Gezocht goede klassieke dressuur instructie omgeving Gouda

Moderators: Coby, Nicole288, Pistasche, Dyonne, Apple, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gouda1988

Gezocht goede klassieke dressuur instructie omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-17 22:02

Hallo,

Ik ben op zoek naar een klassiek dressuur instructeur/instructrice om verder te komen in het paardrijden, wat begint bij een goede basis.

Nu heb ik zelf al het e.e.a. gegoogled maar dit bracht mij verwarring.

Ik dacht dat klassiek dressuur en academische rijkunst zo ongeveer hetzelfde was, maar dat blijkt niet zo te zijn.
Na een aantal topics op bokt te hebben gelezen over klassiek dressuur versus academische rijkunst kwam ik erachter dat er verschil zit tussen deze vormen van dressuur.
Hierdoor vindt ik het nu erg moeilijk om aan de hand van google een goede klassiek geschoolde instructeur/trice te vinden.
Zodra ik zoek op klassiek dressuur krijg ik toch websites van instructeurs/trices die de academische rijkunst beoefenen en hier ben nou juist NIET naar op zoek.

Ik hoop via deze weg iemand te vinden en ervaringen te horen.

Het allerbelangrijkste vindt ik dat er duidelijke uitleg gegeven wordt over het geven van hulpen; wat, wanneer en waarom.
En dat er consequent gelet wordt op zit, houding, gewichtshulpen etc.

Persoonlijk spreekt bijvoorbeeld de theoretische uitleg van Hester Bransen mij erg aan en de manier waarop zij les geeft.
Snappen wat je voelt op je paard en waar je mee bezig bent.
Naar zo'n vorm van duidelijk en helder lesgeven ben ik op zoek.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 05:46

Je zou kunnen kijken of Noor Tanger bij jou in de buurt komt. En als je op pad wilt voor les: mireille den hoed?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie