Is hypostore betrouwbaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 08:05

Voor mij zeker geen Hypostore meer. Een regendeken gekocht van Masters die zo lek als een mandje was. Kreeg ik aan de telefoon een grote mond van een medewerker. Uiteindelijk na 3x bellen en boos moeten worden is het opgelost maar ik ben wel genezen, zo ga je niet met klanten om.

Ik bestel wel ergens anders, helaas want ze hebben mooie merken en een ruim assortiment.

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Is hypostore betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 15:47

Overal gebeurt er wel eens iets. Ik heb 2 jaar geleden een dure Bucas deken gekocht online.Netjes gepast op een geschoren paard met een laken eronder voor evt haren.
Deken paste niet dus netjes terug gestuurd. Kreeg te horen dat de deken niet terug genomen werd omdat die onder de witte haren zou zitten. Hoe dan op een vos gepast ! Mocht nog even 10 euro extra overmaken en dan werd de deken weer naar mij verzonden. Dat is nog eens slecht. Daarna dezelfde deken in een andere maat besteld bij Hypostore en die had ik meteen de volgende dag. Daar heb ik wel vaker dekens opgehaald en gepast omdat de maat niet helemaal goed was en nooit geen gezeur gehad !

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 08:52

Heeft iemand ervaring met extreem lange levertijden bij Hypostore? Ik heb specifiek contact gehad omdat ik de laarzen z.s.m. nodig had en er werd gezegd maximaal 4 weken. Dit is inmiddels maanden geleden en de leverdatum is nu alweer voor de 8e keer verplaatst. Niet via telefoon maar ontvang er gewoon een mailtje van. Vind dit nou niet echt bepaald service, maar ben vooral benieuwd of jullie ervaringen hebben hoe vaak dit nog verplaatst gaat worden. Heb overigens hier al eens contact over opgenomen bij de 5e keer, maar daar reageerden ze kort op dat dit kon gebeuren.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Is hypostore betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 08:56

Nee nog nooit gehad en in jou geval had ik de bestelling geannuleerd denk ik. Tenzij je echt specifiek deze laarzen wil en ze nergens anders te krijgen zijn.

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:07

Bedankt voor je reactie! Ik zou ze erg graag ergens anders kopen, maar heb het internet al afgestruind. Ik heb de wijde kuitmaat nodig met mijn fitness kuiten. Daarom dat ik ook specifiek deze rijlaarzen heb besteld met veters, daar ik mijn andere laarzen niet meer pas. Rijd nu met laarzen welke ruim 2 maten te groot zijn als nood, maar ik moet toch maar overwegen het te cancelen en weer laarzen aan te laten meten.

Het assortiment lijkt ruim, maar als er producten tussen staan welke ze toch niet kunnen leveren, heb je niet zoveel aan zo’n ruim assortiment.

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Is hypostore betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:10

Lange levertijd kunnen ze in zekere zin weinig aan doen, hoe je daarover communiceert naar je klant wel natuurlijk.

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:12

Nessie schreef:
Heeft iemand ervaring met extreem lange levertijden bij Hypostore? Ik heb specifiek contact gehad omdat ik de laarzen z.s.m. nodig had en er werd gezegd maximaal 4 weken. Dit is inmiddels maanden geleden en de leverdatum is nu alweer voor de 8e keer verplaatst. Niet via telefoon maar ontvang er gewoon een mailtje van. Vind dit nou niet echt bepaald service, maar ben vooral benieuwd of jullie ervaringen hebben hoe vaak dit nog verplaatst gaat worden. Heb overigens hier al eens contact over opgenomen bij de 5e keer, maar daar reageerden ze kort op dat dit kon gebeuren.

Ik toevallig ook. Laarzen met veters, specifiek gevraagd welke kleur dan het makkelijkst leverbaar zou zijn omdat ik niet al te lang wilde wachten. Zwart zou met 2 weken in huis moeten zijn want die waren nog op voorraad bij de leverancier. Nu is het 2 maanden later, de leverdatum is al enkele keren opgeschoven en krijg ik vanochtend een mail dat het met weer een maand is verplaatst. Ik ga deze order maar (proberen te) laten annuleren want dit schiet niet op zo :( Ik begrijp echt dat het afhankelijk is van wat de leverancier doet, maar dit is wel de enige ruitersportzaak waarbij ik dit zo ervaar.

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:18

Ik heb dit ook nog nooit ergens meegemaakt, maar het bovenstaande verhaal is dus heel herkenbaar (en je hebt denk ik ook de IR Olania besteld).

