Stalling gezocht (veel buiten) omgeving Ede-Wageningen e.o.

Moderators: Pistasche, Apple, C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pippaa

Stalling gezocht (veel buiten) omgeving Ede-Wageningen e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-16 22:10

We gaan binnenkort verhuizen naar Wageningen, dus langzaam gaan we op zoek naar een nieuwe plek voor onze friese merrie Jara. Het liefst hebben we een plek op een kleine stal waar ze heel veel of altijd buiten staat, maar er is veel mogelijk. Grote pensionstallen willen we liever eerst nog even links laten liggen. Misschien weet iemand (via via?) een fijne plek die aansluit bij onze wensen.

Voor onze friese merrie (5 jaar) zoeken wij een fijne plek in de omgeving van Ede, Wageningen en omstreken.

Het liefst niet te ver van deze plaatsen af, zodat fietsen een goede mogelijkheid is. Wat wij verder zoeken :list:
* Liefst zoveel mogelijk buiten, 24/7 met beschutting is prima
* Contact met soortgenoten
* Onbeperkt toegang tot ruwvoer, eventueel zelf bijvoeren met hooinet ook een optie
* Uitrijd mogelijkheden op korte afstand tot stalling
* Kleinschalige stalling pré, niet noodzakelijk
* Voeren/mesten per toerbeurt geen probleem
* Eventueel een (buiten)bak, niet noodzakelijk

Onze friese dame wordt op dit moment doorgereden. Uiteindelijk willen wij het liefst met haar door de bossen struinen, we zijn niet echt bakruiters. We houden van kleinschalig, omdat je elkaar dan beter kent en er minder geroddel is. Ergens een fijne plek bij een boer (oid) vinden wij ook geen probleem, zolang de paarden maar goed verzorgd worden. We hebben gemerkt dat een paard niet kan leven op twee (kleine) hooibeurten per dag, daarom grote voorkeur voor onbeperkt ruwvoer of in ieder geval een groot deel van de dag toegang tot ruwvoer.

~ Pippa† ~ Jara ~

theadora99

Re: Stalling gezocht (veel buiten) omgeving Ede-Wageningen e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 22:59

Alles behalve kleinschalig denk ik, en weet niet of het dichtbij genoeg is, maar manege de Burght voldeed (toen ik er nog reed) aan alle eisen behalve het kleinschalige.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-16 20:35

theadora99 schreef:
Alles behalve kleinschalig denk ik, en weet niet of het dichtbij genoeg is, maar manege de Burght voldeed (toen ik er nog reed) aan alle eisen behalve het kleinschalige.

Dat is helaas wat te ver... De Burght ligt in Barneveld toch? Dat is met de fiets niet echt makkelijk te doen. We hebben wel een auto, maar als een van ons moet werken en de auto is weg dan kan je niet naar stal. Dat is een beetje lastig.

~ Pippa† ~ Jara ~

MRV_2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 05:08

Pensionstal Touch 4 Move in Lunteren? Ze hebben een Facebookpagina.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 15:57

Pippaa schreef:
theadora99 schreef:

Dat is helaas wat te ver... De Burght ligt in Barneveld toch? Dat is met de fiets niet echt makkelijk te doen. We hebben wel een auto, maar als een van ons moet werken en de auto is weg dan kan je niet naar stal. Dat is een beetje lastig.

Inderdaad in Barneveld, heb niet zo'n goed inschattingsvermogen wat afstanden daartussen betreft haha, sorry. Dacht dat het dichterbij lag (omdat er een treinverbinding is tussen ede wageningen en Barneveld denk ik haha

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 16:21

marianr schreef:
Pensionstal Touch 4 Move in Lunteren? Ze hebben een Facebookpagina.

Daar sta ik, maar die zit nu vol.

Horse Around vlog iedere zaterdag om 18.00 uur.
Remember the difference between a boss and a leader; a boss says "Go!" - a leader says "Let's go!" ~ E.M. Kelly

wendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:56

Je zou eens kunnen kijken richting Lunteren of Renkum. Je hebt dan hele mooie gebieden om buiten te rijden. De Edese en/of Ginkelse heide. Vanuit Lunteren ook het Wekeromse zand. Ik weet zo alleen geen stallen die nu plek hebben en aan jouw eisen voldoen.

Hylanthe (Westenwind x Santano) B+2
https://www.instagram.com/Hylanthe/

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-16 23:06

We hebben een plek gevonden voor Jara in Renkum! :D we zijn dus voorzien!

~ Pippa† ~ Jara ~

idinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:09

Welkom in de regio! Waar gaan jullie staan?

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-16 23:13

We hebben bij Mariahoeve en Quadenoord gekeken en waren over beide te spreken :j
Maar Jara komt in de 24 uur buiten groep bij Quadenoord te staan. Direct aan het bos en verder alle faciliteiten, maar de weidegroep is wel een soort van apart, "intiem" clubje als ik het zo hoorde :j het sprak ons in ieder geval allemaal erg aan en zag er super uit :j

~ Pippa† ~ Jara ~

idinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:27

Leuk! Fijn te horen dat je voor de tweede optie bent gegaan..

Veel plezier met straks de omgeving gaan verkennen!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie