Stalling ZONDER weidegang, zoveel mogelijk buiten, Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
M_Lizz
Berichten: 57
Geregistreerd: 13-01-09

Stalling ZONDER weidegang, zoveel mogelijk buiten, Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 11:17

Dag allemaal,

Mijn tinkermerrie van bijna 10 heeft PSSM1. Hier zijn we 2,5 jaar geleden achter gekomen en gelukkig is ze weer hersteld, maar destijds was ze zo slecht dat ik dacht dat het einde verhaal zou zijn. Ze krijgt enkel hooi en hier doet ze, het best goed op. Ze staat bij de stal waar ze geboren is, deze stal is echt fantastisch in paardenwelzijn en zorg echter is dit een uur rijden. Dit doe ik al een paar jaar en ik heb er geen tijd meer voor, ik zie m'n paard nu 1 x in de week. Hiernaast is deze stal naar een andere locatie gegaan en hebben ze hier geen binnenbak meer, welke ik wel nodig heb!

Ze heeft voor we achter de PSSM kwamen bij de Mariahoeve in Renkum gestaan, doordat ze daar waarschijnlijk een nog rijker soort gras op het land had en een klein handje brok kreeg tijdens de voertijd is de ziekte daar heel erg tot uiting gekomen. Ik heb haar dus direct terug gedaan naar haar oude stal.

Ik zoek nu dus een stal in de buurt (ik heb een auto, max 20 minuten rijden), waar ze geen weidegang hebben maar wel buiten kunnen. Ideaal zou dus een paddock/zandbak zijn waar ze met een groep buiten staan met hooi tot beschikking. Maar hier zijn er geloof ik niet zo veel van.

Verdere eisen:
- uitrijmogelijkheden
- binnenbak
- buitenbak
- kudde
- € 250 max
- volpension

Op zich is de paddock paradise (enkel zand, geen gras) van de Mariahoeve perfect en kan ik al mijn eisen op afvinken. Ik heb er toen een korte tijd gestaan maar het naar mijn zin gehad en eigenlijk weinig problemen gehad. Toch blijf ik veel reacties lezen die negatief zijn over de stal/eigenaar, dit brengt mij dus erg aan het twijfelen en daarom ben ik nu andere opties aan het bekijken. Berichten hiervoor heel graag in PB :)

Ik hoor graag jullie opties!

Thaaaanks :D

Volg onze avonturen op Instagram!
https://www.instagram.com/equi_leven/?hl=nl

Cahlistá - 12-04-2008
Tinker merrie


woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:26

Hi!
Ik weet dat er een Facebook pagina is waar je dat soort pensionstallingen kan vinden en aanbieden, allerlei natuurlijke stallingen zeg maar en pp's. Ik kan hem alleen niet meer vinden maar via de Paard Natuurlijk Facebook kan je die vraag wel stellen, zij weten het vast wel!

https://www.facebook.com/groups/1374223 ... OCTXUexa24

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70435
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Stalling ZONDER weidegang, zoveel mogelijk buiten, Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:28


Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 08:24

Voor dat geld met binnenbak, buitenbak, volpension ga je denk ik weinig vinden.
De Hit Actief van de Wolfskuil komt qua wensen voor je paard aardig in de buurt. Wel alleen een buitenbak en 25 euro per maand duurder, volpension, fantastische uitrijmogelijkheden en in een relaxte kudde. Zie onderschrift voor mijn ervaring, ik sta er nu bijna 2 maanden.

De PP van de Mariahoeve ben ik ook geweest om te kijken. Zag er super uit. En er zijn genoeg mensen die er wél tevreden over zijn. Als jouw eigen ervaring ook goed is, waarom dan de twijfel?

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

M_Lizz
Berichten: 57
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-18 10:34

woepsie90 schreef:
Hi!
Ik weet dat er een Facebook pagina is waar je dat soort pensionstallingen kan vinden en aanbieden, allerlei natuurlijke stallingen zeg maar en pp's. Ik kan hem alleen niet meer vinden maar via de Paard Natuurlijk Facebook kan je die vraag wel stellen, zij weten het vast wel!

https://www.facebook.com/groups/1374223 ... OCTXUexa24


Thanks! Ik ga eens kijken!

Volg onze avonturen op Instagram!
https://www.instagram.com/equi_leven/?hl=nl

Cahlistá - 12-04-2008
Tinker merrie

M_Lizz
Berichten: 57
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-18 10:37

Amanda schreef:
Voor dat geld met binnenbak, buitenbak, volpension ga je denk ik weinig vinden.
De Hit Actief van de Wolfskuil komt qua wensen voor je paard aardig in de buurt. Wel alleen een buitenbak en 25 euro per maand duurder, volpension, fantastische uitrijmogelijkheden en in een relaxte kudde. Zie onderschrift voor mijn ervaring, ik sta er nu bijna 2 maanden.

De PP van de Mariahoeve ben ik ook geweest om te kijken. Zag er super uit. En er zijn genoeg mensen die er wél tevreden over zijn. Als jouw eigen ervaring ook goed is, waarom dan de twijfel?


Dank voor je reactie! ik heb er zelf maar kort gestaan, maar ik twijfel omdat ik dus regelmatig lees dat er minder goede ervaringen zijn.

Ik had je bericht inderdaad al gezien! Wellicht ga ik eens kijken bij de Wolfskuil, hebben ze een goede bodem in de buitenbak? Probleem op mijn huidige stal is dat de bak vaak een grote modderpoel is dus ik kan dan niets met mijn paard doen. :-(

Volg onze avonturen op Instagram!
https://www.instagram.com/equi_leven/?hl=nl

Cahlistá - 12-04-2008
Tinker merrie

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:25

In de HIT bij de Wolfskuil gaan ze in de zomer dagelijks even een uurtje de wei in. Ik weet niet of het mogelijk is dat ze 1 paard eruit laten. De rijbak is wat aan de kleine kant maar voor een tinker prima. Bij droogte wat mul, in de winter over het algemeen goed te doen (op overstroming en bevriezing na). Water zakt relatief snel weg.

In Arnhem-Noord heb je aan de Schaapdijk naast de Zuivelboerderij een stal zitten met een goede buitenbak en paddock. In de winter lijken ze alleen niet veel buiten te komen. Dit zijn particulieren die beperkt paarden van buitenaf aannemen. Heb alleen geen contactgegevens, dus daar zou je even langs moeten rijden.

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Stalling ZONDER weidegang, zoveel mogelijk buiten, Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:37


M_Lizz
Berichten: 57
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-18 13:02

Wijslander schreef:
In de HIT bij de Wolfskuil gaan ze in de zomer dagelijks even een uurtje de wei in. Ik weet niet of het mogelijk is dat ze 1 paard eruit laten. De rijbak is wat aan de kleine kant maar voor een tinker prima. Bij droogte wat mul, in de winter over het algemeen goed te doen (op overstroming en bevriezing na). Water zakt relatief snel weg.

In Arnhem-Noord heb je aan de Schaapdijk naast de Zuivelboerderij een stal zitten met een goede buitenbak en paddock. In de winter lijken ze alleen niet veel buiten te komen. Dit zijn particulieren die beperkt paarden van buitenaf aannemen. Heb alleen geen contactgegevens, dus daar zou je even langs moeten rijden.



Dank voor je reactie! De Wolfskuil spreekt mij onwijs aan qua houden van paarden. Echter kom ik vaak savonds en ik heb nu ook dat probleem: alleen een buitenbak die in de winter óf nat is, óf bevroren. Dus dan kan ik alleen in het weekend met m'n paard buiten rijden.

Ik ga er zeker wel kijken, maar ik denk dat Mariahoeve toch voor mij de beste optie gaat zijn. *D

Volg onze avonturen op Instagram!
https://www.instagram.com/equi_leven/?hl=nl

Cahlistá - 12-04-2008
Tinker merrie

Fraise
Berichten: 1
Geregistreerd: 04-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:18

Mariahoeve kan ik absoluut niet aanraden. Eigenlijk wilde ik hier niets over zou zeggen, het is heel wat om iets publiekelijk te zeggen, maar het lijkt alsof iedereen die vergelijkbare ervaringen heeft gehad, zijn mond houdt of gewoon er niets meer mee te maken wilt hebben.
Paardenwelzijn is er niet altijd op orde; in de winter krijgen de paardjes op de wei te laat kuil. Op het paddock paradise zijn er te veel paarden op te weinig hooinetten, hierdoor kunnen de paarden vele uren zonder hooi staan. Noodzakelijke veranderingen worden veel te laat doorgevoerd, zo vielen ALLE paarden de eerste winter op het pp ontzettend af, doordat de mazen in de hooinetten te klein waren. Het gevolg magere paarden, en een aantal zijn er goed ziek van geworden.

Daarnaast is er nog de eigenaar, die helaas zeer onprettig in de omgang is en moeilijk benaderbaar. Kleine regels die HEEL erg van belang voor de eigenaar zijn, die niet altijd logisch zijn, worden niet duidelijk gecommuniceerd maar worden wel in het grote boek van Sinterklaas opgeslagen (want alles wat je ooit fout doet wordt onthouden, de positieve dingen die je bijdraagt helaas minder) of je krijgt er agressieve apps over, want hij gaat niet in gesprek. In plaats daarvan wordt het liever op hele onaangename manier op de app gecommuniceerd. Ondanks dat het volpension is, wordt je toch nog geacht bepaalde klussen te doen, als je dat te weinig tijd doet, wordt je gezien als lui en vervelend. Hoe meer je betaalt, hoe meer privileges je krijgt en ruimte er is voor wensen. Mensen kunnen zonder pardon en duidelijke reden weggestuurd worden. De meest aardige mensen, die juist wel netjes werken, worden er als grof vuil behandeld.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flowerhorse7 en 10 bezoekers