Pensionstal Omgeving Eindhoven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kruimeltje89
Berichten: 33
Geregistreerd: 09-11-16

Pensionstal Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 11:32

Ik ben op zoek naar een pensionstal omgeving Eindhoven.
Aan de kant van Best, Boxtel, Veldhoven, Waalre, etc.
(Nuenen/Geldrop ligt helaas net aan de verkeerde kant van ehv)

Ik dacht alle stallen in de omgeving wel te kennen, maar ik krijg niet echt gevonden wat ik zoek.

Echte eisen :
- Dagelijks MINIMAAL 4 uur buiten (zondag zelf buiten zetten is geen probleem);
- Voldoende kwalitatief ruw/kracht voer, verdeeld over de dag;
- Minstens 1 echt goed te rijden bak, ook in de winter;
- Mogelijkheid tot individuele weidegang of kleine groepen, s'nachts op stal ook in de zomer;
- Gezond stalklimaat (niet te stoffig etc.)

Voorkeuren:
- Aanwezigheid 20x60 bak;
- Stro als stalbedekking;
- Onder 350.- pm;

Vooralsnog kom ik uit bij de luxere (dressuur)stallen, maar hier komen ze over het algemeen te weinig buiten. Is de combi tussen voldoende buiten en fijne trainingsmogelijkheden echt zo moeilijk te vinden, of zie ik stallen over het hoofd?

BlackHallows

Berichten: 87
Geregistreerd: 21-08-16

Re: Pensionstal Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:41

In best zit een goede pension stalling. Zit in de straat van de dierenkliniek, langs de psvb manege.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:43

Someren is een eindje uit de buurt misschien, maar daar vind je wel alles wat je zoekt. De vrolijke Flierefluiter, echt een super plekje. Alleen is de buitenbak geen 20x60, wel iets langer dan 40 en iets breder dan 20. Plan is volgens mij wel om deze nog naar officiele maten te trekken. Binnenbak is dacht 20x40.

kruimeltje89
Berichten: 33
Geregistreerd: 09-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 11:47

BlackHallows schreef:
In best zit een goede pension stalling. Zit in de straat van de dierenkliniek, langs de psvb manege.


Weet je toevallig hoe deze stal heet, of hoe ik aan info kan komen hierover?

kruimeltje89
Berichten: 33
Geregistreerd: 09-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 11:48

Amable schreef:
Someren is een eindje uit de buurt misschien, maar daar vind je wel alles wat je zoekt. De vrolijke Flierefluiter, echt een super plekje. Alleen is de buitenbak geen 20x60, wel iets langer dan 40 en iets breder dan 20. Plan is volgens mij wel om deze nog naar officiele maten te trekken. Binnenbak is dacht 20x40.


Hier heb ik inderdaad over gehoord en klinkt inderdaad precies naar wat ik zoek ! Helaas is de afstand hierin wel echt wat ver. Ik wil hier wel gaan kijken mocht ik dichterbij niks kunnen vinden.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:50

Ik rij er ook vanuit Eindhoven heen, het is ver, maar ik heb in de buurt niets kunnen vinden wat zich met deze stal kan meten. Nu wil ik 24/7 buiten, dus nog een beetje lastiger misschien. Rij er vanuit Eindhoven Noord (Achtse Barrier) 30 minuten op. Verder is de sfeer op stal echt super fijn, gewoon gezellig en iedereen kan eigenlijk wel met iedereen door een deur. Nagenoeg geen geroddel of achterbaks gedoe :) Ook heel wat waard ;)

BlackHallows

Berichten: 87
Geregistreerd: 21-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:52

Afbeelding
kruimeltje89 schreef:
BlackHallows schreef:
In best zit een goede pension stalling. Zit in de straat van de dierenkliniek, langs de psvb manege.


Weet je toevallig hoe deze stal heet, of hoe ik aan info kan komen hierover?


Heeft geen naam, is gewoon bij mensen aan huis. Is van Fam Schoenmakers, voldoet aan je eisen en ligt langs het bos.

kruimeltje89
Berichten: 33
Geregistreerd: 09-11-16

Re: Pensionstal Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 12:03

Bedankt, ik ga bij beide eens informeren :) !

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:03

Louwers in Veldhoven?

kruimeltje89
Berichten: 33
Geregistreerd: 09-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 12:03

kruimeltje89 schreef:
BlackHallows schreef:
In best zit een goede pension stalling. Zit in de straat van de dierenkliniek, langs de psvb manege.


Weet je toevallig hoe deze stal heet, of hoe ik aan info kan komen hierover?


Heeft geen naam, is gewoon bij mensen aan huis. Is van Fam Schoenmakers, voldoet aan je eisen en ligt langs het bos.


Hebben zij een binnen en/of goede buitenbak?
Laatst bijgewerkt door kruimeltje89 op 09-11-16 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

kruimeltje89
Berichten: 33
Geregistreerd: 09-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 12:04

obelix schreef:
Louwers in Veldhoven?


24/7 zomers buiten en alleen in groepsverband, dat is helaas geen optie.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Pensionstal Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:23


BlackHallows

Berichten: 87
Geregistreerd: 21-08-16

Re: Pensionstal Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:04

Weet er nog een in Eindhoven, maar moet ik evn iemand voor appe. Voldoet denk ik wel an je eisen

kruimeltje89
Berichten: 33
Geregistreerd: 09-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 12:22

BlackHallows schreef:
Weet er nog een in Eindhoven, maar moet ik evn iemand voor appe. Voldoet denk ik wel an je eisen


Ik ben benieuwd :)
na wat info opvragen, in Best wordt lastig qua bak, ik heb het liefst toch iets meer trainingsmogelijkheden in de winter zonder iedere x naar ander terrein te moeten. (voorkeur voor binnenbak)

Someren, klinkt nog steeds erg goed, maar blijft even in stand by ivm de afstand, ik rij graag rond etenstijd, dan ben ik een uur onderweg in de spits :7 of ik zou op andere tijden moeten gaan rijden.

Ik ben dus nog steeds aan het zoeken.

BlackHallows

Berichten: 87
Geregistreerd: 21-08-16

Re: Pensionstal Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:35

Misschien Appelhof in oirschot? Weet niet of het voldoet aan je eisen, kwam het tegen in een ander topic :)

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Pensionstal Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:28

Appelhof in Oirschot voldoet aan al je eisen en er is nog een box vrij. Frisse boxen, elke dag op het land of in een groep in ruime paddocks met onbeperkt hooi, overdekte bak (afmeting weet ik niet precies, ik kan er ruim in mennen) en ruim binnen je budget. Ligt ook nog direkt aan het ruiterpad en aan de Kampina

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Pensionstal Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:39

Wat jammer dat Nuenen net uit je richting is. Ik sta op stal heerendonk en zo te zien past die zeker in je lijstje :j Stal is in Nuenen/nederwetten

NikkiLoves

Berichten: 663
Geregistreerd: 10-06-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 00:06

Mondy schreef:
Wat jammer dat Nuenen net uit je richting is. Ik sta op stal heerendonk en zo te zien past die zeker in je lijstje :j Stal is in Nuenen/nederwetten


Ik ben wel benieuwd naar die stal :) Wil je mij misschieb een pb doen met jouw ervaring daar?

kruimeltje89
Berichten: 33
Geregistreerd: 09-11-16

Re: Pensionstal Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 13:19

De stal in best klinkt heel goed en postieve ervaring. Maar de binnenbak is savonds veel bezet, waardoor ik echt moet gaan plannen om te rijden/trainen..

is iemand hier bekend met Stal de Groof in Eindhoven?

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 13:29

Als je richting Veldhoven kijkt heb je ook nog Manege Heideros in Wintelre. Is ook prima aan te rijden vanuit Best.

Wat ik nog weet van de Rijvereniging in Best ivm Schoenmakers is dat het daar vroeger rond etenstijd nooit erg druk dus wat dat betreft zou ik er gewoon eens gaan kijken. Ik ken de mensen van schoenmakers van vroeger als heel erg gezellige mensen die het paard voorop stellen dus als ze nu geen wachtlijst hebben zeker gaan kijken :j

En inderdaad Schellekens in Best heb je ook nog.

Hier kwamen laatst ook wat tips voorbij : [ED] boer, pension gezocht omg eindhoven. ( Max 30 kilometer )

Zinzi_jewel @ [ED] Stalling gezocht Eindhoven, Veldhoven, Oerle

kellyxx @ [ED] Stalling/Weidegang gezocht omg Eindhoven, Nuenen, Veldhoven

Iriswolf @ [ED] Pensionstalling omgeving Eindhoven

Stal Dillen heb je volgens mij ook nog ?

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Pensionstal Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 13:49

Bij stal van dillen gaan ze in de zomer snachts naar buiten en overdag binnen.

kruimeltje89
Berichten: 33
Geregistreerd: 09-11-16

Re: Pensionstal Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 14:01

Wow bedankt Anouk, ik ga ze eens nalezen op tips !

Dillen, gaan ze lopend/rennend naar buiten, dit durf ik echt niet aan met mijn paard vierkant op ijzers. Snachts buiten/overdag op stal zou ook prima zijn. 24/7 alleen niet.

Heideros, qua afstand prima, maar een manage is niet echt wat ik zoek.

Schellekens klinkt inderdaad als wat ik zoek, ik hoor alleen dat ze hier hele kleine weide's hebben, klopt dit? Hier wil ik wel gaan kijken.

Appelhof ga ik ook informeren.

Er komen zeker leuke optie's voorbij, bedankt !

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:19

Het Heideros in Wintelre. Iedere dag op de wei zomer en winter, veel ruwvoer, zowel hooi als voordroog is mogelijk, twee binnenbakken, geweldige uitrijmogelijkheden en binnen je budget.

De manegelesseb zijn nooit in twee bakken tegelijk en overdag zijn er geen lessen met uitzondering van zaterdag dus daar heb je als pensionner eigenlijk geen last van. Heb mijn paarden thuis maar als dat niet zo was dan was mijn keuze snel gemaakt.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:21

kruimeltje89 schreef:
Wow bedankt Anouk, ik ga ze eens nalezen op tips !

Dillen, gaan ze lopend/rennend naar buiten, dit durf ik echt niet aan met mijn paard vierkant op ijzers. Snachts buiten/overdag op stal zou ook prima zijn. 24/7 alleen niet.

Heideros, qua afstand prima, maar een manage is niet echt wat ik zoek.

Schellekens klinkt inderdaad als wat ik zoek, ik hoor alleen dat ze hier hele kleine weide's hebben, klopt dit? Hier wil ik wel gaan kijken.

Appelhof ga ik ook informeren.

Er komen zeker leuke optie's voorbij, bedankt !


Kruimeltje: Was je vandaag toevallig bij Schellekens? Dan heb ik je kort gezien (ik ben degene die van wedstrijd terug kwam).
De weide's zijn idd bewust wat kleiner om blessure's door te wilde renpraktijken te voorkomen.

Isabelleigor
Berichten: 1
Geregistreerd: 06-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:43

obelix schreef:
Louwers in Veldhoven?


Hoi, ik had dit berichtje gelezen en ik had daar een vraagje voor. Hoe duur kost Stal Louwers per maand. Alvast bedankt

Vriendelijke groet, isabelle *D