Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-17 21:12

Heeft iemand ervaring met deze kliniek?

Ik overweeg daar naar toe te gaan voor een second opinion met mijn paard die al vanaf november vorig jaar niet goed loopt.
Paard heeft al verschillende echo's, fotosessies en behandelijngen achter de rug maar alles zonder resultaat en mijn eigen DA weet het nu eigenlijk ook niet meer.

Ik wil graag de reeds gemaakte foto's en echo's door het SMDC laten beoordelen en het paard daar aanbieden voor een kreupelheidsonderzoek om te kijken wat hun ideeën zijn.
Het gaat niet om een peesprobleem, eerder iets neurologisch of misschien toch wel hals/rug of bekken.

Maar....is dit een kliniek waar je ook terecht kunt met je huis-tuin-en keuken KWPNer (ooit M niveau) of behandelen zij alleen sportpaarden?
En weet iemand hoe zij qua prijsniveau zitten? Is dit een beetje vergelijkbaar met andere dierenklinieken zoals bv Bodegraven, Visdonk of Raaphorst?

Paard is niet verzekerd en er is al een aardig bedrag in gestopt maar het moet wel redelijk blijven.
Paard is overigens 17 jaar oud.

Ik hoor het graag!

<3 Olly 1996 -
Tycoon C 2000 -

RIP: Baron 1982 - 2012
RIP: Vincent 1979 - 2008


Calente

Berichten: 251
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Naast de buren

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:27

Zeker een aanrader! Ik ben en ook met mijn "huis-tuin-keuken" kwpner onder behandeling. Mijn paard heeft hooguit L2 gelopen, en ze wordt net zo goed en vakkundig behandeld als de dure sportpaarden.

Ik ben er ook heen gegaan als second opinion wegens een chronische peesblessure. Deze is in 1,5 maand tijd genezen dankzij intensieve behandeling. Ze heeft nu helaas weer een andere blessure, maar ik deze zijn we nu aan het behandelen.

Qua prijs ben ik zeker niet geschrokken. Ik verwachtte een torenhoog bedrag, maar we eindigden op de helft van mijn verwachting (die overigens was gebaseerd op een ervaring met een andere kliniek, met ongeveer dezelfde onderzoeken die verricht zijn).

Je mag me altijd een pb sturen voor keer info :)

Calente: B+15 L1+5

eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-17 21:42

Dank je wel Calente! Klinkt goed allemaal!

Fijn dat ze je daar hebben kunnen helpen maar vervelend van de nieuwe blessure. Soms zit het gewoon niet echt mee.....
Succes met het herstel.

Mocht ik nog wat meer info willen stuur ik je zeker een pb!

<3 Olly 1996 -
Tycoon C 2000 -

RIP: Baron 1982 - 2012
RIP: Vincent 1979 - 2008

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:55

Niet met het SMDC, wel met Frans van Toor in de tijd dat hij de Raaphorst had. Een zeer kundig arts met een grote kennis op gebied van kreupelheid.

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

poown
Berichten: 271
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:14

Oud collega is met haar kreupele fries daar geweest (fokmerrie) en is daar super geholpen. Maakt idd niet uit of je met een paard van een ton komt of 1 van 500 euro wordt hetzelfde behandeld.

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:24

Ik heb er volgende week maandag (12juni) een afspraak met mijn zes jarige kan je daarna meer vertellen. Maar hoor er alleen maar goede verhalen over vandaar ook mijn besluit daar heen te gaan.

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-17 08:35

Dank jullie wel!

Laat je even weten hoe het ging 1metjepaard? Succes alvast!

<3 Olly 1996 -
Tycoon C 2000 -

RIP: Baron 1982 - 2012
RIP: Vincent 1979 - 2008

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:59

Van de week nog geweest met onze arabier voor een scintigrafie van Erik Bergman. Hebben ze netjes gedaan hoor. In vgl met de Lingehoeve vond ik de Lingehoeve vriendelijker en persoonlijker, maar Heesch was zeker niet slecht.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 09:09

Ik vind Eric een superfijne arts! Ben er vorig jaar geweest... Maar ging ook naar de Lingehoeve voor Eric, nu gunstiger imdat hij heel dichtbij zit. Ik vond wel dat ik een pittige rekening had. Ben een uurtje daar geweest, kreupelheidsonderzoek, 2 foto's en een scan was 500 euro. Vond het erg veel geld..

Rocky rockt ZZZ + 1 #rockyrockt #dressage
Be yourself because an original is worth more than a copy

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:13

Ga ik doen eukje! Klinkt gek misschien maar ik hoop dat ze iets vinden wat oplosbaar is en wat haar gedrag verklaard.

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-17 20:00

Udo2001 schreef:
Ik vond wel dat ik een pittige rekening had. Ben een uurtje daar geweest, kreupelheidsonderzoek, 2 foto's en een scan was 500 euro. Vond het erg veel geld..


Dat is inderdaad best pittig ja.
Maar ja, je paard met onverklaarbare pijn is ook niks (in mijn geval) dus je moet iets. Alhoewel er wel grenzen zijn....
Maar dan ben ik iig voorbereid, thanks!

<3 Olly 1996 -
Tycoon C 2000 -

RIP: Baron 1982 - 2012
RIP: Vincent 1979 - 2008

eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-17 20:03

1metjePaard schreef:
Ga ik doen eukje! Klinkt gek misschien maar ik hoop dat ze iets vinden wat oplosbaar is en wat haar gedrag verklaard.


Nou zo gek klinkt dat niet hoor. Ik hoopte ook bij elk nieuw onderzoek dat er iets gevonden werd wat op te lossen was.
Eén keer dachten we het ook gevonden te hebben, een breukje in het pijpbeen, maar na 10 weken rust was het breukje genezen maar bij het opstarten liep hij nog even slecht als 3 maanden ervoor....
Nogmaals succes en ik hoor het wel....

<3 Olly 1996 -
Tycoon C 2000 -

RIP: Baron 1982 - 2012
RIP: Vincent 1979 - 2008

RenateHidden
Berichten: 137
Geregistreerd: 02-04-14
Woonplaats: Waalwijk

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:30

Ik ben afgelopen maart met mijn 5 jarige kwpner bij deze kliniek geweest, keurig geholpen, heel persoonlijk en ze nemen echt de tijd voor je.

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:47

Ik ben al aan het aftellen. Prompt wilde ze zondag niet de trailer in die we zouden gebruiken..Dus een andere trailer geleend en maandag er mee geoefend. Na een uur stond ze erop en liep ze er makkelijk weer in.

Vrijdag nogmaals oefenen en dan maandag is het de dag.

RenateHidden mag ik vragen waarvoor je ging en is het opgelost? Welke DA had je?
Wij hebben maandag Brenda Hoogelander.

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

RenateHidden
Berichten: 137
Geregistreerd: 02-04-14
Woonplaats: Waalwijk

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:41

Ik had Erik Bergman, ken hem vanuit de Lingehoeve en is echt een top dierenarts. Mijn rekening was 2500 euro, echo + röntgenfoto's van bovenlijn en elleboog + scintigrafie van de bovenlijn. En nog een alendronaat infuus. Helaas blijft het paard ongeschikt als rijpaard, maar hij kan nu wel pijnvrij grasmaaier zijn. Voor hoelang is nog afwachten, dat infuus kan tot een jaar lang doorwerken.

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:02

Balen RenateHidden... ik hoop op toch positiever nieuws as maandag.

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:19

Ben dus maandag geweest bij Brenda.

De gestelde diagnose is niet per definitie het einde van onze wedstrijden maar als de behandeling niet aan slaat is het einde dressuursport, slaan ze aan dan is basissport inprincipe haalbaar.

Diagnose:
OA (artrose) facetgewrichten halswervels, mn C67 (in mildere mate C56 L en C7T1 bz), vermoedelijk icm instabiliteit hals.
Rugpijnlijkheid zonder duidelijk aanwijsbare onderliggende reden.

Advies / therapie:
Grace is behandeld middels USG (echobegeleide) injectie met ontstekingsremmers in beide facetgewrichten C67.
Tevens heeft ze mesotherapie thoracolumbaal gekregen om de pijnlijkheid in de rug te verminderen en de beweeglijkheid in deze regio te verbeteren.

Nu heeft ze tot en met morgen Butagran en mag ze gecontroleerd bewegen in kleine paddock/wei of stapmolen.

Vanaf donderdag mag ik haar weer onder het zadel trainen met hoofd/hals in neutrale positie (oren op de hoogte van de schoft).
Alleen in stap en draf op stabiele, zachte bodem. Streven naar ontspanning.

Volgende week controle en behandeling door een fysiotherapeut, en over 4 weken controle op SMDC.

Maar wat een fijne kliniek zeg!!

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-17 21:09

Misschien toch niet helemaal een uitslag waar je op gehoopt had, het is maar net wat je met je paard wil doen.
Maar toch niet erg negatief vind ik zelf.
Nu hopen dat de injecties helpen...!

Die van mij is al op 4 plekken ingespoten. Waren niet eens duidelijke boosdoeners maar ja, je moet iets proberen....
Heeft niet geholpen helaas...

Ik heb 30 juni een afspraak met Erik.
Ben benieuwd!

Hopelijk slaat de behandeling aan bij je paard!
Veel succes!

<3 Olly 1996 -
Tycoon C 2000 -

RIP: Baron 1982 - 2012
RIP: Vincent 1979 - 2008

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:08

Succes Eukje! Ik hoop dat het aanslaat want ik wil toch wel dressuurwedstrijden rijden.
Vanavond mag ik er weerop en morgen mag ze weer op de "grote" weide.

Ik wacht nog op een bevestiging dat Dewi as dinsdag haar komt behandel en ook de zadelcontrole staat gepland.

Ik ben benieuwd! Stap voor stap ga ik het doen heb ik besloten en maak mij niet te druk op wat er 10juli bij de controle uitkomt.

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

Calente

Berichten: 251
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Naast de buren

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:11

Spannend Eukje! Veel succes alvast!
Hopelijk slaat het aan 1metjepaard, ik duim voor je!

Ik ben nu onderweg naar de kliniek voor een extra controle, omdat ze weer niet helemaal lekker liep. We hopen maar weer op het beste :)

Calente: B+15 L1+5

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:03

Succes Calente!

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

Calente

Berichten: 251
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Naast de buren

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 21:32

Dankjewel! Helaas geen goed nieuws, wij zijn uitbehandeld. Peesblessure is weer terug voor de zoveelste keer, we kunnen nu concluderen dat we alles gedaan hebben en dat het toch echt een chronische blessure is. Ik ga nu rustig alle opties afwegen en tot die tijd mag mijn paardje lekker op het land genieten.

Hopelijk krijgen jullie allemaal beter nieuws!

Calente: B+15 L1+5

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 09:46

Jeetje wat klote Calente! Maar je hebt er in elk geval alles aan gedaan. Succes met het afwegen van de opties en het maken van een besluit.

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-17 19:12

Jeetje Calente......zo'n bericht krijgt niemand graag te horen.....
Maar jij hebt in elk geval je best gedaan voor je beestje.
Heel veel succes met het nemen van een beslissing. Altijd heel moeilijk in geval van een peesblessure......

<3 Olly 1996 -
Tycoon C 2000 -

RIP: Baron 1982 - 2012
RIP: Vincent 1979 - 2008

eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-17 10:44

Nou, we zijn geweest gisteren!
Ik had van te voren een heleboel foto's en echo's doorgestuurd die er het afgelopend half jaar gemaakt zijn en het hele dossier was netjes bekeken door de dierenarts voordat we kwamen.
Na het algemene onderzoek kwam de hele rits van stappen en draven ol harde en zachte bodem, longeren op de harde en zachte bodem, met en zonder bijzet, en buigproeven.
Op basis hiervan is een echo gemaakt van de hals en is hij op 2 plaatsen ingespoten.
Ook het advies gekregen om hem achter op aangepast beslag te zetten ivm een oude blessure aan het linker achterbeen.
Nu een weekje rustig aan en op de pijnstillers, daarna om de dag 20 minuutjes stappen en draven en over 5 weken controle.
Kosten vielen me alleszins mee.

Ik ging er naar toe met de gedachte dat het misschien wel eens einde oefening zou kunnen zijn maar ik heb weer hoop!
Eigen dierenarts dacht dat het een zenuwprobleem moet zijn en wilde hem op de prednison gaan zetten.....
Nu eens kijken wat er de komende 5 weken gaat gebeuren en wat het beslag gaat voor hem doet!
Erg fijne dierenarts en fijn geholpen daar!

<3 Olly 1996 -
Tycoon C 2000 -

RIP: Baron 1982 - 2012
RIP: Vincent 1979 - 2008


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 40 bezoekers