Gezocht: dierenarts Hattem merriebegeleiding aan huis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Gezocht: dierenarts Hattem merriebegeleiding aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 08:55

Vanwege verhuizing zijn wij op zoek naar een dierenarts die de merries thuis op follikel en dracht scant. We hebben (nog) geen opvoelbox. Paardenkliniek Wapenveld en Paardenkliniek de Veluwe in Heerde heb ik gebeld maar doen het zonder opvoelbox niet aan huis.
Wie weet een dierenarts in de omgeving van Hattemerbroek/Wezep/Hattem/Oldebroek/Wapenveld/Zwolle die dit wel zonder opvoelbox wil doen en ook nog eens goed is in het scannen an sich? Wij wonen in Hattemerbroek. Hoor graag jullie ervaringen.

Was trouwens gewend dat de Ambulante kliniek van Utrecht aan huis kwam voordat we verhuisd waren en die deden het gewoon aan huis zonder opvoelbox. En die vond ik ook goed in hun resultaten.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:06

Misschien Dianne Kersten uit Nunspeet? (1 pk heet haar praktijk)
Zij is paardenarts.
Maar misschien is Nunspeet weer net iets te ver?

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Gezocht: dierenarts Hattem merriebegeleiding aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:22

F-AM --> ED

Fnanne

Berichten: 14269
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Re: Gezocht: dierenarts Hattem merriebegeleiding aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:32

Ik weet niet of ze zo ver komen maar mijn paard staat in Kamperveen en de dierenarts uit ijsselmuiden komt daarheen voor merriebegeleiding :)

eva92

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-04

Re: Gezocht: dierenarts Hattem merriebegeleiding aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:54

Als ze tot daar komen, dierenkliniek hellendoorn doet.het wel.

Daphne__
Berichten: 12460
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 00:15

Heb je al iemand gevonden? Ik woon in Wezep, heb mijn pony's in Oosterwolde staan en heb voor scannen etc Dianne Kersten, van 1PK :) Die doet het gewoon zonder opvoelbox.. Hoofd in de stal, billen er net buiten en dan vind zij het prima.

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-21 12:59

Ik maak dit topic weer even actief omdat ik wegens zwangerschap van mijn huidige dierenarts voor tijdelijke vervanging opnieuw op zoek ben naar een dierenarts die aan huis merriebegeleiding komt doen. Een opvoelbox is eventueel wel te regelen.

En heeft iemand ervaring met Bovenveluwe diergezondheidscentrum met merriebegeleiding aan huis?

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-21 13:01

Daphne__ schreef:
Heb je al iemand gevonden? Ik woon in Wezep, heb mijn pony's in Oosterwolde staan en heb voor scannen etc Dianne Kersten, van 1PK :) Die doet het gewoon zonder opvoelbox.. Hoofd in de stal, billen er net buiten en dan vind zij het prima.


Oosterwolde en Nunspeet is ook best ver weg van elkaar. Zal volgende week eens contact met haar opnemen.
Laatst bijgewerkt door Coloured op 24-04-21 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-21 13:03


Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Gezocht: dierenarts Hattem merriebegeleiding aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:06

Tip van flip: een (tweepaards-)trailer is een prima opvoelbox. Als je paard makkelijk laadt is het een prima alternatief. En mijn paarden hebben er ook geen laadtrauma door gekregen.

Daphne__
Berichten: 12460
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:47

Coloured schreef:
Daphne__ schreef:
Heb je al iemand gevonden? Ik woon in Wezep, heb mijn pony's in Oosterwolde staan en heb voor scannen etc Dianne Kersten, van 1PK :) Die doet het gewoon zonder opvoelbox.. Hoofd in de stal, billen er net buiten en dan vind zij het prima.


Oosterwolde en Nunspeet is ook best ver weg van elkaar. Zal volgende week eens contact met haar opnemen.


Ondertussen mijn pony's verhuisd naar Wezep en heb nu Paardenkliniek Emmeloord. Die komen hier dus ook, scannen ook zonder opvoelbox, echt fijne artsen. Wel een stukje duurder, want de reiskosten zijn 55,-.

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Gezocht: dierenarts Hattem merriebegeleiding aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:27

Dierenpraktijk Vaassen, komen bij mij ook in Veessen (achter Heerde).
Ze willen uiteraard wel een veilige werkplek, dus of heel makkelijk dier of even in de trailer oid.

Toen ik een jonge merrie opgevoeld wilde hebben omdat ik haar verdacht van dracht deden ze dat zonder probleem aan huis maar dan in de stal bij de deur.

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-21 22:55

Ibbel, Daphne en Balko bedankt voor de tips! :j

Daphne__
Berichten: 12460
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:51

Mijn tip over Emmeloord kun je negeren. Ik krijg een uurtje geleden, na het scannen op hengstigheid, te horen dat ze niet meer kunnen komen. Komt nogal uit de lucht vallen, want de vorige 6 keer oid en een keer spoed 's avonds laat, heeft niemand daar iets over gezegd. Als ik dat had geweten, had ik haar vandaag ook niet laten scannen :\
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 28-04-21 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:58

Je kan de merrie ook op stal zetten, billen tegen de deur en de Da aan de andere kant, jij (of iemnand anders) bij het hoofd. En dan gewoon opvoelen. Ooit op deze manier een jong paard met koliek laten opvoelen met gebrek aan een opvoelbox. Mijn eigen merrie stond een tijdje geleden met koliek en is gewoon midden op het erf opgevoeld.

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 21:16

Daphne__ schreef:
Mijn tip over Emmeloord kun je negeren. Ik krijg een uurtje geleden, na het scannen op hengstigheid, te horen dat ze niet meer kunnen komen. Komt nogal uit de lucht vallen, want de vorige 6 keer oid en een keer spoed 's avonds laat, heeft niemand daar iets over gezegd. Als ik dat had geweten, had ik haar vandaag ook niet laten scannen :


Oh, da's mooi vervelend!

Inmiddels heb ik contact gehad met Diergezondheidscentrum BovenVeluwe en die willen aan huis komen scannen. *\o/* Dus ik ben geholpen. :) Misschien ook wat voor jou?

En Misty12, bedankt ook voor de tip!