Ervaringen cranio-sacraal therapie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rocamor

Berichten: 10855
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Ervaringen cranio-sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:10

Nadja Brouwer inderdaad. Zowel voor je paard als jezelf. Heb er goede ervaringen mee

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:33

Hier ook goede ervaringen bij zowel paard als mens. Bij mij is Lisette Dirven geweest (regio Breda). Voor mensen is mijn ervaring: erg ontspannend en helpt goed bij genezing na een operatie. Geen hocus-pocus of zweefkezerij iig. Mijn humaan fysio doet het ook tegenwoordig.

xCathh

Berichten: 3
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:17

Ik lees een hele hoop positieve ervaringen op cranio-sacraal therapie! Mijn verzorgpaard en ik zijn gistermiddag gevallen en nu is zij 4-benig atactisch. Gistermiddag/avond liep ze niet en extreem slecht, vanochtend liep ze al een heel stuk beter. Ik ben erg benieuwd of deze vorm van therapie ook voor haar goed zou kunnen zijn? Indien haar klachten op een gegeven moment niet verbeteren!

sannie1992
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 19:32

xCathh schreef:
Ik lees een hele hoop positieve ervaringen op cranio-sacraal therapie! Mijn verzorgpaard en ik zijn gistermiddag gevallen en nu is zij 4-benig atactisch. Gistermiddag/avond liep ze niet en extreem slecht, vanochtend liep ze al een heel stuk beter. Ik ben erg benieuwd of deze vorm van therapie ook voor haar goed zou kunnen zijn? Indien haar klachten op een gegeven moment niet verbeteren!


Zeker, wel belangrijk te kijken of er geen acute schade is ontstaan anders eerst de dierenarts!

Dups
Berichten: 105
Geregistreerd: 16-08-16

Re: Ervaringen cranio-sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 14:34

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede cranio-sacraal therapeut of osteopaat in Gelderland, regio Arnhem.

Wie heeft ervaring met een behandelaar in omgeving Arnhem / Gelderland?

Aciree

Berichten: 506
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 14:57

Dups schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede cranio-sacraal therapeut of osteopaat in Gelderland, regio Arnhem.

Wie heeft ervaring met een behandelaar in omgeving Arnhem / Gelderland?


Dups, ik ben cranio sacraal therapeut en ik kom uit Arnhem :)
Mijn site: http://www.handsandhorses.nl

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Ervaringen cranio-sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:50

Iemand ervaring met Eleonora Westebring?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Ervaringen cranio-sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 16:03

Interessant topic. Ik zit er aan te denken om mijn paard te laten behandelen. Ik heb hem sinds 8 weken, maar hij is nooit verhuisd geweest dus het was heel stressvol voor hem. Ondanks dat die rustiger is zit die gewoon net niet lekker in zijn velletje. Daarnaast is hij ook 5 weken gereden met een verkeerd zadel en vermoed ok dat die beginnen headshaker is. Dit kan wellicht in verbinding staan.

xCathh

Berichten: 3
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:46

sannie1992 schreef:
xCathh schreef:
Ik lees een hele hoop positieve ervaringen op cranio-sacraal therapie! Mijn verzorgpaard en ik zijn gistermiddag gevallen en nu is zij 4-benig atactisch. Gistermiddag/avond liep ze niet en extreem slecht, vanochtend liep ze al een heel stuk beter. Ik ben erg benieuwd of deze vorm van therapie ook voor haar goed zou kunnen zijn? Indien haar klachten op een gegeven moment niet verbeteren!


Zeker, wel belangrijk te kijken of er geen acute schade is ontstaan anders eerst de dierenarts!



Hi Sannie1992, ik zie je bericht nu pas! Bedankt nog voor je antwoord.
Inmiddels gaat het alweer stukken beter met haar, we hebben haar bij de osteopaat in behandeling gehad (nu af en toe nog controles). Ze loopt eigenlijk weer goed, alleen sleept ze soms nog met haar rechtervoorbeen waardoor ze af en toe haar benen niet op tijd kwijt kan. Dit is sinds haar val verslechterd, maar ze is ook wat op haar voorhand gebouwd. Dus zodra we haar op de achterhand hebben tijdens het rijden struikelt ze niet meer!
De arts is er meteen bij geweest na de val, en nog regelmatig controles bij geweest, dus was zeer positief over haar herstel.

Nogmaals dank!

weslyjune

Berichten: 696
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: Het Noorden van het Land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:55

Nu dit topic toch is afgestoft... :7

Kent iemand een goede craniosacraal therapeut in drenthe?

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:15

weslyjune schreef:
Nu dit topic toch is afgestoft... :7

Kent iemand een goede craniosacraal therapeut in drenthe?


Anita korten.

Hele fijne vrouw.