Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:11

En de wachtlijst gaat volgens mij maar eens in de zoveel tijd open, dus je kunt ook niet ala minuut inschrijven.

GRIMAJA29
Berichten: 14
Geregistreerd: 21-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:55

Arabesk schreef:
Of gewoon de paardenkamp. Geen gezeik, geen gebedel, geen zielige verhalen op Facebook en geen bokt rellen


Ik denk ook dat arabesk vooral het doneren bedoeld.

Sowieso kom je niet snel in aanmerking bij de paardenkamp omdat inderdaad de wachtlijst niet altijd open staat. Meer niet als wel, maar je moet als eigenaar je paard ook afstaan aan de stichting. Dat is ook iets wat je wel moet willen.

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 22:08

Voor alle mensen die zich af vroegen waar een deel van het geld voor gebruikt is wat Laura prive zou gebruiken volgens een aantal mensen hier, lees het nieuwe bericht. Gelukkig is het nu officeel.

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 23:37

Dan is het nog steeds raar dat dat niet in het jaarverslag of de begroting is opgenomen. En ik vind het ook raar dat mensen die kritische noten plaatsen of vragen stellen meteen geblokkeerd worden. Wees gewoon transparant als je het moet hebben van donateurs.

Ik geloof best dat ze daar veel goede dingen doen voor paarden en honden en dat dat vanuit een goed hart komt, maar ik vind wel dat ze er soms wat in door slaan met hoever ze hier in gaan (als in dat het in sommige gevallen humaner is een dier te laten gaan). Maar goed, daar vind ik Norma Miedema nog een slag verder in gaan en die volgers zijn nog veel fanatieker.

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 00:00

elmiran schreef:
Voor alle mensen die zich af vroegen waar een deel van het geld voor gebruikt is wat Laura prive zou gebruiken volgens een aantal mensen hier, lees het nieuwe bericht. Gelukkig is het nu officeel.

Tja, ik vraag me nog steeds van alles af, na het bericht gelezen te hebben. Hoezo vergunning voor meer dan 1000 paarden? Het is totaal niet transparant. Echt gewoon niet, penny niveau.
Dus zou ik hier geld aan doneren? No way :n

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 08:23

elmiran schreef:
Voor alle mensen die zich af vroegen waar een deel van het geld voor gebruikt is wat Laura prive zou gebruiken volgens een aantal mensen hier, lees het nieuwe bericht. Gelukkig is het nu officeel.


Volgens mij vroegen mensen zich vooral af waarvoor de uitgegeven subsidie is geweest en waar het geld van de pensioenpaarden en rondleidingen is verantwoord in de jaarrekening.

Daar is dit bericht geen antwoord op.
Voor een nieuwe locatie maak je een reservering die gewoon op de balans zou moeten staan.

Dus nee, dit geeft geen verduidelijking.

Ziet er wel uit als een mooie plek waar ze hopelijk lang kunnen blijven met een gedegen stichting en beleid.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 10:31

Ik krijg gewoon de kriebels van de manier waarop het gepresenteerd wordt. Ik weet dat ik een irritante taalnazi ben, maar ik zou daar dus een keurig foutloos goedlopend persbericht aan wagen. Het weeïge gekrabbel van Laura stoort me al vanaf het begin, maar blijkbaar zijn anderen daar altijd erg gevoelig voor en regent het weer complimenten.

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 15:17

Jeetje het is ook nooit goed he?. Niemand is perfect. Zoals zij het typt is ze gewoon. Blijkbaar moeten mensen altijd iets te zeuren hebben.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 15:23

elmiran schreef:
Jeetje het is ook nooit goed he?. Niemand is perfect. Zoals zij het typt is ze gewoon. Blijkbaar moeten mensen altijd iets te zeuren hebben.

Waarom voel jij je constant zo aangevallen in dit topic? Oprechte interesse :)
Niet iedereen hoeft fan te zijn, niet iedereen hoeft het alleen maar fantastisch te vinden, zeker niet als er toch duidelijk ook wel heel wat is misgegaan.

Ik krijg ook lichtelijk de kriebels van de manier van schrijven. Als je een professionele stichting bent, lijkt het mij zaak om op z'n minst je berichten een beetje duidelijk en netjes weg te zetten.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 15:56

elmiran schreef:
Jeetje het is ook nooit goed he?. Niemand is perfect. Zoals zij het typt is ze gewoon. Blijkbaar moeten mensen altijd iets te zeuren hebben.


Jouw reactie is precies wat ik bedoelde met 'volgelingen'. Zeg niks kwaads over de heilige leider van de sekte.

