Gez: Stal + binnenbak + weidegang omg breda

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Gez: Stal + binnenbak + weidegang omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 15:59

In de hoop dat de kracht van Bokt me verder kan helpen *D

Ik ben rustig opzoek naar een een goude combinatie. Namelijk een stal met veel buiten en een binnenbak (of deze huurbaar in de buurt).

Aangezien mijn paard last heeft van patella fixatie, is de beste optie voor hem een stal waarbij hij veel buiten kan komen (of zelfs 24/7 met schuil mogelijkheden) en een binnenbak zodat hij in de winter niet stil hoeft te staan met trainen.

Enkele eisen zijn:
- rond een staal van 15km bij Teteringen
- minimaal elke dag overdag buiten, liefst 24/7 buiten
- genoeg ruimte voor mijn spullen (afsluitbare kast (eventueel zelf maken is prima) en voerton)
- Liefst een binnenbak (of bv met een stal in de buurt waar je deze kan huren)
- Redelijke uitrijmogelijkheden 
- onbeperkt ruwvoer (hooi)
- Budget is 350 euro per maand. 

Ik heb al wat grotere pensionstalling in de omgeving bekeken. Idealiter is het idee van stal zeggezicht, de wachtrij is wat minder :')

Alvast ontzettend bedankt!

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Gez: Stal + binnenbak + weidegang omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:57

Marjolein Verharen in Dongen :)

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Re: Gez: Stal + binnenbak + weidegang omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:33


Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Gez: Stal + binnenbak + weidegang omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:47

Bij deze eisen denk ik aan het beekdal, In Chaam. Maar ik weet niet of dat te ver is.... ook heeel mooi rijden daar in de omgeving

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:47

ik zat ook aan Beekdal te denken. Niet zo gek ver weg van waar je nu staat. hebben geloof ik wel een wachtlijst.

pol013

Berichten: 8996
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Gez: Stal + binnenbak + weidegang omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:42


kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:38

Zouden jullie met mij mee willen denken lieve bokkers?

Hallo allemaal,

Mijn huidige stalling gaat in vorm veranderen, waarbij ik nog geen concrete afspraken weet. Ik wil toch graag iets achter de hand hebben, mocht ik om wat voor reden niet met de nieuwe vorm mee kan/wil. Zouden jullie met mij mee willen denken over een mogelijke nieuwe plaats voor ons?

Voor mijn 13 jarige Friese ruin ben ik op zoek naar een (rustige) pensionstalling. Ook de particuliere adresjes of bij een boer aan huis mogen genoemd worden, graag zelfs!

Ik heb een aantal harde eisen:
- Jaarrond weidegang. Ook in de winter in ieder geval 6 uur per dag en de rest van het jaar overdag. Het is belangrijk dat er voldoende gras op de wei staat. Het is logisch dat er gedurende de winter minder gras is, maar hij mag absoluut niet op een kale/volledig afgegeten wei staan vanwege zandkoliekgevoeligheid. Daarnaast water kunnen drinken in de wei.
- Voldoende ruwvoer (en dat hier eventueel overleg over mogelijk is).
- Stal van minstens formaat 3x4 meter
- Eigen zadelkast met slot.
- Binnen en buiten zetten inclusief, eventueel op zondag zelf buiten of binnen zetten is niet erg.
Dan een aantal eisen waar meer of minder van afgeweken kan worden:
- Op stro of eventueel een andere bodembedekking maar dan vrijwel onbeperkt ruwvoer (uit een slowfeeder).
- Een goede rijbak met verlichting, niet te zwaar, waar bij relatief normale regenval niet meteen een lading water staat en waar niet jaarrond hindernissen in staan.
- Een binnenbak of mogelijkheid om een paard binnen te longeren/loswerken.
- Volpension of zelf mesten. Iedere dag uitmesten (en opstrooien). Eventueel 6x per week (en 1x zelf mesten).
- Bij zelf mesten maximaal 15-20 km vanaf Sint-Willebrord. Bij vol pension maximaal 25 km vanaf Sint-Willebrord.
- Maximaal 250 euro per maand.
Dan een paar voorkeuren:
- In de omgeving van het bos of een omgeving waar buiten rijden in rustig gebied mogelijk is.
- Het liefst alleen op de wei, maar in overleg met een maatje wat goed past prima. Geen kuddeverband.

Ik hoor graag wat jullie voor mogelijkheden zien!
Groetjes Kimberly.

pol013

Berichten: 8996
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Gez: Stal + binnenbak + weidegang omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:59

Voor 250 een binnenbak en volpension is hier in de regio niet erg voor de hand liggend.
Daar zul je toch vaak meer voor moeten betalen.

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:56

pol013 schreef:
Voor 250 een binnenbak en volpension is hier in de regio niet erg voor de hand liggend.
Daar zul je toch vaak meer voor moeten betalen.


Volgens mij geef ik ook vrij duidelijk aan dat dat niet per se hoeft, maar wenselijk is. Daarnaast ben ik niet op zoek naar de grote stallen, maar particulier of bij een boer is ook goed. Waar ik nu sta is gewoon een oude mestsilo omgebouwd. Voldoet prima.