Marktonderzoekje randstad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EquiTherme
Berichten: 3
Geregistreerd: 06-11-17

Marktonderzoekje randstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 22:46

Sorry sorry... als ik het bij het verkeerde onderwerp heb geplaatst... Heb me rot gezocht maar wist niet waar ik het moest laten.... Dit leek mij de beste plek -O-

Voor de start van een eigen bedrijf in de paarden, ben ik benieuwd naar de volgende ervaringen/wensen en wil ik op deze manier ook onderzoek doen of er op mijn vakgebied vraag naar is.

Graag zou ik willen weten of er in de randstad, omgeving Rotterdam/Gouda vraag is naar iemand:
- die u paard voor u gaat verkopen voor een normaal tarief, waarom wel/waarom niet.
- die u paard opvangt als u op vakantie gaat, waarom wel/waarom niet.
- Zet u het paard liever op locatie of laat u het paard liever thuis en wilt u dat de dienst naar u komt. waarom?

Prijzen inclusief stalling, training, onbeperkt ruwvoer, dagelijks mesten, weidegang/paddock (afhankelijk van seizoen), en uiteraard training zal uitkomen rond de €400 a €500 euro per maand.


Met vriendelijke groet,
Equi-Therme

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:44

Die u paard? :(

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:57

taverno schreef:
Die u paard? :(


Viel mij ook op. Misschien wat kinderachtig, maar zou daarom wel afhaken :x

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:52

Niet iedereen is goed in grammatica. Zo heb ik nog altijd problemen met DT.

Om terug te komen op de OP:

Citaat:
Graag zou ik willen weten of er in de randstad, omgeving Rotterdam/Gouda vraag is naar iemand:
- die u paard voor u gaat verkopen voor een normaal tarief, waarom wel/waarom niet.
Nee, dit doe ikzelf. Ik kies graag zelf nieuwe eigenaren uit en wil dit niet uitbesteden.
- die u paard opvangt als u op vakantie gaat, waarom wel/waarom niet.
Nee, in de randstad is vooral volpension waar je gerust een paar weken op vakantie kan gaan. En anders is er onderling wel wat te regelen
- Zet u het paard liever op locatie of laat u het paard liever thuis en wilt u dat de dienst naar u komt. waarom?
Gewoon waar het paard staat. Elke verhuizing brengt stress met zich mee.


Omdat er specifiek naar de randstad gevraagd wordt... In de randstad hebben maar weinig mensen paarden aan huis. Dit lijken me meer diensten voor buiten de randstad.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Marktonderzoekje randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:55

Wat betreft de verkoop: tja, een bemiddelaar... waarom zou ik mijn paard dan niet gewoon bij een handelaar neerzetten? Welke meerwaarde bied jij?

Wat betreft verzorging/vakantie: Nee, ik zou niet een onbekende mijn paard(en) laten verzorgen.

EquiTherme
Berichten: 3
Geregistreerd: 06-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 14:42

xRivaldo schreef:
taverno schreef:
Die u paard? :(


Viel mij ook op. Misschien wat kinderachtig, maar zou daarom wel afhaken :x


Ach niet iedereen is grammaticaal een talent, zal het aanpassen (als ik tenminste weet hoe :+ ). Ook met dyslexie is het mogelijk een bedrijf te openen ;)

Diegene die het bedrijf zal openen (Ik zelf dus niet) zal echt wel zo snugger zijn om voor een professioneel te zorgen die zorgt dat het gehele grammaticale gedeelte correct is.

EquiTherme
Berichten: 3
Geregistreerd: 06-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 14:48

rien10 schreef:
Wat betreft de verkoop: tja, een bemiddelaar... waarom zou ik mijn paard dan niet gewoon bij een handelaar neerzetten? Welke meerwaarde bied jij?

Wat betreft verzorging/vakantie: Nee, ik zou niet een onbekende mijn paard(en) laten verzorgen.


Meerwaarde uiteindelijk moet zijn dat er echt een 'perfecte match' word gezocht voor jou paard, waar de kans op door verkoop zo min mogelijk word. Dus dat jou paard niet echt in de handel terecht komt, ergens op een manege op plek waar je hem (diep in je hart) niet wilt hebben. Maar dat er iemand word gevonden waarvan je het goede gevoel krijgt; 'oh daar gaat mijn paard het fijn hebben'. Zelf heb je de rompslomp eromheen niet, hoef je geen tijd vrij te maken voor mensen die willen komen kijken/proef rijden etc.

Wat ik wel nog wil meegeven aan iedereen;
Het gaat uiteindelijk om een professioneel bedrijf. Hierbij kun je dus ook denken aan het laten door rijden/trainen van je paard, iemand die volgens jou wensen voor je paard zorgt als je uit de running bent door een operatie/ziekte of juist voor langere tijd op stage moet in het buitenland en niemand om je heen hebt waar je voor langere tijd de zorg van je paard aan wilt geven.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Marktonderzoekje randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:25

Aangezien dit marktonderzoek niet voor de TS zelf is en het commercieel getint is plaats ik hier een slotje. De startende ondernemer kan zelf een account aanmaken en plaatsen op School, studie en werk, let hierbij op de regels die daar gelden.