Paardenhaar armband, waar te beginnen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Paardenhaar armband, waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 12:19

Een kleine 2 weken heb ik mijn haflinger plots moeten laten inslapen.
Nu wil ik, zoals vele, een mooie armband laten maken. Vanochtend heb ik me een beetje verdiept in alle soorten en maten. Ik was er al vrij snel uit dat ik een simpele ronde armband wil. Zonder bedeltjes en poespas.

Het liefst bestel ik bij http://www.paardenhaarsieraad.nl maar dit is met €300 toch echt teveel geld voor mij.
Ik kwam ook deze site tegen, http://www.armbandenvanpaardenhaar.nl waarbij ik voor €90 euro toch ook een hele mooie armband heb met zilveren sluiting.

Ook zijn er deze 2 sites: http://www.armbandpaardenhaar.nl en https://freedomhorsesss.wordpress.com waarvoor ik al een armband heb voor een prijs vanaf €12,50.

Maar ik vraag me dan echt af waar dit grote prijsverschil vandaan komt. Op armbandpaardenhaar.nl staan wel hele mooie voorbeelden, maar ik vind het ergens ook wel eng omdat het zo 'goedkoop' is. Hebben jullie ideeën en ervaringen?

MiraLooks

Berichten: 323
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:14

Hi ik heb je ook even een pb-tje gestuurd met meer info.
Maar het antwoord is simpel hoor! Heeft alles te maken met opleiding, ervaring, garantie em kwaliteit.
Als je naar een leverancier gaat met een edelsmid opleiding ben je gegarandeerd van kwaliteit en materiaal, maar daar betaal je dan ook voor.
Als je kiest voor een lage prijs kan je er van uit gaan dat er wordt gewerkt met infireure (mooi woord) lees zilverkleurige kwaliteit en moet je maar afwachten hoe lang je sieraad mooi blijft. Garantie zou ik ook niet echt verwachten. (Vanuit mijn ervaring kan je onder de € 30,00 alleen maar ellende verwachten, ik zou het niet doen).
Ik heb er voor gekozen om de klant zelf te laten samenstellen. Jij kiest een vlecht methode en de kwaliteit van afwerken. Zo bepaal jij zelf hoe je sieraad wordt en hoeveel je gaat uitgeven. www.miralooks.nl

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:16

Wil je persee een armband? Ik heb mijn ring van paard&ring. Ik heb hem nu een jaar en is nog steeds mooi en draag hem met veel liefde. :)

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:17

Ik heb zeer positieve ervaringen met Armbandenvanpaardenhaar.nl. Zij is kunstenares van beroep en weet heel goed wat ze doet.

De sluiting is supersterk met een combi van magneet en haakje, dat vind ik het fijnst. Was in het begin bang dat ik 'm ooit ging verliezen maar nu heel overtuigd dat dat niet gaat gebeuren. :+

Eloya

Berichten: 5189
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Paardenhaar armband, waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:19

Ik ben erg tevreden over beadalot
Niet te duur maar goede kwaliteit naar mijn mening

xJustMe6

Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Re: Paardenhaar armband, waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:20

Ik heb een ketting van paard & ring. Niet belachelijk duur en super kwaliteit. Heel erg netjes en blijft ook mooi.

Paard & ring maakt ook armbanden.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:23

Ik heb er een van paardenhaarsierraad en een zelfgemaakt. Op youtube staan filmpjes waarin het duidelijk word uitgelegd. Bij een hobbyzaak heb ik een sluiting en goede lijm gekocht om het haar in de sluiting te hechten. Het prijsverschil is groot maar het kwaliteitsverschil ook tussen mijn 2 armbanden, op de dure ben ik heel zuinig en de goedkope minder.

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:55

Ik heb er al een paar besteld bij Make Dreamz. Heel tevreden over, ze zijn stuk voor stuk prachtig gemaakt :)

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Paardenhaar armband, waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:36

Paard & Ring

Shanel
Berichten: 879
Geregistreerd: 04-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:48

Eloya schreef:
Ik ben erg tevreden over beadalot
Niet te duur maar goede kwaliteit naar mijn mening


Beadalot inderdaad. Ik heb mijn armband nu al een jaar dag en nacht om, en ziet er nog super uit.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:35

TrIjNiE__ schreef:
Ik heb er al een paar besteld bij Make Dreamz. Heel tevreden over, ze zijn stuk voor stuk prachtig gemaakt :)


Hier ook Make Dreamz, goede kwaliteit en een fijn mens