www.watkanditpaard.nl, ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

www.watkanditpaard.nl, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 13:31

Hoi,

Zijn er al mensen die gebruik hebben gemaakt van de site http://www.watkanditpaard.nl ?
Dit is alleen vandaag nog gratis, vanaf morgen betaal je hier 5 euro voor.

Ik heb het net zelf maar even geprobeerd met mijn eigen paard, ben benieuwd. Lijkt me handig om te kunnen gebruiken als je de wedstrijdgeschiedenis van een paard wilt weten.

Groetjes,
Marianne

L2+3


bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: www.watkanditpaard.nl, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:40

Ik heb net wat paarden bekeken.
Sommige lijken onvindbaar, terwijl ik ze toch echt zelf heb gestart. :D

Bij springen begrijp ik ook niet alles.
M+3 en daar achter *L-4. Samengesteld heeft dat paard toch nooit gelopen.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 13:47

bruintje123 schreef:
Ik heb net wat paarden bekeken.
Sommige lijken onvindbaar, terwijl ik ze toch echt zelf heb gestart. :D

Bij springen begrijp ik ook niet alles.
M+3 en daar achter *L-4. Samengesteld heeft dat paard toch nooit gelopen.


Heb je gekeken bij de paardenzoeker van mijnKNHS.nl? Dat is weer wat anders dan de site hierboven

L2+3

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: www.watkanditpaard.nl, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:49

Ja, omdat er stond dat dat gelijk was? Of heb ik met mijn neus gelezen? :D

Daar ook paarden gezien die ik heb gereden maar later een ander en dat mooi is bijgewerkt.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:50

Ik zat te twijfelen om dit te doen bij mijn eigen paard. De vorige eigenaresse heeft hem ook op wedstrijd uitgebracht en ik ben nieuwsgierig. :P Moet ik het wel vandaag nog doen

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:51

Wat is de meerwaarde van deze pagina?

als je een startpas hebt kun je toch ook andere paarden zoeken en zien wat ze gepresteerd hebben?

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:54

Tymone schreef:
Wat is de meerwaarde van deze pagina?

als je een startpas hebt kun je toch ook andere paarden zoeken en zien wat ze gepresteerd hebben?


Je kan hier ook de scores opvragen ipv alleen de hoogste stand

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:57

Tymone schreef:
Wat is de meerwaarde van deze pagina?

als je een startpas hebt kun je toch ook andere paarden zoeken en zien wat ze gepresteerd hebben?

Voor de paardenzoeker van mijnKNHS hoef je geen startpas te hebben ;-)

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:59

Hiermee krijg je indd een lijstje met uitslagen van alle wedstrijden die een paard gelopen heeft. Geen idee tot hoever terug. bij paardenzoeker krijg je alleen de hoogste klassering.

Ik heb het gedaan voor de moeder van mijn merrie. Die was LT + 1 en was heel benieuwd op wat voor manier (hoevaak en welke klasse begonnen). Echt ideale tool hiervoor. Jammer dat ze dit niet gewoon gratis blijven aanbieden.

Kawendy (v. Eye Catcher) PsG + 3 -
Magente (v. Regente x Rubi AR) ZZL + 2
Madelivia (v. Ferdinand) Z2 + 1
Orthello (v. For Final) - zadelmak

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:04

ik heb de resultaten van mijn eigen paard opgevraagd, vriendin van me ook.

je kan via paardenzoeker wel de eindstanden vinden, maar niet hoe ze die bereikt hebben. Bij deze rapportage krijg je de uitslag van elke wedstrijd die het paard gereden heeft (KNHS dan).

Ik vond het nice to know, maar als je een blikvanger voor op wedstrijd zoekt kan dit wel meerwaarde hebben om te zien of het paard echt zo goed scoort als de eigenaar zegt.
Bijvoorbeeld of het paard echt met een paar starts door een bepaalde klasse is gekomen en wat de klasseringen waren.

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 14:07

bruintje123 schreef:
Ja, omdat er stond dat dat gelijk was? Of heb ik met mijn neus gelezen? :D

Daar ook paarden gezien die ik heb gereden maar later een ander en dat mooi is bijgewerkt.


Is wat anders :)


Wat kan dit paard?

Bestel een lijst met alle wedstrijdresultaten van een paard of pony die bij de KNHS is geregistreerd. Tot 1 juni 2017 is deze service gratis, daarna kost het €5,-. Zoekt u alleen de hoogste klassering van een paard en bent u lid van de KNHS? Dan kunt u dit gratis opzoeken in de Paardenzoeker in MijnKNHS.nl

L2+3

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: www.watkanditpaard.nl, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:09

Ondanks dat het wel wedstrijd gerelateerd kan zijn past dit topic beter op Ervaringen en diensten.
Juist omdat het over een (straks) betaalde dienst gaat.

Ik verplaats jullie van WD-V naar ED :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:09

Ja dat had ik gelezen,maar ik had daaruit niet begrepen dat het zoals hier nu uitgelegd wordt een echte opsomming is van elke wedstrijd.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

EllyC

Berichten: 8118
Geregistreerd: 18-12-07

Re: www.watkanditpaard.nl, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:07

Ik vind dat er echt te veel info op staat. Plaatsing klopt niet en waarom moet het combinatienr erop staan.
Daarnaast vind ik het onwenselijk dat iedereen dit zo maar kan opvragen.

Mijn bezwaar (privacy en het is geen taak van de knhs volgens haar statuten) wordt in de overweging na de proefperiode meegenomen.
Van mij mogen ze dit dus afschaffen of het moet alleen voor de eigenaar/ruiter op vragen zijn.
De info via paardenzoeker is voor alle andere doelgroepen meer dan voldoende lijkt me.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:17

Ik heb zo'n overzicht opgevraagd en vond het nou niet echt buitengewoon informatief.

Je kunt zien waar en wanneer er gestart is en wat de score was geweest in procenten. Soms staat er een plaatsing bij vermeld, maar volgens mij is dat vooral afhankelijk van hoe dat ooit aan de knhs is doorgegeven.
Op mijn overzicht kun je NIET zien wat het combinatienummer is geweest, het wordt slechts deels weergegeven. Wel kun je zien of er sprake is van meerdere combinatienummers omdat het nummer verandert bij een andere combinatie.

Ik kan aan het overzicht totaal niet achterhalen wie er op welk moment op het paard heeft gezeten en naw gegevens van die persoon staan er al helemaal niet op. Ik snap het gepiep over de privacy-gevoeligheid dan ook niet zo.

Wel is het natuurlijk interessant dat je aan deze lijsten vrij makkelijk kunt achterhalen of het dier fit is geweest. Wordt er 2-wekelijks gestart en dan ineens een half jaar niet, dan roept dat vragen op die zeker van invloed kunnen zijn op de verkoopwaarde van het dier.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

EllyC

Berichten: 8118
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:20

Met oogpunt van eerlijke handel kan ik het dus ook helemaal begrijpen.
De koper kan dit altijd opvragen bij de verkoper en als die het niet wil geven dan moet je dus ook even achter je oren krabben.
Maar eerlijke handel is dus geen doelstelling van de knhs. Laten ze eerst maar een zorgen dat die doelstellingen beter gaan lopen.

Met 1 google zoekopdracht heb je de persoonsgegevens zo gekoppeld.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:27

EllyC schreef:
Ik vind dat er echt te veel info op staat. Plaatsing klopt niet en waarom moet het combinatienr erop staan.
Daarnaast vind ik het onwenselijk dat iedereen dit zo maar kan opvragen.

Mijn bezwaar (privacy en het is geen taak van de knhs volgens haar statuten) wordt in de overweging na de proefperiode meegenomen.
Van mij mogen ze dit dus afschaffen of het moet alleen voor de eigenaar/ruiter op vragen zijn.
De info via paardenzoeker is voor alle andere doelgroepen meer dan voldoende lijkt me.



Als alle info die jij opnoemt erin staat vind ik dat zeer kwalijk, gaat in principe geen hond wat aan wat mijn paarden en ik gestart zijn en ook de combinatie nummers etc. gaan niemand wat aan.

Jij hebt al bezwaar gemaakt, ik was niet van plan me nu aan te melden voor paardenzoeker, maar wil hier wel bezwaar tegen maken, ze gooien nu gewoon een hele boel gegevens te grabbel.

Mocht een koper van mijn paard die gegevens willen hebben, wil ik ze met alle liefde uit mijn Eigen mijn knhs uitdraaien, echter het moet niet zo zijn dat iedereen zomaar mijn en mijn paarden hun doopceel kan lichten.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: www.watkanditpaard.nl, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:31

Ik vond het aanvragen van de gegevens helemaal niet zo makkelijk verlopen.
Had zowel het chipnummer als het levensloopnummer van het paard daarvoor nodig.

Dus zomaar een willekeurig iemand die een doopceel kan gaan lichten... dat valt reuze mee. Zelfs als het je eigen dier is, is het nog gedoe om eea op te vragen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: www.watkanditpaard.nl, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:33

Dat scheelt dan al weer, want die combinatie van nummers heeft normaliter niet iedereen.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Re: www.watkanditpaard.nl, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:36

Maar die nummers zijn eenvoudig te vinden via de paardenzoeker als je op naam zoekt...

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:37

Nou, succes dan maar: mijn paard heet [naam verwijderd], dat is toch uniek genoeg. Ik ben benieuwd of je zijn nummers kunt achterhalen via internet.

Laat je het me weten? :D

*edit: zelf gezocht. Potverdrie ja, die nummers zijn voor leden van KNHS gewoon te zien.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:21

Maar startlijsten en uitslagen staan ook gewoon op internet. En daar staat soms ook nog een combinatienummer bij.

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: www.watkanditpaard.nl, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:16

Ik heb het aangevraagd en het was wel even interessant om te lezen. Er staat echt niet zoveel spannends op trouwens. :') Alleen dus de scores in percentages, de klasse en de maand en jaar wanneer die scores behaald zijn. En bij eentje stond "Regiokampioenschap" maar dat was mijn eigen resultaat. Geen combinatienummer in ieder geval.

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 17:22

Voor de geïnteresseerden, dit is wat je te zien krijgt.
Dit zijn overigens mijn eigen resultaten, die van de vorige eigenaar heb ik weg getekend

Afbeelding

L2+3

N4N4
Berichten: 1106
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:23

Ik heb het ook aangevraagd , maar alleen een bevestiging gekregen
Waar zien jullie de info dan ?

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers