Gezocht: Stalling met weidegang omgeving Den Haag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maggy1989

Berichten: 27
Geregistreerd: 15-12-15

Gezocht: Stalling met weidegang omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 21:16

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een pensionplek voor mijn ruin in de buurt van Den Haag. Ik zag dat er in het verleden al eerder een aantal topics zijn geopend over dit onderwerp, maar deze zijn allemaal vrij oud en de topicplaatsers zijn ook naar een ander soort stal op zoek dan ik. Zelf kom ik uit de regio Alkmaar/Egmond en heb ik dus geen flauw idee wat er zoal te vinden is in de omgeving Den Haag.

Ik ben niet op zoek naar een luxe stal, maar wel eentje die veel weidegang biedt en heb de indruk dat dit nogal een uitdaging gaat worden in de regio Den Haag +:)+ . Verder zou het geweldig zijn als er een (buiten)bak aanwezig is en er de mogelijkheid is om een kleine buitenrit te maken. Doordat ik vaak meer dan 40 uur per week werk zoek ik een stal waar ik niet 7 dagen per week langs hoef en waar een eventuele bijrijder ook welkom zou zijn. Het zou dus fijn zijn als voeren en binnen-/buitenzetten bij de prijs zit inbegrepen.

Mijn budget is max. 250/mnd.

Stallen waarover ik online iets heb gevonden en die al op mijn lijstje staan om te bekijken zijn:

-Ypenburghoeve
-Boerderij de Kasteelhoeve
-Stal de Groen Meer

Alle tips en suggesties zijn welkom, dankjulliewel!

Groetjes,

Evelien
Laatst bijgewerkt door C_arola op 30-12-16 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock uit titel gehaald, dit is niet toegestaan

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:17

Met 200,- in de maand ga je alledrie die stallen niet redden. Sterker nog, je red dan nog maar nerv een boertje met zelf mesten.

Edit: heh het budget is aangepast.
Dat is al iets ruimer, maar dan ga je nog bovenstaande stallen niet redden. Dan moet je naar de wat kleinere stallen kijken, vaak bij een boertje oid.

Maggy1989

Berichten: 27
Geregistreerd: 15-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 21:19

Mijn budget is 250 in de maand. Hoeveel denk jij dat ik zou moet rekeningen hiervoor? Dank!

Maggy1989

Berichten: 27
Geregistreerd: 15-12-15

Re: GEZOCHT: Stalling met weidegang omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 21:22

Stalling bij een boer sta ik ook zeker voor open, sterker nog: misschien heeft dat wel mijn voorkeur. Het probleem is dat ik dan niet weet waar ik zou moeten beginnen met zoeken in deze omgeving....

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:30

oei ben bang dat dat een lastige word. Helemaal als je wil dat je paard overdag buiten komt op de wei. Overdag op de paddock is hier meer gebruikelijk en dan mag je in je handen klappen als ze samen staan en ruwvoer krijgen. Ook dit is bijna onmogelijk. Ook qua budget ga je niet redden en kun je meer denken aan de 350/400 per maand.

Ik heb het al die jaren nooit gevonden en ik heb echt hard gezocht. Zo hard dat ik nu op een superfijne plek sta, 24/7 buiten, maar dat ik wel alles zelf moet doen.

Wel kan ik je nog als tip geven. De Windhoek in Leidschendam, daar heb ik met veel plezier gestaan

Maggy1989

Berichten: 27
Geregistreerd: 15-12-15

Re: GEZOCHT: Stalling met weidegang omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 21:43

Jeetje, 350/400 euro voor weidegang, een buitenbak en uitmesten? En ik maar denken dat Noord-Holland duur is :evaw:

Maar in ieder geval bedankt voor de tip, ligt de Windhoek ook die hoge prijsklasse?

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:09

Zo duur hoeft denk ik ook niet, maar tussen de 250 en 300 daar kun je zeker wel op rekenen voor weidegang en een eenvoudige buitenbak.
Nadeel vind ik persoonlijk dat de goedkopere stallen met minder faciliteiten ook vaak tekort schieten in bijvoorbeeld kwaliteit van het ruwvoer, of de stallen zijn erg klein/donker, paddocks hebben slechte ondergrond, etc. Daarom sta ik uiteindelijk met mijn paard dat ik alleen licht recreatief rijd toch op een "dure" pensionstal met veel faciliteiten die ik niet allemaal gebruik (en dus dicht bij de 350 euro)

Weidegang in de winter is hier trouwens zeer zeldzaam, hoogstens paddocks.

Ik heb ook in de buurt van Haarlem gewoond, omgeving Delft/Den Haag is nog net iets duurder ja..

Edit; misschien is stal Hoogerbrugge iets voor je? Wel meer richting Rotterdam, maar veel buiten en niet heel duur.

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: GEZOCHT: Stalling met weidegang omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:20

ligt er natuurlijk ook aan hoever TS wil reizen vanaf Den Haag en waar Den Haag ze woont.

Maggy1989

Berichten: 27
Geregistreerd: 15-12-15

Re: GEZOCHT: Stalling met weidegang omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 22:32

Dank Ireen!

Ik ben afhankelijk van fiets en OV. 45min fietsen is bij mij dan ook wel de limiet, vooral in de winter :). Ik woon zelf in de buurt van het Regentessekwartier in Den Haag.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:37

Dan zal Hoogerbrugge te ver weg zijn.. Ik denk dat Leidschendam of het Westland dan het meest logisch is, misschien nog in de buurt van het strand (Kijkduin?) maar dat is ook vrij duur over het algemeen.

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: GEZOCHT: Stalling met weidegang omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:00

De stallen in het Westland bieden nagenoeg geen buitengang in combinatie met vol pension. In kijkduin zit 1 manege De Wildhoef a 414,50 per maand zonder buiten gang. Paddockservice kan a 5 euro per 30 minuten.
Het beste kun je de richting van Leidschendam en Stompwijk op

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: GEZOCHT: Stalling met weidegang omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:03

Stompwijk ga je ook niet redden in 45 min met de fiets. Leidschendam net gok ik, ligt eraan welke kant van den haag.

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: GEZOCHT: Stalling met weidegang omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:15

Dan zou je de Windhoek net redden qua fietsen, verder zal er vrij weinig zijn wat aan je eissen voldoet.
Belachelijk, maar buitengang is vrij zeldzaam in de nabije omgeving

Maggy1989

Berichten: 27
Geregistreerd: 15-12-15

Re: GEZOCHT: Stalling met weidegang omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 23:29

Jeetje, dank voor jullie tips! Ik had al zo'n vermoeden dat het uitdaging ging worden ;). Ik zal er de komende weken eens op uittrekken om jullie aanbevelingen te bekijken en alles in overweging te nemen. Misschien dat het voor het welzijn van mijn paardje dan toch beter is om hem in NH te laten staan... Jammer zeg dat het zo moeilijk is.

Mocht er toch nog iemand zijn die iets weet, zijn suggesties altijd welkom!

SparklyNerd

Berichten: 18
Geregistreerd: 04-11-16
Woonplaats: De Lier (zuid Holland)

Re: Gezocht: Stalling met weidegang omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:49

Boerderij Harteveld misschien? Daar staat mijn huidige verzorgpony, ik zou het niet erg vinden om te helpen met verzorgen!

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: Gezocht: Stalling met weidegang omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:34

Maar bij Harteveld moet zelf mesten en zorgen dat hij uit zijn box komt. Okay in de zomer gaat het bij tourbeurt. Je staat er wel voor een prikkie, maar moet alles zelf doen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Gezocht: Stalling met weidegang omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:39

Breedijk in Stompwijk voldoet wel denk ik. Paarden worden volgens mij dagelijks buiten gezet en gemest. Er is een bak en zit binnen je budget.

De windhoek zit boven budget en het is volgens mij nog steeds de bedoeling, dat je dagelijks je paard komt verzorgen.

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Gezocht: Stalling met weidegang omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:22

Misschien is het stalletje van Tamara iets voor je
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... e=lr&pos=6

Prijs is 230 per maand. Volgens mij is stro en voordroog inclusief en moet je zelf voer kopen en klaar zetten.
Nadeel vind ik wel dat er geen direct toezicht is op de stallen (eigenaar woont er niet naast).
Als je niet teveel eisen hebt is het volgens mij best een aardige stal. Paard moet wel verkeersmak zijn want je moet een stukje langs de weg, maar dan kun je wel een leuk stukje buitenrijden.

Verder zit er nog een stalletje op de Casembrootlaan in Monster (tussen Den Haag en Monster in; Ik kan het adres zo even niet vinden) Die heeft ook wel wat weidegang. Wel een goede buitenbak. Paarden staan daar op zaagsel wat ik dan weer een nadeel vind. Volgens mij vraagt die iets van 265.

tessaenhenk
Berichten: 55
Geregistreerd: 26-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:24

Is manege de paardenhoeve niks? Ligt op de rand Den Haag/Monster

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Gezocht: Stalling met weidegang omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:41

Die zou ik eerlijk gezegd niet aanraden. Is in verhouding nog vrij duur en de boxen niet allemaal "paardenproof". De paardenhoeve moet eigenlijk op termijn ook weg daar ivm de ontwikkeling van de Westlandse zoom. Daarom wordt er in de opstallen ook niet meer geinvesteerd.

Maggy1989

Berichten: 27
Geregistreerd: 15-12-15

Re: Gezocht: Stalling met weidegang omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 14:59

Dank voor het meedenken en de reacties allemaal :)! Ik ga komende week een rondje maken bij een aantal stallen om te kijken of het wat is +:)+ ( en of ze plek hebben )

dewindhoek

Berichten: 490
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:38

Tessebes schreef:
De windhoek zit boven budget en het is volgens mij nog steeds de bedoeling, dat je dagelijks je paard komt verzorgen.


We zitten er inderdaad boven je budget, maar je hoeft niet iedere dag te komen. Er wordt door kan gevoerd, binnen en buiten gezet en desgewenst gemest. Dus de basis wordt door ons iedere dag geregeld

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:27

dewindhoek schreef:
Tessebes schreef:
De windhoek zit boven budget en het is volgens mij nog steeds de bedoeling, dat je dagelijks je paard komt verzorgen.


We zitten er inderdaad boven je budget, maar je hoeft niet iedere dag te komen. Er wordt door kan gevoerd, binnen en buiten gezet en desgewenst gemest. Dus de basis wordt door ons iedere dag geregeld


Ik heb even op jullie site gekeken, maar het ziet er allemaal prima uit. Aan wat voor maandbedrag moet ik denken bij jullie?

dewindhoek

Berichten: 490
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:35

Babootje schreef:
Ik heb even op jullie site gekeken, maar het ziet er allemaal prima uit. Aan wat voor maandbedrag moet ik denken bij jullie?



Wij rekenen voor de basis all-in stalling € 302,50 en voor de inclusief mesten € 327,50
Daarnaast hebben we diverse extra services die we aanbieden. Denk aan meer kuil dan de standaard 8 kg die ze krijgen, luzerne, dagelijks stro, langer of korter naar buiten dan de standaard losgooiservice, dekens wisselen, wandelen of longeren etc

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Gezocht: Stalling met weidegang omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:04

Breedijk heeft een advertentie op marktplaats staan, zie ik. Ik dacht dat hij rond de 250 euro zit.