Winner91 schreef:Ik wil toch graag even reageren op Confession. Zij heeft namelijk Zara bij ons gekocht. Met Zara zijn we begin april rustig begonnen met het beleren. Zij is in juni 3 jaar geworden. Het beleren gaat bij ons rustig 2/3 in de week en niet in hoog tempo zoals iemand op de vorige pagina beweerd. Ik vind het vervelend dat wij worden neergezet alsof wij 2 jarige paarden beleren in een hoog tempo. Met Zara zijn we toevallig 2 maanden eerder rustig aan begonnen, maar hebben nooit gelogen over de leeftijd. Paspoort en keuringsrapport mogen altijd ingezien worden. Wanneer een paard uit 2014 is, noemen we het een 3 jarige.
Winner91 schreef:Ik wil toch graag even reageren op Confession. Zij heeft namelijk Zara bij ons gekocht. Met Zara zijn we begin april rustig begonnen met het beleren. Zij is in juni 3 jaar geworden. Het beleren gaat bij ons rustig 2/3 in de week en niet in hoog tempo zoals iemand op de vorige pagina beweerd. Ik vind het vervelend dat wij worden neergezet alsof wij 2 jarige paarden beleren in een hoog tempo. Met Zara zijn we toevallig 2 maanden eerder rustig aan begonnen, maar hebben nooit gelogen over de leeftijd. Paspoort en keuringsrapport mogen altijd ingezien worden. Wanneer een paard uit 2014 is, noemen we het een 3 jarige.
GeaK schreef:Via deze weg wil ik mijn slechte ervaringen met K&K sporthorses delen. In februari dit jaar hebben wij een pony gekocht voor onze dochter bij K&K sporthorses en de pony is door hun dierenarts gekeurd en gezond bevonden. Eenmaal thuis ontstonden de eerste problemen; de pony heeft een onrustige hoofdhals houding en neemt het bit moeilijk aan tijdens het rijden. Onze dierenarts constateert scherpe randen en de wangen zijn behoorlijk beschadigd, de wolfskiezen worden eruit gehaald. Na een week rust kan er weer gereden en maakt hij diezelfde 'scheetjes' wat de pony al eerder deed. Daarnaast wordt er luchtzuigen geconstateerd. We komen erachter dat de afscheiding tussen rectum en vagina gescheurd is. Zo ontzettend ernstig dat het één grote holte is geworden. We nemen contact op met K&K sporthorses en we mogen de pony terugbrengen. Volgens hun is dit service "moeten we blij zijn dat de pony teruggebracht mag worden" waarbij we aangegeven dat het wettelijk is bepaald, het is een pony met verborgen gebreken. Onderhand hebben we de nodige dierenartskosten gemaakt, laat staan de enorme teleurstelling en het verdriet wat onze dochter heeft. Op het moment dat we over de gemaakte kosten beginnen wordt de toon van K&K ineens anders, zeg maar zeer onprofessioneel en onvriendelijk. Via what's app willen ze geen contact meer, alleen via mail. In overleg met onze verzekeringsmaatschappij stellen we een ingebrekestelling op en verzenden deze per mail. Geen reactie. Een aangetekende brief wordt geweigerd, de telefoon wordt niet opgenomen. Wat ik nog het ergste vind is dat deze pony een paar dagen later, zonder de volledige informatie over de gezondheid, weer op marktplaats wordt aangeboden. Ik vond het zo erg dat ze wederom een kind zo'n enorm verdriet willen aandoen en ze ook niet nadenken over het welzijn van de pony.
GeaK schreef:Een scheur is zacht uitgedrukt. Het was een groot gat. Ontlasting loopt de baarmoeder in en sluitspier is niet meer aanwezig. Zeker laten wij nadien altijd een tandarts kijken. Tijdens de keuring had dit opgemerkt moeten worden en had dit vermeld moeten worden.
suffie schreef:Zo'n scheur ontstaat niet zomaar, dit gebeurd tijdens een bevalling, waarbij het voorbeen van het veulen door de darmwand drukt. Een zogenaamde Cloaca. Helaas is het niet altijd mogelijk om dit nadien te herstellen.
Bij een klinische keuring zal zoiets niet aan de orde komen, ik heb tenminste nog nooit een DA gehad die bij een klinische keuring een merrie gaat opvoelen.
Tanden laat ik ook zelf altijd nakijken voordat ik met een paard aan het werk ga, dat staat los van dit alles.
Tip; laat altijd een paard overkeuren! Die klinische keuring is een momentopname, maar ook vooral voor hunzelf, zodat ze weten wat ze verkopen.
Winner91 schreef:Even een berichtje van K&K Sporthorses zelf;
Met grote verbazing lees ik de berichten. Door een bekende ben ik op dit topic gewezen aangezien ik zelf nooit op bokt zit. Het raakt mij ontzettend dat sommige mensen ons proberen in een verkeerd daglicht te zetten met niet kloppende verhalen. De afgelopen 1,5 jaar hebben zowel Kelly als ik keihard gewerkt om K&K Sporthorses op te zetten. We doen dan ook ons uiterste best om kwaliteit te leveren. Zowel in de winter als in de zomer komen onze pony’s de hele dag buiten. We hebben grote paddocks en veel weiland. In de zomer is het zelfs zo dat het grootste gedeelte van de pony’s lekker dag en nacht op de wei kunnen. Wanneer de paarden op stal staan hebben ze een dikke laag stro en ontbreekt het ze aan niks. Mocht er een keertje wat aan de hand zijn staat er dezelfde dag nog een dierenarts op stal om de pony te behandelen. Kortom, we verzorgen alle paarden zo goed als we kunnen.
Ik denk dat het geen zin heeft om inhoudelijk op verhalen in te gaan. Laten we voorop stellen dat wij bewust alle pony’s klinisch keuren zodat wij weten wat we verkopen. Als hier gebreken in naar voren komen word dit genoteerd op het keuringsrapport en zullen dit uiteraard netjes melden. De klant staat altijd vrij om een herkeuring te doen, door welke dierenarts dan ook. De pony’s kunnen zo vaak uitgeprobeerd worden als de klant wil, al komen ze de hele week rijden.
Over het verkopen aan de telefoon wil ik nog wel iets kwijt. Alle vermeldingen zijn van te voren gedaan. Het ging om een 3 jarige pony die wij net op stal hadden. De pony was niet bekend met hoeven uitkrabben, dit waren wij net met haar aan het oefenen. De koper zag hier geen problemen in. Er is meerdere keren gevraagd om de pony eerst uit te proberen maar dit vonden ze niet nodig. Zelfs bij het afleveren heeft Kelly laten zien hoe ze haar voetjes op tilt. We kregen na een paar dagen terug gekoppeld dat dit erg goed ging.
Ook bieden wij pony’s nooit aan als 100 procent bomproof. Het blijven dieren en wij zijn van mening dat iedere pony een keertje kan schrikken. Wij zetten dit daarom bewust niet in onze teksten.
Er wordt gezegd dat er niets anders aan wordt geboden dan pony’s die uit de handel komen. Laat ik ook dit uit de wereld helpen. Wij hebben een groot bestand met fokkers waar onze jonge pony’s vandaan komen. Ook worden er steeds meer pony’s aangeboden van klanten waarvan hun pony te klein wordt.
Het fijne van een handelsstal is dat er “garantie” is op een verborgen gebrek. Zodra je bij een particulier een pony hebt gekocht is verkocht = verkocht. Uit verhalen van klanten horen we dan ook regelmatig dat de vervelende ervaringen juist plaats vinden bij particulieren. Helaas ligt er vaak een negatieve stempel op handelaren en is het makkelijk om met je vingertje te wijzen. Wees eerlijk tegenover de verkoper, maar ook tegenover jezelf voordat er zulke verhalen de wereld in worden geholpen.
De afgelopen 1,5 jaar hebben wij een groot aantal pony’s/paarden verkocht. Dagelijks krijgen we berichten, foto’s en filmpjes door van tevreden eigenaren. Als je recensies wilt lezen verwijs ik dan ook graag naar onze website.
Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Esta_negra, Geralda1994, henshem en 51 bezoekers