Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:48

Fijn om te lezen dat het je daar zo goed bevallen is en dat de kosten je eigenlijk nog meevielen. Ik hoop met je mee hoor dat het probleem nu gevonden is en goed is aangepakt!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet


1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:08

Eukje nu hopen dat het goed gaat! Kundige dierenartsen daar he! Pakken het zo goed en secuur aan daar.

Ik mag as maandag terug voor controle (na vier weken) en nog een behandeling door de Fysio. Ik ben zelf erg blij met het resultaat, ze staakt niet meer en loopt als ik rij technisch haar ook op de benen netjes recht heb ook gewoon regelmatig.

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 14:58

Fijn dat het goed gaat na de behandeling 1metjepaard!
Hopelijk zijn ze daar maandag ook tevreden, succes alvast!

<3 Olly 1996 -
Tycoon C 2000 -

RIP: Baron 1982 - 2012
RIP: Vincent 1979 - 2008

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 08:35

Dankje Eukje ik laat het wel weten wat zij er van vinden.

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 06:46

Gisteren met Graceful op controle geweest en bij de fysio voor de tweede behandeling.

Ten opzichte van vier weken geleden is ze enorm verbetert alleen nog niet voldoende bij het si / bekken gebied.

Nu is dus het si gewricht ingespoten en heeft ze weer mesotherapie gehad, deze keer ter hoogte van het si/bekken gebied om de pijnlijkheid te verminderen en de bewegelijkheid te verbeteren.

Nu 3 dagen op een kleine weide, en but. Daarna rijden 10 dagen voorwaarts neerwaarts daarna weer oppakken naar B/L niveau over vier weken weer controle en een fysio behandeling.

Het is in elk geval positief, en voor je het weet zijn we weer op wedstrijden te zien let maar op!

Alleen ging het laden echt zwaar klote, zijn 5 kwartier bezig geweest met der te laden..trailer wordt nu geassocieerd met iets niet prettigs..
Terug stond ze er gelukkig zo op met behulp van longeerlijntje en een man die er op het terrein aan het werken was.

Voor de volgende keer maar even goed oefenen want dit is niet prettig.

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-17 12:20

Fijn dat er vooruitgang in zit!!

Ja, dat hebben ze snel door, iets negatiefs....
Tussendoor ook maar proberen even op de trailer te zetten en misschien iets te eten te geven zodat het niet een eng ding blijft.
Wij laden altijd met een Monty Roberts halster en tussendoor gebruiken we het halster eigenlijk niet.
Moeten we eigenlijk wel doen, want hij weet precies wat er gaat gebeuren met dat halster om!
Hij laadt gelukkig wel , dankzij het halster! Voorheen waren we ook 5 kwartier bezig, een halve echtscheiding en nog stond ie er niet in hahaha..
Succes met alles

<3 Olly 1996 -
Tycoon C 2000 -

RIP: Baron 1982 - 2012
RIP: Vincent 1979 - 2008

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 06:28

Eukje hoe is het nu met jou paard?
Ik ga dinsdag alweer voor de derde keer naar Heesch. Ben benieuwd..
Ze is wel ernorm ruimer geworden van achteren maar ik heb met rijden toch een minder fijn gevoel dan eerst, maar ik denk dat het vooral wennen en zoeken is voor ons beide, ze beweegt helemaal anders nu.

Ook een paar keer geoefend met laden en nu loopt ze er zo op. Maandag avond nog even oefenen met de gehuurde trailer maar zal wel goed komen.

Monty Roberts halster gebruikte ik met mijn vorige paard ook idd maar die was voor Grace te groot, ik gebruik nu gewoon een touwhalster en heeeel veel rust en geduld. Hoe meer je eist dat ze erin gaat hoe meer ze er tegen in gaat. Ze gaat er nu weer op uit vrije wil en dat is hoe het moet.

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-17 23:54

We zijn afgelopen woensdag voor controle geweest.
Erik had balkijzers voor achter geadviseerd en dat heeft hem veel goed gedaan! Hij was verbaasd hoe goed hij er op liep, dus het probleem achter is opgelost!
Maarrrr....paard liep nog steeds niet rad en was niet echt happy.
We hebben ons netjes aan het trainingsschema gehouden maar helaas.....
Wederom foto's van de hals gemaakt en op 3 plekken heeft hij in meer of mindere mate arthrose. We hebben hem hiervoor laten behandelen met een alendronaat-infuus (Tildren maar dan sterker!) en dat zou over 4 tot 6 weken resultaat kunnen hebben.
Als sport/wedstrijdpaard is hij nu ongeschikt maar voor mijn man prima als recreatiepaard.
Als het infuus aanslaat, moet dit elk half jaar herhaald worden. Wordt een prijzig dingetje maar we hebben het er voor over. Als het niet aanslaat is het einde oefening.....dan kan hij niet meer pijnvrij functioneren. Zelfs als grasmaaier zou hij nog pijn hebben volgens Erik dus dat is ook geen optie.

We houden de moed er voorlopig nog maar in, heb eind september weer een controle afspraak staan.
Hij mag gelukkig wel lekker mee op vakantie 2 weekjes in september. Rechte lijnen rijden door het bos is beter voor hem dan rondjes in de bak.
Dus ja.....mixed feelings!

Hopelijk kom jij terug met positievere berichten!
Als je paard anders beweegt zal dat voor jou ook wennen zijn, net zo goed als voor haar.
Je paard zal haar lijf en spieren anders gebruiken of leren gebruiken, wat voor jou misschien niet prettig aanvoelt. Lijkt een beetje als helemaal opnieuw beginnen denk ik.....

Fijn dat ze wel weer laadt nu! Eisen, duwen en trekken heeft m.i. nooit zin, dat spelletje winnen wij als mens toch nooit!
Laat maar even weten hoe het is gegaan na de controle, ben benieuwd! Veel succes alvast!

Afbeelding

<3 Olly 1996 -
Tycoon C 2000 -

RIP: Baron 1982 - 2012
RIP: Vincent 1979 - 2008

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:35

Jeetje eukje dat is toch wel balen! Hopen nu dan dat het infuus aanslaat! Wanneer moet je weer terug voor controle?

Ik weet niet wat ik moet verwachten sinds vrijdag heb ik weer een draak van een paard...is het omdat ze zich goed voelt of heeft ze toch last? Het weg draven in het begin gaat met een hoop drama (niet willen, dreigen omhoog te komen) daarna is er niks aan de hand en draaft ze netjes weg? Vrijdag liep ze de sterren van de hemel en na de rechtergalop waar ze drama van maakte kwam een oud trucje naar boven mij uitschakelen door dicht op de bak rand te lopen. Toe ik der daarvan af had liep ze weer normaal en super ruim....

Ik was positief maar sinds vrije weet ik het niet meer, heeft ze toch weer last/een probleem voor of is het dominantie? Madam stond vrijdag met van de weide halen op der achterbenen hoorde ik.

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

Rozenkransje
Berichten: 71
Geregistreerd: 01-07-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:03

Zeer zeker over te spreken! Ik ben met mijn kwpner door frans van toor behandeld. Zeer kundige man. Paard is op de foto geweest. Hier kwam vocht op beide kanten in de hals uit, beiden si gewrichten geiritteeerd, kissing spines op de laatste drie wervels. Eerst is de achterkant behandeld met cortisteroiden en mesotherapie. Was na de behandeling geen land met mijn paard te bezeilen. Continue stijgeren aan de hand. Uiteindelijk aantal weken later behandeld aan de nek. Dit heeft haar compleet veranderd. In de tussentijd 2 fysio behandelingen gehad van dewi en een strak revalidatie traject bij claudia Wolters( werkt veel samen met smdc en dewi echt een aanrader!!) Rijden wij na 4 jaar dokteren (bij 5 verschillende klinieken) eindelijk weer. We zijn er nog niet maar mijn paard begint steeds meer bespiering te krijgen en door de goede samenwerking tussen claudia en frans icm met fysio dewi is mijn paard heel veel gelukkiger! En ik ook!

eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-17 23:13

Moeilijk is dat hè, 1metjepaard, om in te schatten of het niet willen of niet kunnen is.......
Maar ja, als ze een oude truc uit de kast haalt zou je bijna zeggen niet willen....
Toch maar even in de groep gooien komende week met de controle, hopelijk kunnen ze je meer duidelijkheid geven!
Wij moeten 28 september weer voor controle terug.

@Miji: wat fijn dat het na zoveel jaar eindelijk goed gaat met je paard!
Ik heb nu na 2 bezoeken ook echt wel het idee dat ik een goede keus heb gemaakt om naar deze kliniek te gaan. Alleen al het advies van een aangepast ijzer achter bij het eerste bezoek....scheelt zoveel! Dat niemand daar eerder mee gekomen is.....(artsen van mijn eigen kliniek).
Voor fysio behandelingen zit het toch echt wel een eind uit de buurt, we moeten 90 kilometer rijden naar de kliniek. Maar die hebben we (op dit moment) ook niet nodig....
Ik hoop dat ons paard ook weer wat gelukkiger wordt. Het was altijd een vroljjke clown maar het laatste half jaar is hij zo sip....

<3 Olly 1996 -
Tycoon C 2000 -

RIP: Baron 1982 - 2012
RIP: Vincent 1979 - 2008

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:43

@Eukje dat is zeker moeilijk daarom ben ik blij dat ik dinsdag terug moet voor controle, ik durf niet eer zomaar te roepen dat het niet willen is. Eigenlijk is het een heel erg lief mee werkend paard.
Jullie controle is dan na jullie vakantie toch?


@Miji Fijn dat het zo goed gaat met je paard, zo zie je maar dat de ene of de andere kliniek nog uit maakt. Dat zou eigenlijk niet mogen maar zo is het wel.
Ik merkte na het eerste bezoek zo veel verschil dat het nu na de 2de keer eigenlijk een beetje tegenvalt. Maar ik ben nog steeds blij dat ik heb besloten daar heen te gaan.

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

Rozenkransje
Berichten: 71
Geregistreerd: 01-07-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:04

eukje schreef:
Moeilijk is dat hè, 1metjepaard, om in te schatten of het niet willen of niet kunnen is.......
Maar ja, als ze een oude truc uit de kast haalt zou je bijna zeggen niet willen....
Toch maar even in de groep gooien komende week met de controle, hopelijk kunnen ze je meer duidelijkheid geven!
Wij moeten 28 september weer voor controle terug.

@Miji: wat fijn dat het na zoveel jaar eindelijk goed gaat met je paard!
Ik heb nu na 2 bezoeken ook echt wel het idee dat ik een goede keus heb gemaakt om naar deze kliniek te gaan. Alleen al het advies van een aangepast ijzer achter bij het eerste bezoek....scheelt zoveel! Dat niemand daar eerder mee gekomen is.....(artsen van mijn eigen kliniek).
Voor fysio behandelingen zit het toch echt wel een eind uit de buurt, we moeten 90 kilometer rijden naar de kliniek. Maar die hebben we (op dit moment) ook niet nodig....
Ik hoop dat ons paard ook weer wat gelukkiger wordt. Het was altijd een vroljjke clown maar het laatste half jaar is hij zo sip....


1metjepaard, je zou de behandeling van de fysio kunnen combineren met een bezoek aan smdc. Heb ik ook n keet gedaan. Zij werkt samen met de kliniek.

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:27

@Mijl Dewi is 1 keer bij mij op stal geweest, en de tweede keer en morgen combineren we idd de fysio. Ik hoop eigenlijk daarna niet meer terug te hoeven en het af te kunnen met een sport masseuse die Dewi ook kent.

Maar gezien het gedrag van mijn paard de laatste week weet ik het niet zeker.

Vanavond geladen in de huur trailer wat super ging. Fingers crossend voor de controle morgen.

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

Rozenkransje
Berichten: 71
Geregistreerd: 01-07-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:39

1metjePaard schreef:
@Mijl Dewi is 1 keer bij mij op stal geweest, en de tweede keer en morgen combineren we idd de fysio. Ik hoop eigenlijk daarna niet meer terug te hoeven en het af te kunnen met een sport masseuse die Dewi ook kent.

Maar gezien het gedrag van mijn paard de laatste week weet ik het niet zeker.

Vanavond geladen in de huur trailer wat super ging. Fingers crossend voor de controle morgen.


En? Hoe is het gegaan?

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 08:55

Ja heel positief Brenda zag geen reden om haar nog een keer medisch te behandelen paard is zo enorm verbeterd niet meer gevoelig op de plek waar de artrose zit in de hals.

Nog wel moet ik meer fysio behandelingen laten doen om de mobiliteit in het si/bekken gebeid nog beter te maken.

Dus over drie weken mag ik weer terug. Denise dacht dat het gedrag wat ze vertoonde puur kwam door de hoge spierspanning in de bovenlijn en op 1 plek in de hals.

Heb wat oefeningen mee die ik kan doen ter ondersteuning. Vrijdag ga ik er weer op dan is mijn instructrice er om mij te begeleiden.

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-17 21:03

@1metje paard: ja, onze controle is na onze vakantie. Misschien doen de rechte paden u n het bos hem goed!

Mooie uitslag van je controle! Blij mee zijn!
Fysio kan soms ook wonderen doen. Helaas is mijn man een beetje gemakzuchtig met het doen van de oefeningen van de fysio...... Ik moest voorheen ook iedere keer vragen of ie de oefeningen wel gedaan had.

Heb je nog op gezeten vrijdag? Hoe ging het?

<3 Olly 1996 -
Tycoon C 2000 -

RIP: Baron 1982 - 2012
RIP: Vincent 1979 - 2008

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:57

@ Eukje rechtuit is altijd goed :) in elk geval veel plezier!

Ik ben er vrijdag inderdaad weer opgestapt, in overleg met mijn instructrice en Denise toch ook eens kritisch gekeken naar het zadel en of ik nog wel een pad nodig had, omdat ze zoveel bespiering erbij heeft gekregen.

En inderdaad zonder pad ligt het zadel ook goed dus die is er onderuit. Ze is in de afgelopen dagen dan ook steeds minder gaan miepen tijdens het aandraven daar wordt ik al blij van. Wel moet ik nog steeds wennen aan haar nieuwe manier van lopen die zo traag aanvoelt.

Zondag al de galop mee gepakt en die ging ook zoveel beter het aanspringen in elk geval. Nu werken aan mijn gevoel en aan haar reactie op het been.

Maar als doel gezet eind september een goede L1 proef neer te kunnen zetten die winstwaardig is.
Over elf dagen gaan we verhuizen naar een andere stal en dan maar eens kijken wat ze gaat doen.

Iom Brenda ook een supplement besteld om haar inzake de hals artrose te ondersteunen.

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-17 11:31

Zadel doet ook heel veel! Ik merk het bij mijn paard gelijk als het niet goed ligt!
Fijn dat het goed gaat nu iig.

En ik ben dan toch wel heel benieuwd welk supplement je gaat geven...
Ik heb daar namelijk ook al aan gedacht! Mijn keuze zou uitgaan naar duivelsklauw....
Mag ook per pb hoor!

<3 Olly 1996 -
Tycoon C 2000 -

RIP: Baron 1982 - 2012
RIP: Vincent 1979 - 2008

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:01

Mijn paard laat het ook direct blijken als er iets niet goed is alleen luister ik niet altijd goed genoeg blijkt wel weer!

Vanuit de kliniek hebben de ze goede ervaringen met Audevard Ekyflex Arthro dit is net als een andere die ik eerst ingedachte had de Arti sprot global medics onwijs duur.

Door dat mijn instructrice goede ervaring heeft met Paskacheval Paskaflex heb ik deze besteld en ik ga er vanaf vandaag mee beginnen.

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:19

Kwam deze kliniek laatst tegen op Facebook en zag wel wat interessante stukjes die ze plaatsten.

Goed om te horen dat het qua kosten niet heel anders is dan een gemiddelde kliniek. Ik lees wel veel in de reacties terug dat er meteen ook goed behandeld wordt (inspuitingen etc.). Zijn er ook mensen die er geweest zijn en waarbij niet allerlei inspuitingen etc. nodig waren?

Is de kliniek ook aan te raden bij bijvoorbeeld (op t oog simpelere) kreupelheden/vastzitten in spieren bij de huis-tuin-en keuken paarden?

eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Re: Ervaring SMDC in Heesch (Erik Bergman, Frans v.Toor)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 10:18

De kosten lopen alleen op door de behandelingen die ze je aanbieden. Ik zeg met nadruk aanbieden want bij ons werd er niks opgedrongen en gezegd dat we er maar even over na moesten denken.
Het infuus wat het paard heeft bekregen is best prijzig, 850 euro inclusief BTW, maar voor ons was de keus snel gemaakt.

Wij zijn er terecht gekomen als second opinion kliniek maar bv het simpele advies van andere ijzers had ik nog nooit eerder gekregen en het heeft echt wonderen verricht, zo'n verbetering!
Dus ik denk dat je er ook prima terecht kan met op het oog simpele kreupelheden.
Ook met een huis-tuin-en keukenpaard, wij hebben ook geen paard op Olympisch niveau maar worden er prima geholpen en serieus genomen.
Voor de spieren afdeling hebben ze goeie fysiotherapeuten maar daar heb ik geen ervaring mee.

<3 Olly 1996 -
Tycoon C 2000 -

RIP: Baron 1982 - 2012
RIP: Vincent 1979 - 2008

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:18

Wat ik zo goed vind aan deze kliniek is dat ze heel goed kijken naar het totaal plaatje.

Ik kwam met mijn paard daar omdat ze staak gedrag vertoonde...maar ze had ook ondanks dat ik 4/5 dagen in de week trainde erg weinig bespiering.

Door de onderzoeken kwam naar voren dat ze artrose heeft en een "vergroeiing" in de hals maar ook dat het si beken gebied te weinig mobiliteit had. Plus een strakke bovenlijn.

Advies was eerst de hals behandelen en haar na 14 dagen laten behandelen door de fysio!

Dewi en Denise zijn zeer kundig! Inmiddels zijn we bij de DA ontslagen en ga ik er morgen heen voor de vierde behandeling door Denise.

Ik heb een heel ander paard gekregen maar we zijn er nog niet.

Ik vraag mij weleens af of een andere kliniek het zo grondig had aangepakt!

Ja het is uiteindelijk veel geld, maar dat is alles m.b.t paarden, ik vind de kosten tot nu toe wel meevallen.

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

MyWishMax

Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:39

JustLizz schreef:
Kwam deze kliniek laatst tegen op Facebook en zag wel wat interessante stukjes die ze plaatsten.

Goed om te horen dat het qua kosten niet heel anders is dan een gemiddelde kliniek. Ik lees wel veel in de reacties terug dat er meteen ook goed behandeld wordt (inspuitingen etc.). Zijn er ook mensen die er geweest zijn en waarbij niet allerlei inspuitingen etc. nodig waren?

Is de kliniek ook aan te raden bij bijvoorbeeld (op t oog simpelere) kreupelheden/vastzitten in spieren bij de huis-tuin-en keuken paarden?


Wij zijn achter Erik aangegaan met ons vorige paard. Hij behandelde hem al op de Lingehoeve en wij zijn altijd enorm tevreden geweest. Hij spoot juist minder snel in dan de DA die we daarvoor hadden. Die wilde al inspuiten als een paard op buigproef gevoelig was, zonder dat er een oorzaak in het been te zien was. Erik heeft juist elke keer gekeken of het nodig was. Ons paard had een zware halsblessure en we kwamen er jammer genoeg regelmatig, maar soms ook zonder inspuiten, omdat het volgens hem nog niet nodig was. Ook andere dingen werden niet ingespoten en bij behandelingen krijg je altijd netjes de keuze. Wij hebben ons paard uiteindelijk in moeten laten slapen, maar zelfs dat ging 'fijner' dan op andere klinieken.

Het filmen vond ik altijd erg nuttig, zo konden we ook goed vergelijken of hij vooruit ging of niet. Ik vond het ook persoonlijker dan andere klinieken waar wij geweest zijn. Daarnaast vind ik Dewi erg fijn, maar haar hadden wij als fysio al gehad voordat ze ging samenwerken en nog in onze regio woonde. ;)

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:41

Eukje, ben je op controle geweest? Hoe is het gegaan?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers