Is hypostore betrouwbaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Is hypostore betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 23:22

Veel te lang op je geld terug moeten wachten, bijzonder irritant!

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Re: Is hypostore betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:45

Wat is lang als ik vragen mag? Ik werk zelf iok voor een webshop. Bij ons hangen mensen op
Maandag al aan de telefoon terwijl ze het op vrijdag retour hebben gestuurd. Dan is het uberhaupt nog niet bij ons binnen, via aan antwoord nummer duurt het namelijk langer voordat de pakketten aankomen (ze verzamelen ze dan ook eerst). Zodra wij het binnen hebben gaat er bij ons 5-10 werkdagen in. De conclusie dat het soms 3 weken kan duren en dat is helemaal niet gek, je hebt ook met banken enzo te maken en niet altijd zelf de keus...

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:53

x_Lys schreef:
Wat is lang als ik vragen mag? Ik werk zelf iok voor een webshop. Bij ons hangen mensen op
Maandag al aan de telefoon terwijl ze het op vrijdag retour hebben gestuurd. Dan is het uberhaupt nog niet bij ons binnen, via aan antwoord nummer duurt het namelijk langer voordat de pakketten aankomen (ze verzamelen ze dan ook eerst). Zodra wij het binnen hebben gaat er bij ons 5-10 werkdagen in. De conclusie dat het soms 3 weken kan duren en dat is helemaal niet gek, je hebt ook met banken enzo te maken en niet altijd zelf de keus...

Je bent wettelijk gewoon verplicht het binnen 14 dagen terug te storten hoor.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Is hypostore betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:23

Ik heb mijn geld nu terug. Wel jammer dat ik daar weer zelf achteraan heb moeten mailen en dat het zo lang heeft geduurd.

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:10

Elke 2 weken gaan de betalingen eruit deze worden er automatisch ingezet. Dit hangt meerdere factoren idd af zoals de bank maar ook in bedrijf zelf zoals eventuele vakantie en dat weekje later is. Als je mailt word dezelfde dag nog gedaan maar procedure is gewoon elke 2 weken, en soms val net tussen in dat net te laat ingeboekt is en kan idd langer duren omdat je net tussen in bent gevallen. We doen ons uiterste best en de betaling van jou stond er al in en verwerkt.

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:22

Zoe_97 schreef:
x_Lys schreef:
Wat is lang als ik vragen mag? Ik werk zelf iok voor een webshop. Bij ons hangen mensen op
Maandag al aan de telefoon terwijl ze het op vrijdag retour hebben gestuurd. Dan is het uberhaupt nog niet bij ons binnen, via aan antwoord nummer duurt het namelijk langer voordat de pakketten aankomen (ze verzamelen ze dan ook eerst). Zodra wij het binnen hebben gaat er bij ons 5-10 werkdagen in. De conclusie dat het soms 3 weken kan duren en dat is helemaal niet gek, je hebt ook met banken enzo te maken en niet altijd zelf de keus...

Je bent wettelijk gewoon verplicht het binnen 14 dagen terug te storten hoor.


Vanaf de dag dat het bij het bedrijf binnen is, en tussen het versturen van de klant naar het bedrijf toe via bijvoorbeeld een antwoordnummer kan dus nog een paar dagen tijd in zitten..

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:17

x_Lys schreef:
Zoe_97 schreef:

Je bent wettelijk gewoon verplicht het binnen 14 dagen terug te storten hoor.


Vanaf de dag dat het bij het bedrijf binnen is, en tussen het versturen van de klant naar het bedrijf toe via bijvoorbeeld een antwoordnummer kan dus nog een paar dagen tijd in zitten..

Voor de klant ís het bedrijf het antwoordnummer. Die manier van handelen is niet echt klantgericht zeg maar.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:39

Nicole schreef:
Elke 2 weken gaan de betalingen eruit deze worden er automatisch ingezet. Dit hangt meerdere factoren idd af zoals de bank maar ook in bedrijf zelf zoals eventuele vakantie en dat weekje later is. Als je mailt word dezelfde dag nog gedaan maar procedure is gewoon elke 2 weken, en soms val net tussen in dat net te laat ingeboekt is en kan idd langer duren omdat je net tussen in bent gevallen. We doen ons uiterste best en de betaling van jou stond er al in en verwerkt.


Als jullie mijn pakket ontvangen op 13-2 moeten jullie wettelijk gezien uiterlijk 29-2 het geld retour gestort hebben. (14 kalenderdagen) Er kunnen duizend en één redenen zijn maar geen enkele reden is goed genoeg om je niet aan de wet te hoeven houden.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:10

Jaime_ schreef:
Nicole schreef:
Elke 2 weken gaan de betalingen eruit deze worden er automatisch ingezet. Dit hangt meerdere factoren idd af zoals de bank maar ook in bedrijf zelf zoals eventuele vakantie en dat weekje later is. Als je mailt word dezelfde dag nog gedaan maar procedure is gewoon elke 2 weken, en soms val net tussen in dat net te laat ingeboekt is en kan idd langer duren omdat je net tussen in bent gevallen. We doen ons uiterste best en de betaling van jou stond er al in en verwerkt.


Als jullie mijn pakket ontvangen op 13-2 moeten jullie wettelijk gezien uiterlijk 29-2 het geld retour gestort hebben. (14 kalenderdagen) Er kunnen duizend en één redenen zijn maar geen enkele reden is goed genoeg om je niet aan de wet te hoeven houden.


Klein beetje begrip voor een druk bedrijf lijkt me op zijn plaats, maargoed, gelukkig zijn we allemaal perfect. :j

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:28

Joscaa schreef:
Jaime_ schreef:
[quote="Nicole"
Elke 2 weken gaan de betalingen eruit deze worden er automatisch ingezet. Dit hangt meerdere factoren idd af zoals de bank maar ook in bedrijf zelf zoals eventuele vakantie en dat weekje later is. Als je mailt word dezelfde dag nog gedaan maar procedure is gewoon elke 2 weken, en soms val net tussen in dat net te laat ingeboekt is en kan idd langer duren omdat je net tussen in bent gevallen. We doen ons uiterste best en de betaling van jou stond er al in en verwerkt.
[/quote

Als jullie mijn pakket ontvangen op 13-2 moeten jullie wettelijk gezien uiterlijk 29-2 het geld retour gestort hebben. (14 kalenderdagen) Er kunnen duizend en één redenen zijn maar geen enkele reden is goed genoeg om je niet aan de wet te hoeven houden.


Klein beetje begrip voor een druk bedrijf lijkt me op zijn plaats, maargoed, gelukkig zijn we allemaal perfect. :j

Dit gaat niet over begrip maar over wetgeving ;) als de divoza ofzo (ook een druk bedrijf) dit zou doen ipv een bedrijf van een bokker had je heel andere reacties dan dit gekregen.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Is hypostore betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:55

Dat dus. Heeft er niet mee te maken met of ik wel of geen begrip heb. Als bedrijf hoor je je gewoon aan de wet te houden, druk of niet druk, als je het niet aan kan dan neem je maar extra personeel in dienst.
Destijds met de brand vond ik een hele andere situatie, dat zijn nare dingen en dan is er uiteraard begrip als het daardoor een keer ietsje langer duurt.

Maar ik betwijfel oprecht of ik vandaag mijn geld wel had gekregen als ik er zelf niet weer achteraan had gemaild. Vorige keer ging het namelijk net zo, wel toevallig dat wanneer ik mail het net verwerkt is. Maar dat verder buiten beschouwing gelaten hoor je je gewoon als bedrijf aan de wet te houden. De wet is dus binnen 14 dagen na retourmelding klant geld retourneren. (En dit kan een mailtje zijn vooraf dat je gaat retourneren dan gaan de 14 dagen op dat moment in, of het gaat in op het moment dat het retour pakket wordt afgeleverd) Soms kan het dus al zijn dat je als bedrijf al geld moet retourneren voor je uberhaupt je pakket retour hebt gekregen.
Pas een maand na ontvangst van een retourzending geld retourneren mag simpelweg niet volgens de wet. Dat ze het toch doen en er mee weg lijken te komen is een ander verhaal. Persoonlijk vind ik dat het je als bedrijf meer zal sieren wanneer je toegeeft inderdaad niet correct (volgens de wet) gehandeld te hebben, je excuses hiervoor aanbieden en zorgen dat je het in vervolg anders aan gaat pakken.

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 00:02

Jaime_ schreef:
Dat dus. Heeft er niet mee te maken met of ik wel of geen begrip heb. Als bedrijf hoor je je gewoon aan de wet te houden, druk of niet druk, als je het niet aan kan dan neem je maar extra personeel in dienst.
Destijds met de brand vond ik een hele andere situatie, dat zijn nare dingen en dan is er uiteraard begrip als het daardoor een keer ietsje langer duurt.

Maar ik betwijfel oprecht of ik vandaag mijn geld wel had gekregen als ik er zelf niet weer achteraan had gemaild. Vorige keer ging het namelijk net zo, wel toevallig dat wanneer ik mail het net verwerkt is. Maar dat verder buiten beschouwing gelaten hoor je je gewoon als bedrijf aan de wet te houden. De wet is dus binnen 14 dagen na retourmelding klant geld retourneren. (En dit kan een mailtje zijn vooraf dat je gaat retourneren dan gaan de 14 dagen op dat moment in, of het gaat in op het moment dat het retour pakket wordt afgeleverd) Soms kan het dus al zijn dat je als bedrijf al geld moet retourneren voor je uberhaupt je pakket retour hebt gekregen.
Pas een maand na ontvangst van een retourzending geld retourneren mag simpelweg niet volgens de wet. Dat ze het toch doen en er mee weg lijken te komen is een ander verhaal. Persoonlijk vind ik dat het je als bedrijf meer zal sieren wanneer je toegeeft inderdaad niet correct (volgens de wet) gehandeld te hebben, je excuses hiervoor aanbieden en zorgen dat je het in vervolg anders aan gaat pakken.


Sorry maar dat is niet helemaal waar.... Want een bedrijf hoeft geen geld terug te betalen als ze geen pakket hebben gehad. Ze moeten de goederen eerst hebben ontvangen. Anders zou een bedrijf wel erg snel failliet zijn, als iedereen gaat mailen ze meteen hun geld terug krijgen. Maar je als bedrijf zijnde natuurlijk nooit je spullen terug ziet :') . Ik zou je toch nog maar is eventjes beter verdiepen.

En daarnaast... De bank verdiend geld met geld vast houden. Als jij een ING bank hebt en het bedrijf een RABO gaat er dus sowieso een paar dagen overheen wanneer jij het zichtbaar hebt op je rekening. Het bedrijf kan het dan echter al donderdag hebben overgemaakt (aangezien er vaak 3 WERKDAGEN) overheen gaat.. De bank viert gewoon weekend. Ik ben het met je eens, heel irritant maar daar is niets aan te veranderen.

Laten er de discussie betreft Hypostore hier alleen stoppen, want dit is wel een beetje behoorlijk off topic onderhand :)

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Is hypostore betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 00:19

Nouja niet offtopic want het gaat nog steeds over hoe en retour is afgehandeld en hoe een retour afgehandeld zou moeten worden.

Die 14 dagen gaan gewoon in vanaf de dag dat de consument kenbaar maakt dat het product geretourneerd wordt. Het bedrijf mag dan inderdaad wachten tot ze het pakket ontvangen hebben óf totdat ze een track & trace code/verzendbewijs hebben gekregen. Dus als ik vandaag mail dat ik een pakket retour heb gestuurd met bijbehorende track en trace code, dan gaan de 14 dagen per vandaag in.


Uiterraard heeft de bank een verdienmodel, maar als je als bedrijf het pakket ontvangt op 13-2, dan heb je volgens de wet tot uiterlijk 29-2 (14 dagen later) om het geld te retourneren, als je het terug storten dan ook daadwerkelijk doet op 29-2, dan moet het geld (rekening houdend met de 3 werkdagen van de bank) uiterlijk 3-3 zijn bijgeschreven op de rekening van de consument.

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Re: Is hypostore betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 00:24

Jouw conclusie, bedrijven moeten bij jou binnen 1 dag hebben terug betaald anders ben jij niet tevreden, of anders verwoord ze houden zich niet aan de wet. Succes!

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 00:34

x_Lys schreef:
Jouw conclusie, bedrijven moeten bij jou binnen 1 dag hebben terug betaald anders ben jij niet tevreden, of anders verwoord ze houden zich niet aan de wet. Succes!


Ehmm huh nee? Dat zeg ik nergens dus dat verzin je net zelf.

Bedrijven moeten bij mij binnen de 14 wettelijke dagen het geld hebben terug betaald dan ben ik tevreden. :D ;)

In het voorbeeld wat ik aanhaal zitten zelfs 17 dagen verschil omdat ik rekening houd met een vertraagde overschrijving omdat de bank geld vasthoud. Dus wat je net zegt heb je zelf verzonnen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 09:29

Overigens duurt het écht geen 3 dagen voor het geld van rekening A op rekening B staat hoor. Hooguit als je het naar een amerikaanse rekening stort, en zelfs dan staat het er de 3e dag echt wel op.

Tenzij je je terugbetalingen in het weekend doet. Dan staat het er idd niet direct op.

Ik snap de frustratie wel. Als het een op zichzelf staand geval is, kan je nog denken 'mwaah' maar dit zijn er best een hoop.

Heeft niks te maken met perfect zijn en ja ik weet hoe een webwinkel runnen werkt. Maar een terugbetaling hoeft echt geen weken te duren. Dan is het misschien een idee om de terugbetalingen wekelijks uit te gaan voeren ipv 2 wekelijks ;)

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:28

Ahh zo blij! Maandag avond mijn pakket besteld en vandaag alweer in huis.

Stuitert zo blij als een kind rond hihi!

jacqueline_Y

Berichten: 437
Geregistreerd: 14-10-10
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:17

Ik wil toch ook reageren in dit topic. Heb eind maart een bestelling geplaatst en kreeg vlot daarna een email waarin ze vermelden dat het product een levertijd heeft van 4 weken. Prima ik wacht wel. maar nu is het al 6 weken geleden dat ik het product heb besteld en nog steeds niks binnengekregen. Had vorige week een email gestuurd waar ik nog steeds geen reactie op heb gekregen. Wordt wel vervelend nu..

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Is hypostore betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:16

Heb hier ook besteld, prima service, goed product en een snelle (24-uurs) levering :) Zeer tevreden.

jodpurs
Berichten: 1
Geregistreerd: 09-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 20:09

Moderatoropmerking:
Bericht voldeed niet aan de regels van het forum

Connaisseur
Berichten: 293
Geregistreerd: 31-10-18

Re: Is hypostore betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 20:11

Nou mijn ervaringen met hypostore zijn prima. Bestel er al jaren geregeld en altijd snel in huis.

Koekie73

Berichten: 2659
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Is hypostore betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 20:12

Ja hoor, nog nooit problemen mee gehad. Zowel online als in de winkel zeer betrouwbaar. Ik bestel er al jaren.

anca

Berichten: 1780
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 20:13

Moderatoropmerking:
quote van verwijderd bericht verwijderd


Waarom een topic openen dat 7 jaar oud is. :brr:

Alleen om een slechte ervaring neer te zetten ?

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Is hypostore betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 20:15

Idd beetje raar om na zo lange tijd slechte review te plaatsen. Ik heb vorige week nog besteld, hoofdstel paste niet. Retour gestuurd en super snel afgehandeld. Nu komt het hoofdstel in een grotere maat morgen!

Lavitabella

Berichten: 1709
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Is hypostore betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 20:20

Ik heb hier ook vaker besteld. Hypostore is gewoon betrouwbaar.. Altijd netjes en snel ontvangen. Een keer gehad dat het product wat ik had gekocht heel lang niet leverbaar was. Ik heb mijn geld meteen terug gehad nadat ik het artikel had geannuleerd.

Morgen komt er weer een pakketje . :D