Oriënteren op volpension omg Utrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:12

Dag bokkers,
Onder voorbehoudt ben ik opzoek naar een volpension om mijn paard te stallen, ivm toekomstige drukke baan en nog lopende HBO studie. Ik zoek een stalletje waar het geen ramp is als ik het een dag echt niet red om langs te gaan. Een stal waar dus voor mijn paard alles gedaan wordt.
Wel heb ik 5 eisen. Stallen die één van deze eisen niet hebben hoeven niet aangeboden te worden. Deze punten zijn voor mij heel belangrijk namelijk.
De prijs maakt niet uit, maar niet veel meer dan €400 per maand zou toch wel fijn zijn ;)

- Minimaal 5 uur buiten in de zomer en winter. Wei of paddock maakt niet uit. Paarden worden binnen en buiten gezet door stal. Mogelijkheid voor 's nachts op stal.
- Wordt gevoerd
- Stal wordt gedaan
- Hindernismateriaal aanwezig (of in ieder geval te mogelijkheid tot springen, wik het materiaal zelfs zelf nog wel aanschaffen)
- Omgeving [plaats], heb haar het liefst wel in de buurt van huis. Maar stallen op de route van [plaats] naar [plaats] mogen ook aangeboden worden.
( - Een binnenbak zou fijn zijn maar is absoluut geen must. Als er geen binnenbak is is een altijd te rijden buitenbak wel een eis)

Heel klein dingetje... Ik wil er niemand mee voor het hoofd stoten, en bedoel het niet verkeerd dus vat het ook niet verkeerd op en neem deze beschrijving met een korreltje zout.
Maar ik ben niet opzoek naar een grote (dressuur)stal waar voornamelijk "uit de hoogte" (wedstrijd)ruiters staan. De stallen die bekent staan om alle luxe voor de ruiter en de 'mensen met veel geld' is niet waar wij ons thuis gaan voelen.
Ik ben een springruiter in hart en nieren, maar nog veel meer een boscross ruiter met een hoog 'lol met je knol' gehalte die niet meer actief is in de wedstrijdsport.
Ik sta liever op een paddock-paradise met alleen een goede buitenbak dan op een grote chique dressuurstal.
Nogmaals, ik bedoel dit niet verkeerd dus neem het alsjeblief wel met een korreltje zout :) En er mogen uiteraard gewoon wedstrijd/fanatieke ruiters staan, maar ik denk dat iedereen wel zo'n stal kent als ik hier beschrijf, en dat is gewoon niet waar wij happy van worden :)


Ik hoop dat jullie wat suggesties hebben!
Het belangrijkste is dus dat ik een dagje over zou kunnen slaan als het even te druk is, zonder dat mijn paard daar onder lijdt. De pony verdient gewoon haar beweging, eten en een schoon stalletje en daar wil ik dan best wat meer voor betalen :)


Anoniem

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:54

Heb 2 pb's gehad, verder niemand?

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:08

Op de reijerscop in de Meern zitten veel stallen waar paarden veel buiten komen en op de achtersloot in IJsselstein volgens mij ook.

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:40


Blackberry28

Berichten: 2966
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:12

Dropneus95 schreef:
Op de reijerscop in de Meern zitten veel stallen waar paarden veel buiten komen en op de achtersloot in IJsselstein volgens mij ook.


Ik ken alleen geen stal op de Reijerscop waar alles wordt gedaan eerlijk gezegd.

TS: Is Driebergen te ver voor je? Anders weet ik misschien wel een leuke stal voor je.

❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤

FCSA

Berichten: 6378
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:34

Stal Griftenstein voldoet aan al je eisen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:51

flappie28 schreef:
Dropneus95 schreef:
Op de reijerscop in de [plaats] zitten veel stallen waar paarden veel buiten komen en op de achtersloot in IJsselstein volgens mij ook.


Ik ken alleen geen stal op de Reijerscop waar alles wordt gedaan eerlijk gezegd.

TS: Is Driebergen te ver voor je? Anders weet ik misschien wel een leuke stal voor je.


Op dit moment staan wij op onze tweede stal op de reijerscop. Hier zijn inderdaad een aantal stallen waar je paard in de winter ook naar buiten kan, maar ik ken inderdaad ook geen enkele stal hier waar alles voor je gedaan wordt, dus geen echte volpension.

Driebergen is wat verder, maar geef de naam van de stal maar door, ik kan altijd kijken :)

Ga vandaag alle pb's ook even beantwoorden, bedankt alvast!

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:15

Je kan altijd vragen wat mogelijk is, soms staan er advertenties die niet helemaal volledig zijn in de opties en mogelijkheden.
Informeren en juiste vragen stellen, kan je al verder op weg helpen.

https://link.marktplaats.nl/m1172488849

Iets uit de richting, wel fijne stal
https://link.marktplaats.nl/m1158465517

https://link.marktplaats.nl/m1164945404
Stal Hilverzicht in Loosdrecht - Hit actief
In Breukelen zit opfok met pension stalling, weet niet wat daar de opties zijn.
In Portengen zit ook nog een stal, Van der Panne maar houd er rekening mee dat op dit soort dagen je paard niet buiten komt, zelf dan nog doen. Rest wordt wel gedaan.
Je kan nog onder Ervaringen en Diensten kijken naar stalling Amsterdam/Amstelveen Zuid, maar dan kan je beter in deze regio verder zoeken en desnoods 3-4x pw gaan en iets verder rijden. Succes met je verdere zoekttocht.
Privestalling biedt misschien ook wat meer opties.
In Driemond (verder weg) zit ook nog stal met overdag buitengang.

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:08

Wij voldoen aan jouw eisen maar staan helemaal vol op dit moment

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

minouesmee

Berichten: 7416
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 04:59

Mhm ik ken bijna geen volpension in Utrecht waar ze zo veel naar buiten gaan.

Langs de A2 (breukelen) zit Gunterstein. Misschien is dat wat voor je?

Anders heb je Groenraven in Houten nog. Staan wel fanatieke wedstrijdruiters, maar ook gewoon recreatief.

Edit: misschien kan je stal Breukelenhof een berichtje doen..? Is eigenlijk een veulen opfok, maar ik weet dat ze ook pensionpaarden hebben.

Mind, use your power. Spirit, use your wings..
www.donquiequine.nl

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:32

minouesmee schreef:
Mhm ik ken bijna geen volpension in Utrecht waar ze zo veel naar buiten gaan


Bij ons staan de paarden het hele jaar overdag buiten in kleine groepjes in zandpaddocks en krijgen daar voldoende ruwvoer.
De paarden worden door ons gevoerd, uitgemest (staan op stro), buiten en binnen gezet.
We hebben een rijbaan en longeerbak met eb en vloed bodem en een overdekte bak waar 's avonds in gereden/gelongeerd kan worden.

Er zijn dus gelukkig wel stallen waar de paarden zoveel buiten komen *\o/*
(en oja, de Uithof is op nog geen 10 minuten fietsen, de bus stopt praktisch voor de deur en nee, we hebben geen grasland maar mede daardoor is de samenstelling van het voer nagenoeg altijd gelijk)

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:43

Stal van Brenk? In Groenekan?

Wave after wave

Bommeltje_
Berichten: 2084
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:52

Stal griftenstein en vooral de noordhoeve dat is een heerlijke plek en word alles voor je gedaan.

NinaCharlie

Berichten: 3178
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:59

rhijnauwen schreef:
Er zijn dus gelukkig wel stallen waar de paarden zoveel buiten komen *\o/*


Tenenkrommend eigenlijk dat het de standaard is en zo lastig om een stal te vinden waar paarden genoeg buiten komen. Want 5 uur zou ik zelfs nog te weinig vinden, maakt de zoektocht alleen wel lastiger.
Edit: en als de paarden eenmaal buiten staan dan hebben ze vaak geen ruwvoer en water
Laatst bijgewerkt door NinaCharlie op 08-06-17 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:01

Ik wilde ook Groenraven noemen inderdaad. En misschien dat je bij Zilfia's Hoeve ook kan informeren.

Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:20

Ik denk niet dat ze bij Groenraven erg veel buiten komen. Zijn maar enkele kleine paddocks en enkele kleine grasstukjes.

Bij de zilfia's hoeve wordt er wel gemest maar moet je zelf buiten zetten. In de winter is er ook maar 1 paddock voor alle pensionpaarden en de manege paarden en pony's staan er ook weleens in.

Ook ik denk aan de Noordhoeve en Rhijnauwen (alleen zitten zij dus nu vol).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:24

NinaCharlie schreef:
rhijnauwen schreef:
Er zijn dus gelukkig wel stallen waar de paarden zoveel buiten komen *\o/*


Tenenkrommend eigenlijk dat het de standaard is en zo lastig om een stal te vinden waar paarden genoeg buiten komen. Want 5 uur zou ik zelfs nog te weinig vinden, maakt de zoektocht alleen wel lastiger.
Edit: en als de paarden eenmaal buiten staan dan hebben ze vaak geen ruwvoer en water


Ik zou liever ook langer willen, maar 5 uur is echt m'n minimale... Erg inderdaad, dat het hier in de omgeving zo onmogelijk lijkt

hoogendroog
Berichten: 3271
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:28

Ik weet niet of Stal Floor aan de Heemsteedseweg in Houten nog bestaat? Ik heb er vroeger met zoveel plezier gestaan!

NinaCharlie

Berichten: 3178
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:34

Ik ben blij dat ik het wel gevonden heb, ik moet er 25 minuten voor in de auto zitten en ik moet zelf op ruiterluxe wat consessies doen maar het is mij in elk geval dubbel en dwars waard! Geen schuldgevoel meer dat ik niet aan de basisbehoeften van mijn paard voldoe. Ik weet niet hoe veel tijd je hebt om wat te zoeken maar mijn advies is inderdaad om het wat verder weg te zoeken, gelukkig beschik je over eigen vervoer, dat scheelt een hele hoop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:58

NinaCharlie schreef:
Ik ben blij dat ik het wel gevonden heb, ik moet er 25 minuten voor in de auto zitten en ik moet zelf op ruiterluxe wat consessies doen maar het is mij in elk geval dubbel en dwars waard! Geen schuldgevoel meer dat ik niet aan de basisbehoeften van mijn paard voldoe. Ik weet niet hoe veel tijd je hebt om wat te zoeken maar mijn advies is inderdaad om het wat verder weg te zoeken, gelukkig beschik je over eigen vervoer, dat scheelt een hele hoop!


Alle tijd! Nu van de zomer is er hier geen probleem en staat ze lekker buiten, en heb ik gelukkig een stalgenootje die mij uit de brand helpt als ik het niet red! Maar haar wil ik er natuurlijk niet mee lastig blijven vallen...
Dus iets meer uit de buurt is geen probleem, het zou alleen vervelend zijn als ik voor m'n paard weer compleet de andere kant van [plaats] op moet als anar m'n werk, dat kost ook weer meer tijd die ik waarschijnlijk straks niet meer heb, en dat maakt het heel lastig omdat ik uiteraard het beste met de pony voor heb...
Ruiterluxe geef ik niks om, als m'n spullen maar droog liggen, m'n paard veel buiten komt en ik een buitenbak heb die tegen wat flinke regen kan ben ik tevreden :D

Ik ga vanavond even alle stallen bekijken en dan de pb's beantwoorden (excuses, ik was er nog niet aan toe gekomen...)
Maar ik heb dus bij wijze van spreken de hele zomer om wat te zoeken, dus geen haast gelukkig en daarom mij nu alvast rustig aan het oriënteren :j

LiesbethBL
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:48

in Leersum is er een nieuwe stal :j

Blackberry28

Berichten: 2966
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:58

LiesbethBL schreef:
in Leersum is er een nieuwe stal :j


Nuttige info zo zonder verdere gegevens... :\

❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤

Anoniem

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:07

Inmiddels staan wij al eventjes op een andere stal, en paardlief is helemaal op d'r plek!

LiesbethBL
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:12

flappie28 schreef:
LiesbethBL schreef:
in Leersum is er een nieuwe stal :j


Nuttige info zo zonder verdere gegevens... :\


Wat wil je weten Flappie28 De stal is nieuw en in opbouw

24/7 weide winter en zomer
Rijbak
paddock
paardenboxen
Veulen opfok
warm en koudwater
Verwarmde Kantine
komt nog een stapmolen en binnenbak !
24 uur toezicht en Camara bewaking

275 € incl mesten
5 min van het Utrechtse Heuvelrug

Stal is in aanbouw dus alles is nieuw

vragen mag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:15

24/7 zou ik ook niet willen, maar buiten het feit dat we al op een fijne stal staan was leusden ook te ver voor mij (3 kwartier enkele reis).
Zou het wel heeeerlijk vinden, zoveel uitrijmogelijkheden! Maar voor nu is die reistijd niet te doen voor mij.

Maar allicht heeft iemand die mee leest er wat aan :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers