Thatsmyhorse.eu juridisch eigendom?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Thatsmyhorse.eu juridisch eigendom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 18:11

Ik zag deze site langskomen op Facebook: https://www.thatsmyhorse.eu
Zij kunnen een juridisch document geven waardoor je aan zou kunnen tonen dat jouw paard jouw eigendom is. Maar wat is hier de meerwaarde van? Ze vragen er 75 euro voor, maar heeft dit zin?
Is een koopovereenkomst, stallingsovereenkomst, maandelijks betalen van stalling via bankoverschrijving, registratie op mijn naam en uitpuilende sociaal media met haar foto’s niet genoeg bewijs dat het paard van mij is?

Want zoals zij al heel terecht zeggen: de stalhouder heeft het paspoort van mijn paard, dus die kan hem zo verkopen.
Maar met het paspoort kan de stalhouder ook op deze site zon document aanvragen en dan zou ik geen poot meer hebben om op te staan? Weet niet of ik als eigenaar dan zo blij ben met zon site...

Moderatoropmerking:
Omdat dit topic bedrijfsgerelateerd is plaats ik dit van TAO naar ED (ervaringen en diensten). Denk bij het reageren wel om de voorwaarden wbt regels van ED.
Laatst bijgewerkt door Coby op 28-04-18 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Thatsmyhorse.eu juridisch eigendom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:13

Geldklopperij als je het mij vraagt.

kleinvosjeJarig
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:13

Handige manier om geld te verdienen. Hoe kunnen zij aantonen dat dat paard daadwerkelijk van jou is? Want dan moeten ze op jouw woorden afgaan. Iedereen kan wel zeggen dat een bepaald paard van hem/haar is...

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:15

De rekeningen/bonnetjes van dierenarts, hoefsmid enzovoorts krijg ik helemaal voor niks :+ , die bewijzen net zo veel.. :)

Anoniem

Re: Thatsmyhorse.eu juridisch eigendom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:16

Klinkt als oplichterij...

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:26

In artikel 2 van hun eigen Algemene voorwaarden staat:
Dit eigendomsbewijs betreft nadrukkelijk geen dwingend bewijs zoals
bedoeld in artikel 151 Rv.

In alledaags Nederlands: bij de rechter is ons eigendomsbewijs helemaal niks waard.

Verder staan er taalfouten op hun site, dus daar heeft nooit iemand goed naar gekeken. Volkomen onbetrouwbaar in mijn optiek.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Thatsmyhorse.eu juridisch eigendom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:33

Waarom zou je dat willen?
En het voorbeeld dat je stalhouder dat ook kan aanvragen, als je je stalhouder niet vertrouwd met je paspoort wat doet je paard daar dan nog?

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Thatsmyhorse.eu juridisch eigendom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:41

Dit is pure oplichting, wettelijk gezien is dat dure papiertje niets waard. Ik ben benieuwd hoeveel mense hier in gaan trappen.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:49

Is geldklopperij. Niet doen.

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 19:05

Suzanne F. schreef:
Is geldklopperij. Niet doen.

Ik was het ook niet van plan hoor. Heb kritische vragen gesteld, maar krijg niet echt duidelijke antwoorden, en bovendien waren ze ook behoorlijk onbeleefd.
Vind het alleen sneu voor de mensen die wel betalen omdat ze denken dat ze dan ook echt iets goeds in handen hebben wat dus niet zo blijkt te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:11

eilleen333 schreef:
Suzanne F. schreef:
Is geldklopperij. Niet doen.

Ik was het ook niet van plan hoor. Heb kritische vragen gesteld, maar krijg niet echt duidelijke antwoorden, en bovendien waren ze ook behoorlijk onbeleefd.
Vind het alleen sneu voor de mensen die wel betalen omdat ze denken dat ze dan ook echt iets goeds in handen hebben wat dus niet zo blijkt te zijn.

Even doorsturen naar de consumentenbond oid?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Thatsmyhorse.eu juridisch eigendom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 10:39

Op deze site kan ik toch ieder willekeurig paard op mijn naam zetten, mits ik het chipnummer heb? Klinkt niet als een waterdicht systeem.

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Thatsmyhorse.eu juridisch eigendom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 21:20

Ik kan het allemaal niet meer vinden in mijn activiteitenlogboek op Facebook dus ik heb de indruk dat mijn kritische vragen niet gewaardeerd werden en verwijderd zijn. Weinig professioneel ook... spijtig.
Ik weet niet meer waar ik het gezien had, dus kan het ook slecht opzoeken.

foxy80

Berichten: 7867
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 00:04

Interessant dit. Ruikt naar gebakken lucht.
Tegelijkertijd worden er 2 juristen bedankt waarvan eentje ervaring in de sector kan voorleggen (aldus Linkedin). Maar ja, uit wat bestond de samenwerking dan?

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 03:38

Ze bestaan sinds 3 april dit jaar en nergens staat een adres en KVK vermeld.
Zelfs in de algemene voorwaarden (waar wel wat fouten in staan) staan geen gegevens.
Dus je gaat een overeenkomst aan met ehhh een niet bestaand bedrijf.
Er staat alleen een naam (Ingrid van Oort), (mobiel!) telefoonnummer (alleen bereikbaar tussen 10 en 12)en email vermeld.

Citaat:
Algemene Voorwaarden That’s My Horse
Artikel 1 – Identiteit
That’s My Horse
Vestigingsadres:
.
Telefoonnummer:
Faxnummer:
E-mailadres:
BTW-identificatienummer:
KvK-nummer:


Vind dit wel bijzonder hoor:
Citaat:
De staleigenaar is in het bezit van het paspoort en kan daarom een paard doorverkopen, zonder toestemming van de eigenaar. Omdat dit helaas nog regelmatig voorkomt, hebben wij na maanden van onderzoek en voorbereiding een juridisch eigendomsbewijs opgesteld om dit soort problemen te voorkomen. Met dit eigendomsbewijs staat u vele malen sterker mocht deze situatie voorkomen.

Ten eerste komt het niet "helaas regelmatig" voor dat een paard zomaar verkocht wordt door een stalhouder.
Ten tweede bestaat er geen wettelijk eigendomsbewijs voor een paard.
Ook niet als mensen wat zelf verzinnen.

Alleen een aankoopcontract geldt.
Daarnaast kun je ook met getuigen en/of afschriften (0a betalen pension) aantonen dat het paard van jou is.

Ook dit is raar:
Citaat:
Op onze website worden de handelaren vermeld met een bijbehorende (hoefijzers) score en niveau van betrouwbaarheid om toekomstige kopers te helpen bij de keus van een handelaar.

Er staat nergens een link/tab naar dit overzicht.

En als klap op de vuurpijl......roffel roffel roffel...
Dit staat in hun eigen voorwaarden!!
Citaat:
Eigendomsbewijs: de ‘That’s My horse’ eigendomspas die na het tot stand komen van de
overeenkomst – en de controle van de benodigde gegevens door Opdrachtnemer - wordt geleverd
aan de Opdrachtgever. Dit eigendomsbewijs betreft nadrukkelijk geen dwingend bewijs zoals
bedoeld in artikel 151 Rv.


Dus geen flikker waard!

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 13:19

B*llsh*t van de bovenste plank, pure oplichting/misleiding/geldklopperij.

Ik hoop dat er niemand in zee gaat met dit "bedrijf", en bovendien dat de instanties er wat tegen gaan doen.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 13:24

Brainless schreef:
Ze bestaan sinds 3 april dit jaar en nergens staat een adres en KVK vermeld.
Zelfs in de algemene voorwaarden (waar wel wat fouten in staan) staan geen gegevens.
Dus je gaat een overeenkomst aan met ehhh een niet bestaand bedrijf.
Er staat alleen een naam (Ingrid van Oort), (mobiel!) telefoonnummer (alleen bereikbaar tussen 10 en 12)en email vermeld.

Citaat:
Algemene Voorwaarden That’s My Horse
Artikel 1 – Identiteit
That’s My Horse
Vestigingsadres:
.
Telefoonnummer:
Faxnummer:
E-mailadres:
BTW-identificatienummer:
KvK-nummer:


Vind dit wel bijzonder hoor:
Citaat:
De staleigenaar is in het bezit van het paspoort en kan daarom een paard doorverkopen, zonder toestemming van de eigenaar. Omdat dit helaas nog regelmatig voorkomt, hebben wij na maanden van onderzoek en voorbereiding een juridisch eigendomsbewijs opgesteld om dit soort problemen te voorkomen. Met dit eigendomsbewijs staat u vele malen sterker mocht deze situatie voorkomen.

Ten eerste komt het niet "helaas regelmatig" voor dat een paard zomaar verkocht wordt door een stalhouder.
Ten tweede bestaat er geen wettelijk eigendomsbewijs voor een paard.
Ook niet als mensen wat zelf verzinnen.

Alleen een aankoopcontract geldt.
Daarnaast kun je ook met getuigen en/of afschriften (0a betalen pension) aantonen dat het paard van jou is.

Ook dit is raar:
Citaat:
Op onze website worden de handelaren vermeld met een bijbehorende (hoefijzers) score en niveau van betrouwbaarheid om toekomstige kopers te helpen bij de keus van een handelaar.

Er staat nergens een link/tab naar dit overzicht.

En als klap op de vuurpijl......roffel roffel roffel...
Dit staat in hun eigen voorwaarden!!
Citaat:
Eigendomsbewijs: de ‘That’s My horse’ eigendomspas die na het tot stand komen van de
overeenkomst – en de controle van de benodigde gegevens door Opdrachtnemer - wordt geleverd
aan de Opdrachtgever. Dit eigendomsbewijs betreft nadrukkelijk geen dwingend bewijs zoals
bedoeld in artikel 151 Rv.


Dus geen flikker waard!


Ooooh wat erg!!!! :oo

Goed dat je hier een topic aan hebt gewijd TS, opdat het maar flink viral gaat onder de paardeneigenaren!!!!

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 13:27

Oplichting inderdaad, al hebben ze zich keurig ingedekt via hun eigen voorwaarden. Vraag is dus hoeveel hier juridisch aan te doen is, aangezien ze zelf al aangeven dat hun dure papiertje eigenlijk niks waard is.

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 13:32

tamary schreef:
Oplichting inderdaad, al hebben ze zich keurig ingedekt via hun eigen voorwaarden. Vraag is dus hoeveel hier juridisch aan te doen is, aangezien ze zelf al aangeven dat hun dure papiertje eigenlijk niks waard is.

Maar dit zeggen ze op de homepage:
Citaat:
Omdat dit helaas nog regelmatig voorkomt, hebben wij na maanden van onderzoek en voorbereiding een juridisch eigendomsbewijs opgesteld om dit soort problemen te voorkomen.

Absurd om zo'n uitspraak te doen terwijl zijzelf in hun voorwaarden aangeven dat het helemaal geen erkend eigendomsbewijs is zonder enige rechten.

Hopelijk is een jurist bereid hier eens naar te kijken.
Ondanks dat er juristen hebben meegewerkt aan het onderzoek (althans volgende oprichter van de site) gaan ze hier helemaal van hun rechterlijke padje af.

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 14:35

Ze verwijderen mijn berichten ook steeds. Erg jammer... hoop dat bokkers in elk geval gewaarschuwd zijn dat dit geldklopperij is.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Thatsmyhorse.eu juridisch eigendom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:43

Hier hebben ze igg niks te verwijderen.

Eigenlijk moet iemand ze gewoon op dit topic wijzen; benieuwd of en hoe ze reageren.

Juristen.... diploma zeker bij een pakkie boter gekregen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:01

Brainless schreef:
tamary schreef:
Oplichting inderdaad, al hebben ze zich keurig ingedekt via hun eigen voorwaarden. Vraag is dus hoeveel hier juridisch aan te doen is, aangezien ze zelf al aangeven dat hun dure papiertje eigenlijk niks waard is.

Maar dit zeggen ze op de homepage:
Citaat:
Omdat dit helaas nog regelmatig voorkomt, hebben wij na maanden van onderzoek en voorbereiding een juridisch eigendomsbewijs opgesteld om dit soort problemen te voorkomen.

Absurd om zo'n uitspraak te doen terwijl zijzelf in hun voorwaarden aangeven dat het helemaal geen erkend eigendomsbewijs is zonder enige rechten.

Hopelijk is een jurist bereid hier eens naar te kijken.
Ondanks dat er juristen hebben meegewerkt aan het onderzoek (althans volgende oprichter van de site) gaan ze hier helemaal van hun rechterlijke padje af.

Uiteindelijk hoef je aan zo'n papiertje toch ook geen rechten te kunnen ontlenen om mogelijk een onrechtmatige verkoop door een staleigenaar te voorkomen. Met alleen stevig bluffen zou je zo'n verkoop in sommige gevallen ook al kunnen voorkomen, toch? En dus is het niet helemaal onwaar wat ze beweren.
Ze dekken zich netjes in in de kleine lettertjes, wekken de indruk dat hun product iets doet zonder dat ze dat expliciet zo verwoorden, en vervolgens hoeven ze alleen maar te wachten tot er mensen intrappen. Makkelijk verdiend, en mits goed dichtgetimmerd net geen oplichting.

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Thatsmyhorse.eu juridisch eigendom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:55

@oomens
Maar ze noemen het wel een "juridisch eigendomsbewijs" wat het dus absoluut niet is.

thatsmyhorse
Berichten: 3
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:39

eilleen333 schreef:
Ik zag deze site langskomen op Facebook: https://www.thatsmyhorse.eu
Zij kunnen een juridisch document geven waardoor je aan zou kunnen tonen dat jouw paard jouw eigendom is. Maar wat is hier de meerwaarde van? Ze vragen er 75 euro voor, maar heeft dit zin?
Is een koopovereenkomst, stallingsovereenkomst, maandelijks betalen van stalling via bankoverschrijving, registratie op mijn naam en uitpuilende sociaal media met haar foto’s niet genoeg bewijs dat het paard van mij is?

Want zoals zij al heel terecht zeggen: de stalhouder heeft het paspoort van mijn paard, dus die kan hem zo verkopen.
Maar met het paspoort kan de stalhouder ook op deze site zon document aanvragen en dan zou ik geen poot meer hebben om op te staan? Weet niet of ik als eigenaar dan zo blij ben met zon site...


hallo ik wil hier graag op reageren met een berichtje
eilleen333

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Thatsmyhorse.eu juridisch eigendom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:43

Ik kan je ook een ondertekende verklaring geven dat je paard van jouw is. Ik ben een stuk goedkoper...