In Spanje wonen met paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tinka

Berichten: 3749
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

In Spanje wonen met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-18 15:59

Mijn vriend en ik willen over een jaar of 5 emigreren naar Zuid-Frankrijk, we hebben daar al een huis. Maar omdat het daar best wel koud is in de winter, het huis ligt in de bergen, zijn we van plan te gaan overwinteren in Spanje. We zijn dan ook op zoek naar een huisje met voldoende grond in de provincie Tarragona.
Het plan is om dan bv van mei tot en met oktober in Frankrijk te wonen en de overige maanden in Spanje. De paarden moeten dan mee, vandaar dat het ook niet te zuidelijk moet liggen.
Wie woont er in Spanje en heeft daar de paarden aan huis? Wat zijn de kosten van hooi en waar is dat verkrijgbaar (is dat makkelijk?). Ik weet al dat je een vergunning moet hebben om paarden te houden aan huis.


Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:24

Stuur even een pb naar Rocymax, zij woont in de provincie Tarragona of in ieder geval daar in de buurt, en heeft haar paarden aan huis. Zelf woon ik iets Noordelijker maar heb mijn paard niet aan huis.

Overigens moet je dichtbij de kust blijven wil je in Cataloniƫ een warme winter hebben. Waar ik woon (op 600 meter hoogte) is het met name 's ochtends nu nog rond de -2 graden. In Barcelona heeft het twee weken geleden zelfs nog gesneeuwd.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:25

Volgens mij kan Huertecilla je ook veel vertellen

d_baak
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-02-18

Re: In Spanje wonen met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:14

Wat een leuk plan! Hoop dat het je lukt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amiigo, Shalimar en 83 bezoekers