Pony pensioenplek gunnen, van stichting of id

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Pony pensioenplek gunnen, van stichting of id

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 16:53

We hebben zelf een pony en helaas afgelopen januari geheel onverwachts mijn lieve paard moeten laten inslapen. Gelukkig konden we direct een pony van buren bij ons stallen en stond onze pony dus niet alleen.
Mooie oplossing voor nu, maar de pony zal in de toekomst wel terug gaan en dan moet er natuurlijk een andere pony komen. Nu kun je zeggen: dan koop je er nog eentje bij. Maar ik wil er zelf niet eentje bij kopen. Ik zou liever een pony een goede plek gunnen.
Heeft iemand ervaring met een stichting die pensioenplekken zoekt? Hoe gaat zoiets en zou graag willen weten welke stichtingen er allemaal zijn.
Ik zou dus graag zo'n pony een goede plek willen geven en de kosten zijn ook geen probleem.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Pony pensioenplek gunnen, van stichting of id

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 17:14

Wil je er perse 1 van een stichting of eventueel ook van een particulier die een plekje zoekt voor een pensioenpaard? Zie vaak genoeg vragen voor zulke paarden voorbij komen namelijk.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 17:15

Paardenrusthuis in Soest, maar dan doe je wel afstand van de pony. en heb je er niets meer over te zeggen. dat klinkt negatiever dan ik bedoel. Maar zij bepalen wanneer het tijd is om te laten gaan bijv.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 17:19

Zilfstar schreef:
Paardenrusthuis in Soest, maar dan doe je wel afstand van de pony. en heb je er niets meer over te zeggen. dat klinkt negatiever dan ik bedoel. Maar zij bepalen wanneer het tijd is om te laten gaan bijv.


Ze wilt juist een goede thuis geven aan een pony als weidemaatje voor haar eigen pony zoals ik het begrijp. :) :j

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Pony pensioenplek gunnen, van stichting of id

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 17:20

Volgens mij zijn er heel veel mensen die zoiets zoeken.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 17:29

flappie28 schreef:
Wil je er perse 1 van een stichting of eventueel ook van een particulier die een plekje zoekt voor een pensioenpaard? Zie vaak genoeg vragen voor zulke paarden voorbij komen namelijk.


Paarden wel inderdaad. Zoek een pony t/m c maat. Heb zelf een a pony.
Zilfstar schreef:
Paardenrusthuis in Soest, maar dan doe je wel afstand van de pony. en heb je er niets meer over te zeggen. dat klinkt negatiever dan ik bedoel. Maar zij bepalen wanneer het tijd is om te laten gaan bijv.

Ik zoek inderdaad een pony en geen rusthuis voor ee mijne.

flappie28 schreef:
Wil je er perse 1 van een stichting of eventueel ook van een particulier die een plekje zoekt voor een pensioenpaard? Zie vaak genoeg vragen voor zulke paarden voorbij komen namelijk.

Ik zou niet weten hoe je daar dan aankomt. Zie geen advertenties voorbij komen. De meesten hebben voor een kleine pony zelf nog wel plek.

Niemand de zo'n stichting kent?

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Pony pensioenplek gunnen, van stichting of id

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 17:37

Paardzoektbaas ? Die hebben ook wel pensioenpony’s
En anders even boktmarkt afzoeken , ze worden wel veel aangeboden

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 17:39

faunty schreef:
Paardzoektbaas ? Die hebben ook wel pensioenpony’s
En anders even boktmarkt afzoeken , ze worden wel veel aangeboden

Deze beide houd ik al in de gaten en mp bekijk ik ook geregeld.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Pony pensioenplek gunnen, van stichting of id

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 17:40

oh dan verkeerd gelezen... sorry

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 18:24

Zilfstar schreef:
oh dan verkeerd gelezen... sorry

Geeft niet hoor! Kan gebeuren..

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Pony pensioenplek gunnen, van stichting of id

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:32

Ik zou ook regelmatig de asiel pagina's afgaan.Wij hadden er laatst 1 in het asiel die weg moest.Een kleine shet betuigd en alles.En marktplaats staan er ook wel weer gratis af te halen vaak na de zomer ook.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 18:44

beatje schreef:
Ik zou ook regelmatig de asiel pagina's afgaan.Wij hadden er laatst 1 in het asiel die weg moest.Een kleine shet betuigd en alles.En marktplaats staan er ook wel weer gratis af te halen vaak na de zomer ook.

Ik ken geen asielwebsites verder voor paarden. Ik heb geen facebook, dus kan daar niet kijken denk ik.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Pony pensioenplek gunnen, van stichting of id

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:53

Zet dan een oproepje op Boktmarkt.Er zijn echt heel veel paardjes waar een pensioenplekje voor gezocht wordt.Maar vaak durven ze ze niet aan te bieden omdat ze bang zijn voor een slechte plek, of commentaar!