Het is daarin niet alleen het stuk verwachtingsmanagement wat je schept bij de klant, maar ook een stuk communicatie. Als iets zo lang duurt kun je ook bellen als in ‘onze excuses voor de lange levertijd, daar we maximaal 4 weken hadden beloofd. We kunnen dit alternatief aanbieden of je bestelling annuleren’. Nu moet het maar vanuit de klant komen en hoewel ze misschien niks aan het 8x verplaatsen van de levertijd kunnen doen, is mijn klantervaring bij Hypostore hierdoor wel flink gezakt. Wat wellicht voorkomen had kunnen worden met betere communicatie.

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Is hypostore betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:25

Ik heb idd die laarzen besteld. Nu zou er nog 1 paar in mijn maat met lak beschikbaar moeten zijn (ik had croco besteld) maar die vind ik én niet mooi én ik weet ook niet of dat dan wel gaat komen. Ik kijk nog even snel verder of ik ze zou kunnen ruilen voor wat anders, maar ik had specifiek deze besteld om meerdere redenen. Ik baal er van!

MissSicarius

Berichten: 234
Geregistreerd: 15-10-20
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:33

Slechte ervaring met hypostore en de levertijden. Heb 1,5 maand gewacht en in drie delen de gekochte spullen ontvangen. Hypostore zei dat zij niet zelf een warehouse hebben en dus pas inkopen doen bij een leverancier als een klant iets besteld. Zo zijn zij niet zeker over de levertijd van alle artikelen. Als de leverancier niet snel kan leveren aan hypostore… Ja dan ben je de pineut.

Het waren geen moeilijke items, maar dingen zoals een een vliegenmasker en verzorgingsartikelen dat ik had besteld. Overigens stond er bij de artikelen dat deze op voorraad waren.

mavantos

Berichten: 3592
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:36

Ik denk persoonlijk dat ze te groot zijn geworden om meer te kunnen doen dan een standaard e-mail en zou dus even bellen/mailen. Als ze mensen in dienst moeten nemen om iedereen na te bellen dan zal je dat in de prijzen zien natuurlijk.

Uiteindelijk zijn ze vaak het goedkoopste en hebben ze naar mijn mening ook de beste kortingsacties.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:37

Ik bestel al vanaf dag 1 dat ze bestaan bij Hypostore. Nog nooit problemen gehad. Alles altijd super snel geleverd en als iets toch niet op tijd leverbaar was kreeg ik netjes een mail met eventueel een alternatief product. We zijn allemaal mensen en overal kan wel een iets fout gaan, maar daarom is het nog niet gelijk een slechte zaak.

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:46

mavantos schreef:
Ik denk persoonlijk dat ze te groot zijn geworden om meer te kunnen doen dan een standaard e-mail en zou dus even bellen/mailen. Als ze mensen in dienst moeten nemen om iedereen na te bellen dan zal je dat in de prijzen zien natuurlijk.

Uiteindelijk zijn ze vaak het goedkoopste en hebben ze naar mijn mening ook de beste kortingsacties.


En daar vind ik dus dat een bedrijf de plank misslaat. Ik had al contact opgenomen ontevreden te zijn (een aantal beloftes aan leverdatum geleden). Als je dan weer verwachtingen meermaals niet nakomt, dan kan je verwachten dat klanten ontevreden worden. Voor dat soort uitzonderingen zou je gewoon een goede klantenservice moeten hebben. Bedrijven vele malen groter hebben dit beter voor elkaar.

Voor producten welke direct leverbaar zijn, zou ik Hypostore nog wel durven gebruiken maar ook mijn stalgenoten vragen al meermaals wanneer komen die laarzen nou eens? Dat is niet per se een visitekaartje en ik lees hier ook terug dat meer mensen problemen met producten waaraan een levertijd zit ervaren.

Als ze meteen hadden gezegd het duurt gerust een half jaar i.p.v. maximaal 4 weken had ik daar mijn verwachting op aan kunnen passen.

Heb inmiddels de leverancier vanochtend gemaild, hopelijk kunnen die uitsluitsel geven.

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Is hypostore betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:53

Hypostore is met levertijden echt een ramp... kennis heeft ook maaaaanden gewacht.

Als iets bij hun niet op voorraad is bestel ik het niet want je kunt dan voor je het weet maandenlang zonder fatsoenlijke communicatie wachten.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Is hypostore betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 10:06

Ik heb het juist eens andersom gehad daar.
Levertijd stond op 4 weken, maar wilde dat graag voor de aanbiedingsprijs die ze hadden en had het toch niet meteen nodig. (vliegendeken)
Binnen 14 dagen is het toen verstuurd.

manzano

Berichten: 23923
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 10:18

Spenk schreef:
Hypostore is met levertijden echt een ramp... kennis heeft ook maaaaanden gewacht.

Als iets bij hun niet op voorraad is bestel ik het niet want je kunt dan voor je het weet maandenlang zonder fatsoenlijke communicatie wachten.


Dit is ook mijn ervaring inderdaad. Maanden gewacht en moest er steeds achteraan. Geen excuus of wat.
De winkel zelf is heel mooi en als iets op voorraad is gaat het verder helemaal prima. Dan bestel ik er ook zeker.

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 10:27

Ik had ook iets besteld wat niet op voorraad was, maar juist onwijs netjes op de hoogte gehouden. Snap niet waarom een persoonlijke mail slechter is als bellen.
De leverancier bleef telkens uitstellen en beloven dat het er die datum was. Kreeg uiteindelijk alternatief aangeboden en die hebben ze met spoed verstuurt en had ik de volgende ochtend al in huis. Maar er moet natuurlijk wel een alternatief zijn.

Ik heb juist bij andere winkels de ervaring dat je gewoon niks hoort. Bijvoorbeeld Divoza heb ik iets in bestelling staan en gewoon helemaal niks gehoord behalve automatische mail dat datum aangepast is omdat ze wachten op leverancier. Geen enkele mail van klantenservice oid, alleen automatische berichten waar je niet op kan reageren. En dat is echt al een tijd geleden zonder ook maar een update oid. Of je krijgt geen korting op dingen die besteld moeten worden. :+

Ik blijf dus gewoon bij hypostore bestellen, ook als iets niet op voorraad is. Bij bepaalde dingen die ik snel nodig heb kijk ik of het daar of ergens anders op voorraad is maar als het bij anderen ook besteld moet worden kies ik alsnog voor hypostore.

manzano

Berichten: 23923
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 10:29

Persoonlijke mail is ook prima, maar ik hoorde dus gewoon niks maanden lang, nog geen automatische mail. Alleen als ik zelf navraag deed na weer zoveel tijd. Dan kreeg ik antwoord: komt volgende week. Na week of 4 ging ik dan maar weer eens mailen.

Polarize
Berichten: 699
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 10:32

Als het op voorraad is is het ook echt de volgende dag binnen is mijn ervaring met hypostore! Nu bestel ik vaak dingen pas als ik ze nodig heb (ik moet gewoon niet naar dekjes gaan kijken online), dus als het niet meteen leverbaar is kijk ik ergens anders. Maar in mijn ervaring ook altijd goed op de hoogte gehouden als het niet binnen de geplande tijd leverbaar was. Heb juist bij andere websites gehad dat de levertijd een dikke week langer was dan aangegeven online, en geen enkele update via mail, pas nadat ik er zelf achteraan was gegaan.

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 10:32

Ik krijg ook alleen maar automatische updates, geen alternatieven of persoonlijk contact (zowel niet per mail als telefonisch). Uitsluitend een korte reactie op de klacht van mij dat zij er niks aan konden doen. Het is in ieder geval de allerlaatste keer dat ik wat bestel bij hun wat niet op voorraad is. Vooraf persoonlijk contact heeft ook niks geholpen met alleen maar een valse belofte welke veruit niet waargemaakt kon worden.

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 10:33

Dat is wel apart, ik kreeg ze juist heel regelmatig en dus ook echt persoonlijke mails. Nog voordat termijn van de vorige update verlopen was.

Nu zijn er bepaalde leveranciers die altijd problemen geven := Ook bij andere winkels

Annash
Blogger

Berichten: 26511
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Is hypostore betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 10:34

Ik heb inderdaad ook goede ervaringen met lange levertijd.. kreeg prima updates en een alternatief.

Bielsje

Berichten: 1389
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Is hypostore betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 10:38

Ik krijg ook altijd netjes emails als iets langer duurt. Geautomatiseerd okee, maar als ik daar op reageer dan wel een persoonlijke mail.

In tegenstelling tot bij een Divoza of Ooteman dus ik bestel dan weer liever bij Hypostore :j

laura_estee

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-12-21
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 10:38

Ikzelf ben ook erg te spreken over Hypostore. Producten die op voorraad zijn, zijn vrijwel de volgende dag al in huis. Mocht een product een levertijd van ‘langer dan een week’ of langer nog hebben, dan bestel ik dat (als ik iets met goeie korting wil) met achteraf betalen. Ik heb dan ook wel de positie om te kunnen wachten, want voor mijn jaarling heb ik niet echt dingen per direct nodig :D Maar ook bij die producten krijg ik bijna altijd wel om de 2 weken met een update over de verwachte leverdatum en dat is voor mij voldoende

Xritt
Berichten: 605
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Is hypostore betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 22:27

Ook mijn ervaring helaas. Ik was vroeger echt fan van Hypostore. Ze hadden een fijn assortiment, leuke acties en snelle levertijd. Sinds een tijd heb ik vaak problemen met de bestellingen. Levertijden kloppen niet. Ik had ook laarzen besteld. Levertijd nog telefonisch gecheckt. Na meerdere mails dat de levertijd werd uitgesteld. Heb ik op aandringen mijn geld terug gekregen.