ervaringen handelstal: stal vaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
juultje01
Berichten: 12
Geregistreerd: 08-05-18

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-18 15:00

De handelstal stuurde mij een paar dagen terug berichtje met het verhaal dat ze bij hun niet zo was en ze waarschijnlijk door de 4 verhuizingen zo geworden is. Nognaals vind ik het dieptriest als je zou liegen over de 2de kant van het verhaal. Als het verhaal die andere kant had waar wij wel degelijk op de hoogte waren gesteld had ik het waarschijnlijk wel afgehandeld met de stal zelf en mijn verhaal niet op bokt gezet aangezien het weten dat je niet eerlijk bent een heel naar gevoel is. Helaas heeft niet iedereen last van dat gevoel.


Anoniem

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 15:10

Volgens mij snap je het niet helemaal... Er is altijd een 2e kant van het verhaal, namelijk die van de andere partij, in dit geval stal Vaar.

Wbt de trui, er is een mooi gezegde wbt paarden kopen; problemen moet je niet kopen, die krijg je er wel gratis bij. Oftewel, begin niet aan een paard met problemen, die komen later vanzelf wel.

juultje01
Berichten: 12
Geregistreerd: 08-05-18

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-18 15:18

Ik snap heel goed wat je zegt, maar je lijkt ook niet te snappen dat stal vaar haar niet met problemen verkocht heeft of verteld heeft dat ze wel eens kon bijten oid.

Anoniem

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 15:24

Jawel hoor, dat snap ik wel. Maar er zijn zoveel redenen waarom een paard zulk gedrag kan gaan vertonen. En zoals Charmings ook al zegt, misschien wisten ze dat zelf niet eens?

Daarom koop ik liever particulier en wil ik zeker meerdere keren kijken. Kan dat niet? Jammer dan, begin ik er niet aan.
Heb een keer gehad dat bij de eerste keer kijken ik super enthousiast was, maar de tweede keer was het een totaal ander paard en ben ik blij geweest dat ik niet over 1 nacht ijs ging.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 15:26

Elk paard kan bijten, behalve een hobbelpaard.

Hij kan daar best braaf zijn geweest.
Vergeet niet zo'n handelaar heeft elke dag vreemde paarden in de hand en heeft zich een bepaalde uitstraling aangeleerd. Waar veel paarden direct bij merken, hier hoef ik niet dominant bij te zijn dat gaat me niet lukken.
Dus zonder jokken is een dier daar dan braaf.

Vervolgens komt hij bij jou of mij en wij zijn misschien geen bange muisjes. Maar het paard krijgt toch net dat beetje meer ruimte omdat we ook weer niet de uitstraling hebben van die handelaar.
En dat kan zeker genoeg zijn om wel te happen, wel te trappen of aan te vallen.

Heeft die handelaar dan gelogen? Nee, want bij hem was hij braaf. En kan in die korte tijd dat ze er staan dan ook niet weten dat een paard anders is.

Ik heb er zelf ook 2 gehad die me aanvielen. Dat is ook nooit verteld. Waarschijnlijk omdat het daar niet gebeurde.
Nu ben ik daarop direct anders met die paarden om gegaan en is het ook niet meer voorgevallen.
Maar ga er geen internet verhaal van maken hoor.
Het is en blijven dieren en daar hoeft helemaal geen vervelende liegende verkoper bij te zijn hoor.

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 15:31

Myrthe3 schreef:
Volgens mij snap je het niet helemaal... Er is altijd een 2e kant van het verhaal, namelijk die van de andere partij, in dit geval stal Vaar.

Wbt de trui, er is een mooi gezegde wbt paarden kopen; problemen moet je niet kopen, die krijg je er wel gratis bij. Oftewel, begin niet aan een paard met problemen, die komen later vanzelf wel.


Maar ja.
Stal Vaar kan ook een leugen ophangen. Dus wie zegt wie de waarheid spreekt?

Mijn aankoop van mijn huidige paard is ook niet correct verlopen.
Er is informatie achter gehouden over haar verleden die ik toen heb gevonden via hier op bokt.

Na confrontatie zei de verkoopster doodleuk dat ze wel alle informatie mondeling had verschaft.
Het is haar woord tegen de mijne.

Het ging hier om een oude blessure waar ik toen specifiek om had gevraagd. Dierenarts kon niks van de blessure weer vinden gelukkig.
Als ze niks op bokt toen der tijd had geschreven en ik niet ben gaan neuzen. Was ik hier nooit achter gekomen.

Conclusie.
Het is woord tegen woord. Mits het op papier staat.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 17:33

juultje01 schreef:
Dat was een moment opname. Ik ben sinds toen volop met haar aan de bak gegaan en kan nu ook weer op haar rijden. Ik denk dat het op dat moment weinig met leiderschap te maken had. Als een paard stormend op jou afkomt in volle galop steigerend en bijtend denk ik dat zo'n 80% er behoorlijk van schrikt. Daarnaast kan aanvallen leiden uit een hoop meer dingen dan alleen dominantie en dat kan je niet altijd gelijk de baas weten te zijn. Wel grappig want ik zou dus de laatste kapotte trui wel kopen omdat ik weet dat ik hem waarschijnlijk wel kan maken. Zo zie je dat er toch een hoop verschil in mensen zit.


Goh, mijn paard zou eens moeten proberen om met zijn tanden bloot op me af te komen.. Ik pik veel, maar mijn paard weet wie de baas is, en als hij dat even is vergeten help ik hem dat weer te herinneren. En aanvallen heeft 99% van de keren te maken met gebrek aan leiderschap van de mens.

En prima als je iets wil kopen wat kapot is, een trui is inderdaad makkelijk te repareren en kost niet veel geld... Voor een paard mag je daar in tegen je spaarpot voor omkeren. Misschien was de trui niet zo'n goede vergelijking. Zie het dan als een auto, als die maar de helft van de tijd start dan laat je die toch ook staan, of ben je dan ook zo stront eigenwijs om de auto dan toch te kopen?

En ja als dat paard al 4 keer in korte(?) tijd is verhuisd vind je het dan gek dat hij dit soort gedrag gaat vertonen? Verdiep je eens in zo'n dier, dat had je namelijk al moeten doen voor dat je dat paard kocht.

Handelaren willen snel geld verdienen daarom zijn het handelaren, maar wil niet zeggen dat iedere handelaar slecht is.

Heb toevallig een tijd een paard op mijn vorige werk gereden, super braaf heerlijk dier om mee te werken. Paard stond 2 weken bij zijn nieuwe eigenaresse en heeft zich achterover laten vallen, getuigen zeggen mede door trek en pluk werk, in combinatie met sporen en zweep (ik was er niet bij dus durf dat niet met zekerheid te zeggen dat het ook zo is gebeurd). Dat meisje kwam vervolgens wel schade verhalen bij mijn oude baas, terwijl het dier zich hier altijd keurig netjes heeft gedragen en geen stap verkeerd heeft gezet.

Dus partij (koper) zegt paard is levensgevaarlijk want ik ben samen achterover gegaan, en partij 2 (handelaar) kan alleen maar zeggen dat dit bij hem op stal nooit aan de orde is geweest en hij heel erg braaf was. Dus dan krijg je een welles nietes verhaal ;)

Succes met je paard TS

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

juultje01
Berichten: 12
Geregistreerd: 08-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-18 18:06

Nee ik koop geen paard wat verkocht wordt met problemen. Denk je niet dat ik haar bij vandaan heb proberen te krijgen. Het is nogal raar dat jij verwachtingen heb over iets waar je niet bij geweest bent. Ik vind het overigens ook een beetje vreemd dat jij mij gaat vertellen dat ik mij meer in moet verdiepen. Ik ben opgegroeid in de paarden. Nee geen manege mijn hele familie had paarden. Daarnaast is dit mijn 3de eigen paard als je even dit topic doorleest. Ik weet genoeg van paarden en leiderschap af en dat je daar veel van af weet betekend niet dat je er angstig van wordt.

Het is nogal makkelijk om van een scherm te vertellen hoe het zit. Ja het heeft met leiderschap te maken, maar dat betekend niet dat als jij een goede leider bent zoiets niet kan gebeuren en je er enorm van kan schrikken.

Een paard wat je net 2.5 week hebt hoeft nog niet persee jou "goede" leiderschap te weten en zijn oh haat positie te weten.

Je bent er niet bij geweest en kan hier dus niks over zeggen. Ik heb er een trainer bijgehaald en ook die begon eerst vanuit buiten de bak haar op te jagen en heeft gevallen gehad die 3 x zo erg waren als valencia. Ook wordt het volgens mij verkeerd begrepen dat ik stal vaar ergens van beschuldig want dat is niet zo. Ik vind alleen al deze ervaringen wat vreemd waardoor ik bedenkingen krijg. Ik snap zelf ook wel dat die verhuizingen een rol zouden kunnen hebben gespeeld, maar dat hoeft niet.

Ik heb er een trainer er bij gehaald die veel ergere gevallen heeft gehad als valencia maar ook zij begon eerst buiten de bak haar op te jagen om te kijken hoe ze daar reageerde, omdat zij weet dat het gevaarlijk kan zijn.

En dan heb je nog de mensen die ooit een keer een paard gehad hebben die hem of haar beet en dan zeggen: "ja je moet ze gewoon wejagen/slaan" lekker makkelijk om dat te zeggen omdst jij denkt er ervaring mee te hebben. Je kent het paard en de situatie niet volledig.

Anchstvi
Berichten: 3
Geregistreerd: 20-07-18

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:26

Iedereen mag denken wat hij wil. Ik en ook de anderen hebben enkel hun ervaringen met Stal Vaar (inmiddels Stal Pompveld......) willen delen met anderen. Net zoals er positieve reacties zijn, zijn er ook negatieve. Laat een ieder zelf beoordelen wat hij met deze info doet.

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:37

CharmingS schreef:
Op een van de stallen waar ik werkte(waar ook nogal wat ophef over is geweest) werd er ook altijd netjes bij vermeld als er meerdere mensen bij een paard kwamen kijken, wel zo eerlijk. Zou erger zijn als je dit er niet bij vermeld.. Daarnaast zijn sommige handelstallen echt tussenstops voor paarden waar ze vaak ook niet langer als een week staan. Ik hoopte dan altijd voor die paarden dat ze dan ook echt een vast blijvend nieuw baasje zouden vinden.
Maar veel paarden werden ook weer aan andere handelstallen verkocht, ik kon daar niet goed mee om gaan en had het altijd te doen met die paarden. Vandaar ook dat ik niet snel meer op een handelstal zou gaan werken.


Ik houd niet van dat onder druk zetten. Ik vind het netter (en zo ben ik dat ook gewend) dat de eerste die is komen kijken en interesse heeft te kopen dat eerst netjes wordt afgehandeld. Ik ben ook wel eens bij paarden wezen kijken waarbij ik niet de eerste was. En dan werd dat ook netjes verteld.

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:35

@Babootje: Denk je dan niet dat het logisch is dat de eerste die ook daadwerkelijk betaalt het paard meekrijgt? Want iemand die zijn paard wil verkopen heeft toch niets aan besluiteloze en twijfelende kijkers.

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:49

anjali schreef:
@Babootje: Denk je dan niet dat het logisch is dat de eerste die ook daadwerkelijk betaalt het paard meekrijgt? Want iemand die zijn paard wil verkopen heeft toch niets aan besluiteloze en twijfelende kijkers.


Nee, dat je een koop met een geïnteresseerde partij eerst netjes afhandelt is een (ongeschreven) wet in de paardenhandel. Haak je af, of kom je niet tot elkaar qua prijs, dan de volgende. Dat ben ik zo gewend bij de betere handelaren/verkopers.
Als er een verkoper op die manier druk op mij wil zetten haak ik af. Is vaak al een teken aan de wand

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 15:06

@Babootje: Ja druk zetten dat doen ze. Soms zeggen dat er nog anderen geinteresseerd zijn. Daar ben ik niet zo van onder de indruk. Maar tegen mij zeieden ze soms dat het paard naar de slacht zou gaan als ik het niet zou kopen. Dat vind ik wel akelig want dan lijkt het mijn schuld te zijn! Maar een paard wat absoluut niet bij mij past toch te kopen,dat gaat toch niet.

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 15:07

Dit gaat trouwens niet over Stal Vaar,want daar heb ik nooit contact mee gehad. Maar over diverse andere gevallen die ik hen meegemaakt.

StalNollie

Berichten: 9105
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 19:27

anjali schreef:
@Babootje: Denk je dan niet dat het logisch is dat de eerste die ook daadwerkelijk betaalt het paard meekrijgt? Want iemand die zijn paard wil verkopen heeft toch niets aan besluiteloze en twijfelende kijkers.


Ik handel ook wat maar ik wacht altijd de eerste af ze krijgen 24/uur de tijd ze mogen nog een keer komen alles kan en mag. En ja er mogen andere komen kijkem maar die zijn dan op de hoogte van dat ze in de wacht staan.( en ja ook al bieden die meer dan hebben ze pech)

Zeker een grote stal zoals hun moeten hier toch aandacht aan geven ook omdat ze niet van de paarden af moeten maar willen.!

En net zoals babootje schrijft er zijn ongeschreven regels in de handel en dit is er gewoon 1 van. ( zo gaat dat op de markt tussen de handelaren onderling ook, en daar kom je met je snotneus niet tussen)

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 21:08

Als de handelaar de paarden gelijk weer door verkoopt heeft hij ook weinig kans om te kijken hoe het paard is. Als er wat mee gedaab wordt dan is het vaak even rijden/longeren. Dus niet uitgebreid andere dingen doen om te kijken hoe het paard reageert dit heeft namelijk niks te maken met de waarde van het paard.

delila
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 15:31

Koosnaamloos schreef:
Wat erg! Delila haar account is enkel aangemaakt voor dit topic. Ook ivm de fouten in de tekst betwijfel ik of het verhaal van delila wel geloofwaardig is...



Klopt ik heb dit acoundt aangemaakt indd om te reageren op de verhalen van meerdere mensen en dit is gekomen omdat een meisje op Facebook haar verhaal deelde en precies zelfde als mij heeft ervaren met dit bedrijf. Jullie mogen vaag vinden of bulshit ja meschien is mij eigen fout dat ik hem niet heb laten keuren maar kan je niemand dan meer vertrouwen en geloof me ik heb der echt wel van geleerd!! Mijn gedachten der achter is ik ben mijn verhaal kwijt en motiveert me alleen maar als ik zie hoeveel gedupeerde er zijn door deze bedrijf om de zaak van auke weer op te pakken want zo iemand moet keer stop worden zo iemand mag gewoon niet door gaan!! Vindt m3 raar vindt me vreemd je hoeft me niet te geloven en ja mijn spelling is slecht en meschien leg ik dingen raar en vaag uit maar ik ben der met me koppie der niet meer goed bij vanwege gezondheids redenen dus oordeel niet over iemand als je de gene ook niet kent

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 05:07

Klopt marissa dan weet je al dat het niet klopt.
Ook deze stal heeft paspoorten vervalst door de leeftijd van het paard te veranderen van een 3 een 8 gemaakt en ineens 5 jaar jonger.

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 07:10

Foss schreef:
Klopt marissa dan weet je al dat het niet klopt.
Ook deze stal heeft paspoorten vervalst door de leeftijd van het paard te veranderen van een 3 een 8 gemaakt en ineens 5 jaar jonger.



Van een 3 een 8 maken maakt een paard niet jonger, maar 5 jaar ouder. Waarom zou een stal dat doen?

Op zoek naar heerlijke handgebreide sokken van kwalitatief goede sokkenwol, voor jezelf of voor een ander?
https://www.facebook.com/handgebreidesokkenvanFloor/

cobiie

Berichten: 7301
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 07:13

Paloedie schreef:
Foss schreef:
Klopt marissa dan weet je al dat het niet klopt.
Ook deze stal heeft paspoorten vervalst door de leeftijd van het paard te veranderen van een 3 een 8 gemaakt en ineens 5 jaar jonger.



Van een 3 een 8 maken maakt een paard niet jonger, maar 5 jaar ouder. Waarom zou een stal dat doen?

2013 of 2018 maakt anders het dier jonger en niet ouder. :')

[o]

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 07:21

cobiie schreef:
Paloedie schreef:



Van een 3 een 8 maken maakt een paard niet jonger, maar 5 jaar ouder. Waarom zou een stal dat doen?

2013 of 2018 maakt anders het dier jonger en niet ouder. :')


Geboortedatum veranderen dus, niet de leeftijd :) zo had ik het nog niet bekeken.

En dan gok ik 2003 -> 2008, aangezien het verschil tussen een vijfjarige en een veulen wel duidelijk is meestal.

Anyway, ik wil me hier verder niet in mengen maar dit viel me even op.

Op zoek naar heerlijke handgebreide sokken van kwalitatief goede sokkenwol, voor jezelf of voor een ander?
https://www.facebook.com/handgebreidesokkenvanFloor/

Paarden80
Berichten: 2
Geregistreerd: 06-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:14

Ik ga ook maar eens reageren, ik ben van stal pompveld. We vervalsen geen paspoorten als het getal veranderd zou zijn zou je dat toch gelijk zien bij aankoop ? beetje raar dat iedereen wat oordeelt maar nooit is geweest of helemaal geen ervaring heb met ons. en iemand onder druk zetten dat willen we al helemaal niet we zetten het paard te koop en iedereen is welkom wil je er over nadenken kan dat uiteraard we vertellen wel dat er nog klanten staan gepland als dat zo is.

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:53

Paarden80 schreef:
en iemand onder druk zetten dat willen we al helemaal niet we zetten het paard te koop en iedereen is welkom wil je er over nadenken kan dat uiteraard we vertellen wel dat er nog klanten staan gepland als dat zo is.


Dat ligt er maar helemaal aan hoe je dat dan brengt Paarden80. Als je zegt er komt vanavond nog iemand en als die de prijs biedt dan is ie verkocht dan is dat onder druk zetten. De eerst geïnteresseerde moet wel de gelegenheid krijgen om goed over de koop na te kunnen denken.

Paarden80
Berichten: 2
Geregistreerd: 06-08-18

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:05

dat krijgen ze uiteraard ook, ze kunnen ook de pony reseveren. we maken ook mee dat ze komen savonds bellen ze dat ze 2 pony`s kopen en afspraak maken wanneer ze gehaald worden. vervolgens hoor je niks meer van ze ook geen berichtje of belletje neem aan dat het een kleine moeite is om te bellen en zeggen dat toch niets iets wat ze zoeken of wat de reden ook mag zijn. de paarden zijn dan wel uit de verkoop gehaald en van internet als ze er dan weer op komen denken mensen er zal wel wat mee zijn terwijl mensen de afspraak niet na komen

ruitje

Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 23:58

Babootje schreef:
Paarden80 schreef:
en iemand onder druk zetten dat willen we al helemaal niet we zetten het paard te koop en iedereen is welkom wil je er over nadenken kan dat uiteraard we vertellen wel dat er nog klanten staan gepland als dat zo is.


Dat ligt er maar helemaal aan hoe je dat dan brengt Paarden80. Als je zegt er komt vanavond nog iemand en als die de prijs biedt dan is ie verkocht dan is dat onder druk zetten. De eerst geïnteresseerde moet wel de gelegenheid krijgen om goed over de koop na te kunnen denken.


Moet Dat?

Je kan ook niks zeggen, iemand laten komen en dan opbellen en zeggen hij is verkocht. Dan ben je ook een nare handelaar.

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 72 bezoekers