Ik ken haar al vanaf voor het eerste rescue-paard binnen kwam. Heb de eerste jaren de boel aangekeken. Zag haar toen ook geregeld en haar manier van doen is de mijne niet, ok? Ze kan je dood kijken als je kritiek hebt en platzoenen als je doneert. Ik ben meer het gematigde type en daarnaast inderdaad ook een taalnazi.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 16:28

Waarom denk ik nu aan een scène uit mocro maffia? 'Ben jij woordvoerder ouleh?' Sorry :')

Maar ik ben ook wel afgehaakt op de teksten. Keer een spelfout geen probleem, maar deze teksten moet je vaker lezen voordat je ze snapt. Dat staat gewoon wat minder professioneel.

Het klinkt wel als een heerlijke plek

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:05

Dat de kritische reacties worden verwijdert komt ook om hoe zij zelf is. Ze reageert snel emotioneel en heftig. Maar als goed doener vindt zij net als haar volgelingen dat je daar niks over mag zeggen en ziet zij zichzelf als alles wetende terwijl er met voeren en opvangen ook echt genoeg mis gaat door juist een gebrek aan kennis of achtergebleven kennis van zaken.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:07

elmiran schreef:
Jeetje het is ook nooit goed he?. Niemand is perfect. Zoals zij het typt is ze gewoon. Blijkbaar moeten mensen altijd iets te zeuren hebben.


Maar begrijp je het zelf nou echt niet? Je volgt dit net als de rest van de brave volgelingen en vindt het geweldig. Prima........

Maar als je dan de kritiek leest, ga je nergens nadenken?

Ik vind het eigenlijk best eng dat iemand zoveel invloed op mensen kan hebben en mensen zo makkelijk te beïnvloeden zijn.

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:10

Denk dat sws eigenlijk alle paardenmensen zichzelf alles wetend vinden :')

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 22:10

MoniqueT schreef:
elmiran schreef:
Jeetje het is ook nooit goed he?. Niemand is perfect. Zoals zij het typt is ze gewoon. Blijkbaar moeten mensen altijd iets te zeuren hebben.


Jouw reactie is precies wat ik bedoelde met 'volgelingen'. Zeg niks kwaads over de heilige leider van de sekte.

Ik ken haar al vanaf voor het eerste rescue-paard binnen kwam. Heb de eerste jaren de boel aangekeken. Zag haar toen ook geregeld en haar manier van doen is de mijne niet, ok? Ze kan je dood kijken als je kritiek hebt en platzoenen als je doneert. Ik ben meer het gematigde type en daarnaast inderdaad ook een taalnazi.


Doe is normaal. Ik heb mijn paard er staan. Dus omdat ik positief ben, ben ik gelijk lid van een sekte?. Je spoort echt niet. Beetje hetzelfde geval als toen met corona. Mensen een stempel geven.
Wat ben jij dan een hater omdat je negatief bent?. Mensen mogen een eigen mening hebben.

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 22:33

superpony schreef:
Maar begrijp je het zelf nou echt niet? Je volgt dit net als de rest van de brave volgelingen en vindt het geweldig. Prima........

Maar als je dan de kritiek leest, ga je nergens nadenken?

Ik vind het eigenlijk best eng dat iemand zoveel invloed op mensen kan hebben en mensen zo makkelijk te beïnvloeden zijn.



Ik lees het zeker wel maar mijn keuze is om mijn paard daar te laten omdat ze er een goed leven heeft. Overal is ruimte voor verbetering waar je ook kijkt.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 02:26

naranja1 schreef:
Denk dat sws eigenlijk alle paardenmensen zichzelf alles wetend vinden :')

Er zit wel een verschil tussen een berg brede ervaring en blijven leren en ontwikkelen of gewoon zeggen; ik doe het zo, want ik vang al een paar jaar paarden op, dus ik weet dat allemaal.

De groep brave volgers vinden alles geweldig, maar er zijn dus mensen die kritische vragen stellen en daar wordt soms behoorlijk heftig op gereageerd. Waar je dan dus ook netjes kan uitleggen waarom je doet wat je doet. Als je achter je werkwijze staat kan je dat immers vast ook onderbouwen.......

Ondanks kennis en ervaring kan je daarnaast ook gewoon toegeven dat je niet alles weet, ook fouten maakt en altijd open staat om te leren.
Maar er zijn mensen die bang zijn van hun voetstuk te vallen en

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 06:43

elmiran schreef:
Doe is normaal. Ik heb mijn paard er staan. Dus omdat ik positief ben, ben ik gelijk lid van een sekte?. Je spoort echt niet. Beetje hetzelfde geval als toen met corona. Mensen een stempel geven.
Wat ben jij dan een hater omdat je negatief bent?. Mensen mogen een eigen mening hebben.


Zeggen dat iemand niet spoort en dan in dezelfde stempel benoemen dat mensen geen stempel mogen geven is een beetje ironisch :D
En mensen mogen idd een eigen mening hebben, maar dat werkt 2 kanten op he?
Prima dat het jou bevalt, maar dan mogen mensen nog wel hun vraagtekens hebben :)

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 09:39

Helemaal eens met bovenstaande reactie. Als jij vindt dat ik niet spoor en een hater ben, is dat jouw probleem. Jij

Ik heb mijn mening gebaseerd op wat ik in de eerste jaren gezien heb op de plaats waar ze begon. Wat jij daar van vindt, is voor mij niet relevant.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 09:44

Het vervelende is gewoon dat als je je kop boven het maaiveld uitsteekt deze gelijk afgehakt wordt, je kan het nooit goed doen en iedereen weet altijd alles beter en mensen in hun waarde laten is voor veel mensen enorm moeilijk.

Sas67
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Twente

Re: Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:03

Ik lees net dat ze gaan verhuizen naar een fantastische plek waar ze veel mogelijkheden en meer ruimte hebben om de zorg voor alle dieren optimaal uit te voeren.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:23

Elisa2 schreef:
Het vervelende is gewoon dat als je je kop boven het maaiveld uitsteekt deze gelijk afgehakt wordt, je kan het nooit goed doen en iedereen weet altijd alles beter en mensen in hun waarde laten is voor veel mensen enorm moeilijk.


Als je mij hiermee bedoelt, dan wil ik je wel meegeven dat ik al vanaf de eerste groep paarden, gevonden door een vriend van Laura, mijn twijfels heb. Sommige dieren zijn beter af als er een snel eind aan hun leven gemaakt wordt. Daarin sta ik, als voormalig boerin, anders in dan zij.

Daarnaast vind ik het continue vragen om donaties heel storend. Paarden (of honden of katten) die in principe alleen in leven worden gehouden omdat de dood zielig is, gaat tegen mijn gevoel in. Als een dier nog van nut is of een leuk nieuw leven elders kan krijgen, op kosten van de nieuwe eigenaar, prima. Maar mensen als Laura gaan heel ver in het toebedelen van menselijke eigenschappen aan dieren, een paard denkt gewoon geen dag vooruit of over zijn toekomst, daarvoor telt alleen het nu en wat hij in het verleden heeft geleerd. Komt er morgen een eind aan zijn leven, dan zit de omgeving ermee, het paard zelf is uit zijn lijden verlost.

Wij hebben trouwens zelf onze paarden ook naar een pensioenpension in het buitenland gedaan, gewoon op eigen kosten, daar ben ik zeker niet op tegen. Maar de jongste is wél uit zijn lijden verlost toen bleek dat hij dagelijks pijn had. Een paard van toen 16 jaar nog misschien wel 20 jaar ondhouden, terwijl het leven niet leuk meer was voor hem, was voor ons echt zinloos. Hij heeft daar samen met zijn grote broer wel een jaar of 8 prima gestaan, maar daar werkte alles gewoon op betaling en ging alle aandacht en zorg ook naar pensionpaarden.

Tot zover mijn mening gebaseerd op het omgaan met paarden en het vragen van donaties.

Persoonlijk? Ja, ik heb gezien hoe boos ze kon zijn als je eens kritiek leverde. En hoe je platgezoend kon worden als je dan toch ook maar eens een keer een paar tientjes doneerde. We hebben het ook nog een kans gegeven, eens keer een groep gasten van ons laten rijden daar, sponsorpakket geleverd. Dan draait ze als een blad aan een boom inderdaad.

Dat anderen het allemaal geweldig vinden, mag. Geen probleem. Ik geef alleen aan dat het mij enorm stoort dat het allemaal zo zweverig wordt gebracht. Te nuchtere boerin, denk ik.

Note: die verhuizing klinkt inderdaad mooi, het is hen gegund, maar dat verandert natuurlijk niet mijn mening verder.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:27

Nee ik bedoel niemand persoonlijk, het is gewoon iets algemeens wat me opvalt. En dan is het vaak dat die mensen ook gelijk helemaal niks meer goed kunnen doen.

Jouw mening is gewoon onderbouwd en gebaseerd op je eigen ervaringen en blijft ook gewoon netjes. En ik snap het deels ook, want ik zie ook weleens paarden voorbij komen waarvan ik denk dat ze beter af zouden zijn met een spuitje ipv maar blijven behandelen.

Er is niets mis met kritisch zijn, mits gewoon goed onderbouwd en zolang de goede dingen ook nog gewoon gezien worden. Zoals die tekst van Laura bijvoorbeeld, dan denk ik..ja dat mens is gewoon zo, laat haar lekker schrijven zoals ze is.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:57

OK, voor mij zit de wrijving in dat zoete schrijven en kritiek niet accepteren ;-)

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 10:27

Ik snap dat het een stapeling wordt, en op een gegeven moment ga je je dan aan alles irriteren van zo iemand. Maar dan nog, kunnen ze ook goede dingen doen. :-)