Goede manege omgeving Den Haag

Moderators: Coby, Nicole288, Pistasche, Dyonne, Apple, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sabri

Goede manege omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-17 10:14

Hallo,

Mijn verzorgpaardje waar ik wekelijks buitenritten op reed is helaas langdurig ziek en het is de vraag of ze nog gaat opknappen. Ik zoek daarom een leuke manege in omgeving van Den Haag. Waar kun je goed les krijgen en is het ook gezellig? Het liefst niet waar je een uur alleen maar in een rijtje achter elkaar rijdt. Het moet wel voor volwassenen geschikt zijn.Ik hoor graag als jullie misschien tips hebben!

Leo

Re: Goede manege omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:58

Wel eens aan western gedacht?

Toen ik naar Den Haag verhuisde vanuit een andere hoek van Nederland, besloten mijn vriend en ik ook samen een manege te zoeken om te lessen. Hij reed nog niet, ik recreatief en in geen jaren les gehad. Ik had interesse voor western (reed met mijn vorige paardje op een westernzadel). Wij wilden ook niet in een rijtje rijden. Zodoende bij Country Stables in Wassenaar terecht gekomen. Redelijk kleinschalig, hele fijne stal en fijne instructie op goed getrainde paarden (waarbij paardenwelzijn voorop staat).
Wij rijden in duoles (met elkaar een privéles) maar ik heb zelf ook een aantal keren meegedaan aan groepslessen en die zijn ook absoluut niet 'achter elkaar aan'. :) Aanrader dus (maar wel western ;) )

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

AQHAProud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:44

Leo schreef:

Toen ik naar Den Haag verhuisde vanuit een andere hoek van Nederland, besloten mijn vriend en ik ook samen een manege te zoeken om te lessen. Hij reed nog niet, ik recreatief en in geen jaren les gehad. Ik had interesse voor western (reed met mijn vorige paardje op een westernzadel). Wij wilden ook niet in een rijtje rijden. Zodoende bij Country Stables in Wassenaar terecht gekomen. Redelijk kleinschalig, hele fijne stal en fijne instructie op goed getrainde paarden
(waarbij paardenwelzijn voorop staat).
Wij rijden in duoles (met elkaar een
privéles) maar ik heb zelf ook een aantal
keren meegedaan aan groepslessen en
die zijn ook absoluut niet 'achter elkaar
aan'. :) Aanrader dus (maar wel western ;)
)

Ja zeker fijn ik sta bij de country stables net mijn paardje! Echt ontzettend fijne lessen! Natuurlijk weet ik niet hoe de manege paarden zijn maar de instructie is in ieder geval erg goed! Maar de manege paarden zien er erg goed uit! :)

AQHAProud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:45

Leo schreef:

Toen ik naar Den Haag verhuisde vanuit een andere hoek van Nederland, besloten mijn vriend en ik ook samen een manege te zoeken om te lessen. Hij reed nog niet, ik recreatief en in geen jaren les gehad. Ik had interesse voor western (reed met mijn vorige paardje op een westernzadel). Wij wilden ook niet in een rijtje rijden. Zodoende bij Country Stables in Wassenaar terecht gekomen. Redelijk kleinschalig, hele fijne stal en fijne instructie op goed getrainde paarden
(waarbij paardenwelzijn voorop staat).

Mag ik vragen van wie je les krijgt Romy of Sarie? Of eerst van Frederique?
Wij rijden in duoles (met elkaar een privéles) maar ik heb zelf ook een aantal keren meegedaan aan groepslessen en die zijn ook absoluut niet 'achter elkaar aan'. :) Aanrader dus (maar wel western ;) )

AQHAProud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:47

Mag ik vragen bij wie jij lest? Romy of Sarie? Of eerst van Frederique?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:50

Wij lessen bij Sarie :j

..
The music of this awe

..

AQHAProud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:06

Leo schreef:

Leuk ik heb een paar lessen van Sarie gehad maar les nu bij Romy nu Frederique weg is.

AQHAProud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:27

Leo schreef:

Ik heb even gekeken op je pagina jij bent van Rocky! Leuk wist ik niet *\o/*

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-17 22:06

Bedankt voor de tip van Country Stables! Ik heb in al die jaren paardgereden te hebben nog nooit western gereden, het lijkt me leuk het te leren. Ik ga ze eens bellen binnenkort of ik een kijkje kan nemen daar. Ik ben heel benieuwd.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:37

Sabri schreef:
Bedankt voor de tip van Country Stables! Ik heb in al die jaren paardgereden te hebben nog nooit western gereden, het lijkt me leuk het te leren. Ik ga ze eens bellen binnenkort of ik een kijkje kan nemen daar. Ik ben heel benieuwd.

Leuk! Ik ben benieuwd of je het wat vindt.

Lillypony123 schreef:
Leo schreef:

Ik heb even gekeken op je pagina jij bent van Rocky! Leuk wist ik niet *\o/*

Klopt. :D

..
The music of this awe

..

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:50

Ik heb een vraag die heel erg off-topic is, maar ik zie dat er hier veel mensen bekend zijn met de country stables. Weet iemand wat de uitrij mogelijkheden zijn? Voor zover ik weet zijn die er alleen als je eerst een heel stuk langs die grote weg gaat, klopt dat?
Ik overweeg om mijn paard daar te stallen maar ik ben een fanatieke buiten rijder :Y)

Mike <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:54

Helaas beperkt. Op zich kun je via de laan richting het Valkenburgse meer maar dat is best een stukje. Er zijn diverse stalgenoten die met regelmaat met de trailer op pad gaan. Veel mooie gebieden zijn op die manier goed en op korte afstand te bereiken. Maar ik mis goede uitrij / wandel mogelijkheden ook wel. :) de stal is echter te fijn verder. :D

..
The music of this awe

..

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:22

Je zit voor het mooi net iets te ver richting Leiden, de stal zelf zit aan een saai stuk weg waar je altijd langs zal moeten om ergens anders te komen en waar je veel over verharding moet (niet zo veel berm).
Als je dat voor lief neemt kun je verder best leuk rijden hoor, als je een beetje fanatiek bent is de Vlietlanden, Wassenaar en Meijendel prima te doen. Ik vind het Valkenburgse meer niet zo ver, maar je moet eerst weer een saai stuk door het verkeer, en het is daar maar een relatief klein rondje.
Ik heb net een ander referentiekader geloof ik. :))
Voor korte buitenritjes is het er zeker niet geschikt idd.

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie