Stalling gezocht omgeving 't Gooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Willeminoo
Berichten: 7
Geregistreerd: 22-06-14

Stalling gezocht omgeving 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 02:53

Hallo bokkers! :D

Ik ben bezig een overzicht van de kosten, de locatie en de faciliteiten van de stallen in de buurt van blaricum te maken en ik heb jullie hulp nodig!

Ik wil dit jaar een paard gaan kopen, een grotere maat ruin of merrie.

Wat ik (minimaal) zoek:
Zo veel mogelijk weidegang, in de winter ook mogelijkheden om buiten te staan
Er wordt gevoerd en buiten gezet of er is een schema zodat je het niet elke dag zelf hoeft te doen.
Ik ben een recreatieruiter die het leuk vind af en toe te lessen dus ik zou graag goede uitrijmogelijkheden hebben en een rijbak (in de buurt).

Meer zou natuulijk top zijn maar dit is voor mij het minimum omdat ik niet meerdere keren per dag naar stal kan om te voeren.

Als jullie wat weten wat hieraan voldoet laat dan alsjeblieft een berichtje achter met de faciliteiten en de kosten? Alvast super bedankt!

mirandav
Berichten: 8
Geregistreerd: 04-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:05

Hoi,

Wij hebben ook een zoektocht gedaan naar stallen in het Gooi met o.a. weidegang.
Wij hebben altijd in de buurt van Eemnes/Laren gestaan en daar zijn de uitrijdmogelijkheden prima!

Verder hebben wij een tijdje in Loosdrecht gestaan, maar daar waren er veel problemen met buiten rijden.
(In loosdrecht houden ze weinig rekening met paarden op de weg, we hebben meerdere keren gehad dat we bijna van ons sokken zijn gereden. Geen aanrader dus.. Verder is het losloop gebied voor honden op de hei en er lopen veel onopgevoede honden. Ons paard is verkeersmak en met honden opgegroeid, maar dit is echt een probleem daar op de hei. Dit is voor ons reden geweest om te verhuizen.)
Wellicht is de kant van Hollandsche rading wel iets voor je? Daar kan je mooi het bos in en hoef je Loosdrecht niet door. :)

Verder wil ik de pensionstal naast Andy's dierensuper op de dijk in Loosdrecht afraden. Wij hebben daar gestaan met ons paard en er was afgesproken dat ze met andere paarden zou komen te staan. Bijna een jaar later stond ze nog steeds alleen.. Wij hebben mede hierdoor opgezegd. De sfeer was ook niet geweldig..

Bij ons vertrek vermeldde de eigenaresse dat ze al ruim een jaar op zoek was naar een nieuw maatje voor haar paard. Ze wilde haar eigen paard niet koppelen aan pensionpaarden, omdat die mogelijk ook weer weg gaan. Ze was dus op zoek naar een 'vast' paard.
Als ze dit direct had gemeld, waren wij daar uiteraard nooit heen gegaan! De afspraak was dat ze samen zouden komen te staan.

Wij zijn inmiddels verhuisd en hebben nu eindelijk weer een blij paard terug. We staan weer in de buurt van Eemnes/ Laren.

Hopelijk heb je hier wat aan met zoeken naar een leuke locatie.

Willeminoo
Berichten: 7
Geregistreerd: 22-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 14:12

Dankjewel voor je bericht! Ik woon zelf in de Bijvanck dus ik zou het heel fijn vinden in Blaricum of op de gooiersgracht te kunnen staan. Ik heb gehoord over Bud en Vos, en nog een stal op de gooiersgracht maar het is heel lastig om als 'outsider' in contact te komen met stallen omdat de meeste niet adverteren of geen website hebben.. :(

mirandav
Berichten: 8
Geregistreerd: 04-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:39

Hoi,

Ah dan snap ik dat je het liefste in de buurt van Blaricum staat. Ik heb helaas geen gegevens van Bud of Klaas..

Wellicht is het een idee om marktplaats in de gaten te houden. Je kan iig rijden bij de bak van Stad en Lande, dat is wel fijn!

Heel soms adverteert er ook een boer op de meentweg, vlakbij de theetuin. Misschien is dat nog wat..

Succes in ieder geval met je zoektocht!

Willeminoo
Berichten: 7
Geregistreerd: 22-06-14

Re: Stalling gezocht omgeving 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 23:48

Ja, ik hou het allemaal in de gaten! Bedankt voor je berichtje!!

maria1991

Berichten: 1127
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:09

Ik lees mee! ben op zoek naar stal in buurt van Hilversum voor op termijn.

Tara_13

Berichten: 750
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:46

Ik ben benieuwd hoe het er voor staat??
Of dat er nog mensen met meer tips zijn??

Sylvanam2003
Berichten: 2
Geregistreerd: 22-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 23:12

Ik heb nog geen paard maar ik ben rustig opzoek naar een pensionstal dichtbij huizen omdat ik een paard ga kopen *\o/*

De paardenstek
Stal paardenvreugd
Stal van wegen

Is allemaal te ver..

Ik zoek iets met de max 300 euro

mirandav
Berichten: 8
Geregistreerd: 04-08-16

Re: Stalling gezocht omgeving 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 07:52

Hoi,

Als je op zoek bent naar een echte pensionstal in het gooi met diverse faciliteiten, ben je helaas wel meer dan 300 kwijt.

De meeste stallen beginnen vanaf 350, of zijn te ver weg als ik het zo lees..

Denk dat je dus of verder weg moet zoeken (dan is de prijs rond de 300), of dat je wat aan faciliteiten moet opgeven.

Zoals ik al eerder heb vermeld zit er volgens mij een kleine pensionstal op de meentweg in Eemnes (met bak en stapmolen en weidegang) voor een redelijke prijs. Hij zit ergens links op de dijk, aan de weiland kant zeg maar. Staat ook soms op marktplaats.

Succes!!

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:59

In ankeveen heb je de postkampen, dat is onder de 300.
In de Hilversumse meent stal Bonbon maar die bied geen vol pension. Is onder de 300.

Er zitten best wel wat kleine stalletjes her en der. In muiderberg heb je ook nog stal van Diest ook die bied geen volpension.

Stal pronk (Naarden) heb je ook nog. Die gaat vanaf 275 geloof ik.

maria1991

Berichten: 1127
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:16

Ik ga naar de Paardenstek per 15 juli. Kan er weinig online over vinden maar een ontzettend fijne ontvangst gehad en heb er goed gevoel bij!

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:45

maria1991 schreef:
Ik ga naar de Paardenstek per 15 juli. Kan er weinig online over vinden maar een ontzettend fijne ontvangst gehad en heb er goed gevoel bij!


Mijn buurvrouw heeft al jaren haar paard daar gestald en een ex stalgenoot van mij staat er ook met 2 paarden

Ps. Ze hebben een website

Floorg18

Berichten: 250
Geregistreerd: 06-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:40

Ik zie dat er al een tijdje niet gereageerd is maar ik ben benieuwd of ts een stal gevonden heeft. Ik ben ook opzoek naar een nieuwe stal en heb ongeveer dezelfde eisen als ts.