Gez: Fijne pensionstal Zwijndrecht/Ridderkerk/Dordrecht eo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SilverZ
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-07-17

Gez: Fijne pensionstal Zwijndrecht/Ridderkerk/Dordrecht eo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-17 20:36

Het wordt waarschijnlijk zoeken naar een speld in een hooiberg maar wie weet heeft iemand een super plekje voor ons :D.

Voor mijn super lieve pony ben ik op zoek naar een nieuwe (kleinschalige) stal dichterbij huis per september/oktober. Mijn pony staat nu 24/7 buiten in een relatief grote kudde. Omdat hij onderdanig is en voor werkelijk waar iedere pony aan de kant gaat haal ik hem steeds doodmoe uit te kudde. Vandaar de keuze om hem toch te gaan verhuizen.

Ik zoek een stal waar de paarden zoveel mogelijk buiten staan in kleine groepjes, weer of geen weer.
Het liefst onbeperkt ruwvoer (of de mogelijkheid om zelf extra hooi bij te voeren)
In de zomer voldoende weidegang.
Goede rijbak
Volpension. Ik woon zelf in Ridderkerk - meehelpen, voeren e.d. is mogelijk indien de stal om de hoek ligt :)
Fijne sfeer en dito staleigenaar. Ik ben er zelf niet dagelijks dus ik wil mijn pony er wel met een gerust hart achterlaten.

Ik ben redelijk bekend in de buurt qua stallen (vandaar dat ik weet dat het met mijn wensen erg moeilijk wordt :o) maar wie weet heeft iemand het perfecte plekje voor ons.


laura1987

Berichten: 7126
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 00:12

Is Piet Plaisier niks?
Persoonlijk vond ik dat altijd een erg fijne persionstal en zeer begane staleigenaar.
Het vele buiten staan is in de winter wel minder volgens mij.

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

SilverZ
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Gez: Fijne pensionstal Zwijndrecht/Ridderkerk/Dordrecht eo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-17 16:36

Het (weinige) buiten staan in de winter is ook waar ik tegenaan loop. Ik vind 's nachts op stal prima maar dag en nacht op stal is geen optie :)

Onali

Berichten: 18379
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Gez: Fijne pensionstal Zwijndrecht/Ridderkerk/Dordrecht eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:03

Dat is het probleem van de hele omgeving. Dure kleigrond en daarom wilt het gros van de stallen niks buiten hebben in de winter.

Black is the colour of my true love's hair

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Gez: Fijne pensionstal Zwijndrecht/Ridderkerk/Dordrecht eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:27

Is weidegang een harde eis?
Bij ons op stal in Westmaas is nog plek. Groepshuisvesting in kleine groep, in grote paddock met loopstal. Verharde plaats met hooiruif (slowfeeder) en onbeperkt hooi. Ze staan hier 24/7, zomer en winter. De groep bestaat nu uit 5 grote pony's en is een stabiele en rustige groep.
Goede buitenbak erbij, volpension.
Stal ligt naast een manege waar ook knhs wedstrijden worden georganiseerd.
Er is dus alleen geen weidegang bij.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Gez: Fijne pensionstal Zwijndrecht/Ridderkerk/Dordrecht eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:03


[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Marcella

Berichten: 36586
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:10

Sjolvir schreef:
En verder weg, bijvoorbeeld http://staldepuit.nl/Over%20ons.html

Wel eindje weg, maar wel veel buiten.

En volledig verzorgt mijn fjord is hier feestje aan het houden. *\o/*

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

SilverZ
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Gez: Fijne pensionstal Zwijndrecht/Ridderkerk/Dordrecht eo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-17 07:14

Bedankt voor de reacties! Weidegang is geen harde eis, mits de stal voor de rest 'perfect' is. Mijn pony staat vaker bij de hooiruif dan op het gras.

Stal de Puit vind ik helemaal niets, daar ben ik laatst met de open dag geweest. Veel paarden op een relatief kleine ruimte en te weinig voerplekken. Ik heb een hele onderdanige pony dus ik wil hem liever in een klein, rustig groepje hebben.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Gez: Fijne pensionstal Zwijndrecht/Ridderkerk/Dordrecht eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:14

Die van Marcella en mij zullen niet snel wat te kort komen, 1 honds brutaal en 2 enigste missie in het leven is FOOD, dus die zijn nogal snel te dik. (Fjorden he... )

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Marcella

Berichten: 36586
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:32

Nou die van mij heeft af en toe ook nog ander job zijn vriendin in de gaten houden. Af en toe lekker gek doen en sprintjes trekken over de track. In dit geval ben ik af en toe overbodig. :')

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Gez: Fijne pensionstal Zwijndrecht/Ridderkerk/Dordrecht eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:38

Een stuk(je) verderop staat stal Duijndam in Delfgauw. 's Zomers staan ze hier 24/7 op de wei, 's winters 24/7 in de paddock, met keuze om ze 's nachts op stal te zetten. Rijbak is in de winter soms wel wat waterig, maar goed te doen.

Ze worden daar gevoerd en binnen en buiten gezet, paddocks worden gemest, maar stallen niet.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

SilverZ
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-17 09:05

Sjolvir schreef:
Die van Marcella en mij zullen niet snel wat te kort komen, 1 honds brutaal en 2 enigste missie in het leven is FOOD, dus die zijn nogal snel te dik. (Fjorden he... )

`

Ik zou bijna wensen dat ik ook zo'n paard had. Die van mij gaat voor iedereen aan de kant. Zelfs de shetlanders van plm 80 cm lopen over hem heen :+

Stal Duijndam ga ik opzoeken!

SilverZ
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-17 06:00

Ik schop het topic toch weer omhoog (helaas). Het leek een tijdje heel goed te gaan met mijn pony in een grote kudde maar sinds een week zijn de weides dicht en staat de kudde op de paddock.
Mijn pony wordt continue weggejaagd. Hij wordt momenteel behandeld voor een maagzweer dus ik wil dat hij genoeg ruwvoer krijgt.

Max.25 km van Ridderkerk. Voor de perfecte stal wil ik wel wat verder rijden maar dan moet ik er ook zeker van zijn dat mijn pony voldoende ruwvoer krijgt en buiten komt :)

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Gez: Fijne pensionstal Zwijndrecht/Ridderkerk/Dordrecht eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 18:49

In de directe omgeving van Ridderkerk ga je dit niet vinden. Ik heb jaren gezocht en ik ben uiteindelijk bij de Peerdegaerdt in Strijen terecht gekomen. Zal ook niet geheel aan je wensen voldoen, maar perfecter werd het niet.

In Rhoon is nog een paddock paradise volgens mij. In streefkerk heb je wel een stal waar ze in grote kuddes buiten staan, maar daar zit nog geen bak bij. Dan zit er net over de Moerdijk nog een pensioenstal, wat er heel fijn uitdoet maar ik weet uit mijn hoofd even niet of daar een bak bij zit.

Het is echt ellende in de buurt, kan er niets anders van maken.


Marcella

Berichten: 36586
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Gez: Fijne pensionstal Zwijndrecht/Ridderkerk/Dordrecht eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 18:56

Fok- en pensionstal in Standaardbuiten heeft een mooie buitenbak liggen (paddock paradise), maar ook een vrij grote kudde.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 05:49

Als je over de moerdijkbrug gaat kijken denk ik dat je idd veel merr mogelijkheden gaat hebben...

SilverZ
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 05:42

Ik schop dit topic toch weer omhoog :o

Met wat aanpassingen zijn we de winter goed doorgekomen maar door wat wijzigingen in het stalbeleid (meer paarden, geen extra voerplekken, minder weidegang waardoor er nu al bijna geen gras meer staat, overstap van hooi naar kuil) ben ik toch genoodzaakt om mijn pony te verhuizen.

Wie weet er een fantastisch plekje (in de buurt) voor een onderdanige pony?

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Gez: Fijne pensionstal Zwijndrecht/Ridderkerk/Dordrecht eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 12:17

Het is gewoon dramatisch in de regio. Stal Oostendam is in Ridderkerk nog het fijnste, maar dat komt omdat de stalgenoten onderling ervoor zorgen dat de paarden zoveel mogelijk buiten komen in de winter. Maar dat is dan ook alleen als er iemand is.

SilverZ
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Gez: Fijne pensionstal Zwijndrecht/Ridderkerk/Dordrecht eo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 17:47

Ja helaas, het is inderdaad dramatisch. Ik heb een tijdje terug contact gehad met Stal Oostendam maar dat is alsnog veel op stal. Voor de nacht vind ik dat geen enkel probleem, maar niet dag en nacht in de winter.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Gez: Fijne pensionstal Zwijndrecht/Ridderkerk/Dordrecht eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:49

Ja dat is eigenlijk de enige stal hier dichtbij. Dan kom je echt in de Alblasserwaard uit. Of net over de Moerdijk.

tita

Berichten: 19745
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:56

Ergens in oud Alblas is er stal met uitloop, en je kan kijken in Sliedrecht daar kunnen stal met uitloop huren stal Alblas heet die

In giessenburg zit stal het hofje hebben ook uitloop aan de stal zitten.

Werkendam zitten 3 stallen met heel veel buiten en los. Waarvan eentje meer sport gericht is.

Ik woon in Breda maar voor de stallen zou ik zo terug willen naar omgeving Alblasserwaard.
Tis echt niet zo dat in deze omgeving Heel veel stallen zijn met weidegang of los en een PP moet je wel zien zitten.
Ook hier is natte grond.

30-11-2015
03-07-2018

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:18

Hier het omgekeerde t.o.v. tita, ik woon vlakbij ts maar paard staat in Chaam, onder Breda. Juist vanwege het dagelijks ca. 5 uur op ruime paddock in een groep buiten staan (zomer 24/7 op de wei), prima voorzieningen én betaalbaar.
De weides liggen vrij hoog, en zandgrond, dus alleen bij veel regen is t even wat natter. Bij de Drechtsteden sta je na 3 dagen regen in de zware klei te tobben.

En belangrijk: zeer goede buitenrij-mogelijkheden in het bos.

♥♥♥ ๑۩۞۩๑ Chakra Mansolein ๑۩۞۩๑ ♥♥♥ Onze zwarte fluwelen schoonheid is gefokt door stoeterij Mansolein

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Gez: Fijne pensionstal Zwijndrecht/Ridderkerk/Dordrecht eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:31

Helaas heb ik het ook niet in omgeving Barendrecht/Ridderkerk kunnen vinden. Ondanks dat western geen harde eis is; heb ik nu wel alles bij elkaar. En het aller belangrijkste; paardje die lekker naar buiten kan zowel winter als zomer. Veel uitrijmogelijkheden. Veel ruwvoer in meerdere voerbeurten enzovoort.

Echter sta ik wel in Bergen Op Zoom, de afstand is jammer maar ik zit er voor mijn gevoel zo.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

SilverZ
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Gez: Fijne pensionstal Zwijndrecht/Ridderkerk/Dordrecht eo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 20:20

Bedankt voor alle reacties tot dusver! Ik ben niet echt bekend in de Alblasserwaard maar stal Alblas ken ik wel, daar wil ik echt niet staan ;)

@xDenies ik geef je groot gelijk! Ik ben afgelopen weekend ook bij een stal in Den Bosch wezen kijken. Liever heb ik 'm dichtbij maar dat wordt onmogelijk geloof ik.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Gez: Fijne pensionstal Zwijndrecht/Ridderkerk/Dordrecht eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:24

De stal in oud alblas ken ik, dat zijn niet echt uitlopen vind ik, meer een openlucht box.
Het is hier in de omgeving toch echt wel lastig hoor...

~Turbohoof Solutions ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Trendiction en 8 bezoekers