Camping met mooie ruiterroutes voor groep van 10 pers..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rooompie

Berichten: 432
Geregistreerd: 29-11-08
Woonplaats: Bleiswijk

Camping met mooie ruiterroutes voor groep van 10 pers..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 23:01

Hoi Bokkers,

Op stal is bij mij enorm veel vraag naar een vakantie in de zomervakantie met alle paarden.
Daar ik mijn locatie in de Lier (zuid holland) niet geschikt vind voor een dergelijk ponykamp idee, ben ik opzoek naar een geschikte locatie waar ik met de stalmeiden zou kunnen logeren (10 meiden) en waarbij de pony's mee kunnen.

De pony's staan bij ons 24/7 buiten, dus stal huisvesting is niet de bedoeling. Ideaal zou een ruime wei zijn, waarin alle paarden bij elkaar kunnen blijven staan (ze staan bij ons ook 24/7 met elkaar buiten) en waar wij naast of vlakbij kunnen kamperen, en de dag kunnen vullen met mooie ritten in de omgeving.

De camping faciliteiten hoeven niet luxe te zijn, enkel goede toilet, douche, ruime kampeerplaats/trekkershut voor 10 personen, in of aan een mooi natuurgebied. Dag wordt voornamelijk gevuld met lange dagtochten en 's avonds een bbq op de camping.

Wie heeft een goede aanrader voor ons, waar we met een groep meiden van +- 10 personen én 10 paarden een week heerlijk door eindeloze ruiterpaarden kunnen rijden? :)

(Of wie weet een geschikte camping aan een mooi gebied, waar misschien een boer in de buurt voor een weekje wel zijn weiland verhuren wil voor onze paarden?)

Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 23:14

Bel morgen Dorine Bosman even, van Stichting Hippisch Toerisme Nederland: 0523 681 984. Ze kent heel veel accommodaties persoonlijk en kan je van goed advies voorzien.
Succes met plannen!
Laatst bijgewerkt door Dorien66 op 23-10-16 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Re: Camping met mooie ruiterroutes voor groep van 10 pers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 23:16

Caitwickerzand is heel erg mooi ;) Rijd zo vanaf de camping het bos in...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 23:19

Ik heb in Belgie ooit een ponykamp gegeven.... Bungelow en een grote wei op een normaal vakantie park. Maar ik weet niet meer hoe 't heette daar.... Ik dacht dat het de hoge rielen in kasterlee was.
Je had er kilometers ruiterroute door prachtige stukken bos. Wel veel dazen.

Maar ik weet niet hoe ver je wil reizen natuurlijk.

Rooompie

Berichten: 432
Geregistreerd: 29-11-08
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Camping met mooie ruiterroutes voor groep van 10 pers..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 23:26

Wat een snelle reacties, dank!
Alle adviezen en ervaringen welkom :-D Nog ruim zat tijd om te plannen, maar ben er graag vroeg bij, best een organisatie om alles voor mijn 10 paarden en 10 man alles goed te organiseren zodat het enigzins vlekkenloos verlopen kan ;-)

Reistijd tot max. een uur vanaf zuid-holland lijkt me redelijk? Maar goede locatie en ruiterroutes staat op nr 1...

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Camping met mooie ruiterroutes voor groep van 10 pers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 23:30

Camping boszicht, echt helemaal super. En leuke routes en ook leuke restaurantjes en braderieën

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 23:30

Caitwickerzand is idd een aanrader. Kampeerplaatsen naast de wei en geen stalling. Andere accomodaties die ik ken kan je of niet camperen of je paard moet s avonds op stal.

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 23:35


Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 00:06

Huifkarcentrum de Kronkel in Hoog Soeren (Veluwe). Ze hebben er geloof ik o.a. pipowagens om te overnachten.

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Camping met mooie ruiterroutes voor groep van 10 pers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 04:00

Alberthoeve in Drente

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 05:54

Van onze rijvereniging uit zijn ze al een aantal keer naar Dop Heets Del geweest op ponykamp. Dat is alle keren erg goed bevallen begreep ik. Zag Boszicht ook al staan, alleen hebben ze daar geen wei waar 10 pony's in kunnen, alleen kleine weitjes, waar max 2 of 3 pony's tegelijk in kunnen. Het is wel prachtig rijden daar, ook leuke dingen in de omgeving voor een dagje uit.

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 15:57

Je topic heb je geopend op buiten rijden, ruitervakanties en trektochten maar je zoekt naar een accommodaties dus je bent op zoek naar ervaringen met een paard gerelateerde dienst. Dat is de reden dat ik je topic ga verplaatsen naar ervaring en diensten. Een link kun je achterlaten in dit topic: [BRT] Links naar topics buiten [BRT]

BRT → ED

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:48

http://www.paardenaccommodatiedop.nl/ , de link naar Dop Heets Del, volgens mij wel geschikt, alleen kan je er niet kamperen.

Verder is Boszicht ook geschikt. Je kan altijd informeren of ze wat kleine weitjes zo open kunnen zetten dat ze met zijn tienen bij elkaar kunnen. http://www.campingboszicht.nl/ .

http://www.bungalowcampingdrenthe.nl/ca ... mping.html . Zonnetij ligt vlakbij Dwingeloo in het dorpje Lhee. Daar kan je ook met paarden in de wei staan, alleen stonden ze toen ik er een paar jaar terug was wel een stukje van de camping af.

http://www.heldersbroek.nl/ ligt vlakbij de Holterberg, ook een mooie omgeving om paard te rijden. Het staat niet op de site, maar mijn paard heeft er altijd dag en nacht in de wei gestaan. Je zou eens kunnen informeren.

Anoniem

Re: Camping met mooie ruiterroutes voor groep van 10 pers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 07:25

Dopheetsdel is wel een echte aanrader!

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 08:12

O ja, nog eentje waar het waarschijnlijk wel kan en weer een heel andere omgeving: http://www.deheibloem.nl/ in Nood-Brabant. Vlakbij de bossen van Landgoed de Utrecht en natuurreservaat de Flaes. Ook een mooie omgeving om te rijden vond ik. Een kleine camping erbij, waar je dus je tenten kan opslaan. Ik keek er vanaf de camper uit op de wei waar Lou stond, altijd leuk.

NuevaAtalaya

Berichten: 72
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:04

Ken mensen die hun paard mee naar Ameland hebben genomen en deze bij de blinkerd hadden gestald. De blinkerd heeft heel veel land dus de paarden konden gewoon apart van de manegepaarden dag en nacht in de wei staan. Daarna hebben ze gewoon zelf apart een huisje gehuurd waar ze dan bleven tijdens de vakantie maar er zijn ook een aantal campings daar als je dat liever wilt. Ze konden mee met de strandritten van de Blinkerd maar konden zelf ook gewoon op het eiland gaan rijden. Als je het niet te ver vind is dat misschien een optie?

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:09

Bij camping en pensionstal de Zandkant kan je kamperen, of in een grote groepsaccomodatie en de paarden kunnen allemaal het land in;).
Is in Biezenmortel, Noord-brabant en heeft direct toegang tot de Loons en Drunense duinen.
http://www.zandkant.nl

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:10

MaNdiii schreef:
Alberthoeve in Drente

Raad ik ook zeker aan!!

Brendabeumer

Berichten: 47
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Camping met mooie ruiterroutes voor groep van 10 pers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:40

Camping de Heksenlaak in Barchem

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:56

De http://devrolijkeflierefluiter.nl in Someren-Heide. Mooie uitrijd mogelijkheden. Paarden kunnen op het land en er zit een camping bij, ook is er groepstent aanwezig!

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Camping met mooie ruiterroutes voor groep van 10 pers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:53


kasha
Berichten: 41
Geregistreerd: 04-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 23:04

stal en minicamping jagtlust in epe op de veluwe, meteen aan het bos en je kunt er caravans huren en weide voor je paard kleine prijsjes