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: Pony pensioenplek gunnen, van stichting of id

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:57

Hier hetzelfde verhaal, mijn shetlander is op 11 jarige ingeslapen en daardoor was mijn fries alleen (aan huis). Ook k wilde er op dat moment zelf geen bij kopen.
Ik vang nu jonge paarden op via een gehandicapten stichting. Ik heb eerst een a-pony gehad. Deze is nu sinds 2 weken weg en heb direct een jonge d-pony gekregen daarvoor in de plaats.
Zodra z'n paardje de juiste leeftijd en mindset heeft gaat hij terug naar de stichting en gaat deze aan zijn opleiding beginnen.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 19:08

anjali schreef:
Zet dan een oproepje op Boktmarkt.Er zijn echt heel veel paardjes waar een pensioenplekje voor gezocht wordt.Maar vaak durven ze ze niet aan te bieden omdat ze bang zijn voor een slechte plek, of commentaar!

Ben ik een beetje terughoudend in. In het verleden een paard te koop gezet en werd gek van de berichten.. en dan de mensen die komen. Nee, dan reageer ik liever zelf op een advertentie.

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:09

Bel eens wat maneges of ze nog wat hebben staan. Het bedrijf waar ik werkte zocht regelmatig plekjes voor oudjes.

Een paar oudjes kunnen nog wel kleine lesjes doen maar als je er op een gegeven moment 5 hebt ben je blij als er ruimte komt om te verjongen. Heb er toen een stel via via aan een plek geholpen.
Zal bij andere bedrijven niet anders zijn.
En het is zo leuk om ze dan helemaal te zien opleven.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:10

Zammie schreef:
beatje schreef:
Ik zou ook regelmatig de asiel pagina's afgaan.Wij hadden er laatst 1 in het asiel die weg moest.Een kleine shet betuigd en alles.En marktplaats staan er ook wel weer gratis af te halen vaak na de zomer ook.

Ik ken geen asielwebsites verder voor paarden. Ik heb geen facebook, dus kan daar niet kijken denk ik.

Je moet gewoon bij dierenasiels kijken en dan heb je nog wel ergens een andere afdeling waar buiten honden,katten,overige dieren staan.Gewoon een website https://dierenasiels.com/zoek/dieren/overig op het moment niks maar gewoon af en toe eens kijken.
Mensen brengen de meest vreemde dieren binnen.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 19:13

Sybelle schreef:
Bel eens wat maneges of ze nog wat hebben staan. Het bedrijf waar ik werkte zocht regelmatig plekjes voor oudjes.

Een paar oudjes kunnen nog wel kleine lesjes doen maar als je er op een gegeven moment 5 hebt ben je blij als er ruimte komt om te verjongen. Heb er toen een stel via via aan een plek geholpen.
Zal bij andere bedrijven niet anders zijn.
En het is zo leuk om ze dan helemaal te zien opleven.

Goed idee! Ga in de buurt eens kijken bij wat maneges.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 19:15

beatje schreef:
beatje schreef:
Ik zou ook regelmatig de asiel pagina's afgaan.Wij hadden er laatst 1 in het asiel die weg moest.Een kleine shet betuigd en alles.En marktplaats staan er ook wel weer gratis af te halen vaak na de zomer ook.

Je moet gewoon bij dierenasiels kijken en dan heb je nog wel ergens een andere afdeling waar buiten honden,katten,overige dieren staan.Gewoon een website https://dierenasiels.com/zoek/dieren/overig op het moment niks maar gewoon af en toe eens kijken.
Mensen brengen de meest vreemde dieren binnen.

Goed idee! Zal de site in de gaten houden.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Pony pensioenplek gunnen, van stichting of id

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:29


Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 19:36

Zoe_97 schreef:
https://www.vogelenzoogdierenopvangcent ... -ponys#txt
Hier ook regelmatig pony’s. Zeker aan het begin van de winter staan ze overvol.

Dat is voor mij wel erg ver weg. Ik kan niet zolang in de auto zitten en wil toch zeker een keer komen kijken, voordat ik eentje ophaal.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:09

Ik denk er ook over na voor als mijn oude dame er niet meer is.Maar ik ben een beetje bang dat de eigenaar van het pensioen paard zich met alles gaat bemoeien hoe ik mijn paarden hou.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 20:11

Britta31 schreef:
Ik denk er ook over na voor als mijn oude dame er niet meer is.Maar ik ben een beetje bang dat de eigenaar van het pensioen paard zich met alles gaat bemoeien hoe ik mijn paarden hou.

Afspraken over maken? Ik doe het op mijn manier en als dat niet goed is, dan kunnen ze beter verder kijken..

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Pony pensioenplek gunnen, van stichting of id

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:26

Het voordeel is wel dat de eigenaar een bedrag per maand betaald en natuurlijk ook de medische kosten.