Gezocht - beste stallen in Nederland (en eventueel Belgie)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gezocht - beste stallen in Nederland (en eventueel Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:56

Mijn stal voldoet aan je eisen, alleen worden de paarden 's winters niet buiten gezet. Je kunt je paard zelf in een ruime paddock zetten.
In de zomer staan ze van 's morgens 7 tot 's avonds laat buiten.

Voor de rest kun je op woensdagavond springen, zijn er goede uitrijmogelijkheden, is er een stapmolen, longeerkraal, grote binnenbak, buitenbak en wordt je stal elke dag uitgemest en opgestrooid.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Gezocht - beste stallen in Nederland (en eventueel Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:01

Ik vind onze stal de beste :+

24/7 weidegang mogelijk, ook in de winter. Buitenbak, longeercirkel, volpension of zelfzorg mogelijk. Rijvereniging in de buurt, super gezellig, betaalbaar, direct aan het bos, heel goed bereikbaar, en 2 km van Venlo.

Had ik al gezegd dat we overwegen een crosshindernis baan te bouwen? :)

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 23:07

_mjwb schreef:
Mijn stal voldoet aan je eisen, alleen worden de paarden 's winters niet buiten gezet. Je kunt je paard zelf in een ruime paddock zetten.
In de zomer staan ze van 's morgens 7 tot 's avonds laat buiten.

Voor de rest kun je op woensdagavond springen, zijn er goede uitrijmogelijkheden, is er een stapmolen, longeerkraal, grote binnenbak, buitenbak en wordt je stal elke dag uitgemest en opgestrooid.

Dat zelf buitenzetten in de winter is echt een dealbreaker! Bedankt voor de tip!

khirshanta schreef:
Ik vind onze stal de beste :+

24/7 weidegang mogelijk, ook in de winter. Buitenbak, longeercirkel, volpension of zelfzorg mogelijk. Rijvereniging in de buurt, super gezellig, betaalbaar, direct aan het bos, heel goed bereikbaar, en 2 km van Venlo.

Had ik al gezegd dat we overwegen een crosshindernis baan te bouwen? :)


Ooooooh mag ik de naam weten? Mag ook via PB

Frieskee
Berichten: 777
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:12

Huh maar dan laat je toch al je vrienden en familie achter?? En Eindhoven is toch n super leuke plek om te wonen ;( . In ieder geval Fancy Farm in Hoogeloon is een super goede plek die aan al je punten voldoet; mits je van rust houdt :).

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 23:19

zillionke schreef:
Huh maar dan laat je toch al je vrienden en familie achter?? En Eindhoven is toch n super leuke plek om te wonen ;( . In ieder geval Fancy Farm in Hoogeloon is een super goede plek die aan al je punten voldoet; mits je van rust houdt :).


Familie zit in Belgie. Heb 10 jaar in ierland gewoond dus een paar uur rijden om ze te bezoeken vind ik niet veel :) Vrienden heb ik hier nog niet echt in Eindhoven.....vind het hier wel erg leuk! en als ik hier een fijne job vind dan blijf ik gewoon, maar ik sta open voor alles ;) bedankt voor de tip das idd een goeie!

Mias
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: drentshe hoofdstad

Re: Gezocht - beste stallen in Nederland (en eventueel Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:25

Hoe ver wil je naar het noorden toe . Mijn stal, vind ik, perfect. Maar dan moet je wel richting Assen (Drenthe) komen. Hebben nu alleen geen plek, maar kan altijd plek vrij komen.
Als Assen een optie is stuur ik je even een pb.

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Gezocht - beste stallen in Nederland (en eventueel Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:55

Als je werk kan vinden rond Eindhoven is manege Meulendijks misschien ook wel wat. Geen idee of ze daar je paard buiten zetten maar je hebt iig de heide in je achtertuin. Sowieso genoeg uitrij mogelijkheden hier in de omgeving.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Gezocht - beste stallen in Nederland (en eventueel Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 10:49

@Mias - bedankt - heb je een pb gestuurd

@ Dee_Es. Kan ik idd ook overwegen mits ze lang genoeg naar buiten gaan. Zo eigenlijk ideaal zijn om te lessen.


Aan iedereen - Super bedankt voor het meedenken. Meer suggesties zijn natuurlijk altijd welkom :D

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Gezocht - beste stallen in Nederland (en eventueel Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:51


Olga89

Berichten: 1999
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:58

Mias schreef:
Hoe ver wil je naar het noorden toe . Mijn stal, vind ik, perfect. Maar dan moet je wel richting Assen (Drenthe) komen. Hebben nu alleen geen plek, maar kan altijd plek vrij komen.
Als Assen een optie is stuur ik je even een pb.


waar sta je mias? Een vriendin van mij zoekt ook nog een stalling omgeving assen

mirtje83

Berichten: 78
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: hengelo(ov)

Re: Gezocht - beste stallen in Nederland (en eventueel Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:07

Stal Pegge bij Hengelo(ov).luxe stal met buiten en binnenbak, 2 longeer cirkels, Stapmolen..word gevoerd en buiten en binnen gezet... Meestal mag er in 1 land gesprongen worden...
En leuke uitrij mogelijkheden naar het bos met brede zandpaden.

Hier de link van de stal.

http://stalpegge.nl

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 21:45

FatCat schreef:
Birdie60 schreef:
http://www.paardenpensionverstegen.nl/

Hier hebben ze alles.
Kan paarden in boxen en zomers en winters in de wei.
Niet duur, geloof me.
200,00 euro als je voor box kiest.
Die gaan s'morgens om 7 uur naar buiten en om 6 uur weer naar binnen.
Zit tegen het bos aan, 2 binnenbakken, 4 buitenbakken, solarium, warm en koud water afspuitplaats.
Stapmolen, enz. Als ze zomers en winters alleen op de wei staan is 125,00.


Staan ze in de wei of in paddocks? op de site staat paddocks

Had toevallig ook een leuke baan gezien in Uden eigenlijk


Op beide, kan je kiezen.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:46

Toch bijzonder dat je, als je heel NL als zoekgebied neemt en een ruim budget hebt, de ideale stal nog met een vergrootglas moet zoeken. Het lijkt wel of je moet kiezen tussen een luxe stal voor jezelf zonder weidegang (of het jaar rond op dezefde kale postzegel zonder ruwvoer) of een luxe stal voor je paard die dan weer snel doorschiet in een een vrij sobere stal waar mijn paard ook graatmager vandaan kwam...
Ik wil zo graag én mooie bakken om te trainen, professioneel stalmanagement en trainigsbeleid, onbeperkt ruwvoer van zer goede kwaliteit, zelf kunnen beslissen wat en wanneer mijn paard moet en mag, maar ook mijn paard zo veel mogelijk buiten met vriendjes... Ik bereid daar voor te betalen wat nodig is, maar ik heb het in West Brabant nog niet 100% kunnen vinden.

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:19

FatCat schreef:
Ashleytjuhh schreef:
http://www.deleyehoeve.nl/

http://www.staldeblokhoeve.nl

in de buurt van den Bosch misschien is dat wat voor je


TOP! Leyehoeve is echt heel mooi. BLockhoeve is toch its te ver van de duinen

Zijn De Loonse en Drunense Duinen niet vrij druk om in te rijden? Had ook verstaan dat ze aan deze kant vraag met motors in het bos gaan?


Gebied is erg groot, rondom de trekpleisters (de cafe's en de zandvlakte bij bosch en duin, waar je niet eerst een uur door het bos hoeft te sjouwen) is het inderdaad druk. Maar je kunt er ook gerust uren rijden zonder iemand tegen te komen. Paden zijn goed onderhouden, mountainbikers en wandelaars hebben hun eigen paden.
Stal de Beemdhoeve en pensionstal/camping het Hoog, beide in Helvoirt (aan de kant van Den Bosch) zijn ook aan te raden. In Biezenmortel zit ook pensionstal/camping de Zandkant. Eigenlijk zit er daar ontzettend veel. Je kunt met de auto een rondje om het complete gebied rijden en ik denk dat je dan zeker 20 stallen tegenkomt :j.

Stal de Heerendonk in Nederwetten (Nabij Eindhoven) voldoet ook volledig aan jouw lijstje, je kunt daar buitenrijden richting de Leenderheide of richting de Sonse bossen.

Noukie74
Berichten: 1
Geregistreerd: 09-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:49

Deze zomer verhuizen wij van Arnhem naar Rockanje. Ik wil vast kijken naar een pensionstal in Rockanje (volpension) voor mijn 22 jarige KWPN ruin (hij zal er pas in de zomer heen verhuizen). Ik vind het belangrijk dat hij dagelijks buiten komt (zomers in de wei en in de winter paddock ofzo). Nash heeft 2 ernstige peesblessures gehad, dus ik zoek iets met goede bodem. Ik rijd het liefst buiten, dus meerdere bakken etc is voor ons geen must. Nash heeft altijd op stro gestaan en dat bevalt ons goed.

Ik ben nog niet bekend in de omgeving en via google kom je maar een paar stallen tegen. Wie kan mij tips/referenties geven?

grt. Anouk

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:01

Stal Fonck in Oordegem, tussen Gent en Brussel. Gent is 20min, Brussel een half uurtje buiten de spits.

Binnen- en buitenbak, longeercirkel, ruime en nette stallen. Paddocks en weiland zat en ja, de paarden komen ook in de winter buiten. De stal grenst pal aan veldwegen en zit op een paar km van een ruiterroute met 3 afstanden: 13km, 26km en 37km. De veldweg aan stal is volledig in open veld en vooral zand met hier en daar grint tussen maar je kan er prima in galop overheen. 1 pad is al bijna 2km lang. Mits wat lussen maken (eventueel via de openbare weg) kan je meer dan voldoende rondcrossen voor bijvoorbeeld galoptraining.


Minpunt: het is ook een manege dus het kan er druk zijn. Ondanks dat hebben ze zowel voor manege als voor stalling een wachtlijst. Voor zover ik weet ben je vrij in keuze DA, lesgever, smid etc. Stalgeld is denk ik €315/maand maar pin me daar niet op vast.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 11-01-18 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Post leesbaar gemaakt, sterretjes in namen zijn niet toegestaan

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:31

Mrijn schreef:
Toch bijzonder dat je, als je heel NL als zoekgebied neemt en een ruim budget hebt, de ideale stal nog met een vergrootglas moet zoeken. Het lijkt wel of je moet kiezen tussen een luxe stal voor jezelf zonder weidegang (of het jaar rond op dezefde kale postzegel zonder ruwvoer) of een luxe stal voor je paard die dan weer snel doorschiet in een een vrij sobere stal waar mijn paard ook graatmager vandaan kwam...
Ik wil zo graag én mooie bakken om te trainen, professioneel stalmanagement en trainigsbeleid, onbeperkt ruwvoer van zer goede kwaliteit, zelf kunnen beslissen wat en wanneer mijn paard moet en mag, maar ook mijn paard zo veel mogelijk buiten met vriendjes... Ik bereid daar voor te betalen wat nodig is, maar ik heb het in West Brabant nog niet 100% kunnen vinden.


Dat gevoel ken ik, ik zoek in Antwerpen en heel Brabant, afstand is niet echt een probleem en heb nog niet gevonden wat perfect is. Mijn paard staat momenteel super bij mijn overburen, maar de bak is slecht, dus ik blijf een locatie zoeken met mooie bak, mooie stallen en toch veel weidegang.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 01:20

Seltje schreef:
Mrijn schreef:
Toch bijzonder dat je, als je heel NL als zoekgebied neemt en een ruim budget hebt, de ideale stal nog met een vergrootglas moet zoeken. Het lijkt wel of je moet kiezen tussen een luxe stal voor jezelf zonder weidegang (of het jaar rond op dezefde kale postzegel zonder ruwvoer) of een luxe stal voor je paard die dan weer snel doorschiet in een een vrij sobere stal waar mijn paard ook graatmager vandaan kwam...
Ik wil zo graag én mooie bakken om te trainen, professioneel stalmanagement en trainigsbeleid, onbeperkt ruwvoer van zer goede kwaliteit, zelf kunnen beslissen wat en wanneer mijn paard moet en mag, maar ook mijn paard zo veel mogelijk buiten met vriendjes... Ik bereid daar voor te betalen wat nodig is, maar ik heb het in West Brabant nog niet 100% kunnen vinden.


Dat gevoel ken ik, ik zoek in Antwerpen en heel Brabant, afstand is niet echt een probleem en heb nog niet gevonden wat perfect is. Mijn paard staat momenteel super bij mijn overburen, maar de bak is slecht, dus ik blijf een locatie zoeken met mooie bak, mooie stallen en toch veel weidegang.


Ondertussen heb ik werk gevonden en ook een nieuwe stal voor mijn paard. Ik had 4 aanbiedingen en heb die genomen welke het meest landelijke ligt.We hebben het hier over Noord Brabant, dus niet de randstad. De zoektocht naar een nieuwe stal was zo ontzettend deprimerend...."Weidegang" betekende kleine paddocks zonder voer in de winter bij de meeste stallen, of maar enkele uren buiten.

Ik had zelfs geen budget...

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Gezocht - beste stallen in Nederland (en eventueel Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 03:44

Waar sta je nu dan ts? Heb je uiteindelijk een paradijs gevonden?

Ik vind de eisen hierboven mooi omschreven, ik zoek ook zeker zoiets, maar ik zie ook dat er nog steeds teveel "paardenmensen" zijn die alles willen voor hun paard maar zodra er 1 drol geschept moet worden de wensen in mindering brengen.. volledige vrijheid voor je paard lijkt ideaal totdat je je mouwen er voor op moet stropen..

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:13

Zidore schreef:
Waar sta je nu dan ts? Heb je uiteindelijk een paradijs gevonden?

Ik vind de eisen hierboven mooi omschreven, ik zoek ook zeker zoiets, maar ik zie ook dat er nog steeds teveel "paardenmensen" zijn die alles willen voor hun paard maar zodra er 1 drol geschept moet worden de wensen in mindering brengen.. volledige vrijheid voor je paard lijkt ideaal totdat je je mouwen er voor op moet stropen..


Dit is precies het punt. Je hebt hebt het óf ideaal voor je paard en minder voor jezelf/moet zelf veel doen óf je hebt alle luxe voor jezelf en niet voor je paard. Waarom bestaan er weinig stallen waar je beide vindt? Ik ben helemaal niet te beroerd om een drol op te ruimen, maar wil niet dagelijks verplicht zijn van alles te doen rondom stal. Uiteindelijk doe ik dat alsnog, maar dan vrijwillig

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 10:34

Zidore schreef:
Waar sta je nu dan ts? Heb je uiteindelijk een paradijs gevonden?

Ik vind de eisen hierboven mooi omschreven, ik zoek ook zeker zoiets, maar ik zie ook dat er nog steeds teveel "paardenmensen" zijn die alles willen voor hun paard maar zodra er 1 drol geschept moet worden de wensen in mindering brengen.. volledige vrijheid voor je paard lijkt ideaal totdat je je mouwen er voor op moet stropen..


Ik ga staan bij Stal Kommer. Het is niet 100% ideaal (individuele weidegang) maar aangezien mijn paard andere paarden toch op afstand houdt gaan we het proberen.

Heb ook stallen overwogen waar je ook wat zelf moet doen (niet volledig doe hetzelf, maar bevoorbeeld 2x per week paarden buitezetten) maar helaas hetzelfde verhaal! En volledige vrijheid hoeft voor mij ook nu niet, zolang het schema goed zit kwa voederen en weidegang hoeft het voor mij niet speciaal anders.