Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
x_Lys schreef:Wat is lang als ik vragen mag? Ik werk zelf iok voor een webshop. Bij ons hangen mensen op
Maandag al aan de telefoon terwijl ze het op vrijdag retour hebben gestuurd. Dan is het uberhaupt nog niet bij ons binnen, via aan antwoord nummer duurt het namelijk langer voordat de pakketten aankomen (ze verzamelen ze dan ook eerst). Zodra wij het binnen hebben gaat er bij ons 5-10 werkdagen in. De conclusie dat het soms 3 weken kan duren en dat is helemaal niet gek, je hebt ook met banken enzo te maken en niet altijd zelf de keus...
Zoe_97 schreef:x_Lys schreef:Wat is lang als ik vragen mag? Ik werk zelf iok voor een webshop. Bij ons hangen mensen op
Maandag al aan de telefoon terwijl ze het op vrijdag retour hebben gestuurd. Dan is het uberhaupt nog niet bij ons binnen, via aan antwoord nummer duurt het namelijk langer voordat de pakketten aankomen (ze verzamelen ze dan ook eerst). Zodra wij het binnen hebben gaat er bij ons 5-10 werkdagen in. De conclusie dat het soms 3 weken kan duren en dat is helemaal niet gek, je hebt ook met banken enzo te maken en niet altijd zelf de keus...
Je bent wettelijk gewoon verplicht het binnen 14 dagen terug te storten hoor.
x_Lys schreef:Zoe_97 schreef:
Je bent wettelijk gewoon verplicht het binnen 14 dagen terug te storten hoor.
Vanaf de dag dat het bij het bedrijf binnen is, en tussen het versturen van de klant naar het bedrijf toe via bijvoorbeeld een antwoordnummer kan dus nog een paar dagen tijd in zitten..
Nicole schreef:Elke 2 weken gaan de betalingen eruit deze worden er automatisch ingezet. Dit hangt meerdere factoren idd af zoals de bank maar ook in bedrijf zelf zoals eventuele vakantie en dat weekje later is. Als je mailt word dezelfde dag nog gedaan maar procedure is gewoon elke 2 weken, en soms val net tussen in dat net te laat ingeboekt is en kan idd langer duren omdat je net tussen in bent gevallen. We doen ons uiterste best en de betaling van jou stond er al in en verwerkt.
Jaime_ schreef:Nicole schreef:Elke 2 weken gaan de betalingen eruit deze worden er automatisch ingezet. Dit hangt meerdere factoren idd af zoals de bank maar ook in bedrijf zelf zoals eventuele vakantie en dat weekje later is. Als je mailt word dezelfde dag nog gedaan maar procedure is gewoon elke 2 weken, en soms val net tussen in dat net te laat ingeboekt is en kan idd langer duren omdat je net tussen in bent gevallen. We doen ons uiterste best en de betaling van jou stond er al in en verwerkt.
Als jullie mijn pakket ontvangen op 13-2 moeten jullie wettelijk gezien uiterlijk 29-2 het geld retour gestort hebben. (14 kalenderdagen) Er kunnen duizend en één redenen zijn maar geen enkele reden is goed genoeg om je niet aan de wet te hoeven houden.
Joscaa schreef:Jaime_ schreef:[quote="Nicole"
Elke 2 weken gaan de betalingen eruit deze worden er automatisch ingezet. Dit hangt meerdere factoren idd af zoals de bank maar ook in bedrijf zelf zoals eventuele vakantie en dat weekje later is. Als je mailt word dezelfde dag nog gedaan maar procedure is gewoon elke 2 weken, en soms val net tussen in dat net te laat ingeboekt is en kan idd langer duren omdat je net tussen in bent gevallen. We doen ons uiterste best en de betaling van jou stond er al in en verwerkt.
[/quote
Als jullie mijn pakket ontvangen op 13-2 moeten jullie wettelijk gezien uiterlijk 29-2 het geld retour gestort hebben. (14 kalenderdagen) Er kunnen duizend en één redenen zijn maar geen enkele reden is goed genoeg om je niet aan de wet te hoeven houden.
Klein beetje begrip voor een druk bedrijf lijkt me op zijn plaats, maargoed, gelukkig zijn we allemaal perfect.
Jaime_ schreef:Dat dus. Heeft er niet mee te maken met of ik wel of geen begrip heb. Als bedrijf hoor je je gewoon aan de wet te houden, druk of niet druk, als je het niet aan kan dan neem je maar extra personeel in dienst.
Destijds met de brand vond ik een hele andere situatie, dat zijn nare dingen en dan is er uiteraard begrip als het daardoor een keer ietsje langer duurt.
Maar ik betwijfel oprecht of ik vandaag mijn geld wel had gekregen als ik er zelf niet weer achteraan had gemaild. Vorige keer ging het namelijk net zo, wel toevallig dat wanneer ik mail het net verwerkt is. Maar dat verder buiten beschouwing gelaten hoor je je gewoon als bedrijf aan de wet te houden. De wet is dus binnen 14 dagen na retourmelding klant geld retourneren. (En dit kan een mailtje zijn vooraf dat je gaat retourneren dan gaan de 14 dagen op dat moment in, of het gaat in op het moment dat het retour pakket wordt afgeleverd) Soms kan het dus al zijn dat je als bedrijf al geld moet retourneren voor je uberhaupt je pakket retour hebt gekregen.
Pas een maand na ontvangst van een retourzending geld retourneren mag simpelweg niet volgens de wet. Dat ze het toch doen en er mee weg lijken te komen is een ander verhaal. Persoonlijk vind ik dat het je als bedrijf meer zal sieren wanneer je toegeeft inderdaad niet correct (volgens de wet) gehandeld te hebben, je excuses hiervoor aanbieden en zorgen dat je het in vervolg anders aan gaat pakken.
x_Lys schreef:Jouw conclusie, bedrijven moeten bij jou binnen 1 dag hebben terug betaald anders ben jij niet tevreden, of anders verwoord ze houden zich niet aan de wet. Succes!