even naar de huisarts gaan en als het nodig is foto's maken. Waarom niet, stel dat er echt iets aan de hand is is dat misschien niet verstandig er zo mee door te lopen. Blijkt er niets aan de hand te zijn alleen gekneusd en beurs dan heb je meer rust in je hoofd.


Daar heb je zeker gelijk in, zal dan maar best een afspraak maken. Bedankt! :)

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Gevallen op rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:59

Ik zou ook gaan.6 jaar geleden gevallen plat op mijn rug van mijn merrie.Kon nog lopen als een oud vrouwtje,heeft een tijd geduurt voor het over was.Maar na 6 jaar nog steeds last met lang staan en zitten.Ik noem het mijn Britta spier.De pony heet Britta.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:00

Bij mij deed alles pijn, in de rug, maar ook vooral er omheen. De spieren hadden ook een beste klap gemaakt dus die voelde ik het meest vlak na de val. Later (na een paar maand dus) bleef ik vooral pijn houden bij het hol maken van mijn rug (bekken naar voren) maar ook toen waren vooral de spieren ook nog steeds erg gevoelig. De wervel zelf ook.

manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:01

Ik ben ook plat op mijn rug gevallen, voelde als spierpijn. Voor de zekerheid toch maar naar de Hap, wervel gebroken.
Had zelf mijn maar nog thuis gebracht enzo, was op wedstrijd. Dis zeker even laten checken!

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Gevallen op rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:03

Ik ben van mijn paard af op mijn kont gevallen. Ik heb toen wel een wervel gebroken. Maar voelde toen wel meteen dat het niet goed zat dus ben mooi blijven liggen.
Beter een keer teveel naar de dokter dan te weinig toch? Je bent maar 1 rug.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:07

Ik zou gewoon even naar de dokter gaan, checken kan geen kwaad, toch?
Als je twijfelt (want anders open je geen topic n.m.m.) gewoon gaan! Beter een keer voor "niks" dan doorlopen met een kapotte wervel..

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:12

Toen ik recht op mijn kont was gevallen (zat meteen vanuit de val stil) voelde het alleen alsof mijn wervelkolom wat ruimte kwijt was, beetje in elkaar gedrukt. Maar dat was de volgende dag al over, had alleen een kleine blauwe plek. Omdat je het nu na een dag nog steeds erg pijnlijk hebt en sommige bewegingen niet/slecht kan zou ik toch even naar de huisarts gaan als ik jou was.. Gewoon voor de zekerheid.

YasmineVdw21
Berichten: 5
Geregistreerd: 19-06-18

Re: Gevallen op rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 11:26

Wat een verhalen allemaal ;o ik heb vanavond dan toch maar een afspraak bij de huisarts gemaakt, bedankt voor jullie ervaringen!

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Gevallen op rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:05

Goh ik verschiet er ook van... Ben zovaak op mijn rug gevallen, dan mag ik nog over geluk spreken... :oo

Heb altijd wel last van m'n rug, maar dat is puur doordat ik platvoeten heb en een holle rug heb van mezelf. Dusja af en toe moeilijk te onderscheiden.

Ik ga zelf trouwens ook altijd wel naar de huisarts hoor... Alleen heb dan het geluk dat er 'niks' ernstigs bleek te zijn... Iedere keer :=

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Gevallen op rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:15

Ik heb wel een bodyprotector nu.Vooral omdat we in de wei rijden en de grond toch wel hard is.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Gevallen op rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:35

Aangezien dit topic op mensenwelzijn en sport hoort maar de topicstarter daar te weinig berichten voor heeft kan ik het topic niet verplaatsen en moet hier een slotje op.