kosten rooien bosgrond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessabo

Berichten: 250
Geregistreerd: 03-12-04
Woonplaats: Haaksbergen

kosten rooien bosgrond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 12:14

Hoi, ik heb wel lopen zoeken in bestaande onderwerpen, maar kan eigenlijk niet precies vinden wat ik zoek. Kan ook zijn dat ik het nu in het verkeerde forum plaats, sorry daarvoor.

Wat zoek ik?
Een indicatie van de prijs voor het rooien van bosgrond (even los van de vergunningsvraag).
Heeft iemand hier ervaring mee? Liefst in het oosten van het land, nabij Enschede.
Waar moet ik bijvoorbeeld aan denken bij een stuk bosgrond van ongeveer 3000 meter?
Dus echt rooien, niet alleen kappen, om het om te kunnen zetten naar weidegrond.


BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Re: kosten rooien bosgrond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:20

Denk dat dit niet goedkoop zal zijn want daar ben je nogal even mee bezig. Afhankelijk van het hout dat er op staat is het ook maar de vraag of je een vergunning krijgt. Eikenhout is prijzig en soms kun je wel een bedrijf vinden die het tegen het krijgen van het hout willen doen maar hier is het wel heel lastig om een vergunning te krijgen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:47

Geen nuttige bijdrage van mijn kant, sorry, maar ik ben wel heel nieuwsgierig hoever je bent met de vergunningsaanvraag. Heb je al geïnformeerd bij je gemeente over je kansen op een vergunning (en mogelijk wijzigen van de bestemming op de grond)?

koeien op de weg...

eldie
Berichten: 351
Geregistreerd: 19-02-09

Re: kosten rooien bosgrond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 11:28

Waarom bel je niet een loonwerker/hovenier in de buurt? Als er gerooid moet worden, moet dat voor 15 maart ivm het broedseizoen. Hout zagen moet echt nu (nog geen blad aan de bomen). Daarna zal er een stobbenfrees doorheen moeten, die de stobben wegfreest en dan kun je daarna grasinzaaien.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, juval en 61 bezoekers